X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
לייבש את ביצת הטרור
כדי לחסל את היתושים צריך לייבש את הביצה ברור לחלוטין מה נדרש כדי להפסיק את מסע הטרור לשם כך, עלינו להפסיק לרמות את עצמנו ולהעמיד פנים שמדובר בטרור יחידים ולהכיר בעובדה שמדובר במאבק דמים בין שתי תנועות לאומיות
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

לאחר הפיגועים הקודמים, זה היה צפוי ורק עניין של זמן עד שמסע הטרור יגיע לביקור גם ברחובות תל אביב. שרי ממשלת ישראל, כדרכם, עצמו עיניים בפני המציאות, התמכרו להזיות השלום, התעלמו מהסכנות הצפויות ונמנעו מהגבלות על האוכלוסייה המוסלמית כדי לא להרגיז את שותפיהם לקואליציה וכדי להרגיש טוב עם עצמם. גם לא צריך להתפלא שבמקום הפיגוע בתל אביב לא נמצא אף אדם חמוש שינטרל את המחבל ויפסיק את מסע ההרג. תל אביב, "העיר העברית הראשונה" שקמה על חורבותיהם של שבעה כפרים ערביים מ-48, רואה עצמה כיום כעיר בינלאומית ואקס-טריטוריה שמנותקת מההוויה הישראלית המדממת. אלא שמיתוגה של תל אביב כ"גלות בבל השנייה", לא מגינה עליה מפני הטרור הערבי אלא בדיוק להפך: הופכת אותה לבטן רכה ומטרה מועדפת עבור טרוריסטים. במציאות של היום, אין כמעט שום דרך שבה ניתן למנוע ממחבל נחוש להשיג נשק, להגיע לערי ישראל ולבצע פיגוע ולרוב אזרחי המדינה אין דרך מעשית להתגונן מפניו. השב"כ אומנם עושה עבודה מעולה אבל לעולם לא יוכל לאתר ולתפוס את כל המחבלים בזמן. לכן, אם לא נחליף דיסקט ונשנה גישה ואם לא נייצר מאזן אימה מול הטרור הערבי, הוא ימשיך להכות בנו וכולנו נמשיך להתגלגל מפיגוע אחד למשנהו.
כולם כבר מכירים בעל פה את אוסף הקלישאות שהפוליטיקאים שלנו מפזרים אחרי כל פיגוע: "משתתפים בצער המשפחות", "איחולי החלמה לפצועים", "לא ניכנע לקיצוניים" ו"עוד נבוא חשבון". מה שעוד לא שמענו וכנראה גם לא נשמע מהם זה: "נכשלתי" או "אני נושא באחריות". קשה גם שלא להבחין ששרי ממשלות ישראל דואגים יותר לשלמות הממשלה מאשר לשלומנו. עבור חלק מהם נפגעי טרור הם בכלל "קורבנות שלום" וכמה גופות מדממות ברחובות מפעם לפעם הם מחיר ששווה לשלם כדי לקיים "תהליך שלום" ועוד יותר מזה כדי לשמור על כיסאם. בכלל, ממשלות ישראל לדורותיהן מתייחסות לטרור הערבי כאל תופעת טבע בלתי נמנעת, מטרד שצריך ללמוד לחיות אתו ולא סכנה קיומית ונלחמות בטרור רק בלית ברירה, כאשר הן עם הגב אל הקיר וגם אז עושות זאת בחוסר רצון וכמי שכפאו שד. אני מסכים עם ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד שאמר ש"הנשק הטוב ביותר נגד הטרור הוא אחדות", אבל כדי שתתקיים אחדות, המיעוט "הנאור" צריך להרכין ראש ולקבל את רצון הרוב. בלי זה לעולם לא תהיה אחדות. ומה שהרוב רוצה זה מלחמה חסרת פשרות בטרור ולא הכלת מתים. אני שותף גם להשקפה ש"כוחנו במוסריותנו". אלא שהמוסר של רוב אזרחי ישראל הפוך מזה של בג"ץ. אלפי שנים של רדיפות לימדו את אזרחי ישראל ש"מי שמרחם על אכזרים מתאכזר לרחמנים" ש"עניי עירך קודמים" ובמיוחד ש"הקם להורגך השכם להורגו".
אבל מה שהכי מרגיז הוא שברור לחלוטין מה נדרש כדי להפסיק את מסע הטרור. לשם כך, עלינו להפסיק לרמות את עצמנו ולהעמיד פנים שמדובר בטרור יחידים ולהכיר בעובדה שמדובר במאבק דמים בין שתי תנועות לאומיות. עלינו גם להפסיק לחלום בהקיץ על שלום ולהתחיל להקשיב למה שאויבנו אומרים ולהפנים שאנחנו מצויים במלחמת קיום ובמלחמה על הארץ. כדי לסיים את גל הטרור עלינו להכריע את האויב ולא להתפייס אתו ולשם כך נדרשים כמה צעדים מעשיים: בשלב ראשון סגירה הרמטית של הפרצות בגדר ההפרדה, הסדרת המעברים וחיסול תופעת השבח"ים. צעד הכרחי שני הוא איסוף נשק בלתי חוקי ביישובים ערביים, ענישה קשה על החזקתו ומתן היתרים ליוצאי צבא להחזיק נשק חוקי כדי להתגונן. לטווח רחוק יותר התיישבות יהודית צפופה בנגב, בגליל, בקו התפר ובמיוחד בשטחי יהודה ושומרון תרחיק את הטרור מערי ישראל הרבה יותר מכול צעד צבאי. אבל הדרך היעילה ביותר לחיסול הטרור היא הנהגת מדיניות של אפס סובלנות כלפיו.
הטרור הערבי הוא כמו קרחון, רק חלקו הקטן גלוי לעין ורובו נחבא מתחת לפני השטח. אותם מחבלים "יחידים" אינם באמת "יחידים" אלא נישאים על גלי אהדה ציבורית רחבה. ברשות הפלשתינית ובעזה הם גיבורי תרבות ומושא לחיקוי. בתי ספר וכיכרות נקראים על שמם, מערכת החינוך מאדירה את "גבורתם" והם ובני משפחותיהם זוכים לכבוד ולתמיכה כלכלית. אבל חייבים להודות ביושר שגם בקרב ערביי ארץ ישראל וחלק לא מבוטל מהשמאל יש רגשות מעורבים כלפי הטרור הערבי. רובם אומנם מסתייגים מאלימות פיסית אבל מזדהים עם "סבל העם הפלשתיני" ותומכים ב"זכותו להתקומם כנגד הכיבוש". אפילו אהוד ברק, החייל המעוטר ביותר בצה"ל אמר פעם בראיון שלו נולד פלשתיני, ייתכן שהיה מצטרף לארגון טרור ערבי. ההתייחסות לעם הפלשתיני כאל קורבן ואל מדינת ישראל כמדינה כובשת, וההסתייגות מענישה קולקטיבית כלפי "חפים מפשע" גורמים לישראל להילחם בטרור עם פינצטה ועם ידיים קשורות מאחורי הגב. אלא שכדי לנצח את הטרור לא די בנטרול מחבלים כשם שכדי לחסל מכת יתושים לא די בנטרול היתושים, חייבים לייבש את הביצה בה הם מקננים.
לכן נדרש לחץ על אוכלוסייה שאינה נוטלת חלק פעיל בטרור אך תומכת בו פסיבית ומזדהה עם מטרותיו. התרגום של "עניי עירך קודמים" לשפת היום יום הוא שביטחון אזרחי ישראל קודם לזכויות האזרח של תושבי השטחים ומצדיק הטלת מגבלות עליהם. ענישה קולקטיבית מידתית כנגד אוכלוסייה תומכת טרור היא גם הכרחית וגם מוצדקת מוסרית כדי להגן על תושבי ישראל. הצבת תג מחיר גבוה לכול מעשה טרור גם אם הוא פוגע גם בבלתי מעורבים היא הדרך היעילה ביותר גם למנוע טרור וגם להעביר מסר לאויבנו שהטרור לא משתלם ולא ישתלם. מכאן ההצדקה המוסרית לסגר על ערים שמהן יצאו מחבלים, למגבלות תנועה על תושבי ערים שראשיהן תומכים פומבית בטרור ולענישה של יישובים שמתקיימים בהם הפגנות שמחה לאחר פיגועים. כל עוד הרשות הפלשתינית תומכת כלכלית במחבלים ובמשפחותיהם ומתייחסת אליהם כגיבורים ואנחנו מתעלמים מכך, הטרור לא ייפסק. כל עוד אזרחים ערבים ישראלים כולל עובדי מדינה מזדהים פומבית עם מחבלים בלי לשלם מחיר על כך, הטרור יימשך. הרשות הפלשתינית אחראית לפיגועים שיוצאים משטחה ולכן צריכה לשלם במזומן על כל פיגוע. לגבי אזרחי ישראל הערבים, אסור לנו להשלים עם נאמנות כפולה או נאמנות על תנאי. במאבק נגד הטרור הפלשתיני ערביי ישראל לא יכולים לעמוד בצד ולהיות ניטראלים. עליהם לענות שאלה "הלנו אתם אם לצרינו"? ולשאת באחריות להחלטתם. אלו שבוחרים להיות נאמנים למדינת ישראל ולערכיה צריכים ליהנות משוויון זכויות מלא. ואלו שלא מאבדים את הזכות המוסרית לטעון שהם מופלים לרעה.

תאריך:  17/04/2022   |   עודכן:  17/04/2022
+ישראל משוללת עומק אסטרטגי
23:53 17/04/22  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה

לישראל בעיה מרכזית: היא משוללת לחלוטין עומק אסטראטגי. זה מצבה דהיום, וכך ישאר מצבה בעתיד  ▪  ישראל היא מדינה זעירה  ▪  זעירותה, ופועל יוצא מכך גם חולשתה לכאורה, מזמינה התנכלות צבאית, ובמיוחד כאשר היא על-רקע אידיאולוגי

סכנה מוחשית [צילום: וחיד סאלמי, AP]
+רע"ם מקפיאה את חברותה
17:40 17/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מועצת השורא הורתה לנהל מו"מ על התפטרות הח"כים הערבים  ▪  לשני הצעדים אין משמעות מעשית: הכנסת בפגרה וספק אם מבחינה חוקית יכולות סיעות שלמות להתפטר

עבאס. לא רוצה לפרוש [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מפקד משטרת ירושלים: נהג סייע למיידי האבנים
16:31 17/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בנט: יד חופשית לכוחות הביטחון; יש לעשות כל מאמץ לאפשר לבני שלוש הדתות לציין בירושלים את חגיהן ולטפל בפורעים ובמפיצי חדשות כזב  ▪  הורה לתגבר את אבטחת האוטובוסים בדרך לכותל ולעיר העתיקה

חג הפסחא, היום בכנסיית הקבר [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+האזעקה בעוטף עזה: התרעת שווא‎
15:33 17/04/22  |  מירב ארד

צה"ל מעדכן: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה בקיבוץ נחל עוז, מדובר בהתרעת שווא.

+משרד החוץ הירדני: "הצעדים של ישראל לשיני הסטטוס קוו - הסלמה מסוכנת"
14:45 17/04/22  |  יוני בן-מנחם

משרד החוץ הירדני: "המשך הצעדים של ישראל שנועדו לשנות את הסטטוס קוו ההיסטורי במסגד אל-אקצא - הסלמה מסוכנת"

עבדאללה מלך ירדן [צילום: אלכס ברנדון, AP]
+הר-הבית בידי מי
14:43 17/04/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

תצלום חיכוכו של אחמד טיבי אתמול עם לוחמי מג"ב על הר-הבית שב והעיד הן על קוצר הרוח שלו, הן על האינטרס הפוליטי להפגין בפני בוחריו, שהוא קיצוני יותר מכפי כשמכריו ומיודעיו מעריכים

בסיס לאלימות [צילום: ג'מאל אוואד/פלאש 90]
+זירת קודש שהייתה לזירת פשע
14:24 17/04/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

דרך משונה לחגוג  ▪  מסגד אל-אקצה חייבים להיות מקום של שלום, של סובלנות של כבוד הדדי, של חיבורים, מקום המפיץ אהבה לעולם

מציאות מוזרה [צילום: מחמוד איליאן/AP]
+חוסיין א-שיח': "ההסלמה הישראלית - תוקפות בוטה נגד מקומותינו הקדושים"
12:48 17/04/22  |  יוני בן-מנחם

חוסיין א-שיח', יורשו האפשרי של אבו- מאזן: "ההסלמה הישראלית המסוכנת באל-חרם אל-שריף במטרה לחלק את מסגד אל-אקצא במונחים של זמן ומרחב היא תוקפנות בוטה נגד מקומותינו הקדושים".

חוסיין א-שיח' [צילום: מג'די מוחמד/AP]
+המופתי של התנועה האיסלאמית מפציר בחברי רע"מ לפרוש מהקואליציה
12:46 17/04/22  |  יוני בן-מנחם

המופתי של התנועה האיסלאמית, השייח' מוחמד סלאמה חסן, הפציר בחברי מפלגת רע"מ לפרוש מהקואליציה: "למען אל-אקצא, פרשו באופן מיידי מהקואליציה שתוקפת את קודש הקודשים שלנו בפלשתין". הוא הוסיף כי "אלוהים לא נענה לממשלה שתוקפת אזרחים דרך המשטרה"

חברית מפלגת רע"מ [צילום: פלאש 90]
+משטרת ירושלים בפעולה בהר-הבית
12:23 17/04/22  |  יוני בן-מנחם

+הנייה: "אל-אקצא הוא המסגד שלנו, שלנו בלבד"
12:22 17/04/22  |  יוני בן-מנחם

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר: "הבהרנו לכל הצדדים שפנו אלינו שאל-אקצא הוא המסגד שלנו, שלנו בלבד, וליהודים אין שום זכות עליו.

איסמעיל הנייה [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
+פצוע בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים
12:19 17/04/22  |  יוני בן-מנחם

בהמשך להפרות הסדר בהר-הבית: פצוע בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים

+הג'יהאד האסלאמי מזהיר מפני עימות כולל בגלל אירועי הר הבית
12:18 17/04/22  |  יוני בן-מנחם

הג'יהאד האסלאמי מזהיר מפני עימות כולל בגלל אירועי הר הבית: "התחדשות הפריצות והמתקפות על אל-אקצא חושפת את הכוונות האמיתיות של הכיבוש - להוציא לפועל את תכניותיו הטרוריסטיות באמצעות הולכת שולל"

+מכתב גלוי לאיימן עודה
10:43 17/04/22  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה

ברגע שייחתם ההסכם החמאס ואירן ישתלטו על המדינה  ▪  ישראל לא יכולה להרשות לעצמה חמאס ואירן ממערב ומזרח  ▪  המשמעות - המשך המאבק לחיסול ישראל

עודה. פישל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הקושיות שלי לקראת הפסח
09:32 17/04/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

לא להסתפק רק בהנאה, אלא גם לנהל דיאלוג עם שלל הערכים המוסריים והאנושיים, שמצאו להם מקום של כבוד בארון הספרים היהודי  ▪  וגם אם הדיאלוג יהיה נוקב, כואב ומכאיב, יש לנהלו מתוך מתן כבוד לאוצר הספרותי היקר, אותו אנחנו נושאים כבר אלפי שנים

לקיים דיאלוג [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+כנגד ארבע זירות טרור
09:11 17/04/22  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה

אל מול כל זירת טרור יש צורך כל הזמן במעגל סיכול מלא שמתחיל באיסוף מודיעין, תרגום שלו לכלל פעילות מבצעית ויצירת הרתעה  ▪  זהו אתגר סיזיפי אך הוא הכרחי

פעילות סיכול [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]
+פלשתינים רגמו באבנים אוטובוסים שנסעו לכיוון הכותל בירושלים
08:24 17/04/22  |  מירב ארד

המתיחות בירושלים: מתפרעים פלשתינים רגמו באבנים שלושה אוטובוסים שהיו בדרכם לכותל המערבי. חמישה פצועים קל פונו לבית חולים שערי צדק.

+הפרות סדר בהר-הבית; אוטובוס נרגם באבנים
07:45 17/04/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מאות צעירים אגרו אבנים ברחבת ההר בניסיון להפר את הסדר  ▪  כוחות משטרה נכנסו להר-הבית ופועלים להרחקתם  ▪  אוטובוס נרגם באבנים וכתוצאה מכך נפצעו חמישה באורח קל  ▪  ארבעה חשודים במעשה נעצרו  ▪  ביום שישי נעצרו למעלה מ-400 מפרי סדר ומתפרעים, שהתבצרו במסגד בהר-הבית לאחר עימותים קשים  ▪  גנץ החליט להסיר את הסגר מעל יו"ש

הפרות סדר ופעילות המשטרה בהר-הבית
כוחות הביטחון בעיר העתיקה בירושלים [צילום: מחמוד איליאן/AP]
ידויי אבנים בהר-הבית [צילום: משטרת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לייבש את ביצת הטרור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד, ד"ר ארגז
עמעד  |  18/04/22 11:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רבקה שפק-ליסק
ברגע שייחתם ההסכם החמאס ואירן ישתלטו על המדינה    ישראל לא יכולה להרשות לעצמה חמאס ואירן ממערב ומזרח    המשמעות - המשך המאבק לחיסול ישראל
איתן קלינסקי
לא להסתפק רק בהנאה, אלא גם לנהל דיאלוג עם שלל הערכים המוסריים והאנושיים, שמצאו להם מקום של כבוד בארון הספרים היהודי    וגם אם הדיאלוג יהיה נוקב, כואב ומכאיב, יש לנהלו מתוך מתן כבוד לאוצר הספרותי היקר, אותו אנחנו נושאים כבר אלפי שנים
גדי חיטמן
אל מול כל זירת טרור יש צורך כל הזמן במעגל סיכול מלא שמתחיל באיסוף מודיעין, תרגום שלו לכלל פעילות מבצעית ויצירת הרתעה    זהו אתגר סיזיפי אך הוא הכרחי
מירב ארד
מאות צעירים אגרו אבנים ברחבת ההר בניסיון להפר את הסדר    כוחות משטרה נכנסו להר-הבית ופועלים להרחקתם    אוטובוס נרגם באבנים וכתוצאה מכך נפצעו חמישה באורח קל    ארבעה חשודים במעשה נעצרו    ביום שישי נעצרו למעלה מ-400 מפרי סדר ומתפרעים, שהתבצרו במסגד בהר-הבית לאחר עימותים קשים    גנץ החליט להסיר את הסגר מעל יו"ש
יוני בן-מנחם
ההסכם הושג בערב ליל לאחר מגעים קדחתניים בין ישראל לרשות הפלשתינית, בהשתתפות מצרים, קטאר, חמאס והאו"ם, במטרה להשיג רגיעה בהר-הבית ובשטחי הגדה    המודיעין המצרי הזהיר את הנהגת חמאס מפני שיגור רקטות לעבר ישראל שיביא את המצב לנקודה בלתי הפיכה    במסגרת ההסכם הסכימה ישראל לשחרר את מרבית הפלשתינים שנעצרו ביום שישי בהתפרעויות באזור הר-הבית   
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il