X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תשובה למכתבה של אסתר חיות לדוד אמסלם בית המשפט העליון ביצע הפיכה חוקתית, סירס את הממשלה, עיקר את הכנסת ומקדם אג'נדות פוסט-ציוניות ופוסט-יהודיות
▪  ▪  ▪
שחקן מלא במגרש הפוליטי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
חיות לאמסלם: נולדתי במעברה לצד מכלופים ומוסקוביצ'ים
עידן יוסף
מכתב חסר תקדים מצד נשיאת העליון לח"כ דודי אמסלם: "תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר" * אמסלם: "אני יודע מתי הולכים לי על הראש, ואת הלכת לי על הראש. אני מפלג? את מפלגת בהחלטות שלך. זה רוע צרוף. התנקשות משפטית בי"
לרשימה המלאה

קראתי בעיון את מכתבך בהמשך לדברי ח"כ דוד אמסלם. מוצא משפחתי מקובנה שבליטא ומעולם לא טעמתי ערק. אינני מתייחס לסגנון הדיבור; הוא פחות חשוב בעיני. ההתייחסות לסגנון לא יכולה להיות תחליף למהות. לאחר מעשרות שנים במחקר, במשפט ובאקדמיה, ח"כ אמסלם השמיע זעקה אמיתית ונוקבת.
אמסלם צודק. כבר שנים רבות בית המשפט העליון הפך להיות שחקן מלא במגרש הפוליטי. שחקן מרכזי בקידום אג'נדות פוסט-ציוניות, פוסט-לאומיות ופוסט-יהודיות. רוחו של הנשיא לשעבר אהרן ברק שורה בכל. הדגל שהונף ברמה, מדינת כל אזרחיה כתחליף למדינה יהודית. כמו גם אוליגרכיה שיפוטית כתחליף לרצון העם שקיבל ביטוי בבחירות דמוקרטיות.
שופטי בית המשפט העליון, בסיוע ידידי בית המשפט המוכרים שיש להם זכות עמידה בכל נושא, סירסו את הממשלה ועיקרו את הכנסת. מי הם בכלל נבחרי הציבור? בסך-הכל קבוצת אנשים שנבחרו על-ידי עדר, צ'חצ'חים או בבונים. כדי להסיר ספק, אני שייך למה שנראה בעיני האוליגרכיה השיפוטית ההגמונית, עדר.
תחת סיסמאות כמו: שלטון החוק, זכויות אזרח, שויון וכו', בוצעה בישראל הפיכה חוקתית, שלאחרונה התעצמה לכדי הפיכה שלטונית.
להבדיל מאזרחים רבים, זכיתי להכיר כמה משופטי בית המשפט העליון עוד בתקופת לימודי המשפטים באוניברסיטת תל אביב. כמדומני שגם את למדת באותן שנים. שופט עליון אחד היה פעיל מרכזי במפלגת העבודה ושופט אחר הוביל את תא "שלום עכשיו" באוניברסיטה. לדעות של שופטות ושופטים אחרים נחשפתי מתוך ספרים שנכתבו עליהם.
במסגרת העבודה האקדמית שלי חקרתי את עבודת בית המשפט העליון, וכבר לפני שנים זיהיתי את פס"ד רייזנפלד נגד יעקבסון כפסק דין מעצב. באותו פסק דין אמר השופט אלפרד ויתקון, שאזרחי ישראל לא מעוניינים בערכים יהודיים ותפקיד בית המשפט לתת ביטוי לערכים של הציבור "המתקדם והנאור". בוויכוח אקדמי שהיה לי עם שופט חשוב מבית המשפט העליון שוכנעתי שהציבור המתקדם והנאור גר ברחביה, קורא עיתון הארץ ויוצא בבוקר לעבוד בבית המשפט העליון.
באירוע עם הנשיא ברק, כשהוא ציין את פסק דין קעדאן כביטוי נפלא לרוח המשתפת שנושבת מבית המשפט העליון, הזכרתי לו את פס"ד אביטן שבו נקבע שיהודי לא זכאי לקבל קרקע לבנייה ביישוב בדואי, לעומת ערבי שזכאי להתגורר ביישוב יהודי. התגובה של ברק הייתה שפסק דין אביטן הוא "מוטעה".
האמון בבית המשפט העליון ובמערכת אכיפת החוק בירידה מדאיגה, ממש כמו במפלגה פוליטית. באין חזון ייפרע עם, ובאין משפט תקרוס חברה. להתנהלות של בית המשפט העליון תרומה מכרעת למפולת. הציבור כבר הפנים את כללי המשפט הפוליטי. כלים שנותנים זכות עמידה למי שהשופטים חפצים ביקרם.
נשיאה נכבדה, הנרטיב האמיתי אינו אשכנזים או עדות המזרח. הנרטיב האמיתי הוא ניסיון להקים מדינה חדשה. לגרוס חלום בין 2,000 שנה ולהקים גולם "מתקדם ונאור" בלי עבר ובלי עתיד.
חשוב מאוד שבית המשפט העליון יקיים חשבון נפש. אין הרבה שיהיו מוכנים למסור את הנפש על מדינת כל אזרחיה. כדאי לך לשים לב לדברים של הרמטכ"ל. הציבור המתקדם והנאור חושב שהוא יגיע ל-8200 בדרך לאקזיט, ובני הפריפריה החברתית ישרתו ביחידות קרביות. נורות האזעקה מהבהבות ובית המשפט העליון לא יינקה מאחריותו.
הצעתי לך לא להסיט את הדיון מהעיקר. יהודים חכמים לא קונים ספינים והטיות. ממליץ לך ולחבריך לחשב מסלול מחדש, בתקווה שניתן עוד לתקן.

תאריך:  17/02/2022   |   עודכן:  17/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב גלוי לנשיאה חיות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מכתבו של מר חיים שיין
תמר אורנבורג  |  17/02/22 18:23
2
הדוקטור לליקוק
יוסס  |  17/02/22 19:37
 
- "אבל ביבי" של רל"ב טיפוסי
מגיב ותיק  |  19/02/22 20:31
3
מכתב לנשיאה חיות
שלמה רוזן  |  17/02/22 20:03
4
ישר ולעניין וחבל שכך
יישר כח   |  17/02/22 21:39
5
מכתב מכבד ומבקר- העיקר המהות
טירה  |  18/02/22 00:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
הרבה אנשי ליכוד מגבים את לשונו הביובית של אמסלם; מפני שהם מזדהים איתה או פוחדים לצאת נגדו כי הוא פופולרי במילה העברית החדשה - "בייס" - כלומר בבסיס כוחו הפוליטי
אלדד סרי
השימוש ב-NFT לא נגמר בעולם האמנות, אלא הוא הופך להיות נפוץ יותר ויותר בתחומים כמו נדל"ן, שיווק ואופנה
רפי לאופרט
חזרנו מהר מדי לימי התוהו של ערב כניסת ממשלה זו לתפקידה    הבלגן של בנימין נתניהו הוחלף בבלגן של קבוצת נפתלי בנט-יאיר לפיד ואת איום הקורונה מחליף איום רעידות האדמה; כשגלי הסְגרים מוחלפים בכלכלה מיטלטלת על גלי ההתייקרויות
עמית דובקין
נכון להיום מתגוררים במרחב שבין נתניה לאשדוד כ-4 מיליון תושבים, המהווים כ-45 אחוזים מכלל תושבי המדינה ועל-פי המגמות הנוכחיות, הנתח של המטרופולין המרכזי יעלה לכ-60 אחוזים לקראת 2050
מרדכי איש-שלום
בסה"כ מדובר בעם רוסי אירופי ולבן, נוצרי בעל תרבות אירופית גבוהה שאינה נופלת מזו הצרפתית או הגרמנית, שניתן להכיר בה כמדינה אירופית לגיטימית לכל דבר ועניין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il