X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הממשלה הנוכחית מבצעת מהפכה בדרכי התנהלותה של ישראל, שהייתה שבויה 12 שנים בידי בנימין נתניהו הבונוס - ביום הבחירות הבא
▪  ▪  ▪
נפתלי. טאטא את התבהלה [צילום: מרק ישראל סלם]

ההסתה של ח"כ בנימין נתניהו ושופרותיו בכנסת ובתקשורת נגד ראש הממשלה נפתלי בנט גורמת נזק כבד למשטר הדמוקרטי. כמו גם הסקרים המגוחכים על עליית כוחו (האם הם אמינים כמו ההמונים שצבאו לברכו ביציאה מהמספרה בתלפיות?).
לא שאני מפקפק בתוצאה. גם לא מטיל ספק שהסקר נבחן ביושר. אך היא בלתי משקפת.
מפני שהממשלה הנוכחית מבצעת מהפכה בדרכי התנהלותה של ישראל, שהייתה שבויה 12 שנים בידי בנימין נתניהו. בהיותו ראש הממשלה גרם ח"כ ביבי לבור עמוק של גרעון. אביגדור ליברמן מנסה לתקן. זה כואב לאזרח השכיח. לכן ברגע זה האזרחים כועסים. הם חשו בנוח בגן העדן לטפשים של ביבי, שחתר תחת יסודות הכלכלה הלאומית. אז לפי שעה זה כואב. אם הממשלה לא תיבהל מפני עצמה הגלגל יתהפך לטובתה.
בפועל מכהנת בישראל ממשלת אחדות לאומית עם 61 קולות בלבד. מה יותר מאוחדת מאשר מנסור עבאס עם אביגדור ליברמן, תמר זנדברג עם גדעון סער, אמילי מואטי עם איילת שקד?
במהות, בתפישות העולם, הן והם רחוקים אלה מאלה כרחוק מזרח ממערב. לעתים לא עומד להם כוחם לנהוג על-פי הכלל היהודי במורשת ישראל השואל ומשיב: "איזה הוא גיבור? הכובש את יצרו". ניצוץ של מחלוקת, ומיד מתלקחת ביניהם סערה מילולית המעידה על קוצר רוח. אך ביסודו של דבר הממשלה הזאת מלמדת את הציבור כמה עובדות מהותיות:
הפשרה היא דרך חיים. מפלגה אינה צריכה לוותר על ערכיה כדי להבין כי "לא עליך המלאכה לגמור", וחייבים, או רצוי - להגיע לעמק השווה. בהיותו ראש הממשלה פעל ח"כ ביבי במלוא הקיטור לטובתו האישית. זה לא כך בממשלה המכהנת (אף שגם היא שוגה בניהול כמה ממהלכיה).
הערך השני הוא שרצוי כי גם הימין יביא בחשבון את טובת המגזר הערבי המונה כ-20 אחוזים מהאוכלוסייה בישראל. מעודד שנפל בגורלה של איילת שקד להביא לאישור הממשלה את הענקת מעמד הקבע לשלושה יישובים בדואים בנגב, ולא לשר/ה ממפלגת העבודה או מרצ. החיבור עם עבאס אינו רק הסדר לתקופה הקרובה. הוא תקדים שיגבר על ההסתה המסוכנת והמאיימת והחורקת והצורמת של הליכוד וספיחיו. זה לא ייעצר בשנות כהונתה, וטוב שכך.
והערך השלישי הוא שבמקום בו ניתן להפוך את הדברים על פניהם רצוי לעשות כן. אביגדור ליברמן ניער את משרד האוצר החרב שקיבל מישראל כ"ץ, והחזיר לישראל את המכשיר החיוני של התקציב. יבוא על הברכה. גדעון סער החזיר את הליכי החקיקה הדמוקרטיים למשרד המשפטים, והכוונה רצויה והביצוע ממתין למבחנו.
נפתלי בנט וניצן הורוביץ טאטאו את התבהלה (פאניקה) ואת הסגר שעלה עשרות מיליארדים כאשר בנימין נתניהו הוביל את המהלך לבלימת נגיף הקורונה. הממשלה הנוכחית עשתה זאת בקור רוח וביעילות ובלי להריק את הקופה בתשלומי חל"ת מופקרים. יאיר לפיד ביצע החייאה למשרד החוץ וליחסים עם כמה מדינות שביבי "לא ספר אותן".
בני גנץ החזיר את היציבות למערכת הביטחון, ותיקן את שולי האטימות שמגלה הממשלה הנוכחית - כקודמתה - לצורך לעסוק בסוגיה הפלשתינית. מתן כהנא מבצע מהפכה חיונית בעסקי הכשרות. הציבור החילוני אינו ער למשמעות הראויה מאוד של צעדיו, ועימו שותפיו כרב דוד סתיו העומד בראש "צוהר". אותו צוהר שיפתח אולי מחדש את הלב החילוני שנאטם כלפי מורשת ישראל לאסוננו הלאומי.
ועוד איני יודע לומר בתחומים הרחוקים ממני כתחבורה ומדיניות הפנים והשיכון, ואפשר כי גם בהם ההתקדמות דרמטית. אם הממשלה הזאת לא תיבהל מפני עצמה - רוב מרכיביה לא רק יביאו תועלת לאזרחי ישראל אלא יראו גם תמורה, דיבידנד, בונוס ביום הבחירות הבא.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  04/11/2021   |   עודכן:  04/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
חבורת צבועים אשר ליוותה מחאה עם חמישים איש כאשר שלושה שדרים, שני כתבים ואהבה אחת גדולה עטה על כל מפגין בימי השנאה והבלהה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו
ציפי לידר
שחיתות בקואליציה: חטוף ואכול ככל שאתה יכול - זה מה שקיבלנו מממשלת השינוי    הסתה בשמאל? תשאלו את זהבה גלאון    מוטה גור שקרא "הר-הבית בידינו" מתבייש במרב מיכאלי    ולקינוח פסוקו שלושת הכ"פים - הקול על הכל!
איתן קלינסקי
למרבה הכאב, חזונו של הרצל, הקורם עור וגידים בדמות מדינת ישראל, מעניק עמדות שלטון לגזענות של המנהיג הרב ד"ר גאייער, ממנו סלד בנימין זאב הרצל    לצערי, את העמדות של הרב ד"ר גאייער מאמצים בצעקנות ובוולגאריות דנונים ורגבים רבים
בעז שפירא
אוחובסקי אינו העניין, הוא רק המאיץ שאולי ישפוך אור על תחום אפל שייתכן שמתקיים עמוק בתוך הארון. אוחובסקי וחברים נוספים יצאו זה מכבר מהארון, נשאלת השאלה אם נותרו בו שלדים שאולי יתעוררו לחיים בעקבות הטענות האחרונות
יעקב קורי
בנט הוא לא דמוסתנס, לסער יש כריזמה לא משהו, מנסור עבאס לא מפזר רעמים וברקים, לא בדיוק ההרכב המנצח מהישרדות או כוכב נולד    אבל הם מצליחים במשך פחות מחמישה חודשים לבצע פי כמה מנתניהו במשך תריסר שנים, בזכות הלכידות שלהם, והעדר היומרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il