X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מעון פרטי? מעון רשמי? [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
האם ממשלת השינוי מרחה את בג"ץ
האם ביתו הפרטי של ראש הממשלה הוא המעון הרשמי של ראש הממשלה? שורש החלטת בית המשפט התבסס בעיקרו על ליקוי מאורות שמישהו מאוד מסוים אחראי עליו

לאחרונה פרסמה אילה חסון (ערוץ 13) כי בתגובת משרד ראש ההמשלה לשאלה, נאמר והוחלט באישורו של היועמ"ש לממשלה כי ביתו הפרטי של ראש הממשלה ברעננה, הוצהר כעת כמעונו הרשמי. בואו נחזור להחלטת בג"ץ בעתירת שכניו על הכאוס שגורמים מגוריו של ראש הממשלה בשכנותם.
מדובר בהחלטה קצרה בת שלושה עמודים, אשר מהם ניתן להסיק דבר מרכזי אחד: מעונו של ראש הממשלה הוא מעון פרטי ולא מעון רשמי ולכן אין להשוותו לבלפור אלא להפגנות שהורחקו מביתו הפרטי של מנדלבליט.
בית המשפט פותח באמירה: "... מתבקשים המשיבים, לבחון פעם נוספת את המתווה בנוגע להפגנות בקרבת מעונו הפרטי של ראש הממשלה, בהיבטים של זמן, מקום ואופן". מעון פרטי ולא רשמי. מעון פרטי, כך כתוב בפירוש.
ובהמשך קובע בית המשפט: "בנוסף, בהתייחס לאופן המחאה, לאמצעי ההגברה לסוגיהם, הרי שבשונה מעניין בלפור, שם דובר בהפגנות בסמיכות למעונו הרשמי של ראש הממשלה, שאז ידה של הזכות להפגין גוברת; בעניין דנן, נוכח ההלכה שנפסקה בעניין דיין (בג"ץ 2481/96 דיין נ' מפקד מחוז ירושלים, פ"ד מח(2) 456 (1994)), והריחוק המתחייב ממעונו הפרטי של איש הציבור, הרי שמדובר באיזון 'רגיל', בין שורה של זכויות מתחרות".
ומכאן, ששורש החלטת בית המשפט התבסס בעיקרו על ליקוי מאורות שמישהו מאוד מסוים אחראי עליו, ליקוי מאורות הקובע שמדובר בבית פרטי ולא במעון רשמי. ואם הייתה ידועה לבית המשפט האמת הייתה החלטתו מתהפכת, החלטה במוקד חופש הביטוי, אותו חופש הביטוי שגבר במקרה של מעון נתניהו בירושלים גם על חלק ממגבלות הקורונה טרם היו לנו חיסונים.
אז מי אחראי ללשון הכפולה הזו? כאשר זה מתאים קוראים למעון ראש הממשלה מעון רשמי, וכאשר עומדים בפני בית המשפט אומרים שמדובר במעון פרטי. מה האמת? מי משלם מיסים על הבית? המדינה? ראש הממשלה? רעייתו? מי משלם את הוצאותיו? האם כל התקופה הזו נמנעו הפגנות מול מעונו הרשמי של ראש הממשלה בטענות שווא של פרקליטות המדינה בשם היועמ"ש לממשלה ומשרד ראש הממשלה, כאילו מדובר במעון פרטי?
האם זו הבשורה של ממשלת השינוי? עבודה בעיניים על בית המשפט העליון על-מנת להיטיב אישית עם ראש הממשלה ובגיבוי היועץ המשפטי לממשלה?
ואם הסטטוס השתנה לאחר הדיונים בבג"ץ, כיצד לא פעלה לשכת ראש הממשלה לפרסם את הנושא ברבים על-מנת לאפשר לקיים את זכות ההפגנה החשובה כל-כך במדינה דמוקרטית? או שמא במסגרת ממשלת השינוי המוצלחת בוטלה גם זכות המחאה? הכסדום היינו? האם סותמי פיות הפכנו? האם זה השינוי? אוי לנו.

תאריך:  13/04/2022   |   עודכן:  13/04/2022
+על מוסר, פוליטיקה והייאוש שביניהם
19:00 13/04/22  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

עידית סילמן מנמקת את פרישתה מהקואליציה במוסר, יריביה מאשימים אותה בפוליטיקה, כ יסאולוגיה  ▪  האמת היא שבכל הקשור לעתידה העגום של מפלגת ימינה, אין זה כלל משנה, גם מנימוקי מוסר וגם מנימוקי כסאולוגיה ניכר הייאוש מהמפלגה ועתידה

סילמן. אחד ועוד אחד [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
הוסיף: הדלקנו את המכונה הזאת שקוראים לה ממשלת ישראל. הדלקנו אותה מחדש אחרי שהכל עמד    תקף את דבריו של סמוטריץ': "על זה חרבה המדינה הקודמת שלנו לפני 2,000 שנה"    קרא לאחדות בעם אל מול האויב שבחוץ
ציפי לידר
מדוע שודרגה האבטחה של סילמן?    איש או אישו: בין שנאת ביבי להתנגדות לעמדות הממשלה    אורבך אידאולוג? אז איך זה שנה שלימה הוא לא פרש ממשלת הורויץ-עבאס?    ולקינוח בקטנה
עידן יוסף
אביר קארה מנסה למנוע מימינה להכריז על ח״כ שיקלי כפורש    קארה אמר למקורביו: ״אני אהיה הנפגע המרכזי אם שיקלי יופרש מהמפלגה״    סלימן הודיעה כי אין בכוונתה לחזור בה מהפרישה מהקואליציה, למרות נסיונות הפיוס מצד הורוביץ
עידן יוסף
הציונות הדתית מגיבה להחלטת הקבינט ואומרת כי ממשלת ישראל החליטה להקים חומת גבול ביהודה ושומרון    "בנט צועד בדרכם של רבין, פרס ושרון ומחלק את הארץ דה-פקטו"
מירב ארד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il