X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה שהיה הוא שיהיה, מה שנעשה הוא שייעשה, אבל המינון, המינון שאפשר לחיות למרות הכל ואף על-פי כן אל מול ההתנהגויות הקשות בעבר נדמה כי בימי הכנסת והממשלה הנוכחית הופר האיזון, הברקסים השתחררו
▪  ▪  ▪
עמי ותמי [צילום: יואב דודקביץ']

בכל ממשלה במשלות ישראל היו סערות, דרמות, קלקולים, שרים וח"כים שנתפסו בקלקלתם. השקר מעולם לא היה נעדר, הצביעות הייתה לחם חוקם של אותם הטהרנים והסובלים מרגישות סלקטיבית. בכל ממשלות ישראל היו הסובלים מזיכרון קצר, החולים במחלת השכחה, בעלי המוסר הכפול, מושחתים בדרגות שונות, פוערי לוע ששום חוטר עם כלור חזק ומרוכז לא היה יכול לו. היו מדליפים סדרתיים, היו בורים ועמי ארצות, חכמים לא גדולים וטיפשים לא קטנים, מעוותי מציאות ומפיצי כזב.
אין חדש תחת הכנסת, מה שהיה הוא שיהיה, מה שנעשה הוא שייעשה, אבל המינון, המינון שאפשר לחיות למרות הכל ואף על-פי כן. אל מול ההתנהגויות הקשות בעבר, אל מול גלי הדרמות וצונאמי הסערות היומיות נדמה כי בימי הכנסת והממשלה הנוכחית הופר האיזון, הברקסים השתחררו והדהירה במדרון החלקלק מהירה יותר מיכולת האדם הסביר להכיל אירוע הרודף אירוע.
המינון המופרז של האיוולת לצד הרשעות מרקיעה שחקים, המינון המופרז של הפצת השקרים והסתה חמורה יכול להתמודד ולא בהצלחה גדולה מול הבורות, חוסר הידיעה הבסיסית ורמת הסיסמאות והספינים שהחליפו את המהות. את כל הרעש הבלתי פוסק בשיח הממלכתי של ממשלת הריפוי, האיחוי, השינוי, הנימוס והממלכתיות, אי-אפשר לעצור למרות הרצון להיצמד למצג שווא של הממשלה האידאלית, הטובה, העובדת, המנומסת והממלכתית אשר טרם נראתה כמותה במדינת ישראל מיום לידת ולעדי עד.
המינון עולה על כל תחזית אפשרית ומזעזע את הבלמים בחברה הישראלית. כאשר אותם מסיתים, שונאים, מפלגים, מחרימים, מנאצים ומגדפים אשר אך לפני חודשים אחדים שיסעו במצ'טות של שנאה את החברה הישראלית לובשים לפתע את שמלת שלגיה הצחה והזכה, בסלם תפוחים מורעלים מכל המינים, מכל הצבעים, תפוחים הנדמים עסיסיים ובתוכם תולעי השנאה המורעלים.
אותם שאך לפני חודשים אחדים שיקרו, סילפו, עיוותו, העלילו, זממו ושיקרו הופכים בין רגע לפינוקיו נטול האף הארוך הבלתי נגמר. אלו מפיצי הכזב והרמייה על מיליוני אזרחים שומרי חוק שכל חטאם הוא בהיותם בעלי דעה שונה.
אותם שראו באחרים עד לפני חודשים אחדים בבונים, נחותים, נבערים, פרימיטיביים שיצאו מן המערות וכעת כשהניחו על ראשם את כתרה של סינדרלה מאמינים שהם הפייה הטובה, הם בעלי זכות הדיבור ואת מי שאינם בדעתם יש להשתיק או להחריש עד תום. הם לא הופכים בחצות הליל לבני אדם רגילים, הם האנשים עם הכתר ונעל הזהב שנולדו לכך.
אותם האחים שנשבעו בשם כל הקדושים, בפיכחון, אל מול פני האומה ובעטו ברגל גסה בכל שבועותיהם, הם אותם האחים כעמי ותמי, המודל לחיקוי שלהם, יצאו לטייל ביער הפוליטי ואיבדו את הדרך, את הכיוון, את המצפן. אותם שהבטיחו אך לא הבטיחו לקיים, שזרקו את ערכיהם לבורות הספיגה ביער הפוליטי, שסילקו מהדרך כל מי שהיה לצידם ומעתה הוא לא פחות ממכשף, ממכשפה, אותם שנטשו ובחרו באחים מבקשי רעתם במקום באחיהם הטבעיים.
המינון אותו המינון,.במדינת ישראל ישנה ממשלה שנבחרה באופן חוקי, היא ממשלה לגיטימית, ממשלה אשר נכון לכתיבת שורות אלה עדיין מותר לא להסכים עימה, לחלוק על מעשיה, לכאוב את פועלה, לחרוד מתוצאותיה. חמישה חודשים ובכל יום אירועים חמורים אחד יותר ממשנהו, עוד טרם שהכלת, ספגת, עיכלת, עיבדת, הגיע האירוע הבא, הדרמה הבאה, הסערה התורנית. ואין בהם לא ריפוי, לא איחוי, לא שינוי רק העמקת השסעים בצורה ממלכתית כמובן, התפוררות מדינית בצורה מקצועית כמובן.
ממשלה בה כל אצבע היא אצבע מלכותית, ממשלה בה יורים את החיצים המורעלים עם חיוך, מסובבים את חיצי השנאה עם שמן זית זך, נואמים על אחדות וממלכתיות ומתנהגים בפועל כאחרוני המנאצים. ממשלה רבת מנהיגים, מובילים, ראשי ממשלות, חסרת עמוד שדרה אידאולוגי, אלא אם כן בנימין נתניהו הוא עמוד השדרה המאפשר חיות לאוסף הפוליטיקאים מהגורן, מהיקב וממריצות הזבל הנודעות לשמצה.
רשימה חלקית ולא על-פי הסדר
חמישה חודשים, רשימה חלקית לא כולל נאצות, גידופים, אובססיית נתניהו ושנאת חרדים. לא כולל השתלחויות והפצת עלילות כזב, לא כולל מלחמת הקוממיות וההישרדות החדשה, לא כולל הבוז, הלעג והיהירות הממלכתית כמובן. התחלנו.
הכלת נפטרי מגיפת הקורונה, הניסיונות לקעקע את הזהות היהודית של מדינת ישראל, הכלת מות הלוחם בר-אל חדריה שמואלי, הכלת ההפקרות בהר-הבית, תחיית המתים לחזון העצמות היבשות קורם העור והגידים של שתי מדינות לשני עמים, הכלת אירן גרעינית. אין הפתעות לידידה האמריקנית, חיבוק ומכי מחרימי ישראל בכנסת ישראל, עיוורון מוחלט כנגד תומכי הטרור בממשלה הישראלית פלשתינית הראשונה בישראל, סירוב להתמודד עם העברת כספים ממיסי אזרחי ישראל למשפחות מחבלי החמאס. ליקוי מאורות מול מפלגת ראש הממשלה (בפועל) רע"ם וסירובה לגנות טרוריסטים הפוגעים בחיילי צה"ל, חקיקת חוקים פרסונאליים הכתובים בספרי חוקי הנקמה והשנאה ולא באף ספר חוקים של מדינה דמוקרטית, השתקת קולות לאומיים, התעלמות מעצרות המחאה 'הנחותות' של הימין של אזרחים מודאגים שהגיעו במימון פרטי ולא במימון קרנות אירופיות וארגונים בהם רב הנסתר על הנגלה.
הבטחת החזרת המשילות בנגב ובגליל, הפרת חוקים למען שרידות פוליטית, מינויים בסיטונאות בהם גם מן הסתם ראויים ובהם אתנן פוליטי מובהק, מינוי בני משפחה לתפקידים משפיעים, רכבת אווירית של פוליטיקאים חסרי משמעות על חשבון משלם המיסים, הסתה פושעת נגד ציבורים שלמים, הכשרת פשיעה בקרב ציבורים העלולים לזעזע את קירות הפל-קר של הממשלה, תשלום קבוע של דמי חסות למשמרי כסאות עורות הצבי בממשלה הנוכחית, התעלמות בוטה מהרוח הגבית של הטרור אשר חלקה יושב בכנסת ישראל, פחד לקיים תרגיל צבאי בשל תגובה אפשרית של ערביי ישראל, לאור ההכלה והספיגה של מאורעות תשפ"א. שינוי חוק השתתפות בישיבות מטה הקורונה עבור שרים 'עסוקים מאוד', גניבת הצעות חוק של האופוזיציה ושימוש בהם כהצעות חוק של חברי קואליציה, שתיקת שומרי הסף, אי-דיווח ממשפט בנימין נתניהו והתפוררות ספינת הדגל של האלפים אחד לאחד.
כניעת היועץ המשפטי לממשלה בעקבות לחץ הדרג המדיני שלא להגיש חוות דעת אשר תוביל להחזרת נכסי יהודים במזרח ירושלים, חאן אל אחמאר טרם פונה, באביתר עוד מאמינים למי שהונו ציבור בוחרים שלם, עשרות עולים נוצרים עולים לישראל כיהודים, במבצע צבאי תוך סיכון חיים ואיש אינו יודע מדוע ולמה. ולא אמרנו מילה על הח"כים ההזויים המציעים הצעות הזויות ובממשלה חוקית אך כבולה בשלשלות של הזיה, אינם מעמידים את החברים ההזויים במקומם. וכן, התקציב עבר בשעה טובה אך לא בטוח שעבור כל מי שיישאו בנטל עליית המחירים בנטל השתת המיסים, בנטל היחס לחלשים והשקופים בחברה, זוהי שעה טובה.
בתוכניות הסאטירה עדיין מחפשים חומרים לסאטירה על הממשלה החדשה. יש לנו ארץ נהדרת. ממשלה נבחרת הנהגה זוהרת. והמינון? אוי המינון.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  10/11/2021   |   עודכן:  10/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין חדש תחת הכנסת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אכן קשה, קשה להפסיד בבחירות
הירונימוס  |  10/11/21 19:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי מילשטיין
חתן פרס ביטחון ישראל, ד"ר מוטי שפר, מבקר בחריפות את האסטרטגיה הישראלית למלחמה נגד טילים
יוני בן-מנחם
אירן הגבירה את אספקת אמצעי הלחימה המתקדמים לחיזבאללה ולמליציות הנאמנות לה בשטח סוריה וישראל מאיצה בתגובה את קצב התקיפות של יעדים אירניים בסוריה. גורמי ביטחון בישראל אומרים כי חיל-האוויר פועל לפני עונת החורף בעקבות ה"אור ירוק" שהנשיא פוטין נתן לישראל לפעול נגד מטרות צבאיות אירניות בסוריה
איתן קלינסקי
כיום בשם אלוהי הביטחון נמצא הכשר גם לפגיעה בחפים מפשע    אני מחפש כיום לשווא מוסף ספרותי של עיתון יומי, שיעשה מה שעשה המשורר נתן אלתרמן בעיתון "דבר" ב-14.7.1950, המסתייג מכך, שעקב פעולת צה"ל אחר מסתננים - "נעקרו הנשים מן הטף... וגם העיוור שגורש עם הילד"
דן מרגלית
איני משוכנע כי יוסף חריש, שהספר עוסק בו, היה רוצה שיזהו אותו באורח כה מוחלט עם העמדה הקיצונית והעויינת של פרידמן לתפישת עולם נאורה    הוא היה במהותו אדם מתון, רודף פשרה וניחן בטוב לב במנה גדושה
אלי אלון
קריניצי הגיע לרמת-גן בשנת 1925 ועד מהרה היה לדמות המרכזית בקרב פעילי הציבור שבה    טיפח ופיתח את רמת-גן ממושבה קטנה לעיר הרביעית בגודלה במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il