X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ממלאת-מקום המפקד/ת של גלי צה"ל עושה מהפכות בעלות משמעות פוליטית האם פעולותיה ראויות? האם תוכל להיבחר כמפקדת קבועה?
▪  ▪  ▪
אלטזטיין. קבועה או זמנית? [צילום: יוטיוב]

סמכות ממלא-מקום לביצוע מינויים ולקבל התחייבויות ארוכות טווח
כאשר שר המשפטים לשעבר אמיר אוחנה, ביקש למנות פרקליט מדינה על-פי סמכותו בחוק יסוד, בלם אותו היועץ המשפטי לממשלה, וזאת בשל היות הממשלה ממשלה זמנית, אשר נמנע ממנה להקים ועדת מינויים וגם נמנעה ממנה סמכות השר למינוי בהעדר ועדה שכזו. כתוצאה מכך ובמשך זמן לא קצר שירת היועץ המשפטי לממשלה בעצמו כמ"מ פרקליט המדינה על-מנת לוודא את זמניות המינוי עד הקמת ממשלה קבועה.
גם אבי ניסנקורן, בתפקידו כשר משפטים בממשלת קבע (קצרת מועד) ניסה למנות פרקליט מדינה ונחסם על-ידי נציב שרות המדינה מהסיבה שמנכ"ל משרד המשפטים באותה עת היה במינוי זמני, ולכן הוא היה מנוע מלהשתתף בוועדת האיתור (על אף שהוא רק אחד מחמישה), ובשל כך לא ניתן היה להקימה, וממילא לא ניתן היה לבחור פרקליט מדינה קבוע.
ככלל, אנו מבינים שמדינת ישראל שואפת שממלאי-מקום יתפקדו במלוא הקצב מחד-גיסא, אך מאידך-גיסא היא גם מבקשת למנוע מהם קבלת החלטות המעצבות את התפקיד לשנים רבות קדימה וזאת עקב הארעיות של מינויים והרצון המובן שהחלטות ארוכות טווח תתקבלנה על-ידי בעל התפקיד הקבוע. סיבה נוספת היא שמ"מ הממונים על-ידי פוליטיקאים הם כלי נוח להשפעות פוליטיות לא ראויות, מה שקשה הרבה יותר לעשות עם בעל תפקיד קבוע.
סגירת גלי צה"ל ומינוי מלאת מקום זמנית
באוגוסט 2021, עם סיום תפקידו של מפקד התחנה הקודם, מונתה העיתונאית גלית אלטשטיין כמ"מ מפקדת התחנה. המינוי הזמני היה ברקע של אמירות צבאיות/פוליטיות/משפטיות על סגירת התחנה או הפרטתה, ועל כן לא מונ/תה מפקד/ת קבוע/ה. על-פי הפרסומים, המינוי הזמני היה תחילה ל-3 חודשים, הוארך לאחר מכן ב-3 חודשים נוספים, ועל כן אמור להסתיים בימים אלה, אלא אם יוארך/הוארך שוב.
לפני כשנה נתקבלה חוות דעת של היועמ"ש של משרד הביטחון שההחלטות בנוגע לסגירתה גל"צ או הפרטתה הן בסמכות שר הביטחון, אך היועמ"ש לממשלה תיקן בינואר השנה את חוות הדעת וקבע שהסגירה/הפרטה מחייבת החלטת ממשלה עם עדיפות לחקיקה. בינתיים מסתבר שמשרד הביטחון שינה את עמדתו. אין עוד כוונה לסגור את גלי צה"ל, ושר הביטחון החליט על הקמת ועדת איתור למפקד חדש לתחנה.
נציבות שירות המדינה - עניינה של לילך ויסמן
האם ממלאי-מקום רשאים להתמודד על התפקיד אותו מילאו כמ"מ זמניים? במשך שנים היה הדבר אסור, אפילו במכרז פתוח לכל. אך לפני כ-4 שנים בעניינה של לילך ויסמן, דוברת משרד האוצר, שינתה נציבות שירות המדינה את עמדתה, והתירה למ"מ זמניים להתמודד במכרזים פתוחים. הדילמה כאן ברורה, מחד-גיסא, למ"מ הזמני יש יתרון כי הוא "קרוב לצלחת" מאידך-גיסא אם נמנע ממנו להתמודד אנו פוגעים בזכות יסוד שלו, לחופש העיסוק.
אם תקישו "לילך ויסמן" בגוגל הדף הראשון שיקפוץ מתאר את הגב' וייסמן כדוברת משרד האוצר מאז 2016. כלומר, היא לא רק הייתה מ"מ, היא גם התמודדה בסופו של דבר במכרז, וגם זכתה בתפקיד. ובקיצור, אני מאמין שהמפקדת הזמנית של גל"צ תתמודד על התפקיד ותנסה להפוך ממפקדת זמנית למפקדת קבועה.
הפסקת/צמצום עבודתם של אמיר איבגי/ויעקב ברדוגו
במהלך כהונתה הזמנית של המפקדת הזמנית (10/21 על-פי ויקיפדיה) היא סיכמה עם אמיר איבגי על סיום תפקידו כמנהל מחלקת החדשות של התחנה, והיום פורסם על הורדת יעקב ברדוגו ממשבצת נחשקת בשידורי האקטואליה.
אמיר איבגי ויעקב ברדוגו מזוהים מאוד עם הימין ועם בנימין נתניהו. הם הגיע לגלי צה"ל על-מנת לנסות ולאזן במידת מה את התחנה השמאלית הזו, והסרת השניים מהמוקד על-ידי ממלאת המקום, היא החלטה מרחיקת לכת אשר למ"מ אסור לקבל. אפילו אם יש להחלטה כזו מיליון נימוקים ענייניים הרי שהיא נודפת ריח פוליטי חריף. ההחלטה מסריחה מפוליטיקה ומאינטרסים פוליטיים אישיים ומפלגתיים של השר הממונה, בני גנץ.
כזו טובת הנאה לשר מונעת את מינויה של מ"מ לתפקיד הקבוע
הורדתם של אמיר איבגי ויעקב ברדוגו ללא ספק מיטיבה, כאמור, אישית ופוליטית עם השר הממונה. את ההטבה הזו לא יכול היה לתת לשר הממונה אף מועמד אחר לתפקיד ואף אדם אחר ביקום, למעט אם הערוץ השני וידיעות אחרונות ישלחו את עמית סגל הביתה. עם הפעולה הזו של ממלאת המקום הזמנית מוריד מעצמו השר הממונה עיתונות מאוד ביקורתית בתחנה הפופולרית עליה הוא אחראי ישירות.
ביטול המינויים האלה בין אם בהסכמה ובין אם לאו מעניקה לבני גנץ טובת הנאה ענקית למשך שנים קדימה, טובת הנאה שאין שני לה, ולכן לטעמי שיקולי חופש העיסוק נופלים כאן מול שיקולי טוהר המידות ואין כל אפשרות שמועמדותה תישקל על-ידי ועדת האיתור. אנו יודעים שעיתונות טובה עלולה להתפרש מאוד לא טוב על-ידי רשויות החוק, זה עולה לנו מיליונים במשפט של נתניהו ואין כל סיבה לפתוח עוד קופה של מילונים בעניינו של גנץ, לטעמי את טובת ההנאה גנץ כבר קיבל, כעת חייבים למנוע את התמורה.
במסגרת פעולתה של מ"מ מפקדת גל"צ אצה לה הדרך, היא העניקה לטעמי לשר הממונה מספר מתנות ענקיות ויקרות ערך. בין אם שלחה לחמה על פני המים ובין אם לאו, עלינו לוודא שבבוא היום לא תמצאנו.

תאריך:  14/02/2022   |   עודכן:  14/02/2022
+גנץ: ממשיך לבחון קידום הוצאת גלי צה"ל מהצבא
18:28 14/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון מסביר עיכוב של למעלה משנה חלפה מאז החליט לשנות את מתכונת השידורים בתחנה: "הבנתי שמדובר בסוגיה מורכבת בעת הזו"  ▪  "מנסים ליצור מצג שווא מגוחך כאילו אני משתמש פוליטית בתחנה"

גנץ. לא מתכוון להתייחס לשדר כזה או אחר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+איך מבטאים קוריאה הצפונית בעברית
15:03 14/02/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אחרי שהדמוקרטורים החדשים פועלים למנוע מאזרחי ישראל לתת אמונם במנהיג הנבחר שלהם, החליטו הדמוקרטורים החדשים לטהר את שרידי הימין הנמצאים בתחנת הרדיו הצבאית גלי צה

ברדוגו. הושתק [צילום: אוליב7ר פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מינוי, טובת הנאה ותמורה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מדהים שהתהליך כל כך שקוף
אוליבר וונדל   |  16/02/22 09:35
 
- הבעיה איננה גנץ
ה.א  |  16/02/22 10:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
רון בריימן
מלאכת ההדחה של ברדוגו הוטלה על גלית אלטשטיין, מי שהתמנתה לאחרונה לממלאת-מקום מפקד התחנה "הצבאית" - שזכות קיומה והצורך בה שנויים במחלוקת - למרות שמעולם לא שירתה בצה"ל ומעולם לא פיקדה על חיילים    וזו לא אחרה לספק את הסחורה: ראשו של ברדוגו הוגש לשר הביטחון    למעשה היא קיבלה תפקיד של קומיסרית וביצעה אותו, מן הסתם לשביעות הרצון של אדוניה ושולחיה, ולא רק של בני גנץ, הממנה הישיר על הקומיסרית
עידן יוסף
גלית אלטשטיין שעמדה בראש ועדה שניסחה את הקוד האתי של התחנה אומרת כי שיקוליה היו מקצועיים ולא היה מהם מנוס    מעריכה שחרם הראיונות שהכריזו מפלגות בימין לא יימשך לאורך זמן    ברדוגו: "מי שאחראי לפגיעה בחופש הביטוי הם ראש הממשלה בנט, שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ"
עידן יוסף, מירב ארד
תוכנית הערב תהפוך ליומן חדשות בהגשת ירון וילנסקי בלבד    מפקדת גלי צה"ל מאפשרת לברדוגו להגיש ביום שישי את מחשבות בע"מ המשודרת עם שלונסקי    קולות בליכוד דורשים סגירה של גלי צה"ל
עידן יוסף
השניים יובילו את רצועת הבוקר המתחדשת של גלי צה״ל בין 08:00 ל-10:00, ראש בראש מול קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב'
עידן יוסף
הודיע למ"מ מפקד גלי צה"ל: "הגעתי למיצוי והודעתי על רצוני לפרוש מהגשת התוכנית"    בעתיד הקרוב ייעשה מאמץ משותף שברקאי ימשיך לשדר בגלי צה"ל בפורמט אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il