קראתי בעיון את מכתבך בהמשך לדברי ח"כ דוד אמסלם. מוצא משפחתי מקובנה שבליטא ומעולם לא טעמתי ערק. אינני מתייחס לסגנון הדיבור; הוא פחות חשוב בעיני. ההתייחסות לסגנון לא יכולה להיות תחליף למהות. לאחר מעשרות שנים במחקר, במשפט ובאקדמיה, ח"כ אמסלם השמיע זעקה אמיתית ונוקבת.
אמסלם צודק. כבר שנים רבות בית המשפט העליון הפך להיות שחקן מלא במגרש הפוליטי. שחקן מרכזי בקידום אג'נדות פוסט-ציוניות, פוסט-לאומיות ופוסט-יהודיות. רוחו של הנשיא לשעבר
אהרן ברק שורה בכל. הדגל שהונף ברמה, מדינת כל אזרחיה כתחליף למדינה יהודית. כמו גם אוליגרכיה שיפוטית כתחליף לרצון העם שקיבל ביטוי בבחירות דמוקרטיות.
שופטי בית המשפט העליון, בסיוע ידידי בית המשפט המוכרים שיש להם זכות עמידה בכל נושא, סירסו את הממשלה ועיקרו את הכנסת. מי הם בכלל נבחרי הציבור? בסך-הכל קבוצת אנשים שנבחרו על-ידי עדר, צ'חצ'חים או בבונים. כדי להסיר ספק, אני שייך למה שנראה בעיני האוליגרכיה השיפוטית ההגמונית, עדר.
תחת סיסמאות כמו: שלטון החוק, זכויות אזרח, שויון וכו', בוצעה בישראל הפיכה חוקתית, שלאחרונה התעצמה לכדי הפיכה שלטונית.
להבדיל מאזרחים רבים, זכיתי להכיר כמה משופטי בית המשפט העליון עוד בתקופת לימודי המשפטים באוניברסיטת תל אביב. כמדומני שגם את למדת באותן שנים. שופט עליון אחד היה פעיל מרכזי במפלגת העבודה ושופט אחר הוביל את תא "
שלום עכשיו" באוניברסיטה. לדעות של שופטות ושופטים אחרים נחשפתי מתוך ספרים שנכתבו עליהם.
במסגרת העבודה האקדמית שלי חקרתי את עבודת בית המשפט העליון, וכבר לפני שנים זיהיתי את פס"ד רייזנפלד נגד יעקבסון כפסק דין מעצב. באותו פסק דין אמר השופט אלפרד ויתקון, שאזרחי ישראל לא מעוניינים בערכים יהודיים ותפקיד בית המשפט לתת ביטוי לערכים של הציבור "המתקדם והנאור". בוויכוח אקדמי שהיה לי עם שופט חשוב מבית המשפט העליון שוכנעתי שהציבור המתקדם והנאור גר ברחביה, קורא
עיתון הארץ ויוצא בבוקר לעבוד בבית המשפט העליון.
באירוע עם הנשיא ברק, כשהוא ציין את פסק דין קעדאן כביטוי נפלא לרוח המשתפת שנושבת מבית המשפט העליון, הזכרתי לו את פס"ד אביטן שבו נקבע שיהודי לא זכאי לקבל קרקע לבנייה ביישוב בדואי, לעומת ערבי שזכאי להתגורר ביישוב יהודי. התגובה של ברק הייתה שפסק דין אביטן הוא "מוטעה".
האמון בבית המשפט העליון ובמערכת אכיפת החוק בירידה מדאיגה, ממש כמו במפלגה פוליטית. באין חזון ייפרע עם, ובאין משפט תקרוס חברה. להתנהלות של בית המשפט העליון תרומה מכרעת למפולת. הציבור כבר הפנים את כללי המשפט הפוליטי. כלים שנותנים זכות עמידה למי שהשופטים חפצים ביקרם.
נשיאה נכבדה, הנרטיב האמיתי אינו אשכנזים או עדות המזרח. הנרטיב האמיתי הוא ניסיון להקים מדינה חדשה. לגרוס חלום בין 2,000 שנה ולהקים גולם "מתקדם ונאור" בלי עבר ובלי עתיד.
חשוב מאוד שבית המשפט העליון יקיים חשבון נפש. אין הרבה שיהיו מוכנים למסור את הנפש על מדינת כל אזרחיה. כדאי לך לשים לב לדברים של הרמטכ"ל. הציבור המתקדם והנאור חושב שהוא יגיע ל-8200 בדרך לאקזיט, ובני הפריפריה החברתית ישרתו ביחידות קרביות. נורות האזעקה מהבהבות ובית המשפט העליון לא יינקה מאחריותו.
הצעתי לך לא להסיט את הדיון מהעיקר. יהודים חכמים לא קונים ספינים והטיות. ממליץ לך ולחבריך לחשב מסלול מחדש, בתקווה שניתן עוד לתקן.