X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האם כל מתן הוא גם מתת? האם חיבוק הוא מתת? לחיצת יד? כתבה מלטפת? בואו נחשוב מרגלית ביקורתי מאוד נגד נתניהו, מנדלבליט רצה תפקיד, אז הם נפגשו בחשאיות, כאשר רק השושבין, ניר חפץ, הוא המשותף לשניהם
▪  ▪  ▪
מרגלית. ביקורתי מאד [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

איך נבחין בין מתן לגיטימי לבין מתת לא לגיטימי? היכן הקו המבדיל? מהו נייר הלקמוס אשר יאפשר לנו להבחין בין האסור למותר?
נתחיל בסיפור. ימים ספורים אחרי מעצרו של ניר חפץ פרסם דן מרגלית שמספר שנים קודם לכן פנה אליו ניר חפץ ותיווך לקיומה של פגישה סודית בין המועמד לתפקיד היועמ"ש לממשלה הד"ר אביחי מנדלבליט, ובין מרגלית. הפגישה עצמה התקיימה בארבע עיניים בביתו של מרגלית, במהלכה ביקש מנדלבליט שלא לערב את פרשת הרפז בכתיבתו של דן מרגלית בעניין המינוי. "הוא רצה לוודא שהביקורת על אשכנזי לא תגרום להתנגדות למינויו", ודן מרגלית השיב לו שאף לטעמו הנושאים אינם קשורים. ללא ספק מנדלבליט בא על-מנת לקבל משהו, ומרגלית הבין בדיוק מה מנדלבליט בא לקבל ולא זרק אותו מכל המדרגות. מנדלבליט בא לקבל עיתונות מאוד מסוימת אשר לא תזיק בהיבטים מהם חשש מנדלבליט.
ואם כבר דיברנו על מתת אז בואו נשלים עם מה שהשיב מרגלית "שאלתי אותו אם יהיה מצב שבו הוא יצטרך להגיש כתב אישום נגד בנימין נתניהו, מה תעשה? הוא אמר 'יש לו את היכולת הנפשית לעשות את זה. אם אצטרך, אגיש נגדו כתב אישום'".
מרגלית ביקורתי מאוד נגד נתניהו, מנדלבליט רצה תפקיד, אז הם נפגשו בחשאיות, כאשר רק השושבין, ניר חפץ, הוא המשותף לשניהם. זה אמר מה הוא מבקש, זה אמר למה הוא מצפה, "לחצו ידיים" והלכו איש איש לדרכו. העיתונות לא רעמה, המשטרה לא חקרה, כלום מכלום. ומתי כל זה פורסם? כל זה פורסם על-ידי מרגלית ואושר על-ידי מנדלבליט ימים ספורים לאחר מעצרו של ניר חפץ, כאשר לטעמי היה חשש שחפץ יזמר על המפגש הזה בחקירת המשטרה. לזאת ייקרא לדעתי פיצוץ מבוקר.
אז האם איש ציבור המבקש להטות עיתונות, או במילים יותר מכובסות "להתאים את העיתונות לצרכיו" מבקש בפועל לקבל טובת הנאה אסורה? האם הבקשה להטיית עיתונות שקולה לבקשה של מעטפה עם שטרות? האם הבטחתו של איש ציבור לבצע את תפקידו במסגרת אותה שיחה משלימה גם את היבט התמורה בעסקה? האם העובדה שהכל נעשה תחת מעטה סודיות מוסיף נופך של חומרה לפרשה? האם גילוי הפרטים מספר ימים לאחר שכל אדם סביר היה חושש שיתגלו מאליהם מוסיף עוד חומרה לפרשה? האם העובדה שהחתנים הראשיים הם עיתונאי ומשפטן בכירים אשר מובילים ומלבים את תיק השוחד נגד ראש הממשלה לא מעידה על "טובל ושרץ בידו"?
אין לי תשובה חד-משמעית לשאלה "מתי מתן הוא מתת". בניגוד לכל המצקצקים בלשונם ברור לי שלא כל מתן הוא מתת, ודי לקרוא את החלטתו של היועמ"ש לממשלה מזוז בעניינם של אריאל וגלעד שרון על-מנת להגיע למסקנה הזו. ובכל זאת אני משוכנע שדין אחד לכוווווולם, ואם משפטן בכיר ביותר מגיע בחשאי לביתו של עיתונאי בכיר ביותר על-מנת לבקש עיתונות מסוימת, העיתונאי לא זורק אותו מכל המדרגות ומקשיב לצרכיו, ומנגד איש המשפט הבכיר מקשיב למאווייו של העיתונאי ולא זורק אותו מכל המדרגות, יש כאן חומרה הרבה יותר משמעותית ולו בשל המודעות המרובה של העיתונאי והיועץ כפי שמתבטאת בהחלטות שלהם בעניין נתניהו, וכפי שמתבטא בהחלטתם להסתיר את פגישתם מעיני הציבור, לפחות עד מועד הבחירה לתפקיד יועמ"ש לממשלה, ובפועל עד מעצרו של ניר חפץ.

תאריך:  12/12/2021   |   עודכן:  12/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתי מתן הוא מתת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הקישור
א.ה  |  12/12/21 18:35
2
ומדוע "המשטרה לא חקרה" ?
שלמה המגיב  |  12/12/21 20:14
 
- חוק העונשין
ה.א  |  13/12/21 08:11
 
- יתרה מכך
ה.א  |  13/12/21 08:13
 
- מקבל את הערתך , הלפרין
שלמה המגיב  |  13/12/21 11:09
 
- בקשה מפורשת לעיתונות מסויימת
ה.א  |  13/12/21 15:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
פסק הדין ניתן במקביל - אך ללא קשר - לעדותו של ניר חפץ על הלחצים והאיומים בהם היה נתון בחקירתו בפרשות נתניהו    שטיין קיבל הודאה של פדופיל למרות חקירה אגרסיבית שכללה צעקות, שכן היא לא עברה את המותר
איתמר לוין
חפץ מאשר שערב בחירות 2015 - התקופה הקריטית ביותר מבחינתו של נתניהו - הסיקור בוואלה היה עוין מיסודו לנתניהו ואוהד מאוד להרצוג ולבני. אם כך, נשאלת השאלה: היכן כאן עסקת השוחד?    שימו לב לכמה מילים של השופט משה בר-עם
עזרא הראל
רק מי שהם בחזקת רפויי שכל או נוכלים מסוגלים לתפור עלילת דם של שוחד משני אירועים כשרים למהדרין ובלתי תלויים לחלוטין - אישור רגולטורי פה אחד ללא אף הסתייגות מחד (וכפי שהתבצע באופן זהה ובמקביל גם בארה"ב), ומאידך כמיהה הגיונית ולגיטימית וטבעית, וחוקית לפי הפסיקה לדיווח מאוזן יותר באתר מרשתת בינוני בקושי, וזאת עבור פוליטיקאי מוביל שנתקל בשינאה עיוורת ועויינות יוקדת בכל כלי התקשורת האחרים באותם ימים למעט ישראל היום
איתמר לוין
ההגנה מציגה עשרות פרסומים עוינים לנתניהו והתומכים ביריביו ערב בחירות 2015 - וחפץ מאשר ש"הדנ"א של האתר היה עוין לנתניהו ורצה להפיל אותו מהשלטון"    "התמיכה של ישועה ברוטציה הרצוג-לבני - דבר חמור"
דן מרגלית
אתה הנחת כדרכם של אנשים סבירים והגונים כי ח"כ ביבי יידע לבלום את עצמו על גבול האחרון של הדמוקרטיה    רק לא הבנת כי הוא מזן שונה של "אני ואפסי עוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il