X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מיה דגן כג'ודי גרלנד [צילום: אור דנון]
"עד קצה הקשת" בתיאטרון הקאמרי
סיפור חייה של ג׳ודי גרלנד (1969-1922) סוחף את הקהל מאז מותה ועד היום כוכבת-העל שלא הייתה זמרת ששוותה לה, גם כשחקנית קולנוע, טלוויזיה ובמה - היא סמן תרבות אמריקנית של העולם כולו הצגת התיאטרון הקאמרי בבימוי של עידו רוזנברג, עם קאסט מובחר של כוכבים, היא פנינה שתיחרט לנצח בלב הצופים

מעבר לקשת בענן
המחזה המוסיקלי שמעלה תיאטרון הקאמרי ושכתב פיטר קווילטר, כבר עלה בכל רחבי העולם בהפקות של מדינות שונות. סרט על חייה עולה בכל הסינמטקים, ומאז ששיחקה כנערה ב"הקוסם מארץ עוץ", הפכו השם "דורותי" ו"קנזס" לקודים תרבותיים שכל בר תרבות מכיר. השיר הכה ידוע "מעבר לקשת בענן" מתוך הסרט שאין מי שלא צפה בו, מכיל בתוכו את כל הגעגועים והכמיהה של כל אדם להגיע אל הבלתי נודע, הקסום והבלתי אפשרי. כך גם חייה של ג׳ודי, כבת לשחקני וודוביל, שהחלה להופיע על הבמה כבר מגיל 3. כך שמתוך 47 שנות חייה הקצרים והסוערים, פעלה כזמרת ושחקנית במשך 45 שנה.
מיה דגן משחקת בהפקת הקאמרי את ג׳ודי בחדשי חיה האחרונים. חודשים בהם השנים הרבות של השימוש בכדורי מרץ שכפו עליה מפיקי מ.ג.מ ואח"כ אחרים, על-מנת שתעבוד רצוף עד 72 שעות (לידיעת רופאים מתמחים בבתי החולים). בכך וההזדקקות לסמים מכל סוג, הם שהביאו למותה הטראגי של הכוכבת הענקית שלא הייתה מאז כמוה. מיה דגן, הודות לבימויו הכה רגיש של עידו רוזנברג, שהקפיד על שפת הגוף של מיה שכה תואמת לנרבוזות והרגישויות של ג׳ודי, מעניקה חוויה הסוחפת כל צופה. הן הודות למשחקה הדרמטי שהיא מובילה עמו מאז הדהימה כאשה מבוגרת (בהיותה רק בת 20+) בהצגת "אחים בדם" בבית צבי, והן בכשרון השירה שלה שכבר הוכח במחזות הזמר הרבים בהם כיכבה. היא מצליחה לטלטל את לב הצופים, גם אם השירים שהיא מבצעת מרככים ומאזנים את העוצמה שבמסר המבעבע במחזה.

ערן מור ומיה דגן [צילום: אור דנון]

לצידה של מיה/ג׳ודי מופיע בתור הפסנתרן המלווה הנאמן שלה בשנות הקריירה, אנטוני, השחקן הכה רבגוני איציק כהן. הנוכחות הבימתית שלו כה חזקה, כך שכך דקה וכל משפט שהוא אומר, הם בעלי משמעות ונותנים את הטון הראוי לכל סיטואציה. הופעתו היא ממש תענוג דרמטי. כמו מאז שכבש את הצופים בהופעתו ברביעית "בנות פסיה" והמשך בכל תפקיד שביצע על הבמה ועל המסך. הכל בעל משקל מוחץ בערכיותו.
כבעלה החמישי והאחרון של ג׳ודי, מיקי דינז, מופיע ערן מור. שחקן דרמטי מהמעלה הראשונה, שכל הקריירה שלו רצופה הופעות מרשימות בקלאסיקות שייכספיריות כמו גם במגוון תפקידים בכל סוגי ההצגות. חרף השמועות שמיקי, הוא שגרם למותה, הרי בהצגת "עד קצה הקשת", זו ג׳ודי עצמה היא שמתעקשת לקחת את הכדורים והסמים, כפי שהרגילוה מנהלי האולפנים הגדולים מאז ילדותה. פשוט לא הייתה לה ברירה אחרת, אם היא רצתה להמשיך ולתת לקהל מעריציה את מה שהם ציפו ממנה. דווקא סצינת המאבק ביניהם, כשמיקי מאוד משתדל ונאבק למנוע ממנה את השימוש בסמים, מהווה את שיאו הדרמטי של המחזה, ושניהם, מיה דגן וערן מור כאחד, מביאים את הדרמה לקרשצ׳נדו בשיאו.
הכל מתרחש על במה מעוצבת יפה וחכם בידי שני טור, עם תרגומו הזורם והקולע של דורי פרנס, עם התלבושות המעוצבות יפה בידי אורנה סמורגונסקי, ועם הכוריאוגרפיה המופלאה של עוז מורג - שמעמיד לפנינו את אלה רוזנצווייג כג׳ודי הצעירה, שריקדה בסרטים עם פרד אסטר וכל הגדולים, אלה מדהימה (הודות לעוז מורג) ביכולת המחול שלה בריקוד סטפס כמו גם ביכולת שירתה, כג׳ודי הצעירה בסרטיה, ומעשירה בכך את הספקטרום של העלילה.
הצגת "עד קצה הקשת" כה מאפיינת את דרכה של ג׳ודי גרלנד, שניצלה את כל יכולותיה עד שכלו ותמו ב-1969, ומתרכזת במאמציה להמשיך חרף כל הנתונים, לענג את מעריציה בהופעותיה. הצגה זו מהווה כעין סיכום דרכה של הכוכבת הענקית, בביצוע השחקנים והיוצרים המעולים שיוצרים הרמוניה מושלמת.

מיה דגן נהדרת כג'ודי גרלנד [צילום: אור דנוןעליס בליטנטל]
תאריך:  14/11/2021   |   עודכן:  14/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
מסתבר שאילו היה ברנט חי בדורנו היה מכונה "יזם נדלן" או ליתר דיוק "בונה הארץ"    ברנט היה סוג של "נחום תקום"    נפל והתאושש מעד והקים עוד ישוב
שמחה סיאני
רחצי היטב את ידייך עם סבון ותנקי במברשת את ציפורנייך ולא תאמיני, כשתראי כמה לכלוך תגלי מתחת ללק היפה שלך    אחר כך תייבשי את הידיים היטב ותמרחי ביסודיות את הידיים בקרם או בווזלין ותכניסי אותן לכפפות בד רכות
רפי לאופרט
ועידת האקלים בגלזגו חזרה על שגיאות הוועידות הקודמות, בעיקר בכל הנוגע להנחת יסודות מוצקים להובלה קוהרנטית של מאמץ בינלאומי עקיב. הוואקום שיצרה ארה"ב של טראמפ לא התמלא ע"י זו של ביידן או כל גורם אחר. לא התבשרנו על שת"פ קונקרטי בין שתי המעצמות העולמיות המתחרות ארה"ב וסין ובלעדיו לא צפוי עתיד מזהיר למאמץ הבינלאומי
יוסי אוחיון
מה מצאו אלה הסוגדים לדרכון הפורטוגלי, למה הם מוכנים לעשות מאמצים ואף לשלם סכומי כסף לא מבוטלים כדי לזכות בדרכון הזה? למה מיום ליום צצים עוד עו"ד המתמסרים ל"עבודת הקודש" הזו כדי למלא את משאלתם?
רבקה שפק-ליסק
ארגון הפליטים של האו"ם מעסיק בין 8,000-5,000 עובדים המטפלים ב-17 מיליון פליטים ואילו אונרא מעסיקה בין 30,000-25,000 עובדים המטפלים לטענתם בכ-5.2 מיליון בני אדם. אבל במציאות, אונרא מעסיקה פי 5 עובדים לטיפול באוכלוסייה קטנה בהרבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il