X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ברגר. לא איבד את שלוותו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
משפט נתניהו: הרביעייה * 3.11.21
סיכום עדותו של אבי ברגר
ליבת עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר: גלעד ארדן הורה לא לאשר את מיזוג בזק-yes, בעוד הרמ"ט של נתניהו אמר "להיות נחמדים לבזק" ההגנה: לא הייתה מדיניות כזו של ארדן, וברגר תקע את המיזוג ללא סיבה עניינית
הפרקליטות: נתניהו לא פיטר את ברגר בגלל ענייני בזק
איתמר לוין
מבהירה: נתניהו עדיין יכול היה להשביע את רצונו של אלוביץ גם אם לא התכוון לכך * סמנכ"ל משרד התקשורת קבע ביוני 2015: אין סיבה למנוע את מיזוג בזק-yes
לרשימה המלאה

1.
עדותו של אבי ברגר הסתיימה (3.11.21), כאשר הוא אינו חוזר בו כהוא-זה מהדברים שאמר בחקירותיו ובעדות הראשית. ליבת העדות: השר גלעד ארדן החליט לכרוך את אישור מיזוג בזק-yes בהתקדמות הרפורמה בשוק הסיטונאי, לה התנגדה בזק בכל כוחה. זו הייתה המדיניות המקצועית הנכונה, אשר נשענה על החלטות קודמות ואשר אמורה הייתה לקדם את התחרות בשוק התקשורת. עוד טען ברגר, כי נתניהו הנחית עליו את ראש מטהו, איתן צפריר, והורה לו לקיים את כל הוראותיו - שאחת הראשונות בהן הייתה "להיות נחמד לבזק".
המסר המשתמע: כאשר נתניהו קידם את המיזוג לאחר שפיטר את ברגר, הוא סייע לבזק בניגוד לעמדת הדרג המקצועי במשרד התקשורת. הטענה של התביעה: זו הייתה אחת התמורות המרכזיות שנתן נתניהו לשאול אלוביץ, כנגד השוחד בדמות הסיקור החיובי בוואלה.
ההגנה הראתה, כי הטיפול בבקשת המיזוג נמרח זמן רב, בלא שהחברות מקבלות תשובה כלשהי ובלא שיש מדיניות כתובה ומחייבת של "כריכה". ברגר גם אישר בחקירות הנגדיות, כי התעלם מרבות מהנחיותיו של צפריר, כי נתניהו מעולם לא דיבר איתו על בזק וכי עד תום כהונתו (מאי 2015) לא ניתנו לקבוצה הקלות כלשהן. ההגנה אף רמזה, כי ברגר היה עוין לבזק בשל עברו כמנהל בכיר בפרטנר וידידותו עם אלי קמיר, אז יועץ לפרטנר, שסייע לו להתמנות לתפקיד.
2.
כמה הערות כלליות על ברגר ועדותו. ראשית, בניגוד לאילן ישועה שהתכתב עם כל העולם ואשתו, ברגר כמעט ולא הציג מסמכים התומכים בגרסתו. לדבריו, הן מדיניות ה"כריכה" של ארדן, הן הנחיותיו של נתניהו והן הוראותיו של צפריר ניתנו בעל-פה בלבד, והוא עצמו לא תיעד אותן וגם לא דיווח עליהן לאיש. שנית ובאותו הקשר, הייתה בעדותו של ברגר סתירה שההגנה לא עמדה עליה. הוא טען שהתעלם מהנחיות בעל-פה של צפריר שנגדו מדיניות כתובה, ובמקביל - שמדיניות ה"כריכה" הייתה בעיקרה גם היא תורה שבעל-פה.
שלישית, ברגר היה רגוע מאוד ודבר לא הצליח להוציא אותו משלוותו ולהזיז אותו מגרסתו, כולל אמירות חריפות ואף בוטות מצד ההגנה. הוא הסכים להודות, בחצי פה, במשגה אחד בלבד: ההימנעות ממתן תשובה כלשהי לבזק ו-yes בנושא המיזוג. רביעית ובאותו הקשר, ברגר אומנם הציג את עצמו כמשרת ציבור נאמן הכפוף לדרג המדיני, אך בנקודות לא מעטות ניתן היה להתרשם שלשיטתו הדרג המדיני אמור לפעול בהתאם להמלצות המקצועיות.
השורה התחתונה: כמו לכל אורך משפט נתניהו, גם עדותו של ברגר היא חלק אחד בלבד מן הפאזל הגדול, ויש לחכות כדי לראות אלו חלקים נוספים יתחברו אליה ומה התמונה שתיווצר.
3.
היום האחרון בעדותו של ברגר הוקדש להמשך נסיונותיה של ההגנה להראות, כי הוא עיכב ללא הצדקה את הטיפול בבקשת המיזוג - ומכאן שהתערבותו של נתניהו מאוחר יותר לא הייתה אלא בבחינת תיקון העוול והמעשה המינהלי הנכון. עו"ד בועז בן-צור הראה שסמנכ"ל הכלכלה במשרד, הרן לבאות, הנפיק במהירות נייר עמדה קצר וחיובי לאחר פיטוריו של ברגר. תגובתו של האחרון: בזמן אמת לבאות לא אמר לי שזו דעתו.
עוד הראה בן-צור, כי בקשה של הוט לשינוי הבעלות בה טופלה במהירות, וכי המשרד עבר לסדר היום על הפרת תנאי רשיונה כאשר העבירה מניות בלא אישורו. ההסבר של ברגר: הבקשה הייתה טכנית, ובנושא ההעברה בוצע תהליך אכיפה. שאלות אלו נועדו להראות, כי לא זו בלבד שברגר התנהג בצורה פסולה כלפי בזק - הוא גם היה נוח בהרבה כלפי הוט, המתחרה הגדולה שלה.
4.
החקירה הנגדית של ברגר התקצרה בקרוב לשעתיים בשל הצהרה מפתיעה של ראש צוות התביעה, עו"ד יהודית תירוש. סעיף 61 בכתב האישום אומר כי כאשר פיטר נתניהו את ברגר, הוא "ידע על תלונותיו של אלוביץ ביחס לברגר, ועל רצונו של אלוביץ שברגר לא ימשיך בתפקידו במשרד. זאת, בין היתר, נוכח עמדתו המקצועית של ברגר בסוגיות הקשורות לבזק". סעיף 62 ממשיך: "בסמוך לאחר מכן, החליט נתניהו למנות את איש אמונו פילבר לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת, במקום ברגר".
לכל מי שקרא את כתב האישום, ההשתמעות הייתה ברורה: נתניהו פיטר את ברגר ומינה את פילבר כדי לרצות את משחדו, אלוביץ. אבל כאשר החל בן-צור להראות שפיטורי מנכ"לים בעת חילופי שרים הם דבר שגרתי לגמרי, הבהירה תירוש שהתביעה אינה טוענת שברגר פוטר בשל מדיניותו כלפי בזק, אם כי נתניהו יכול היה להשביע את רצונו של אלוביץ גם בלא להתכוון לכך. ברגר עצמו הנחית מהלומה נוספת כאשר אמר כי הייתה זו זכותו של נתניהו לפטר אותו.
כמה זה דרמטי? ממש לא. כמה זה שולי? ממש לא. למרות שהדברים לא נאמרו במפורש, היה ברור - כפי שציינתי - שלטענת המדינה זה היה חלק מן התמורה לשוחד. כעת הפרקליטות מוותרת על הטענה הזאת, ואומרת שהפיטורים - תקינים ככל שהיו - הפכו את אלוביץ לאדם מרוצה יותר. במילים אחרות: לא צעד המהווה כשלעצמו חלק מהעסקה המושחתת, אלא פיסה אחת מתוך מכלול היחסים.
ציטוט היום
"לא הלכתי לבית המשפט כאשר פיטרו אותי בטלפון" (אבי ברגר). "בכית בעיתונות ובחקירה ובעדות" (בועז בן-צור).

ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 3.11.21
סיום עדותו של אבי ברגר
תאריך:  03/11/2021   |   עודכן:  23/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיכום עדותו של אבי ברגר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הדיווח של לוין שקרי- הוא שופר
אזרחית  |  3/11/21 19:50
2
איתמר המפויס
תמר אדלברג  |  4/11/21 10:35
3
ההר מוליד עכבר
יש  |  5/11/21 13:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
בן-צור מבקש להוכיח, כי נתניהו פשוט עשה את מה שברגר נמנע מלעשות במשך שנה: הורה לבחון את בקשת המיזוג בין בזק ל-yes    החלה הספירה לאחור לקראת אחד משיאי המשפט: עדותו של ניר חפץ
איתמר לוין
ההגנה מצטטת מדברי השר לשעבר: הוא ראה את המיזוג כהזדמנות ללחוץ על בזק ולא כמדיניות רוחבית    ברגר מאשר: צפריר - הרמ"ט של נתניהו במשרד התקשורת - התלהב מהרפורמה שפגעה בבזק
איתמר לוין
בן-צור טוען שהמלצות ועדת חייק לא נגעו לבעלות ב-yes; ברגר שב ואומר שארדן כרך את המיזוג עם השוק הסיטונאי    טוען שמצוקת כוח אדם היא שגרמה לאי-מתן תשובה כלשהי לבקשת המיזוג
איתמר לוין
ההגנה טוענת שלחברה לא הייתה ברירה, כי אבי ברגר תקע את הטיפול בבקשתה להתמזג עם yes    עוד מחלוקת: האם נתניהו הורה לברגר לראות באיתן צפריר את ידו הארוכה    וגם: השבועיים האחרונים של ארדן במשרד התקשורת
איתמר לוין
כאשר התמנה ארדן לשר הפנים, הוא ביקש וקיבל שבועיים נוספים כדי להשלים תהליכים מרכזיים - ובהם הרפורמה לה התנגדה בזק    ברגר מאשר שלא ידע מדוע נתניהו פיטר אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il