X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דרכו של אמסלם דומה לדייר המקבל לידיו בית פעיל שכל מערכותיו מתפקדות, אלא שכמו בכל בית יש בו ליקויים המחייבים תיקון, שיפור או שדרוג. אך במקום לתקנם, הוא מחליט להרוס ולא להשאיר מהבית זכר
▪  ▪  ▪
אמסלם. להרוס הכל עד היסוד [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

דודי אמסלם לא נח ולא שקט, ללא הפוגה הוא עמל לשדרג עצמו ולהיות נוכח בקדמת הבמה. הוא מעליב, מנאץ ומבזה כל מי ומה שנקרה בדרכו במיוחד: את הממשלה המכהנת ("השינוי"), את העומד בראשה והעתיד להחליפו, את נשיאת העליון, היועמ"ש, יו"ר הכנסת, את מפכ"ל המשטרה ועוד ועוד, לאחר כל אלו הוא מוצא עצמו נאלץ להקצין דרכו, להסלים את נאומיו כדי לשדרג את "מעמדו".
הטראנס שבו הוא מצוי לא מאפשר לו לפקוח את עיניו או להטות את אוזניו לביקורת שניצתה כנגדו מכל הכיוונים. מימין ומשמאל, מדתיים וחילוניים, מאשכנזים וממזרחיים, מצעירים ומזקנים, מאוהדיו וממתנגדיו ולמרבה האירוניה אף לא ממורהו וראש רשימתו אשר גינה את דבריו והפנה לו עורף במפגיע.
ככה זה כשאדם מרוכז בעצמו, מעודד מקסמיו והולך שבי אחר שכרון מעמדו (המדומה), אחר חידודי לשונו: הנאצות, הקללות וניבולי הפה. כל שנותר לו להיות מרוכז בלהצית סביבו אש: אש של שנאה, אש של עליבות נפש, אש של עיוורון ובעיקר אש של מדון שחורכת הכל ולא מותירה דרך של תקווה לשינוי ופשרה.
קדם לו חברו למפלגה אשר יצא בהצהרה גלויה ומקוממת שעיקרה: שכל מה שחשוב בעולם העשייה של מנהיג ציבור (לא משרת ציבור) זה המרדף אחר "שלושת ה-כפים": כוח, כבוד ו-כסף. כבר אז נוכחנו לדעת כי בראש מעיינה של התנועה והממשלה ההיא אינם ענייני הציבור וטובת המדינה, אלא טובתם, מעמדם ומעל לכל טובתו של היו"ר המנהיג ירום הודו.
מיקי זוהר ירד למחתרת ואמסלם עלה אל במת הכנסת כדי למרר את חיינו ואת חיי יושביה. בכל נאומיו מעל דוכן הנואמים ומכיסא מושבו מצהיר ומהדהד את "הנקמה" הצפויה עם חזרתם לכס השלטון, שעיקרה (ציטוט): את החוקים ההזויים שלכם נבטל, את המינויים נבטל ונדיח מתפקיד את אלו ששובצו על ידכם, נמחק כל סימן או זכר לתקופת שלטונכם נשיב על מעשכם בריבוע ובשלישית ואולי אף נשנה את לוח השנה.
משום מה אין ממנו לצד הנקמה ולו הבטחה אחת הדנה בטובת העם והמדינה, רק גמול ונקמה יש בפיו. בתלמוד הבבלי (בבא מציעה דף ג') בסוגיה הדנה בדיני ראיות נקבעה הלכה האומרת: "הודאת בעל דין כמאה עדים דמי". אצל דודי אמסלם אפשר לומר "כאלף עדים דמי", שלבטח את מה שהוא אומר ומבטיח יקיים גם יקיים, ידיו וידי חבריו לתנועה יהיו עמוסות במלאכת הרדיפה והנקמה עד להשמדת כל הנותר.
דרכו של אמסלם דומה לדייר המקבל לידיו בית פעיל שכל מערכותיו מתפקדות, אלא שכמו בכל בית יש בו ליקויים המחייבים תיקון, שיפור או שדרוג. אך במקום לתקנם, הוא מחליט להרוס ולא להשאיר מהבית זכר. זאת כשאין לו: לא תוכנית אדריכלית, לא תוכנית הנדסית לא חומרי בניה, לא עובדים מקצועיים וגם לא תקציב להצטייד בהם.
למרבה הפליאה אני מוצא עצמי מזדהה עם מרבית העוולות עליהן דודי אמסלם מלין. אך בו-זמנית אני מוצא עצמי (ללא הסבר הגיוני), עומד מנגד ושולל מכל וכל את דבריו ואת דרכו הנלוזה. כי לנקמה ולגרורתה השנאה אין מקום בחברה החפצה חיים, שלום ואושר. ללא מענה תוותר השאלה מדוע זה נגזר עלינו? למה השלום בתוכנו הולך ומתרחק ואילו השסע הולך ומעמיק? והאם אנו כמהים למציאות אידאית ובלתי מושגת?

תאריך:  06/03/2022   |   עודכן:  06/03/2022
+בקואליציה מאיימים להביא את חוק הגבלת הכהונה גם בפגרה
01:14 07/03/22  |  עידן יוסף

גורמים בקואליציה אומרים כי אם חוק הגבלת הכהונה לא יעבור, תכנס הקואליציה את המליאה בפגרה, ותגרום להבאת חברי הכנסת להצבעה גם במהלך חופשותיהם (כאן חדשות).
ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית), שנמצא חיובי לקורונה, הביע תקווה שהשר גדעון סער יכבד את הסיכומים עם האופוזיציה בדבר קיזוז חברי כנסת החולים בקורונה. הוא הודיע כי אם סער יסרב לקזז אותו, יגיע לממש את זכות ההצבעה שלו בכנסת בעודו מאומת. עוד הוסיף: "לכל הדורשים בשלומי, שלומי טוב, ברוך השם".

+בשורה בענף הדיור: הליכי התכנון והרישוי יאוחדו
00:41 07/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הפנים אישרה את 'חלופת שקד' לקיצור הליכי ביורוקרטיה בתמ"א 38  ▪  לבקשת ח"כ יעקב אשר נקבע: במקרה של ערר, ועדת הערר רשאית להחליט בעצמה שאין הצדקה לעיכוב ההיתר  ▪  שר הפנים יוכל להרחיב זאת גם לתוכניות אחרות, באישור ועדת הפנים

נציגי משרד הפנים בדיון הוועדה [צילום: דוברות הכנסת]
+התשתית הבנקאית בחברה הערבית מצוינת בהשוואה לאחרות
00:10 07/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ סעדי שיזם את הדיון אמר כי היה צריך לקרוא לו "העדר בנקאות בחברה הערבית" - והוסיף כי המחסור בסניפים ואשראי מוביל ללקיחת הלוואת בשוק האפור ולאלימות לפשיעה  ▪  המפקח על הבנקים דחה את הדברים ואמר: פשיעה זה שאלה של תרבות לא של סינוף  ▪  היו"ר קרא לשלב את נציגי החברה הערבית בוועדה בין-משרדית שבוחנת את הנושא ולהציג לוועדה יעדים מדידים ולוחות זמנים לשיפור המצב

כספומט במזרח ירושלים [צילום: איתמר לוין]
+250 שקל קנס ו-4 נקודות לנהג המסיע פעוט ברכב ללא מערכת מותאמת
23:42 06/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כל נהג שמסיע ילד מתחת לגיל 4 יידרש להתקין ברכבו את המערכת, ואם יתפס בלעדיה - יקנס  ▪  משרד התחבורה סרב להצעה לרכוש ולבצע ניסוישל מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב  ▪  בתגובה לכך הודיע יו"ר ועדת הכלכלה שלא יבטל את החובה ואמר: "הקב"ה ישמור על התינוקות שלנו - אני מקווה שהממשלה תתעשת"

תינוק במכונית [צילום: דייויד קארפ/AP]
+מרב"ד הכשלים: איומי סגירה בעקבות זמני ההמתנה הארוכים
17:46 06/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ מקלב בוועדת הכלכלה: אזרח מת בעודו ממתין לתשובה מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים - הוועדה מבקשת דיווח על יישום מבצע חיסול התיקים הממתינים  ▪  ח"כ שטרית: אם לא יהיה שיפור בקרוב אגיש הצעת חוק לפיזור המכון  ▪  המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: בתוך 3 חודשים נפחית 50% מהתיקים הממתינים

מקלב. זמינות אפסית של המכון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+העברת הכספים עבור משפט נתניהו - לאישור ועדת אתיקה
14:44 06/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עו"ד אפיק כתבה את חווה"ד במענה לתנועה לאיכות השלטון  ▪  הבהירה: "נדרש אישור מוקדם של ועדת האתיקה, אשר כרוך בהפעלת שיקול דעת מהותי"  ▪  ועדת האתיקה לא הוקמה בכנסת הנוכחית בשל מחלוקות בין האופוזיציה לקואליציה

נתניהו בבית המשפט [צילום: עמית שבי/פלאש 90]
+ח"כ פרוש תקע בשופר וקרא פרקי תהילים בוועדת החוקה
12:37 06/03/22  |  מירב ארד

יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב הורה (יום א', 6.3.22) על הוצאתו של ח"כ מאיר פרוש מאולם הוועדה לאחר שתקע בשופר וקטע שוב ושוב את דברי המשתתפים בקריאת פרקי תהילים. לדברי ח"כ פרוש: "בעקבות התנהלותו הפוגענית של היו"ר גלעד קריב ביום שישי האחרון, כשניצל את חסינותו והכניס ספר תורה לעזרת הנשים ברחבת הכותל".

ח"כ פרוש בוועדת חוקה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
רז נזרי: עניין המכסות יציב קשיים חוקתיים מהטעם שזה מכניס את התכלית הדמוגרפית    רוטמן: הפכנו למדינה שמאפשרת ומקבלת, אבל לא דורשת את המינימום של נאמנות למדינה    עדאלה: חוק האזרחות - ענישה קולקטיבית
עידן יוסף
הסתיימה הקראת הצעת חוק איחוד מוקדים רפואיים לקריאה ראשונה אולם במקום הצעת החוק המקורית תבוא הוראת מעבר שתייצר שיתוף פעולה בין ארגוני ההצלה    השת"פ ייבחן בתום חצי שנה    משרד הבריאות יפקח
עידן יוסף
את הגמול על תקופת הקורונה יקבלו דירקטורים חיצוניים בחברות ציבוריות וחברות אג"ח בישיבות מקוונות    עוד אישרה הוועדה כי גם בעלי תפקידים בחברות לתועלת הציבור יוכלו לקבל גמול מלא עבור השתתפות בישיבות מקוונת    יו"ר הוועדה: "מגפת הקורונה שינתה את התרבות הארגונית, אנחנו בעידן אחר"
מירב ארד
עו"ד אפיק מבהירה במכתב ליועמ"ש הממשלה: "יש בהחלטה זו כדי להעלות ספק ניכר בדבר נכונותה של הממשלה להקשיב בלב פתוח ובנפש חפצה להערותיהם של חברי הכנסת והציבור בדיונים בכנסת"    "בכך היא גם עלולה להטיל צל משמעותי על תקינות הליך החקיקה"
עידן יוסף
בעוד הממשלה מנסה להעביר במהירות הצעות חוק ממשלתיות לפני תום המושב, דורשים ח"כים בקואליציה להעביר הצעות חוק פרטיות    ביקורת נגד יו"ר הקואליציה סילמן על ניהול לקוי    הקואליציה סופגת שורה של הפסדים בהצבעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il