X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
החלטתי לכתוב ספר כנכס לדורות באים, "איך נכנעים למגפה" שמו על-מנת להבטיח כישלון קולוסאלי יש להתחיל מתנאים מעולים, כלומר מלאי חיסוני בלתי מוגבל ומערכת בריאות ציבור בקהילה שאין כנראה דומה לה בכל עולם
▪  ▪  ▪
כשלון בוהק [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

אחרי שספרו של נפתלי בנט, ראש הממשלה, "איך מנצחים מגיפה" לא עלה לראש רשימת רבי המכר אמרתי לעצמי בואו נראה לראש הממשלה. נראה לו איך כותבים ספר, ספר עם חזון, ספר עם תועלת לדורנו ולדורות הבאים, שם הספר "איך נכנעים למגיפה".
1) על-מנת להבטיח כישלון קולוסאלי יש להתחיל מתנאים מעולים, כלומר מלאי חיסוני בלתי מוגבל ומערכת בריאות ציבור בקהילה שאין כנראה דומה לה בכל עולם - ככל שמתחילים יותר גבוה והבור עמוק יותר כן הנפילה יותר גדולה ויותר טראומטית.
2) עוד תנאי חיוני לנפילה מאיגרה רמה לבירה עמיקתה הוא זמינות של תרופות לכל דורש, וגם אם לא היו כאלה בהתחלה, הרי שהצטרפותן למאמצי הכישלון בהמשך הדרך, מפיל אותנו כמעט מגובה הרקיע השביעי, אל הקרקע, בעוצמה רבה.
3) השלב הבא ההכרחי לכניעה הוא חוסר היכולת להביא די אזרחים לחיסונים, וחוסר האונים של הממשלה אל מול צורך לאומי חיוני שאיננו מיושם בהיקפים החיוניים הנדרשים.
4) אחרי כן חובה להבטיח שבעמדות מפתח יהיו אנשים הפועלים בניגוד לרוח החלטות הצוותים המקצועיים. אם נדרשים חיסונים בבתי הספר חובה שראשי מערכת החינוך יתנגדו לחיסונים בבתי הספר, ואיש לא ידיח אותם מתפקידם, נהפוך הוא, הצוות המקצועי שלהם יודח, והם יישארו בתפקיד, ולא משנה מה קורה אחרי כן, כי בנושא חיסונים אם שוברים את התנופה שוברים את החיסונים, די להפיל את אבן היסוד וכל הבניין מתמוטט.
5) אין ספק שהשארת ראש הממשלה לבד במערכה היא תנאי מפתח לכישלון. וכך קורה תוך שמחליפו, חליפו תחליפו לא לוקח חלק בניהול האירוע, ושר האוצר שמנהל בפועל את האירוע ואת כל הממשלה הזו דרך הכיס, לא נראה בשטח בעת קבלת ההחלטות האופרטיביות - למעט החלטה אחת שהוא מקבל עם עצמו ועם נערי האוצר - ידיים חזק חזק על הגרון של המשק, החלטה הנכפית על הציבור ועל ממשלה, מכוחו של הדבק האמתי של הממשלה החלשה הזו, אביגדור ליברמן.
6) והסממן הראשון של הכישלון הבוהק, הוא האמירה המטומטמת לטעמי, שממילא הנגיף מתפשט מהר, אז בואו לא נעשה בפועל כלום (למעט רעש), ולא רק שלא נעשה כלום, אלא שכל מה שעשינו בעבר על-מנת לשטח את העקומה אינו נחוץ יותר מתוך נימוק מטומטם האומר "אם ממילא יהיו לנו 50 אלף ביום אז מה כבר אכפת לנו אם יהיו 100 אלף או 200 אלף", או אמירה מטומטמת אחרת (אשר מתמטית היא נכונה) "עם מקדם הדבקה 2 כל ההבדל בין 50 אלף ל 100 אלף הוא יום אחד בלבד". והסיבה מדוע אין להביט בצד המתמטי כעת היא שהתנהגות איננה מדע מתמטי, ושאנו בהחלט יכולים להשפיע על מקדם ההדבקה - והממשלה שהרימה ידיים, על-פי המתווה של הספר שלי, יושבת בתחתית ההר, מעשית בחוסר מעש (והמקטרגים יאמרו במעש שלילי) בהמתנה שסבירות רבה לא תיכזב לכדור השלג הענק שייפול לכולנו על הראש.
7) פרק שלם בספר יוקדש לתקשורת, כלומר איך מנצלים את התקשורת על-מנת לשפר את הנראות של הכישלון החרוץ. אני עדיין לא יודע איך אקרא לפרק, אולי "איך מגייסים תקשורת, ולא למילואים" או אולי "הכניעה למגיפה בראי התקשורת" אפשרות נוספת תהיה "ממשלת השינוי - אצלנו גיוס התקשורת - אינו שוחד" נראה.
8) והכי חשוב זה להספיק להוציא את הספר לאור טרם הנגיף חונה בדרכי הנשימה שלי, כי מי יודע מה ייוותר לי מהם.

תאריך:  13/01/2022   |   עודכן:  13/01/2022
+תת-זן חדש של אומיקרון חדר לישראל
22:21 13/01/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

תת הזן BA2 מוכר כבר כמה שבועות לקהילה המדעית והוא בעל מוטציות רבות יותר מזן האומיקרון המקורי של נגיף הקורונה  ▪  עד היום הוא התגלה ב-20 ריצופים גנטיים שנערכו בישראל

[צילום: נג הן גואן, AP]
+ביהמ"ש העליון בארה"ב חסם את תקנות הקורונה במגזר הפרטי
22:09 13/01/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ביידן הורה ל-84 מיליון עובדים במגזר הפרטי להתחסן או להיבדק מדי שבוע - אך ביהמ"ש העליון קובע שאינו יכול לעשות זאת בלא אישור הקונגרס  ▪  אישר מגבלות דומות על 17 מיליון עובדים במגזר הרפואי

השמרנים נגד הליברלים [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+טענה לתרמית ביישומון קורונה
15:30 13/01/22  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

AID ג'ינומיקס תובעת 6 מיליון שקל מליאב גפן ואוריאל אהרוני, בטענה שהוליכו אותה שולל כאשר הבטיחו לייצר יישומון לזימון תורים והזמנת ערכות בדיקה לקורונה

לקבוע תור במהירות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+76,134 מאומתים ו-92,954 מבודדים במערכת החינוך
13:45 13/01/22  |  מירב ארד

64,824 תלמידים ו-11,310 אנשי חינוך מואמתים לקורונה. סך הכל ישנם 76,134 מאומתים במערכת החינוך. 89,205 תלמידים ו-3,749 אנשי חינוך נמצאים בבידוד.
סה"כ 92,954 מבודדים במערכת החינוך

+מחלקת קורונה שנייה נפתחה במרכז הרפואי לגליל
11:17 13/01/22  |  עידן יוסף

במרכז הרפואי לגליל בנהריה נפתחה, בתוך שלושה ימים, מחלקת קורונה שנייה. לאחר פתיחתה של מחלקת כתר גריאטריה, המיועדת לחולים במצב קל ובינוני, נפתחה מחדש מחלקת כתר מונשמים (טיפול נמרץ קורונה), שתכלול חולי קורונה במצב קשה, כולל מונשמים ועל סף הנשמה.
המחלקה המבודדת נפתחה באגף הצפוני של מחלקת השיקום (במקום מחצית המחלקה). בתפקיד אחראי כתר מונשמים משמש ד"ר אוריאל טרטמברג, שבימים כתיקונם הור רופא בכיר במחלקת טיפול נמרץ.
במרכז הרפואי מאושפזים 17 חולי קורונה, מתוכם 7 במצב קשה (כולל שלושה מונשמים), שניים במצב בינוני ושמונה קל. בין חולי הקורונה במצב קל: נערה בת 14 ותינוק כבן שנתיים, המאושפזים ביחידת כתר ילדים, ואשה בת 25 הנמצאת בהריון מתקדם.

+מנכ"ל בי"ח אסותא אשדוד: לא מספר החולים קשה מדאיג אותי
10:52 13/01/22  |  עידן יוסף

מנכ"ל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, הד"ר ארז ברנבוים, אומר כי "בנקודת הזמן הזו, שבועיים ממועד תחילת גל 5, אשר על-פי מרבית הציפיות, היינו צפויים לקלוט ולטפל במספר רב יותר של חולים מאושפזים ובתוכם חולים קשים, אומנם צפויה לנו עוד כברת דרך, אבל אפשר לדבר במונחים של אופטימיות זהירה.  לצד זאת, אני הרבה יותר מודאג נוכח העלייה המתמדת במספר אנשי הצוות הרפואי שנמצאים בבידוד וככל שמספרם יעלה, מערכת הבריאות ובתוכה בתי החולים יתקשו לספק שירותי רפואה ובריאות שונים".
בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד מאושפזים הבוקר כ-25 חולי קורונה ומרביתם בעקבות מחלה אחרת, מתוכם 0 חולים קשה ומנגד ישנם כ-60 אנשי צוות בבידוד.

+מקדם ההדבקה עלה ל-1.91
10:13 13/01/22  |  עידן יוסף

נמשכת מגמת העלייה בתחלואה: ביממה האחרונה אובחנו 48,095 מאומתים לקורונה - מתוך כ-401 אלף בדיקות, מספר החולים קשה זינק ל-283, מתוכם 76 במצב קריטי. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 11.97%, מקדם ההדבקה - 1.91.

+אכיפה בררנית
08:40 13/01/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - דו-שיח עם הזמן, הפקרות ממשלתית, באושים, מתי יהיה סוֹפהּ? ומיסוד  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת ואושר  ▪  חג אילנות שמח!

שיווק עצמאי [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך נכנעים למגיפה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שמת לב באיזה מהירות הג'ינג'י
בני בנקר  |  13/01/22 15:44
2
איך זורמים עם הקורונה לגירסאות
אוליבר וונדל   |  16/01/22 21:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - דו-שיח עם הזמן, הפקרות ממשלתית, באושים, מתי יהיה סוֹפהּ? ומיסוד    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת ואושר    חג אילנות שמח!
איציק וולף
סימנים ראשונים לכך שבריטניה, ככל הנראה, עברה את שיא גל האומיקרון ושארצות הברית נמצאת לקראת נקודת השיא    מדענים מעריכים כי הגל צפוי לדעוך במהירות, אך מבהירים שאינם יודעים מה עלול עוד לקרות בשלב הבא של מגפת הקורונה
איציק וולף
המדינה תרכוש 24 מיליון ערכות מתוך 30 המיליון שיגיעו החל ממחר ברכבת אווירית מסין    בתחילה תוכנן שהמדינה תקנה 10 מיליון ערכות בלבד    שאר הערכות יועברו לרשתות השיווק הגדולות
איציק וולף
יו"ר ארגון המורים הודיע לשרת החינוך כי הוא מתנגד להנחיה שניתנה למורים לשדר את השיעורים שהם מעבירים פרונטלית גם לתלמידים הנמצאים בבידוד בבית    הארגון לא צפוי לנקוט צעדי מחאה מעשיים כלשהם על ההנחיה של שרת החינוך בנושא
איציק וולף
הרגולטור האירופי המאשר תרופות מזהיר מפני מתן מנות דחף תכופות מדי נגד קורונה וקורא להאריך את פרקי הזמן שבין מתן מנה אחת לשניה    מעריך כי אישור אירופי לחיסון ייעודי נגד אומיקרון יהיה רק באפריל 2022
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il