X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יאיר גולן חייב למגן עצמו בבולם זעזועים ובבוחן מצפן מציאות, חייב להקיף עצמו בדמוקרטים ותיקים אשר יסייעו בידו בכל פעם שמבער הביטול, ההשתקה, ההאשמה, ההקטנה והשינמוך יתחיל לעבוד
▪  ▪  ▪
גולן. לנצור את הנשק [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

אתחיל בשורה החותמת מאמר זה. אני מכבד מאוד את יאיר גולן, ח"כ, סגן שר, סגן רמטכ"ל לשעבר. אני מכבד אותו על עמידתו העיקשת על עקרונות חייו, על היושרה הפנימית, על הלהט והתשוקה המבעבעים בו לתיקון עולם, אני מאמין ליאיר גולן.
ועל אף כל האמור לעיל, יאיר גולן בצבר התבטאויות מטריד ביותר גורם לי לזוע באי נוחות מופגנת מהמחשבה על הר ההבלים שפיו מפיק והדרך הנחרצת ההחלטית והמדאיגה משהו. זה האיש שהיה אמור להוביל את עם ישראל למלחמה, למבצעים מסכני חיים, לפסגה או לתהום. היו מי שזיהו את הכשל המוסרי והעיוות האנושי המתגלה חדשים לבקרים בדבריו של יאיר גולן.
עם הצטרפותו של יאיר גולן לפוליטיקה הרעפתי עליו סופרלטיבים אשר בעיניי הגיעו לו. על-אף התהום הפעורה ביננו מבחינה פוליטית ראיתי בהצטרפותו לעשייה הציבורית בשורה חשובה. הייתי בטוח ואף היום אני מאמין כי חשוב ביותר שקולו של יאיר גולן ישמע בציבוריות הישראלית. אלא שבעודו מפזר את משפט המחץ אותו אימץ בזרועות פתוחות לליבו, "סכנה לביטחון ישראל", משפט בו הוא משתמש נגד כל מי שלא מתיישר בדום מתוח עם דעותיו הפוליטיות, הרי שהחריג בעניינו היה לשגרה מביכה ומגוחכת.
יאיר גולן, אלמלא נאום זיהוי התהליכים הנורא, יכול היה להיות רמטכ"ל צבא ההגנה לישראל, צריך לקרא שוב ושוב משפט מצמרר זה. האיש ששחרר את חרצובות לשונו, אשר לא פעם להבי אש יוצאים מפיו ושורפים ערכים, אמונות, דעות, בלי להניד עפעף, עד להתנצלות או ל-יקוב הדין את ההר.
קורבן הנחרצות, סימני הקריאה, והאמונה הלוהטת מדיי של הסבור כי אין עוד מלבד אמונותיו, ערכיו, דעותיו, הוא תלמיד כיתה יב', רז דנן. רז, אשר השתתף במפגש עם סגן השר במסגרת לימודי זהות בסמינר בירושלים. רז, יו"ר מועצת התלמידים בתיכון ביישוב נשר לא שיער שנץ טורף כמו יאיר גולן יעוט עליו כמוצא שלל רב ובמשפט המחץ יכתיר אותו בין רגע "רז מסוכן לביטחון ישראל", לא פחות. קצפו, זעמו, רוגזו של יאיר גולן יצא על רז שהעז להשיב תשובה שלא עולה בקנה אחד עם עולם הערכים של יאיר גולן.
יאיר גולן שאל את רז, מה היה עושה לו היה ראש ממשלת ישראל ביחס לערביי המדינה. רז, עוד רגע חייל, מול מי שכמעט הגיע עד לראש הפירמידה, השיב לסגן הרמטכ"ל לשעבר: "לפי דעתי צריך לשמור על הסטטוס-קוו, אך אם ערבי יבצע פיגוע במדינה, תעודת הזהות שלו ושל בני משפחתו ישללו, לאחר מכן יסולקו מהארץ".
סגן הרמטכ"ל הגיב פעמיים כדי לתקף את דבריו הקשים והמהדהדים: "רז סכנה לביטחון ישראל". בעקבות הסערה הוציא יאיר גולן הודעת התנצלות בפני התלמיד, רז דנן, התנצלות אותה דחה רז על הסף. מה גורם לאדם ערכי כמו יאיר גולן לא לשלוט בסוגרי פיו? מה קורה ליאיר גולן, לוחם מוערך, איש צבא ערכי לאבד את עשתונותיו? להיכן נעלמו יכולות ההכלה, לאן נעלם חופש הביטוי, לאן נעלמה חשיבות הפלורליזם?
אני מסרב בתוקף להשתקת דעות. יהיה זה יאיר גולן, יהיה זה רז דנן. הזכות הבסיסית לחופש הביטוי היא ערך חשוב בסל הערכים הדמוקרטי בכלל ובעולם היהודי בפרט בו "אֵין סַכִּין מִתְחַדֶּדֶת אֶלָּא בְּיָרֵךְ שֶׁל חֲבֶרְתָּהּ".
יאיר גולן חייב למגן עצמו בבולם זעזועים ובבוחן מצפן מציאות, חייב להקיף עצמו בדמוקרטים ותיקים אשר יסייעו בידו בכל פעם שמבער הביטול, ההשתקה, ההאשמה, ההקטנה והשינמוך יתחיל לעבוד. יאייר גולן חייב להשתתף בסמינר הדרכה והכוונה לסובלנות של דעות שונות, חייב לשחות באמבטיה של הכלה, של עמידה על עקרונות לא על-ידי ביטול האחר אלא דווקא מתוך הקשבה לדעה השונה.
רבי נחמן מברסלב קבע כבר כי אין ייאוש בעולם כלל. אינני מתייאש מיאיר גולן, מאמין שיאיר גולן בטוח בכל מילה שיוצאת מפיו, בטוח בכנות מעשיו לראייתו, השגויה בעיניי. ועדיין, יאיר גולן, לא מוותר עלייך בכנסת ישראל, אך כחייל עטור הילה ותהילה, הצעתי לך לנצור את נשק הפצצות ההרסניות היוצאות מפיךו בקצב צרורות ולהתחיל לחשוב בכל הרצינות על אימון מחודש, אימון משולב המחבר בין הפה לראש. יש לאן לשאוף.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  21/02/2022   |   עודכן:  22/02/2022
+כחול לבן: תדרוכים פחדניים ועלומים משיקולים פוליטיים ופוסט-ציוניים
19:17 21/02/22  |  עידן יוסף

בכחול לבן מגיבים לתדרוך בכירים בקואליציה ולפיו גנץ גדואג לפנסיות לחברים: "התדרוכים הפחדניים והעלומים של בכירים מטעם עצמם כנגד לוחמי ומשרתי צה״ל היא חציית קו אדום. הדאגה של גנץ ללוחמי ומשרתי צה״ל היא מתוך דאגה עמוקה לביטחון המדינה וקיומו של צה׳׳ל כצבא חזק וכשיר. אם יש גורמים המוכנים לפגוע בלוחמי צה׳׳ל על משרתיו משיקולים פוליטיים ופוסט ציוניים - גנץ לא יאפשר זאת".

+מליאת הכנסת ננעלה מוקדם מן הצפוי
18:31 21/02/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת ננעלה מוקדם מן הצפוי, לאחר שהממשלה משכה את כל הצעות החוק. המשיכה היא בעקבות החרם מצד סיעת כחול לבן.
מן הליכוד נמסר: "ממשלת בנט קורסת. זה השבוע השלישי ברציפות שהקואליציה מושכת את כל הצעות החוק בגלל שהיא כושלת ומפסידה בהצבעות. הם יפלו הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים".
מן הציונות הדתית: ממשלת עבאס-בנט בתוהו ובוהו. אחרי שבעטו בערכים היהודיים והציונים של מדינת ישראל והקימו ממשלה עם תומכי טרור, הכילו אלפי מתים בקורונה, זנחו את בעלי העסקים והתנתקו מהעם, הממשלה הזו לא מצליחה להעביר חקיקה ותוקעת את מדינת ישראל. בקרוב מאוד נשלח אתכם בעזרת השם הביתה ונחליף אתכם, בממשלה לאומית, יהודית וציונית".
משס נמסר: "בשבוע שבו הממשלה מביאה חוק גיור המסוכן ליהדות ולועגת לעובדי שכר המינימום, היא מתחילה לראות את הקריסה שלה בכנסת. גם בקואליציה שומעים את זעקת הציבור הנאנק מיוקר המחיה ואת אטימות הממשלה ומבינים כי היא חיה על זמן שאול״.

+גנץ נטש פגישה עם בנט לאחר שגילה כי מתדרכים נגדו
18:20 21/02/22  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן, השר בני גנץ, נטש פגישה עם ראש הממשלה בנט, לאחר שבמהלכה גילה שבאותה עת מסרו בכירים בקואליציה תדרוכים נגדו. בהעדר רוב, בגלל החרם של גנץ, הקואליציה משכה את החקיקה הממשלתית שעל סדר היום של המליאה. לאחר התדרוכים, לא הצביע גנץ בהצבעת האי אמון, אך זו נדחתה ברוש של 57 נגד 50.

+בכיר בקואליציה: גנץ דואג לפנסיות של החברים שלו
17:27 21/02/22  |  עידן יוסף

גורם בכיר בקואליציה: הופתענו מהצעד של גנץ. זאת התנהגות ילדותית של גנץ שחושב שכולם מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה אלא בפנסיות של חברים שלו. הוא מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את יציבות הממשלה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מפנטז על ממשלה עם ביבי? (חדשות 12)

+בנט ולפיד מקיימים פגישת חרום בעקבות המשבר מול גנץ
16:55 21/02/22  |  עידן יוסף

בעקבות הודעת יו"ר כחול לבן גנץ כי כחול לבן לא תתמוך היום בהצעות חוק ממשלתיות, מכונסים בשעה זו יושבי-הראש של ימינה, יש עתיד וישראל ביתנו לדון במשבר. בישיבה נוכחים גם יו"ר הקואליציה עידית סילמן ומזכיר הממשלה שלום שלמה.

+כחול לבן מחרימה את החקיקה הממשלתית
16:34 21/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר כחול לבן השר בני גנץ וסיעתו לא ישתתפו בחקיקה הממשלתית במליאת הכנסת, בשל מה שהגדירו "הפגיעה המסתמנת בביטחון המדינה" ובשל "הפרת התחייבויות קואליציוניות לאורך חודשים" תוקף את חבריו לקואליציה: "גורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט-ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה"

גנץ. עיצומים מול לפיד [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+"אי אפשר בשמונה חודשים לתקן את כל העוולות"
13:34 21/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על אפשרות של ריצה במפלגה משותפת עם בנט וסער השיב: " בפוליטיקה הישראלית לא פוסלים שום דבר"  ▪  באשר לנושא העלאת שכר המינימום אמר ש"הדרך הכי בטוחה לרסק את הכלכלה זה-זה פופוליזם."

ליברמן. "בתחום הכלכלי יש הרמוניה" [צילום: שריה דיאמנט- מקור ראשון]
+"צה"ל וחייליו נמצאים תחת אש מבית"
11:01 21/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף: היחס הפופוליסטי לאנשי הקבע הפך מלא בשקרים עד כדי עלילות דם. במצב הזה אשמה קודם כל ההנהגה שנוהגת בהבנה כלפי מי שרוצים לפרק את צה״ל״

גנץ. עובר לאיום מפורש [צילום: שריה דיאמנט- מקור ראשון]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יאיר לגולן את הדרך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איפה בן גוריון כשצריך אותו
באום  |  21/02/22 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
הוסיף: היחס הפופוליסטי לאנשי הקבע הפך מלא בשקרים עד כדי עלילות דם. במצב הזה אשמה קודם כל ההנהגה שנוהגת בהבנה כלפי מי שרוצים לפרק את צה״ל״
איציק וולף
התוכנית להפחתת יוקר המחיה, בהיקף של 4.4 מיליארד שקל, אושרה בממשלה    בהודעת האוצר לא הוצגו בפני הציבור המקורות התקציביים למימון הצעדים הכוללים הפחתת מכסים, הוזלת צהרונים והטבת מס בהיקף של נקודת זיכוי אחת בגין כל ילד בבני 6 עד 12
איציק וולף
אושרו תיקון שכר המינימום, תיקון חוק שעות עבודה ומנוחה ותיקון חוק החופשה השנתי    הפעימה הראשונה של העלאת שכר המינימום צפויה בעוד כחודשיים - כשבאפריל 2022 יעלה שכר המינימום ל-5,400 שקל בחודש
מירב ארד
טפסר כספי יועלה לדרגת רב-טפסר וייכנס לתפקידו בטקס שייערך בנציבות כבאות והצלה ביום חמישי הבא, ה-3 במרס 2022
מירב ארד
ציין: "ההסכם המקורי, שנחתם ב-2015, היה הסכם לעשר שנים ועכשיו לשנתיים וחצי. כלומר, ההגבלות על תוכנית הגרעין האירנית אמורות לפקוע ברובן ב-2025"    "אנחנו בכל מקרה מתארגנים ונערכים גם ליום שאחרי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il