X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: דיאגו הררה קרסדו/AP]
הקורבן לא צועק יפה
גילוי ישראלי באוקראינה של "פייק ניוז" - המטוס הרוסי לא הופל לפני יום אלא לפני שבועיים המראות של גופות מונחות ברחובות מריופול, מזכירות לי את גטו לודז' ואם ראש העיר הזאת יודיע שמדובר באלף ארבע מאות הרוגים, אין להניח שעיתונאי יחזור ויספור וימצא שחסרים עשרים ושבעה

Rate This
לפני כמה שבועות הקדשתי פוסט לייחודה של המערכה באוקראינה בהיותה "מלחמה היברידית", לאמור צרוף של כוח פיזי, ריכוז התקפי של הצבא הרוסי, ולוחמה פסיכולוגית. גם המערב, אף כי לא בצורה פיזית, למעט חיזוק כוחות נאט"ו במזרח אירופה, ניהל מערכה דומה ביתר שאת לאחר שננקטו סנקציות כלכליות קשות נגד רוסיה.
אוקראינה עצמה, מיד עם ראשית המערכה מול מלחמת תותחים וטילים, ניהלה מערכת מילים. והמילים נגעו מאוד. ההופעות הבלתי פוסקות של הנשיא זלנסקי בכול אמצעי המדיה ובראש וראשונה ברשתות בעולם הצליחו לעורר דעת קהל שכמעט אין לה תקדים. תופעה אנטי דיפלומטיה מסורתית-אזוטרית, כאשר הנשיא, איש במה וקומיקאי בעבר, מדבר עצמו לדעת. אבל הוא מצא את הקהל, לא רק בארצו, אלא בראש וראשונה בעולם החופשי. ובמקרה זה, דעת הקהל, קדמה לפעולות של הממשלות השונות להירתם בסיוע לאוקראינה.
בדרך כלל התהליך הוא הפוך. הממשלה שיוצאת למערכה עושה מאמצים לרתום את דעת הקהל. במילים אחרות, לא זו בלבד שלוחמה פסיכולוגית היא חלק בלתי נפרד מלוחמה בשטח, אלא באוקראינה היא כמעט דומיננטית בהעדר כלי המלחמה שיוכלו להתגונן ולתקוף את האויב. ערך מוסף גדול, בעצם ערך בפני עצמו, הוא שהמערכה על דעת הקהל השפיעה על האוקראינים עצמם בהתייצבות שלהם נגד התוקפן תוך גבורה ותושייה עילאיים, כשבתהליך הזה תופעה אחת מזינה את השנייה ולהפך. פוטין לא ציפה לזה. גם המודיעין שלו לא דיווח לו על תרחיש כזה.
כל מערכה צבאית יש בה אתוס וסמלים. גורל ילדים חסרי אונים מול גייסות שפוגעים בהם או הופכים אותם ליתומים, הוא מסר סמלי מהדהד. מי שמכיר את התמונה מן השואה כשרואים תמונת ילד מרים ידיים עם חיסול גטו ורשה על-ידי הנאצים - יודע במה מדובר. כמה זה מרטיט את הגוף והנפש על כלות. חיים נחמן ביאליק כתב "נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן".

[צילום: יוטיוב]

לכן האוקראינים מראים שבין אלה שנהרגו ומדובר בעשרות ובמאות, יש ילדים. והם חוזרים שוב ושוב כמה ילדים נוספים נספו וזאת במערכה על התודעה בעולם. וזה בעצם אלמנט חשוב בכול סכסוך מזוין.
פרשנים ו"פייק ניוז".
"פייק ניוז" הוא מונח שהרבה להשתמש בו אחד הרמאים הגדולים בתולדות נשיאות ארה"ב - דונלד טראמפ. מה שהביא אותי לכתוב פוסט זה היה קטע של מורן שריר במדור שלו, של לקט נושאים אקטואליים שהוא מפרסם במהדורה הדיגיטלית של עיתון הארץ (10.3.2022). הכותרת שלו: הפייק ניוז חוגג, וזה ממש לא רק בגלל הצד הרוסי. ומשפט הפתיחה הוא: "דווקא בעידן המידע החופשי, אין לנו באמת מושג על מה שקורה בזירת הקרב באוקראינה".
הכתבה סוקרת בקצרה את שלל הדיווחים, רובם פרו אוקראיניים, בכול אמצעי המדיה מזירת המערכה וכל שנלווה לה ומביא את הדוגמה שלהלן: אתמול פרסמה סוכנות הידיעות האוקראינית ידיעה על הפלת מטוס רוסי בשמי קייב. כלי תקשורת רבים בעולם פרסמו גם הם את הסיפור מבלי לבדוק אותו. אם הידיעה הייתה מגיעה מכלי תקשורת רוסי ודאי היו מתייחסים אליה בביטול אז כדי לראות, נסע באותו יום לזירה, בחשדנות, ניר גונטז', שמדווח להארץ מהחזית שם כדי לבדוק את שברי המטוס הרוסי שדווח עליו שהופל יום לפני כן. אך זה היה מכוסה שלג ונטוש מזמן. מתברר שהוא הופל לפני שבועיים. ושריר מסכם וקובע: למרות הזמינות הטכנולוגית והדילוג על מתווכים הפייק ניוז חוגג במלחמה הנוכחית. בין השאר בגלל שהמתווכים עצמם איבדו את האמינות שלהם.
תחקיר בשטח
ניר גונטז', למי שלא יודע, הוא עיתונאי הארץ אשר בטור שלו במוסף העיתון מנסה לדלות מן המרואיין, או המטולפן פתאומית, בשיטות שלו, ויש לו, את הסיבה לעמדה מסוימת, לפעולה מסוימת או לחדלות מעשים, בניסיון להפשיט את המרואיין עֵרוֹם ועֶריָה. הוא די מצליח, אבל איני בטוח שדווקא אוקראינה במציאות הקיימת היא במה נאותה לאותו ז'אנר שלו. שכן איני מתייחס לדיווחים האחרים שלו כעיתונאי. בזירה עצמה, הן במוקדי לחימה והן במקומות אחרים, נמצאים כתבים צבאיים או פוליטיים בעלי רקע מוכח. הם מדווחים מכלי ראשון מה שהם רואים ומה שהם שומעים. כמו למשל הכתב הצבאי של "וואָיי-נֶט" רון בן ישי, חתן פרס ישראל לתקשורת, הכתב הצבאי המנוסה ביותר בישראל ולדעתי בין המעולים בעולם, בנוכחות בזירות הלחימה המפורסמות בשלהי המאה ה-20 וראשית ה-21. אני מציין זאת שכן חרף גילו הוא היה שם ודווח. הוא גם פרשן מעולה. הוא ידיד עם הרבה קבלות. מכול מקום, כתבים אלה מדווחים, כאמור, הן ממראה עיניהם והן ממה שהם שומעים. חזקה על עיתונאים טובים שהם מדווחים מה שבעיניהם חשוב. וככה צריך להיות. גם בישראל אי-אפשר תמיד לדווח על אירועים בהתהוותם והם כרוכים בשחזור. ככה או אחרת, המצב באוקראינה הוא קטסטרופאלי.
לעומת זאת הפרשנים - הפובליציסטים - יושבי בית, חייבים להביא בחשבון את כל ממדי המערכה, ותעמולה היא חלק בלתי נפרד ממנה. ממוסקבה יש מעט מאוד דיווחים. שם אין ניוז. מכול מקום לא "סטרייט". הכל חסום.
מישהו באחד העיתונים, ולא זכור לי באיזה, הביא בהקשר של המערכה הרוסית נגד אוקראינה את משל "הזאב והכבשה", של מיכאיל לרמונטוב, המשורר הרוסי הגדול לאחר פושקין. הוא הכיר יפה את טבעו של הזאב הרוסי. הפעם הכבשה לא פועה. היא צועקת. וכבשה אמורה לפעות.
בנסיבות האלה של המערכה באוקראינה, כאשר רוסיה עם צבאה האדיר תוקפת את אוקראינה שעומדת לבדה במערכה והתוקפן גורם להרג ולהרס, המערכה של אוקראינה היא בראש וראשונה על התודעה בעולם. זאת מצדה עשויה להביא עזרה, שלה, בעיקר, משוועת אוקראינה.
אגב, שמא ראש הממשלה נפתלי בנט, בשל קשרים עם פוטין, יכול לסדר הצנחת מזון ותרופות במטוסים ישראלים לערים הנצורות בעיקר מריופול. זה דחוף לא פחות מבית חולים שדה.
בינתיים, המראות של גופות מונחות ברחובות מריופול, מזכירות לי את גטו לודז'.ו אם ראש העיר הזאת יודיע שמדובר באלף ארבע מאות הרוגים, אין להניח שעיתונאי יחזור ויספור וימצא שחסרים עשרים ושבעה. כמו המטוס שלא הופל אתמול. אבל הוא בכול זאת הופל לפני שבועיים - כמסתבר. ואין לזה שום קשר ל"פייק ניוז", במשמעות שאנו רגילים לה. יכול להיות שאוקראינה מדווחת שבית החולים מסוים כמעט נהרס ורוב החולים נהרגו או נפצעו בשעה שהוא לא נהרס לגמרי ורק מחצית החולים נספו ונפצעו. במערכה הקוגניטיבית של הקורבן מול התוקפן לא מדברים. צועקים. צווחה של הקורבן עשויה להישמע דיסוננטית לרגישי שמע, אבל היא אוטנטית שלו.
בסופו של יום - הקורא, המאזין, והצופה האינטליגנטי יודע יפה להבחין בין שקר לאמת. מלחמה היא מערכה רב זירתית. בייחוד כשמולך עומד בריון אכזר חסר עכבות שמטרתו היא להשפיל את אוקראינה השכנה עד עפר, לדרוס אותה ולהפוך אותה לשפחה של אימפריה רוסית, חלומו של הצאר וולדימיר פוטין. אוקראינה, שותתת דם, בוכה וזועקת ורק ערלי אוזן ואטומי לב לא ישמעו זאת

תאריך:  13/03/2022   |   עודכן:  13/03/2022
+הרשת החברתית אינסטגרם נחסמה ברוסיה
00:47 14/03/22  |  עידן יוסף

הרשת החברתית אינסטגרם נחסמה הלילהברוסיה על-ידי השלטונות, כך מדווח ארגון NetBlock שעוקב אחר תעבורת אינטרנט בעולם. החסימה מתרחשת יומיים אחרי שרוסיה איימה שהיא תחסום את פייסבוק ואינסטגרם בעקבות הודעת חברת מטא שהיא תאפשר למשתמשים להביע "רגשות אלימים" כלפי הנשיא פוטין.

+רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי
22:40 13/03/22  |  עידן יוסף

גורמים אמריקניים אמרו לפייננשל טיימס כי רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי שיסייע לה במלחמתה נגד אוקראינה. הם סרבו לפרט מהו הציוד הצבאי והנשק שביקשו הרוסים. הדבר עשוי להקשות על המערב המצייד את אוקראינה בנשק כנגד הרוסים. מנגד הדבר מחזק את ההערכה שלצבא הרוסי אין די נשק עם כניסתה של המלחמה לשבוע השלישי.
שגרירות סין בארה"ב מסרה בתגובה: "בראש סדר העדיפות כרגע זה למנוע הסלמה של המצב המתוח ולא לתת לו לצאת משליטה".
בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בשיחה עם נשיא אוקראינה זלנסקי: "בריטניה תמשיך לחפש אפשרויות נוספות לחיזוק ההגנה העצמית של אוקראינה".

+סגנית שר החוץ של ארה"ב: פוטין עלול להרוס את אוקראינה
22:19 13/03/22  |  עידן יוסף

סגנית שר החוץ של ארה"ב, וונדי שרמן, מאמינה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עלול להרוס את אוקראינה. ברhאיון לפוקס ניוז, אמרה שרמן: "הלחץ מתחיל להשפיע. אנחנו רואים כמה סימנים של מוכנות למו"מ כן ורציני. אבל אני חייבת לומר, לעת עתה, נראה שלדימיר פוטין מתכוון להרוס את אוקראינה. אנחנו חייבים לעזור לאוקראינים בכל דרך אפשרית".
לדבריה, לארה"ב יש כעת יעדים. האחד, סיוע ביטחוני של 1.2 מיליארד דולר והשני הפעלת מכבש לחצים על פוטין לנסות לשנות את דעתו, לסיים את המלחמה הזו, להשיג הפסקת אש, לאפשר מסדרונות הומניטריים ולסיים את הפלישה.

+קולונל בריטי: לשקול את חיסולו של פוטין
22:00 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

קולונל ריצ'רד קמפ אומר כי ברית נאט"ו צריכה לשקול את כל האפשרויות להרחקת ולדימיר פוטין מהשלטון  ▪  הזכיר שממשלת בריטניה תכננה להתנקש בחייו של אדולף היטלר במהלך מלחמת העולם השנייה, ולו חוסל בסוף שנות ה-30, לא היה מתרחש סכסוך שהביא למותם של 70 מיליון בני אדם

קולונל קמפ. יכול לחסוך שפך דם
+המטוס של רומן אברמוביץ' נחת בארץ
20:58 13/03/22  |  עידן יוסף

המטוס של רומן אברמוביץ' נחת בארץ (חדשות 12).

+לתקוע אצבע בעיני הרוסים
20:51 13/03/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה  ▪  הודעת פינלנד על כוונתה להצטרף לנאט"ו הנה עוד תחיבת אצבע בעיני מוסקבוה  ▪  "מלחמת החורף", שבה ניצחה ברית-המועצות את פינלנד, הסתיימה ממש לפני 82 שנה בכניעת פינלנד ובכיבוש חלקים ממנה

בפינלנד מאמינים בכוח הצבא [צילום: AP]
+שרי השמאל לא מרוצים: לפתוח כליל את שערי הארץ
20:10 13/03/22  |  עידן יוסף

שרים באגף השמאלי בממשלה לא מרוצים ממתווה הקלות ההגירה של שרת הפנים שקד ומבקשים לבטל את המתווה ולפתוח כליל את השערים. מחר צפוי להתקיים דיון בממשלה בנושא (חדשות 12).

+רוטמן: בנט ושקד הופכים את המדינה לכזו שמדיניות ההגירה שלה נקבעת ע"י החפצים בחורבנה; קריב: צעד מבורך אך לא מספק
20:02 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אחרי ההקלות: בנט מברך על מדיניות שקד
19:50 13/03/22  |  עידן יוסף

ראש הממשלה מברך לראשונה את שרת הפנים שקד על עידכון מתווה קליטת הפליטים והרחבתו המשמעותית באופן שיאפשר הגירה נרחבת. לדברי נפתלי בנט, אומנם הייעוד של מדינת ישראל הוא להיות בית בטוח לכל יהודי במצוקה, אך לצד זאת, "השעה שאנחנו נמצאים בה מחייבת אותנו להושיט יד ולהיות מקלט, גם אם זמני, לאנשים שנמלטו מהמלחמה ולהם קרובים כאן בישראל, שיכולים להיות עבורם למשענת בשעה קשה זו".

+שר החוץ האוקראיני מסרב לקבל שיחות מעמיתו הישראלי לפיד
19:44 13/03/22  |  עידן יוסף

שר החוץ יאיר לפיד ביקש לדבר עם עמיתו האוקראיני, אך השר אינו עונה כבר חמישה ימים. בכיר אוקראיני אומר ששר החוץ האוקראיני כועס על מדיניות ישראל ולא מעוניין לשוחח עם לפיד. במשרד החוץ אומרים שתתקיים שיחה בימים הקרובים (וואלה).

+שקד פותחת את הסכר: לא רק קרובי פליטים מדרגה ראשונה
19:37 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שרת הפנים מנמיכה את רף הכניסה לארץ ומודיעה כי תאפשר הגירה לכל אוקראיני שיש לו קרוב משפחה בארץ  ▪  עקב התנגדות היועמ"ש לממשלה: אוקראינים עם קרובי משפחה יוכלו להיכנס בלי מכסות  ▪  באוצר מעריכים: עלות קליטת הפליטים מאוקראינה תהיה מיליארדי שקלים

שקד. הסרה בפועל של ההגבלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+רוסיה: יעד המתקפה במערב אוקראינה - מאגרי נשק זרים
18:50 13/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד ההגנה הרוסי טוען כי במתקפת הטילים הבוקר על בסיס יבוריב נהרגו 180 שכירי חרב זרים  ▪  בהודעה האוקראינית שפורסמה מוקדם יותר דובר על 35 הרוגים בלבד

חיילים אוקראינים תופסים מחסה, היום [צילום: פליפה דנה, AP]
+סוף הרומן של אברמוביץ' עם המערב?
18:03 13/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המיליארדר היהודי-רוסי-ישראלי הצטרף לאליטה המערבית באמצעות רכישות ענק בתחומי הכדורגל, הנדל"ן והאמנות  ▪  העיצומים הבריטים בעקבות הפלישה לאוקראינה מאיימים כעת על מעמדו, סוקר ניו-יורק טיימס

יד ושם הקפיא את השת"פ [צילום: מאט דונהם, AP]
הפגנה נגד אזרחות פורטוגזית לאברמוביץ [צילום: אנה בריגידה, AP]
+נשיא פולין: עד 5 מיליון פליטים יברחו מאוקראינה, מחצית - לפולין
17:36 13/03/22  |  איציק וולף

נשיא פולין , אנדז'יי דודה, מעריך כי בתרחיש הגרוע ביותר יימלטו מאוקראינה כחמישה מיליון פליטים. לדבריו, עד עתה הגיעו מחצית מן הפליטים לפולין והם שוהים במדינה. "אם יהיו חמישה מיליון, רק דמיינו שנקבל 2.5 מיליון פליטים", אמר.

+לפיד: לא נקלוט עשרות אלפי פליטים לא יהודים
16:49 13/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר החוץ ביקר במעבר הגבול שבין רומניה לאוקראינה והצהיר שהממשלה תמצא את האיזון שבין החובה לאפשר לפליטים מקלט לבין חוסר היכולת לקלוט יותר מדי פליטים לא יהודים  ▪  "בלתי נסלח האופן שבו טופלו הפליטים שכבר הגיעו לישראל"

לפיד במעבר הגבול ברומניה [צילום: שלומי אמסלם לע"מ]
+גם ענקיות ההיי-טק פועלות נגד רוסיה
15:46 13/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

פייסבוק ויוטיוב לוקחות צד במלחמה באוקראינה, עם חסימת תעמולה רוסית ומתן אפשרות לקרוא למותו של פוטין  ▪  רוסיה מגיבה בחסימה הדרגתית של פעילותן, אך הן לא נרתעות - מדווח וושינגטון פוסט

חסימת ערוץ הטלוויזיה RT בידי יוטיוב
+עיתונאי אמריקני נהרג מאש רוסית באירפין
15:07 13/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

העיתונאי ברנט רנאו נהרג בתקיפה של הכוחות הרוסיים בעיר אירפין  ▪  עיתוואי נוסף נפצע ופונה לבית החולים  ▪  מהניו-יורק טיימס נמסר: רנאו לא עבד עבור העיתון משנת 2015 אך לבש אפוד שניתן לו מטעמם  ▪  במתקפתה הרוסית על המבסיס סמוך לפולים נהרגו 35 ונפצעו 170

עיתונאי הניו יורק טיימס שנהרג באירפין [צילום: פרבדה האוקראינית]
+יועצו של זלנסקי: הסיבוב הרביעי של המו"מ ייערך באמצע החודש
15:03 13/03/22  |  מירב ארד

ה"סיבוב הרביעי של המו"מ להפסקת האש בין אוקראינה לרוסיה עשוי להתקיים ב-14-15 במרס" - אמר יועצו הקרוב של הנשיא האוקראיני, מיכאילו פודוליאק. משלחות מאוקראינה ורוסיה נפגשו כבר שלוש פעמים, אך עד כה ללא תוצאות משמעותיות.

+בג"ץ, אוקראינה, הבנת הנקרא
14:44 13/03/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

שופטי העליון בעת נשיאותם של מאיר שמגר ואהרן ברק ודורית ביניש ואשר גרוניס ומרים נאור ועתה גם אסתר חיות הוציאו לבג"ץ שם טוב ומוניטין ההולך לפניו מקצה הארץ עד קציה

שקד. עתירה נגד מדיניותה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+האפיפיור פרנציסקוס: "בשם אלוהים, אני מבקש: תפסיק את הטבח הזה"
14:37 13/03/22  |  מירב ארד

האפיפיור פרנציסקוס גינה את ה"ברבריות" של הרג ילדים ואזרחים חסרי הגנה באוקראינה והתחנן להפסקת ההתקפות "לפני שהערים יהפכו לבתי קברות". בהופעתו מול הקהל שהתאסף בכיכר פטרוס הקדוש בכניס לוותיקן, קרא האפיפיור: "בשם אלוהים, אני מבקש: 'תפסיק את הטבח הזה'". קריאתו עוררה מחיאות כפיים מצד עולי הרגל, התיירים והתושבים המקומיים, שחלקם החזיקו בדגלי אוקראינה.

תמיכה באוקראינה בכיכר פטרוס הקדוש [צילום: גרגוריו בורג'יה/AP]
+זלנסקי: "הצלחנו לפנות כמעט 125,000 איש באמצעות מסדרונות הומניטריים"
14:22 13/03/22  |  מירב ארד

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי: "הצלחנו לפנות כמעט 125,000 אנשים באמצעות מסדרונות הומניטריים. "המשימה העיקרית כעת היא מריופול. המאמץ הדיפלומטי שלנו מתמקד בסיוע להגיע לעיר".

הנשיא האוקראיני, ולדימיר זלנסקי [צילום: מתוך הטלוויזיה]
+מלחמה, שלום ומה שביניהן
14:18 13/03/22  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה

ההתנהלות של אילת שקד ומשרדי הממשלה, הייתה בהחלט גרועה, אבל עדיין, אנחנו לא רוסיה  ▪  שקד עוד באותו לילה שבה שודרה הכתבה על הפליטים בנתב"ג, בערוץ 12, ביקשה לשנות את מדיניות הקליטה

שקד. שינתה מדיניות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כותרת החדשות
10:49 13/03/22  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

ביידן חוגג: הוא היה זקוק להסחת דעת, והנה יצרו עבורו מלחמה, שכל מטרתה אחת: הנבל הרשע הוא פוטין, וכל מה שקורה בארה"ב הוא באשמתו!

ביידן. מרוצה [צילום: איוון ווצ'י/AP]
+35 הרוגים במתקפה רוסית על בסיס סמוך לפולין
10:46 13/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לדברי מושל מחוז לבוב, מקסים קוז'יצקי, במהלך הלילה שיגרה רוסיה לפחות 30 טילים על מרכז האימונים הצבאי יבוריב  ▪  דיפלומט רוסי בכיר הזהיר כי מוסקבה רואה בכל משלוח של סיוע צבאי לאוקראינה - יעד לתקיפה  ▪  נשיא פולין אנדז'יי דודה: "אם פוטין ישתמש בנשק כלשהו להשמדה המונית, זה יהיה גיים צ'יינג'ר"

פליטים אוקראינים בגבול פולין [צילום: ויסאר קרייבו/AP]
+הפרלמנט האוקראיני: רוסיה הציבה ראש עיר חדש במליטופול
10:05 13/03/22  |  מירב ארד

הפרלמנט האוקראיני טען כי רוסיה הציבה ראש עיר חדש בעיר הנמל מליטופול שבדרום המדינה - יום לאחר שראש העיר הנבחר של העיר נחטף על ידי כוחות רוסים. ראש העיר הקודם, איבן פדורוב, נחטף על ידי חמושים שפעלו מטעם הקרמלין ביום שישי האחרון. - כך מדווחת (יום א') רשת סקיי-ניוז.

+חשש מעימות ישיר בין רוסיה לצבאות המערב
10:02 13/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

רוסיה עושה מאמצים לפגוע ולהשבית נמלי תעופה שאליהם מובאים אותם משלוחי נשק, כדי לשבש את היכולת של המערב להנחית את אותם משלוחים קרוב לחזית

גשר הרוס באירפין [צילום: פיליפה דנה/AP]
+הוא כבר כאן: הסדר העולמי החדש
09:51 13/03/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

בנסיגה המבוהלת של ארה"ב מאפגניסטן ובמלחמת רוסיה-אוקראינה, עלה הסדר העולמי החדש בגלוי על במת ההיסטוריה; קו-תפר שבין "המערב" "למזרח" מאפיין את החלוקה בין הגושים הגדולים - שניים (רוסיה וסין) מוגדרים כ"מזרח" והשלישי (הודו) בהתהוות.1 ישראל נמצאת תרתי-משמע על קו התפר שבין גושים אלה

פוטי-ביידן. מזרח-מערב [צילום: AP]
+תוכניות רוסיה כשלו באוקראינה מסיבות
דומות לכשלון התוכניות במלחמות בלבנון
09:43 13/03/22  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

בשיחה בין אלכס צייטלין וביני על תפקודו של הצבא הרוסי במלחמה הנוכחית באוקראינה אני עורך השוואה בינו לבין צה"ל במלחמות לבנון, הראשונה (1982) והשנייה (2006), וטוען ששני הצבאות כשלו למלא את משימותיהם על-פי תוכניותיהם מסיבות דומות

מלחמת רוסיה-אוקראינה [צילום: Russian Defense Ministry Press Service via AP]
+האם השתנו סדרי עולם
09:18 13/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

כיום עולים לארץ מאות אלפים שרק סבא אחד שלהם היה יהודי, מהגרים אליה קרובי משפחה נוצרים שלהם, והפלשמורים ממשיכים לגדול כמעיין המתגבר

מצווה בתורה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+המלחמה באוקראינה: קשרים והשלכות
08:55 13/03/22  |  מאיר חוטקובסקי   |   לרשימה המלאה

רוח-הדברים בדיון אקדמי, בהשתתפות מומחים בעלי-שם, בנושא המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, הצביעה על כך שהסדר העולמי הולך להשתנות, ולא לטובה

להיות מוכנים לכל תרחיש [צילום: אנדרו מרינקו/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
ארי בוסל
ביידן חוגג: הוא היה זקוק להסחת דעת, והנה יצרו עבורו מלחמה, שכל מטרתה אחת: הנבל הרשע הוא פוטין, וכל מה שקורה בארה"ב הוא באשמתו!
מירב ארד
לדברי מושל מחוז לבוב, מקסים קוז'יצקי, במהלך הלילה שיגרה רוסיה לפחות 30 טילים על מרכז האימונים הצבאי יבוריב    דיפלומט רוסי בכיר הזהיר כי מוסקבה רואה בכל משלוח של סיוע צבאי לאוקראינה - יעד לתקיפה    נשיא פולין אנדז'יי דודה: "אם פוטין ישתמש בנשק כלשהו להשמדה המונית, זה יהיה גיים צ'יינג'ר"
יאיר נבות
רוסיה עושה מאמצים לפגוע ולהשבית נמלי תעופה שאליהם מובאים אותם משלוחי נשק, כדי לשבש את היכולת של המערב להנחית את אותם משלוחים קרוב לחזית
רפי לאופרט
בנסיגה המבוהלת של ארה"ב מאפגניסטן ובמלחמת רוסיה-אוקראינה, עלה הסדר העולמי החדש בגלוי על במת ההיסטוריה; קו-תפר שבין "המערב" "למזרח" מאפיין את החלוקה בין הגושים הגדולים - שניים (רוסיה וסין) מוגדרים כ"מזרח" והשלישי (הודו) בהתהוות.{1} ישראל נמצאת תרתי-משמע על קו התפר שבין גושים אלה
אורי מילשטיין
בשיחה בין אלכס צייטלין וביני על תפקודו של הצבא הרוסי במלחמה הנוכחית באוקראינה אני עורך השוואה בינו לבין צה"ל במלחמות לבנון, הראשונה (1982) והשנייה (2006), וטוען ששני הצבאות כשלו למלא את משימותיהם על-פי תוכניותיהם מסיבות דומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il