X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ראש עיריית רמת גן הורה להסיר מוצג הפוגע ברגשות מתערוכה במוזאון העירוני, וכמה תחנות רדיו החליטו שלא לשדר שיר הפוגע ברגשות? מה דומה ומה שונה?
▪  ▪  ▪
אדם. איש לא מתלונן [צילום: אריה לייב אברהמס/פלאש 90]

שירו של עומר אדם פוגע ברגשות של נשים רבות, הוא מתייחס בצורה מעליבה לעולות מרוסיה. לטענת הנפגעות מדובר בשיר מיזוגיני וגזעני המחפיץ אותן. כתוצאה מכך כמה תחנות שידור החליטו שלא לשדר את השיר, בואו נזכור שתחנות השידור במדינה הן או בבעלותה או מאוסדרות על-ידה, כך שמכוח החוק יש למדינה אחריות מסוימת גם על התכנים, ולכן צודקות בבירור ההנהלות של אותן תחנות בהחלטתן שלא לשדר את השיר.
מוצג של פסל מסוים הוצג במוזאון רמת גן. רבים סברו שהמוצג מבזה את אחד מהסמלים המרכזיים ביהדות, הכותל המערבי. ראש העירייה הורה להסיר את המוצג מהתערוכה, בית המשפט ביטל זמנית את הוראת ראש העירייה, אך מששכנע ראש העירייה את ההנהלה המקצועית של המוזאון כי יש להסיר את המוצג, חתם בית המשפט על ההחלטה והמוצג הוסר.
עד כאן הכל תקין, לחופש הביטוי יש גבולות והגבול של חופש הביטוי הוא היכן שהביטוי של פלוני מביא לביזוי קיצוני של אלמוני, בייחוד אם פלוני הוא גוף ממלכתי/ציבורי או פועל תחת חסותו, ובייחוד אם האלמוני הוא קהל רב הנפגע עד עמקי נשמתו מהדברים.
ראינו את השווה, בואו נראה את השונה - החלטתו של ראש עיריית רמת גן זכתה לחיצי ביקורת מכל קצוות הקשת ה"ליבראלית". כותרות צעקו "שאמה הכהן, לא להסיר את חופש הביטוי מהמוזאון" או "שאמה הכהן חושב שחופש הביטוי זה בדיחה, השר טרופר שותק וצופה בקרקס" או "שאמה הכהן לא מבין בחופש הביטוי" ועוד כהנה כותרות, מאמרים וציוצים על סתימת פיות על-ידי ראש עיריית רמת גן.
לעומת זאת על סתימת פיו של עומר אדם ברדיו - דממה, איש לא מגן על חופש הביטוי (למעט אראל סג"ל). זכותו של עומר אדם לומר את כל מה שעומד על קצה לשונו שונה מזכותו של אותו פסל לשרבט את כל מה שעומד על קצה אזמלו. סטנדרטים כפולים. פשוט סטנדרטים כפולים.
וזה רק קצה המנהרה, אלה רק הסימפטומים. היכן המחלה עצמה? היכן השורשים? ובכן השורשים הם בשני עמים שיש לנו כאן. עם האליטה שהוא בפועל מיעוט השולט גם במדיה, ועם התחתיתא, הרוב, אשר מצופה לקבל כתורה מסיני את ההכתבות של האליטה ה"דמוקרטית". האליטה היא ה"תרבות" ובשם ה"תרבות" הזו אפשר ואף רצוי לבזות את הקופים חסרי התרבות של התחתיתא. ואילו הקופים חייבים לסתום ולהתנהג, שאם לא כן שמים להם מסקינג טייפ על הפה. אצלנו, חופש הביטוי ניתן לאנשים תרבותיים ולא לקופים חסרי תרבות.

תאריך:  10/01/2022   |   עודכן:  10/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חופש הביטוי וסטנדרטים כפולים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אתה טועה באיבחון "המחלה", ה.א.
שלמה המגיב  |  10/01/22 10:12
 
- סלמתק
ה.א  |  10/01/22 14:26
 
- התייחסות נוספת להלפרין
שלמה המגיב  |  10/01/22 17:09
 
- עומר אדם, שמרני? ליברלי?
ה.א  |  10/01/22 22:20
 
- דמגוג
מגיב ותיק  |  12/01/22 14:06
 
- אני דמגוג? הבט בראי! ל"ת
ה.א  |  12/01/22 15:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
לפעמים עניין לשון הרע חייב להתאיין מול 'לא תעמוד על דם רעך" ו"לפני עוור לא תתן מכשול"    איך אמר הדיין הרב ראובן נקר? - "מה לומד הילד החרדי? שהצדיק המעונה, מזכה הרבים, המחנך הדגול שמאחוריו 80 ספרים, מת מות קדושים, שמע חרפתו ולא השיב
מיכל פלד
צורכים ביצים, בשר ועופות? ואלו אף הפכו אצלכם לדיירי בית קבועים? כדאי להרהר בהם שנית כי יש בכך אחריות ציבורית
יעקב קורי
מה רבה הייתה תדהמתי כאשר נוכחתי לדעת שרק בנושא ירושלים החליט הויקיפדיה להסתייג מהלגיטימיות של בירתנו    שיפשפתי את עיניי, חשבתי אולי זה בגלל שהאנגלים אנטישמים, אבל עברתי לצרפתית - אותו דבר, חשבתי בטח בערבית כותבים את האמת - אבל אצלם זה בכלל תל אביב
אלי אלון
במבצע הרואי המזכיר סצינת סרט פעולה הוליוודי, נלכדה ב-3 בינואר 2002 אניית הנשק קארין A כשעליה 50 טונות נשק, תחמושת ואמצעי חבלה, שהיו מיועדים לרשות הפלשתינית    בלב ים סוף בשעת בוקר מוקדמת פשטו והשתלטו על האונייה לוחמי שייטת 13 כשהם משתלשלים ממסוקים ומגיחים מסירות גומי והפתיעו את אנשי צוותה ההמומים    האונייה הועברה לנמל אילת שם נפרק ממנה מטען האמל"ח העצום
עמנואל בן-סבו
האופן בו נבחר שי ניצן לתפקיד המומצא והחדש, רקטור הספרייה הלאומית, היה ללא ספק נחקר על-ידי אחד, שי ניצן, על אופן קיום המכרז, אפיון חברי ועדת האיתור, התאמה לתפקיד ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il