X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בית המשפט בראשון לציון. אחד חסר והכל תקוע
שיפוט מהיר / קרין וישינסקי
"אני מציעה לאדוני להתעדכן"
השופטת קרין וישינסקי מתקשה לדון בתיקי חדלות הפרעון שלפניה, בשל איחורים ואי-התייצבות - מה שמחייב טיפול רוחבי. בדיונים שמתקיימים היא מפגינה בקיאות, יעילות ואנושיות - תכונות חשובות בסוג זה של תיקים

השופטת: קרין וישינסקי, בית משפט השלום בראשון לציון
המועד: יום ראשון, 24.10.2021, שעה 09:45
הנושא: חדלות פרעון
תיקים רבים קבועים לשעת בוקר זו בפני השופטת קרין וישינסקי, אך היא אינה יכולה לדון בהם משום שלא כל הצדדים נמצאים. בתיקי חדלות פרעון יש תמיד לכל הפחות שלושה צדדים: החייב, המנהל המיוחד והממונה על חדלות פרעון (לשעבר כונס הנכסים הרשמי); לפעמים מצטרפים נושים. התוצאה היא, שאם מישהו חסר - הכל תקוע.
בינתיים מתנהל מו"מ באולם בין בא-כוח החייבת לבין נציגת הממונה; למה לא דיברו קודם - להם פתרונים. בא-כוח החייבת אומר, שהיא אינה מבינה דבר משום שהיא דוברת רק רוסית; "היא יושבת פה ואין לה מושג מה שאנחנו מדברים. הייתה לי פעם פקידה רוסייה שעזרה לי איתה, היא כבר לא עובדת אצלי. ממש קשה להתנהל איתה". בהתחשב בעובדה שהחייבת מיוצגת בידי הסיוע המשפטי, לא ברור מדוע איש לא חשב לזמן גם מתורגמן או לתת לה מלכתחילה עורך דין דובר רוסית.
נציגת הממונה מציעה לדחות את הדיון כדי שהחייבת תוכל להמציא את המסמכים החסרים ובא-כוחה מסכים. "אפשר לקרוא לשופטת", מבשרת נציגת הממונה - והנה, בשעה טובה, מגיעה גם הנאמנת לנכסי החייבת. בא-כוחה של החייבת מעדכן אותה בהסכמות, שאותן ניתן היה להשיג בטלפון או בדוא"ל ולא לבזבז את הזמן של כולם. "חבל שסתם הגענו לדיון הזה", קובעת הנאמנת, ובא-כוח החייבת מסכים איתה: "נכון".
"למרות שהוגש דוח, היא לא שילמה"
וישינסקי נכנסת ואומרת בחצי-נזיפה: "גברת נאמנת!". זו מתנצלת על האיחור: "הגעתי מנתניה, היום זה היה קשה במיוחד" - כאילו הפקקים הם משהו חדש ומפתיע. הנאמנת ניגשת לגופם של דברים: "אין לנו מספיק נתונים לסיים את ההליך". וישינסקי מפגינה בקיאות: "למרות שהוגש דוח, היא לא שילמה והייתה המלצה ספציפית". וישינסקי מסייעת בחיוך לקלדנית ומכתיבה בשמה של הנאמנת: "כפי שכתבתי בדוח, היחידה [החייבת] לא הגישה דוחות ולכן חסרים לנו נתונים".
וישינסקי שואלת מדוע לא מאחדים את תיקי חדלות הפרעון של החייבת ושל בעלה, הנאמנת מסבירה ו-וישינסקי מגיעה למסקנה: "כלומר, יש פה שינוי נסיבות". הבעת פניה של וישינסקי מלמדת גם היא על בקיאותה בפרטים, היא עושה פרצוף לגבי חוב הפיגורים ומהנהנת כאשר הנאמנת אומרת שעל החייבת להציג מתווה לסילוק הפיגור ולעמידה בתשלום החודשי שנקבע.
וישינסקי פונה לבא-כוח החייבת: "על מה אנחנו מדברים עכשיו? אתה מבקש לשנות את צו התשלומים? אז תגיש [בקשה]. אדוני טוען לבקשה בעל-פה עכשיו?". הוא אומר שיגיש בקשה מסודרת וממשיך לעדכן. "לְמה אדוני טוען עכשיו?", תוהה וישינסקי. הוא מסכים לדחייה אבל רוצה שדבריו ייכנסו לפרוטוקול; וישינסקי מאפשרת לו, ומהנהנת כאשר הוא מציע דחייה של שישה חודשים.
וישינסקי מכתיבה החלטה: "מטיעוני הצדדים בדיון היום עולה, כי ההליך עדיין אינו בשל למתן צו שיקום, ובשל כך נקבע דיון נוסף ביום 26 במאי בשעה 10:00. הממונה תגיש הצעה מעודכנת 30 יום קודם למועד הדיון. היחידה מתבקשת למלא את מלוא חובותיה בהליך ובכלל זה להמציא לנאמנת, בתוך 30 יום מהיום, מתווה לסילוק חוב הפיגורים, לעמוד בצו התשלומים בסך 150 שקל [לחודש], וככל שברצונה להפחית צו זה - להגיש בקשה לאלתר לממונה. עוד עליה להמציא לממונה צו ירושה בנוגע לעזבון אימה המנוחה, כולל המען של אימה המנוחה ומענו של אביה ייבדל לחיים ארוכים [הקפדה נאה על נימוס]".
"תהיי פחות קלה עם היד על ההדק"
כעת מחפשים את הצדדים בתיק הבא ובא-כוח הממונה הופך לסדרן: "חברים, השופטת באולם". וישינסקי תוהה אם לא הלך לאיבוד בדרך תיק אחר, ונענית שהוא נדחה לשעה 13:00. בא-כוח הנאמן מעדכן שהגיעו להסכמה לפי הצעת הממונה: עוד 96,000 שקל ב-48 תשלומים, ולא צריך דוחות. וישינסקי ערנית: "ממתי לא? לא, אדוני, לפי החוק אתה לא יכול לוותר על זה. אני מציעה לאדוני להתעדכן", היא עוקצת בצחוק קל. "אני אמחוק את זה מהפרוטוקול".
בא-כוח החייבת מסכים להצעה ו-וישינסקי מכתיבה: "הסברתי ליחידה את משמעות ההסכמות והיא הסכימה להן" - ופונה לחייבת: "גבירתי תעמוד בזה? עד עכשיו היא שילמה 150 שקל". בא-כוח החייבת: "היא שילמה 500 שקל". וישינסקי: "היא אמרה משהו". בא-כוחה: "לא, היא השתעלה". וישינסקי: "היא מחוסנת שלוש פעמים?". בא-כוחה: "יש לה צרידות". וישינסקי: "גם לבת שלי". בא-כוחה: "אומרים שזו מחלה של מורים". וישינסקי בחיוך: "או של ילדים שאוהבים לשלוט בחברים שלהם וצועקים".
בחזרה לעניין. וישינסקי נותנת צו לשיקום כלכלי בהתאם להסכמות ומוסיפה: "ככל שיימצאו כספים פנסיוניים נזילים ובלתי מוגנים, הם יתווספו לקופת הנשייה. אני לא כותבת שום דבר על הדירה של ההורים. ככל שצריך, תגישו בקשה מתאימה". היא פונה לחייבת:
"אני לא מחייבת אותך לעבור הכשרה כלכלית. אם תעמדי בתנאים, תשוחררי מן החובות. אם חלילה לא תעמדי, ההליך יבוטל. שלא לפרוטוקול: קראתי בהמלצה שאת לא מפנימה ממש את משמעות ההליך, כי את מוציאה הרבה כספים על מותרות. חבל. תהיי פחות קלה עם היד על ההדק".
השורה התחתונה:
קשה להתרשם לעומק מ-וישינסקי בדיונים הקצרים שהצליחה לקיים; היא בקיאה בפרטים, יעילה ואנושית מאוד - תכונות חשובות בתיקי חדלות פרעון. ניתן להתרשם מבעיות מבניות, המזכירות את אלו של ימי מוקד פליליים - וכאן לשופטים יש כלים, שהרי הליך חדלות הפרעון מיסודו הוא לפנים משורת הדין. חשוב מאוד להקפיד על זמנים, על התייצבות ועל כך שהצדדים יגיעו מוכנים ולא יבזבזו זמן באולם - במיוחד כאשר הליכים אלו מתרבים ובחלק ניכר מהם מדובר על סכומים שאינם גבוהים.

תאריך:  11/01/2022   |   עודכן:  12/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שיפוט מהיר
איתמר לוין
מטרתו המרכזית של השופט עמית מיכלס בתיקי תביעות קטנות היא להגיע לפשרות. הוא עושה זאת בסבלנות ואנושיות, תוך בקיאות בפרטים והקפדה על הנהלים; אפשר לנהל את הדיונים ביותר יעילות
איתמר לוין
יום מוקד פלילי בפני השופטת אליענא דניאלי אינו משיג הרבה התקדמות, למרות בקיאותה ויעילותה, בשל הקשיים הקבועים שהוא מעורר    צריך למצוא פתרונות רוחב, ולמדור יש כמה הצעות בנושא
איתמר לוין
השופטת אופיר כתבי-ריבלין מאשרת מפקחים מוצעים במעצר בית ומציינת בהחלטתה שהתרשמה מהם באופן ישיר - מה שלא ממש משקף את המציאות, כי היא שוחחה איתם אולי דקה
איתמר לוין
אנושיות, סבלנות והקפדה על פרטים מאפיינים את השופטת רונית פוזננסקי-כץ - אבל במקביל היא מאשרת הסדר המושג מול עיניה ובלא שהנאשם יכול באמת לחשוב עליו
איתמר לוין
44 תיקים מונחים בפני שופטת המעצרים ענת יהב, אך היא מפגינה בקיאות בפרטים ושומרת היטב על הסדר באולם, לצד ניהול דיונים יעילים המתמקדים בעיקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il