X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מאז מבצע "שומר החומות" גברה הפופולריות של מוחמד דף, הרמטכ"ל של הזרוע הצבאית של חמאס שהפך לאייקון "הישועה וההצלה" של הפלשתינים האהדה הגדולה ברחוב הפלשתיני למוחמד דף מסמלת את התחזקות תנועת חמאס ברחוב הפלשתיני על חשבונה של הרש"פ שנחשבת למשתפת פעולה עם ישראל
▪  ▪  ▪
פופולריות הולכת וגוברת. מוחמד דף

מוחמד דף, רמטכ"ל הזרוע הצבאית של חמאס והמבוקש מספר אחת על-ידי ישראל, הפך בחודשים האחרונים לאייקון "המושיע" הלאומי הפלשתיני.
מאז חודש מאי שעבר, לאחר שמוחמד דף נחלץ לעזרתם של תושבי שכונת שיח' ג'ראח במזרח ירושלים, נתן לישראל אולטימטום ושיגר מטח רקטות גדול לעבר ירושלים, התחזק המיתוס שלו בחברה הפלשתינית והוא הפך ל"גיבור לאומי", גם בזכות העובדה שישראל מנסה כבר שנים ארוכות לחסל אותו ללא הצלחה.
לפני כמה ימים פנתה אמו של האסיר הביטחוני נאצר אבו חמיד שחלה בסרטן בבקשה למוחמד דף שיסייע בהפעלת לחץ על ישראל לשחרר את בנה מהכלא הישראלי. נאצר אבו חמיד, פעיל בכיר של תנועת פתח בגדה, עצור בכלא הישראלי מאז שנת 2002 הוא שפוט לעונש של שבעה מאסרי עולם פלוס 50 שנים על ביצוע פיגועים נגד ישראל ורצח חשודים בשיתוף פעולה.
מצבו הרפואי מתדרדר והוא מאושפז בבית החולים "ברזילי" באשקלון תחת שמירה ישראלית, גם הרש"פ פנתה לישראל בבקשה לשחררו ולהעבירו לטיפול בבית חולים פלשתיני.
המבוקש מוחמד דף עדיין לא הגיב על פנייתה של אמו של נאצר אבו חמיד, בגורמים ברצועה אומרים כי הוא עדיין שוקל כיצד להגיב לבקשתה, אבל הפנייה שלה אליו מעידה יותר מכל כיצד הוא הפך סמל לתקווה של פלשתינים נואשים כי הוא יחלץ אותם ממצוקתם שנגרמת על-ידי ישראל באמצעות הזרוע הצבאית של תנועת חמאס שהוא האחראי עליה ובין מייסדיה.
השם "מוחמד דף" הפך לשם שאומץ על-ידי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל וגם על-ידי כל מי שנאבק נגד המדיניות הישראלית במזרח ירושלים ובשטחי הגדה והרצועה. מפגינים פלשתינים במקומות רבים בשטחים קוראים קריאות "אנחנו אנשיו של מוחמד דף" במהלך הפגנות נגד ישראל ולאחרונה השתמשו בשמו במאבק לשחרורו מן הכלא של האסיר המנהלי הישאם אבו הוואש ששבת רעב יותר מארבעה חודשים.
בהפגנות בהר-הבית, בשער שכם ובשכונת שיח' ג'ראח בירושלים משתמשים בהפגנות באופן קבוע בשמו של מוחמד דף מאז חודש מאי שעבר ועד היום, המונים קראו בשמו בהלוויות של בכירי חמאס השיח' עומר אלברגותי ווואצפי קבהא וגם בחתונות.
בסוף שנה שעברה קרא האסיר הביטחוני המשוחרר רפיק מחרג'ה לבנו שנולד בשם "מוחמד דף" כאות כבוד וההערכה למנהיג הצבאי שהפך לאייקון "הישועה וההצלה" של הפלשתינים בשטחים.
ההתנהלות המסתורית של מוחמד דף שאיננו מופיע באמצעי התקשורת שנים רבות מעצימה את המסתורין סביבו, ממקום מחבואו ברצועת עזה הוא מפעיל את כל פעילות הטרור של חמאס.
ככל הידוע הוא איבד את אשתו ובנו במהלך מבצע צוק איתן לאחר שחיל-האוויר הישראלי ניסה לחסלו בעת שהסתתר עם משפחתו בדירה בבניין בשכונת שיח' רדואן בעזה, על-פי דיווחי צה"ל גם במהלך מבצע "שומר החומות" נעשה ניסיון לחסל אותו ואת מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר, אך הניסיון נכשל.
למרות שהאסיר נאצר אבו חמיד משתייך לתנועת פתח וכך גם שלושת אחיו שאף הם אסורים בכלא הישראלי, רואה אימם, שמתגוררת במחנה הפליטים אלאמערי סמוך לרמאללה, בזרוע הצבאית של חמאס את הכתובת שיכולה להביא לשחרורם לכן היא גם ביקשה ממנה לזרז את המגעים לעסקת חילופי שבויים עם ישראל.
גם פדווא ברגותי, רעייתו של בכיר פתח מרוואן ברגותי המרצה עונש של 5 מאסרי עולם על רצח ישראלים פנתה למנהיג חמאס אסמעיל הניה וחילצה ממנו הבטחה כי שמו של בעלה יכלל ברשימת הדרישות של חמאס בעסקת חילופי השבויים הבאה עם ישראל.
הפניה של פלשתינים ממזרח ירושלים ומשטחי הגדה לזרוע הצבאית של חמאס ולמפקדה מוחמד דף מעידה על ההתחזקות הגדולה של מעמדה של תנועת חמאס ברחוב הפלשתיני והייאוש מהרש"פ הפלשתינית והתיאום הביטחוני שלה עם ישראל.
רבים ברחוב הפלשתיני סומכים על תנועת חמאס ולא על הרש"פ בכל הקשור לשחרור האסירים הביטחוניים וההגנה על המקומות הקדושים לאיסלאם כמו מסגד אל-אקצה בירושלים ו"אלחרם אלאברהימי" (מערת המכפלה) בחברון. הזרוע הצבאית של חמאס בהנהגתו של מוחמד דף הצליחה באמצעות כוחה הצבאי והרקטות ששיגרה לעבר ישראל, בארבעה סבבי לחימה בשנים האחרונות, לרכוש אמינות וכבוד ברחוב הפלשתיני המעריץ הפניית כוח נגד ישראל ובז להתנהגות המושחתת של הרש"פ שנתפסת כמשתפת פעולה עם ישראל וקבלן הביצוע של השב"כ הישראלי בגדה.

תאריך:  21/01/2022   |   עודכן:  21/01/2022
+פעילי שמאל ופלשתינים הותקפו באלימות ליד בורין
13:01 21/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פעילים של ארגוני "קואליציית המסיק" ו"רבנים לזכויות אדם" שהביאו כלי עבודה והגיעו לעזור לפלשתינים בעבודות חקלאיות בגבעת רונן נתקלו בחבורת רעולי פנים יהודיים שהיכתה אותם באלות ובאבנים והציתה את אחת המכוניות במקום

תקיפת פעילי השמאל

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יעקב קורי
אם כל חבר כנסת יתחיל להתחשבן על כל חוק בעוולות שעשו למקורביו, שלא קשורות כלל לגיוס חרדים, נגיע לתוהו ובוהו הקיים במגזר הערבי, שם טובחים זה בזה מאות אנשים בגלל שהסבא רבא של משפחת חמזא העליב את הסבא רבא של משפחת תא מרבותא
יוני בן-מנחם
ברצועת עזה החל השלב השני של שיקום הבתים מנזקי מבצע "שומר החומות" אך המגדלים שצה"ל הרס במלחמה לא ישוקמו עוד זמן רב. חמאס השתמש במגדלים שהכילו דירות מגורים ומשרדים כ"מגן אנושי" ומיקם בהם יחידות צבאיות,גורמים ביטחוניים מעריכים כי צה"ל יטפל במלחמה הבאה באופן נקודתי במטרות הטרור וימנע מהריסת רבי קומות
יעקב קורי
מה שמדהים אותי בכל הסיפור הוא קהות החושים של לה מונד, שמתייחס בצורה מאוד הגיונית ומאוזנת כשהוא בא לשפוט את עוולות וישי ושיתוף הפעולה עם הנאצים, אך מאמץ לחלוטין את הנרטיב הפלשתיני
איתן קלינסקי
זו מדיניות מופקרת של ממשלת ישראל להפקיר 97% משטחי הנגב, ונתינת כל העדפה בנטיעת עצים אך ורק ל-3%, בהם חיים בצפיפות רבה תושבים, שתוך כעשר שנים יכפילו עצמם בילודה טבעית
יוני בן-מנחם
ראש המודיעין הפלשתיני מאג'ד פרג' מחזק בחודשים האחרונים את מעמדו בתוך הרש"פ ומחוצה לה כהכנה לקרב הירושה על ראשות הרש"פ. מאג'ד פרג' מוביל את הקו של המלחמה בטרור והידוק שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל, ארה"ב ומדינות ערב המתונות, ומניעת השתלטות חמאס על הגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il