X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פסטיבל הפסנתר היה הצלחה ענקית השנה המופע שבלט בו במיוחד היה "בקול שלי" של נורית גלרון - להיטים מכל התקופות בשילוב האלבום האחרון שלה
▪  ▪  ▪
גלרון. אלוהים נשק למיתרי קולה [צילום: משה שי/פלאש 90]

מתבקש להתחיל את הביקורת בציטוט שנון בסגנון "אמרו לי בוא יש מסיבה של נורית גלרון היום בדיוק בשש, אז לא חיכיתי רגע והגעתי בחמש", אבל מה לעשות שההזמנה נקבעה לשמונה בערב, ולא בדיוק מדובר במסיבה אלא בפסטיבל הפסנתר? שנה לאחר הקורונה פסטיבל הפסנתר חוזר למתכונתו. עשרות מופעים מילאו את אולמות ת"א במשך ארבעה ימים, כשאמנים, נגנים ושאר אנשי הפקה שונים מעניקים לנו טעימה ססגונית של ניחוח קאמרי, אינטימי, מהול בצלילי הרמוניה לביצועי נכסי צאן הברזל. גולת הכותרת הייתה ללא ספק "בקול שלי" - סיבוב המופעים החדש של נורית גלרון.
על הפרק - חמישה קאברים של הזמרת לשירים עבריים אהובים עליה, שיצאו אשתקד באלבום, כשטביעות אצבעותיה ניכרות בהם, ומאתגרת את הביצועים המקוריים בהצלחה מוכחת. מוזאון ת"א, יום שישי, האולם מלא ומגוון, ולבמה נכנס הגיטריסט עומרי אגמון ולצידו פוסעת מי שלא מכבר ציינה את יום הולדתה השבעים, כשבאמתחתה ארבעים ומשהו שנות קריירה. "אל תחפש רחוק, תישאר קרוב", מתחילה את הפתיח המוכר של "ככה זה" (ברי סחרוף). עוברת ל"כשאלוהים אמר בפעם הראשונה", ומגלה לנו כי הקליטה את השיר של נתן זך בדיוק ימים מספר לאחר פטירתו.
הוא הד.נ.א המרכזי של המוזיקה שלי, היא משתפת, ומעצימה את הקלאסיקה שהלחין וביצע מתי כספי. "עומד בשער" (עמיר בניון) ולאחריו "יפה כלבנה" של אביתר בנאי הם הבאים בתור, מדגישים את יכולותיה הווקאליות הווירטואוזיות של גלרון, בייחוד בלחנים מלודיים. את הפרק הזה היא חותמת עם "לא נודע" של דני סנדרסון, וכשהיא חוזרת על "הולכים אל הלא נודע, אל הלא נודע, אל הלא נודע..." דומה כי הקארמה של השנה החולפת, בצל המגיפה המאיימת, כמו שרתה באולם, הד לימי חוסר הוודאות.
שאר חברי הלהקה נכנסים, ובזמן שהם מתמקמים נורית מסבירה שהערב יתחלק לשלושה: החלק הראשון הוקדש לקאברים, החלק השני לשירים פרי עטה שנקראים בשפתה "המילים שלי", והחלק האחרון הלהיטים מכל התקופות. ובכן, לחלק השני היא בחרה בשיר בשיר הפתיחה "בדיוק כמו אז" היפהפה, ולאחריו את "תעתועי לילה" בלחנה של יהודית רביץ, שניהם מתוך הדיסק "בתוך הסערות" (האהוב עליי ביותר). "אתה הרי יודע" ו"בגובה שווה" מתוך "משהו בלבבה" היוו נקודת מפנה, ולקחו אותה ואותנו לכיוון הרוקנרול, שגם בו היא מתמחה, ובעוצמות הכאב של המילים "אז אולי תאמר לי מה פשר הקשר בינינו? / כשאני בקצה הקשר, קצה קשר הקשר בינינו/ איך קרה שקר הקשר בינינו?" שירתה נוסקת לגבהים, צלולה, נוקבת ומרעידה אמות סיפים. בדיוק כמו אז.
איכויות ליריות
"המיסטיקנים הסינים" היה הסיפתח לחלק השלישי - זה של השלאגרים - וכשהוא מתנגן כמו ניתן האות, והקהל מנתר ממקומו ומפזז לצליליו. "אתה פה חסר לי" המופתי של אביב גפן מגיח ומנכיח את טעמה המשובח של הזמרת בבחירת שירים: "כשהלכת מכאן לא ידעת לאן / מסגרת פניי בחלון / אבל גם בתמונות, לפעמים הדמויות / מקשיבות לתקתוק השעון" כמו מתכתב עם מסרי התוכחה שבאים אח"כ: "אתה אידיוט אמיתי אם חשבת אותי / שאבוא וארוץ עד אליך / וכלום לא קרה כשאתה לא בסביבה / כן, הכל די רגיל בלעדיך" ומהדהד בפזמון החודר לרקמות הגוף, מרומם רוח ומשובב נפש באיכויותיו הליריות.
"השיר על הארץ" של יהושע סובול מוציא מנורית את העקצוץ הפוליטי היחיד בערב הזה, "משהו בלבבה" של נתן זך חוזר לווליומים הרועמים, כשמילותיו של המשורר ב"מה שהיה יקר ללב בערב / עלול להתגלות כזול מאוד בבוקר" נשמעת מחד כמו חוכמה עתיקת יומין ומאידך אקטואלית להחריד. "כולנו זקוקים לחסד" ההימנוני של זך מייצר רגעים קסומים של שירה בציבור (בניכוי הפאתוס הלאומי), ובלי שהרגשנו הגיע הרגע ל"יש לי סימפטיה", שהוא ביה"ס לאמנות מתקדמת לאיך בונים ג'אז ומשמרים אותו כקלאסיקה שכמעט כל יושבי השורות מתנועעים בהשמעתו באקסטזה מטורפת. העיר העברית הראשונה וכמדומני גם מוזאון ת"א שאירח אותנו לא נעלבו כשנורית והקהל הטיחו בשאגה שמדובר בעיר בלי קונספציה, גם הם הצטרפו לפזמון.
אך ראו תעלומה, הפיה כבר נעלמה. לא חלפה שעה וחצי, והבמה התרוקנה. דקות ארוכות עמדנו על רגלינו, ובמקצב לוהט קראנו לה "נורית! נורית! נורית!" אך שום דבר. בסוף היא נכנסה לבדה, כולה מתנצלת ואומרת שהפסטיבל הוגבל בזמן, ולכן ההופעה הנ"ל הייתה קצרה מהרגיל. "אנחנו נחזור, נמשיך בסיבוב שלנו, ואתם מוזמנים", חייכה לעברנו, מותירה אותנו עם טעם של עוד. מופע מרגש של זמרת שהיא ללא ספק חד-פעמית בנוף. "בקול שלי" צבע את המנעד העשיר שלה בגוונים עוטפים וסוחפים, וממש אין דרך להימנע מקלישאת ההשתבחות עם השנים. המיתולוגיה מספרת כי שנולד סשה ארגוב אלוהים ליטף אותו על כפות ידיו. אם להמשיך את האנלוגיה הפואטית, כשנולדה נורית גלרון, קרוב לוודאי שאלוהים נשק למיתרי קולה. "בקול שלי" הוא הכי בקול שלה. וזאת הדרך שלה לשיר את עצמה לעצמה. ולמרבה השמחה, לשיר את עצמה לכולנו.

תאריך:  22/11/2021   |   עודכן:  22/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועוד יש לה מה לומר - נורית גלרון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
גולדרייך מעוניין למנוע מאריאל את קשריה המדעיים, כספיים כאקדמיים, עם כל העולם, ואילו ממשלתו של ביבי אולצה להסכים לכך בעל כורחה כדי להציל את התקציבים האירופיים לשאר המוסדות האקדמיים בארץ
מנחם רהט
ההוגה והמחנך נתנאל אלישיב מפריך בספרו שיצא ביום השנה ה-26 לרצח רבין, את כל תיאוריות הקונספירציה ומוכיח שכולן הבל הבלים
צילה שיר-אל
הכוכב סטורן המוכר בשמו המורה הגדול נמצא כבר כשנה במקום המקושר עם הסביבה הטבעית שלכם ולכן נראה שאתם בשלב של חשבונות נפש מאוד משמעותיים כלפי הסובבים אתכם
איתן קלינסקי
מול מציאות חדורת שנאה ואכולת קנאה, מול רבים וחזקים המוכנים לקטול חיים, כולל חייו, יצא יוסף בשליחות המתמצית בארבע מלים "את אחי אני מבקש"
יורם אטינגר
ההנחה הרווחת (במיוחד בארה"ב) כאילו איום האייתולות מוגבל למפרץ הפרסי והמזה"ת הרחב, מתעלמת ממעגלי המים האירנים המתפשטים ברחבי העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il