X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זו תופעה סוציולוגית שבעולם לא מצליחים להבין, אלא אם כן הסיבה לכך היא הדחקה - אל מול האימה של הקורונה וחוסר האונים למולה, אנשים מנסים להדחיק את הסיטואציה במחאה
▪  ▪  ▪
מה מקור הפחד? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

כל העולם מנסה להבין מה מניע את סרבני החיסונים. גם אני הצעתי כמה הסברים, אבל בכל זאת קשה להסביר מה גורם לכעס הנוראי שלהם, לשנאה התהומית לממשלות, למערכות הבריאות ולחברות התרופות. למה מופנה הזעם דווקא לגורמים אלה בפנדמיה שעם כל נוראותה קוצרת בנו הרבה פחות מסרטן, זיהום הסביבה, פשיעה או תאונות.
למה המפגינים לא מתקוממים נגד האלימות כלפי נשים, ילדים, מיעוטים? נגד המלחמות, הטרור, הגזענות? לא מדובר בבודדים, בנבערים, בפאנאטים. זו תופעה סוציולוגית שבעולם לא מצליחים להבין. אלא אם כן הסיבה לכך היא הדחקה - אל מול האימה של הקורונה וחוסר האונים למולה, אנשים מנסים להדחיק את הסיטואציה במחאה.
כשמדחיקים את האירוע מחפשים את הקורבן הכי זמין להטיל עליו את האשמה. לא ניתן להתנפל על הנגיף, הוא יותר מדי קטן, אז הקרוב ביותר אליו הוא הצוות הרפואי העסוק במיגורו. אם לא הם - אז הממשלה המטילה עלינו גזירות, או הטייקונים המשתילים לנו שבבים בחיסונים, או חברות התרופה המביימות את כל העסק כדי להרוויח.
ניתן להשוות למחאה אולי את הפרעות ביהודים בזמן המגיפה השחורה כי נדמה היה לפורעים שהיהודים מתים פחות מהמגיפה, אולי כיוון שהיו נקיים יותר אל מול השטינקרים של ימי הביניים שהתרחצו פעם בשנה כי הרחצה מזיקה לבריאות. ממילא הכנסיה טוענת שהיהודים אשמים בכל הרעות אז למה לא במגיפה השחורה שבאה בגין כפירתם.
תופעות דומות היו בעת הפגנות ההמונים נגד הגרעין, מי שאשם זו לא ברית המועצות התוקפנית אלא דווקא ארצות הברית הדמוקרטית. כמו שסרבני החיסונים מעדיפים למות מהמגיפה רק לא להתחסן, כך השתוללו הפציפיסטים נגד הגרעין עם סיסמאות של BETTER RED THAN DEAD, לשמחתם הרבה של מנהיגי ברה"מ והקומוניסטים.
המונים משולהבים
אני חוויתי בצורה אישית פסיכוזה מעין זאת בעת מרד הסטודנטים בפריז ב-1968, OUT OF THE BLUE. אומנם לא הפגנתי וזרקתי אבנים על השוטרים, אך השתתפתי בעצרות המחאה בסורבון, בתיאטרון האודיאון, כשראשי האליטות, ז'אן לואי בארו הבמאי והשחקן האגדי, פוליטיקאים ופרופסורים באו לרצות אותנו, פרט לאחד.
הייתי OUTSIDER כי באתי מהאוניברסיטה היחידה שהמשיכה ללמד בצרפת בעת המרד - INSEAD והייתי כנראה היחידי שהגיח ממעוז הניאו ליברליזם במכללה הבי"ל אל סטודנטים שמאלנים שהתווכחו מה עדיף מאואיזם, קומונזים או טרוצקיזם. הבנתי את שני הצדדים בבואי מישראל המפא"יניקית, ובהיותי חניך התנועה המאוחדת.
שארל דה גול היה היחידי שלא נכנע להמונים המשולהבים, לשביתות ששיתקו את כל המשק, בעידוד התקשורת "המגויסת", ארגוני העובדים המיליטנטנים והפוליטיקאים מהשמאל שניצלו את ההזדמנות והתמימות שלנו, בתקווה לעלות סוף-סוף לשלטון ולהפיל את הרפובליקה החמישית השנואה וה"בורגנית" שעשתה סדר באנרכיה מ-1958.
היה כזה כיף ברפובליקה הרביעית מדה גול עד דה גול בתריסר השנים של ההתפוררות החברתית והכלכלית של צרפת, של מלחמות הודוסין ואלג'יר, מאבקי מושבות לעצמאות, כאשר צרפת גלשה אט אט כמו איטליה לחיק החם של ברה"מ והקומוניזם, אותם העריצו כל המי ומי באליטות, מאיב מונטאן וסימון סיניורה עד ז'אן פול סארטר.
דה גול המבוגר התורן הפעיל את הצבא אל מול האנרכיה, כי בכל זאת הוא היה הנשיא הנבחר, מה שלא העז לעשות השאה הפרסי שנתן לאייטולה חומייני לכבוש את השלטון, עם משטר אימים פי כמה יותר גרוע מהשלטון המושחת של השאה. אם לא דה גול, מי יודע אם צרפת לא הייתה הופכת למשטר קומוניסטי כקובה וקוריאה הצפונית.
אי אמון בשלטונות
מדהים איך "קורי" הבוגר רואה את המצב לאשורו ממרום שנותיו, מה שלא השכיל לראות כצעיר שהתלהב מהסיסמאות של יפי הנפש אותם העריץ. הרי לא הייתי בורגני כמו מרבית חבריי באינסאד, כמו החברה הסנובית שלמדתי להכיר בפריז ופונטנבלו, הדחקתי את התסכולים המעמדיים שלי וראיתי אולי גאולה במרד הסטודנטים.
בסופו של עניין נמצאה הסינתזה הגואלת, דה גול התפטר בסמוך למרד, הרפובליקה החמישית ממשיכה להתקיים עד היום, אבל צרפת הפכה להיות מדינת רווחה לעילא, עם חינוך חינם, שירותי בריאות ורווחה משופרים, כמו גם מרבית מדינות אירופה והאיחוד האירופי, בקפיטליזם יותר הומני מארה"ב, ובעיקר בסקנדינביה, הולנד ושווייץ.
אך תסכולי מאי 1968 עוד מפעמים וגל מחאות קורונה מציף את אירופה, עשרות אחוזים מסרבים או חוששים להתחסן, יש אי-אמון בשלטונות. כל הפסיכוזות הלא רציונליות והמודחקות, כל הפחד מפני העתיד מתנקז בפחד מהמגיפה בפריז, בברלין, באמסטרדם, כמו לפני חמישים שנה במרד הסטודנטים בפריז. ומה ישים לגבי ישראל?
באופן מפתיע דווקא בנושא הקורונה ישראל, למרות כל הכשלים, תפקדה בצורה הרבה יותר סבירה מאירופה וארה"ב. לא כמו המדינות המצטיינות כניו-זילנד, טיוואן ואוסטרליה, אבל הרבה יותר טוב מהולנד, צרפת, ארה"ב, איטליה ובריטניה. נתניהו עם ההתקשרות עם פייזר ומהירות הגעת החיסונים, בנט עם מהירות החיסון של הבוסטר.
לשמחתנו, המגזרים המוחלשים של החרדים והערבים התחסנו בהמוניהם בגלל הירתמות המנהיגות שלהם שבחרה לא להתנגח עם השלטון "הנוגש" דווקא בנושא הקורונה. הגרעין הקשה של הסרבנים ירד בחצי בגלל הסברה מעולה, הצעירים ממהרים להתחסן, רק טוקבקיסטים מתנגחים עם שרון אלרועי פרייס וחבריה, נקווה בלי אלימות.
מה ש"הציל" אותנו מסרבנות קורונה היו התפרצויות ההדחקות כנגד השלטון דווקא כלפי נתניהו עם ההפגנות בבלפור ובכל רחבי הארץ וכיום הזעם של חצי העם והכנסת כנגד ממשלת "השינוי" שלדעתם לא לגיטימית. כל התסכולים המודחקים מתפרצים כנגד ביבי ובנט, והמדינה ניצלה מסרבנות הקורונה, מוות המוני ומיתון קשה...

תאריך:  27/11/2021   |   עודכן:  27/11/2021
+"ההגבלות על גבולות המדינה - צעד זמני והכרחי"
12:16 28/11/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הדגיש: " "ההגבלות על גבולות המדינה הן לא צעד קל, אבל זה צעד זמני והכרחי. ישנם ענפים שנפגעים, כמו התיירות והתעופה, ואנחנו נותנים על כך את הדעת:  ▪  לגבי שיחות הגרעים עם אירן אמר: "ישראל מוטרדת מאוד מהנכונות להסיר את הסנקציות ולאפשר זרימה של מילארדים לאירן"

בנט. "סבלנות ומשמעת" [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
+לא להעלות את הארנונה לעסקים
10:47 28/11/21  |  עו"ד חגי בורשטיין   |   לרשימה המלאה

רשויות מקומיות רבות מבקשות להעלות בשנה הבאה את הארנונה לעסקים, תוך התעלמות מכך שהמשבר הכלכלי שגרמה הקורונה עודנו בעיצומו  ▪  שרי האוצר והפנים צריכים למנוע העלאות כאלו

חנויות סגורות בתל אביב
+העשירים משלמים מחיר הזנחת העניים
08:25 28/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המדינות המפותחות התעלמו מהצורך לחסן את תושבי המדינות המתפתחות, והתוצאה - כפי שהזהירות המומחים - היא יצירת זן חדש  ▪  האומיקרון מעמיד במבחן את טכנולוגיית ה-mRNA של פייזר ומודרנה  ▪  נכון לעכשיו, ממשלת בנט מתמודדת היטב עם הסכנה

עיירה באוגנדה. רק 2% מחוסנים [צילום: ניקולס במולזנקי, AP]
+פאוצ'י: לא אתפלא אם אומיקרון כבר בארצות הברית
07:35 28/11/21  |  איציק וולף

ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי של נשיא ארצות הברית, התייחס לזן אומיקרון של נגיף הקורונה ואמר כי הוא מעריך שהזן החדש כבר נמצא בשטחה של ארצות הברית.
"לא אתפלא אם אומירקון כבר נכנס לארצות הברית. בשלב זה עדיין לא גילינו אותו, אבל כאשר נגיף מציג רמה כזו של הדבקה זה כמעט תמיד, בסופו של דבר, להתפשטות שלו בכל מקום", אמר בראיון לרשת NBC האמריקנית.

+נתב"ג ייסגר לזרים לשבועיים, איכוני שב"כ למאומתים
00:03 28/11/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבינט הקורונה אישר מניעת כניסה של זרים לישראל למשך שבועיים, חובת בידוד לישראלים שחוזרים לישראל והפעלה מחודשת של איכוני השב"כ לנשאי זן אומיקרון  ▪  שר המשפטים התנגד: לקחנו סיכונים גדולים יותר עד היום, ואפשר לקחת סיכון גם פה

[צילום: רועי אברהם, לע
שבועיים ללא כניסת תיירים לישראל [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+בנט: תקופת ערפל, המפתח הוא זהירות
22:12 27/11/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת קבינט הקורונה כי ההמלצות שיובאו בפני הקבינט משותפות לו, למשרד הבריאות ולשר הבריאות  ▪  "דווקא עכשיו, לפני שהווריאנט מתפשט, זה בדיוק הזמן להתחסן"

[צילום: רועי אברהם, לע"מ, סאונד: בן פרץ, לע"מ]
בנט בפתח ישיבת הקבינט. "יש עמדה אחת של כולנו" [צילום: לע"מ]
+הקבינט יכריע האם יוטלו הגבלות על נתב"ג
20:03 27/11/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבינט הקורונה מתכנס בקריה לדיון על זן אומיקרון של הקורונה  ▪  שר האוצר משתתף לראשונה בדיון  ▪  בין הצעדים שנבחנים: איסור כניסת זרים לישראל ובידוד לישראלים ששבים לארץ עד כדי סגירה כמעט מוחלטת של נתב"ג למשך שבוע

הקבינט מתכנס. על הפרק - צמצום כניסת נדבקים חדשים [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהומות באירופה אל מול השלמה בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת קבינט הקורונה כי ההמלצות שיובאו בפני הקבינט משותפות לו, למשרד הבריאות ולשר הבריאות    "דווקא עכשיו, לפני שהווריאנט מתפשט, זה בדיוק הזמן להתחסן"
איציק וולף
קבינט הקורונה מתכנס בקריה לדיון על זן אומיקרון של הקורונה    שר האוצר משתתף לראשונה בדיון    בין הצעדים שנבחנים: איסור כניסת זרים לישראל ובידוד לישראלים ששבים לארץ עד כדי סגירה כמעט מוחלטת של נתב"ג למשך שבוע
איציק וולף
חברות פייזר, מודרנה, אסטרה-זניקה וג'ונסון אנד ג'ונסון הודיעו בסוף השבוע כי הן בוחנות את זן הקורונה המדבק החדש שהחל להתפשט מדרום יבשת אפריקה    מודרנה: הזן החדש מהווה סיכון פוטנציאלי משמעותי להאטה בקצב של החסינות הטבעית והחסינות נתמכת החיסונים נגד הנגיף
איציק וולף
פיקוד העורף מחפש אחרי מאות ישראלים ששבו בשבועיים האחרונים ממדינות שהוגדרו אדומות בעקבות חשיפת זן הקורונה המדבק החדש    דיון קבינט הקורונה יתקיים בקריה הערב ב-20:30
יואב יצחק
הווריאנט החדש - אומיקרון, יצר מצב חדש המחייב החלטה של קבינט הקורונה: האם לעצור מבצע חיסון הילדים, שהחל לפני מס' ימים, עד שיוברר האם הנגיף החדש עמיד בפני חיסון פייזר/מודרנה; והאם להמתין עד שחיסונים אלה יעודכנו כך שיגוננו מפני הנגיף החדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il