|
1 |
|
צבוע |
|
מגיב ותיק | 24/04/22 10:35 |
|
|
המלהג כעת נגד נקמה...
כדאי שנדע, מי שמלהג כאן תדיר על רוחניות, מוסר וכעת נגד נקמה שאר הבלה בלה... הנו סופר צבוע...
ומי הוא אותו "מוסרן" מקצועי ?
קומוניסט/ערביסט/פוסט ציוני שהקריא שיר בערב לזכרו של טרוריסט ורוצח דרום אמריקאי...
ומי היה אותו טרוריסט, נשוא הערצתו של איתן, שאיתן הקריא שיר לזכרו ?
האיש לזכרו איתן קרא שיר, היה צ'ה גווארה - ארכי טרוריסט דרום אמריקאי /קומוניסטי שפיקד על פלוגות סער אימתניות, הקים מחנות כפייה, ביצע בעצמו הוצאות להורג רבות והיה אחראי למותם של אלפי גברים, נשים וילדים. בדרך כלל בסגנון הוצאות להורג של דע"ש.
ביומנו של גווארה מתוארת הוצאה להורג – שנעשתה בידי גווארה עצמו של אריסטידיו, איכר שפשעו היה לומר שברצונו להפסיק להיות בצבא המורדים. מספר שנים לאחר מכן, סיפר גווארה בנאום, שבסיירה מאסטרה “הוצאנו להורג המון אנשים על-ידי פלוגות סער, ללא ידיעה האם הם באמת אשמים. באותו זמן, המהפכה לא יכלה לעצור ולבצע חקירות”
אחד הסיפורים המזעזעים על גווארה קשור לאירוע בו חקר נער בן 17 שהיה חלק מצבא בטיסטה. הנער התחנן על חייו: “לא הרגתי אף אחד. הרגע הגעתי לכאן. אמא שלי היא אלמנה ואני בנה היחיד. הצטרפתי לצבא כדי לקבל משכורת ולשלוח לה כל חודש. אל תהרוג אותי, אל תהרוג אותי”. צ’ה ענה בפשטות: “למה לא?”, הוביל את הנער לקבר חפור, וירה בו למוות בראשו.
וכעת הצבוע מחרטט נגד נקמה.
צביעות !
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
נגד השלטון "הנאור", שהיה בקובה נלחם מה גווארה. ולמאבק שלו מדביקים לו את מה שמקיא כאן מגיב ותיק בלי סוף |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נגד " הנאורות" |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
עוף... |
|
מגיב ותיק | 24/04/22 10:47 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
מגיב ותיק "צודק" בהחלט, איתן המגנה שימוש בנשק ובכל דילוי של אלימות על ידי ערביםכלפי יהודים ושל יהודים כלפי ערבים, הוא האחראי לכל מעשי האלימות הרצחנית . מגיב ותיק "צודק" בהטילו על איתן את האחריות לטרור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לדברי מגיב ותיק |
|
|
7 |
|
|
איתן, התבלבלת, לא קראת את הפסוקים האחרונים בפרשה וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-כָּל-חֻקֹּתַי וְאֶת-כָּל-מִשְׁפָּטַי, וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם; וְלֹא-תָקִיא אֶתְכֶם, הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אֲנִי מֵבִיא אֶתְכֶם שָׁמָּה, לָשֶׁבֶת בָּהּ. וְלֹא תֵלְכוּ בְּחֻקֹּת הַגּוֹי, אֲשֶׁר-אֲנִי מְשַׁלֵּחַ מִפְּנֵיכֶם: כִּי אֶת-כָּל-אֵלֶּה עָשׂוּ, וָאָקֻץ בָּם. וָאֹמַר לָכֶם, אַתֶּם תִּירְשׁוּ אֶת-אַדְמָתָם, וַאֲנִי אֶתְּנֶנָּה לָכֶם לָרֶשֶׁת אֹתָהּ, אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ: אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, אֲשֶׁר-הִבְדַּלְתִּי אֶתְכֶם מִן-הָעַמִּים. אז אנא חזור בך ממה שכתבת על השטחים, ועל הזר, אנא חזור בך מהשטויות שהמצאת ל"אתה בחרתנו מכל העמים" - הפרשה מאד ברורה ההחרגות מאד ברורות, מי אנחנו שנקבל פסוק אחד מארון הספרים ונדרוך על פסוק אחר. ברור שלא נעשה כך. רק צבועים כך עושים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה,א |
|
|
|
|
|
ה.א יש בתנ"ך פסוק האומר: "אבות אכלו בוסר ושני בנים תקהינה " ויש פסוק מנוגד לחלוטין האומר ההפך - " שבימים ההם לא יאמרו אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה - איש בחטאו ימות ..". אם אני מעדיפה את הפסוק השני על פני הראשון, אני חוטאת??. ה.א, בתלמוד יש חילוקי דעות. אם אני תומכת בגישה זו ולא באחרת, אני עושה מעשה שיש בו עוול??? אני אוהבת את התנ"ך, פשוטו כמשמעו אוהבת. אבל אני מקיימת דיאלוג של אוהבים. אני מעדיפה את הגישה של אתה בחרתנו עם כל העמים ולא מכל העמים. הדיאלוג הזה שאני מקיימת לא פוגע במאומה באהבתי את הספר. ובדרך הזו נראה לי, שאיתן מבקש ללכת. אני מאחלת הצלחה לדרך, בה הולך איתן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למגיב ה.א |
|
|
8 |
|
|
בספר דברים פרק כ"ד פסוק ט"ז נאמרה אמירה ברוח זו - שהבנים לא יומתו על חטאי אבות, והאבות לא יומתו על חטאי בנים , אלא איש בחטאו יומת. הגישה הזו מנוגדת לגישה הרווחת , שאם האבות אכלו בוסר אז שני הבנים תקהינה. גם אני מעדיפה את הגישה בספר דברים פרק כ"ד, המנוגדת לגישה של "אבות אכלו בוסר ו....." . חבל שהמגיב ה.א רואה בדמות כמוני שרומסת פסוקים במקרא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ועוד למגיב ה.א |
|
|
|
|
|
האם בתנך יש קדושה? האם כוח עליון הוא המקור לציוויים שעם ישראל קיבל? התשובה היא שאין בטחון, אין לאף אחד בטחון, אך יש אמונה. אמונה איננה בטחון, מי שבטוח איננו מאמין. ואם את/ה מאמינ/ה שכוח עליון מעל לכולנו הוא המקור, אזי אין ברירה אלא להאמין שהכל חבילה אחת, חבילה אחת של ה"בוס". יש הסוברים כמו איתן, שזו לא חבילה אחת, שיש שם דברים יותר חשובים לו ויש דברים שהוא סולד מהם, המסקנה המיידית היא שאין מדובר ב"בוס" אלא בספר היסטוריה, חשוב, עם הרבה מוסר השכל ועם הרבה כללים סותרים, הרבה כללים חשובים, הרבה כללים לגמרי לא חשובים והרבה כללים דוחים, פשוט דוחים, וכאשר זה המצב, אין להאדיר פרק אחד ולקבור פרק אחר, כי י שעושה כך נותן לגיטימציה לכל שאר המניפולטורים הקיצוניים כמוהו לעשות הפוך, וחבורות קיצונים צבועות מכל המינים ומכל הסוגים, לאחר שהתורות של צעירותם שיפדה אותם בגב, מדברים בשם התנ"ך אך כל אחד רואה פסוק אחר ומבטל את שאר הפסוקים. איתן מגדיל לעשות וכשהוא קורא את הכתוב שלא מתאים לו הוא גם מזייף את הכתוב ומסלף אותו מילולית, כאילו הוא קורא את עשרת הדברות: תגנוב, תרצח, תנאף וכיו"ב. נראה לי לצערי שכוח המשיכה הפסיק לעבוד עליך, אולי לפני הרבה הרבה שנים, תנסי לנחות ולחשוב קצת. זה כואב בראש בהתחלה, אבל אחרי כן מתרגלים וזה הרבה יותר כיף מאשר להיות טייפ רקורדר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ליקוי מאורות |
|
|
|
|
|
"אבות אכלו בוסר ושיני הבנים תקהינה" נלקח מדברי ירמיהו, אלה אינם דברים מקובלים (בהקשר לש ענישה יזומה), זו אינה דעתה של תורה, יתרה מכך יחזקאל אומר שמדובר באגדה אורבנית, וכי אין אחיזה במציאות להיות אלוהים מעניש אבות על בנים ובנים על אבות. אינני בטוח שאני מכסה את כל האיזכורים של ענישה בן-אב-בן אך יש אזכור אחד שאת מביאה ויש אזכור הפוך "פֹּקֵד עֲוֹן אָבֹת עַל בָּנִים עַל שִׁלֵּשִׁים וְעַל רִבֵּעִים לְשׂנְאָי" בעשרת הדברות לא רק בנים אלא אפילו נכדים ונינים - אך כאן מדובר בחטא ספיציפי של עבודת אלילים, מאד הגיוני שהבוס מאד אלים כאשר מישהו מנענע את כס כבודו. ואם נחזור למציאות, במציאות, אכן אבות אכלו בוסר ושיני הבנים והבנות תקהינה, מצב כלכלי, השכלתי של ההורים משפיע מאד על עתיד הילדים, זהו משפט המבטא מציאות מובנת, אולי לא נעימה אך מובנת, ומה שאלוהים עושה או לא עושה, לא אמור לעניין את מי שלא מאמין בקיומו, ודאי שלא מתיר למי שלא מאמין לקרוע דפים שלא מסתדרים לו עם שמש העמים כפי שאיתן הציע לעשות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יתרה מכך |
|
|
|
|
|
בוקר טוב למי שקבע שהבמגיב עושה סלט. המגיב חייב להבין, שישנה גישה אחת בספר התנ"ך, שאלוהים פוקד עוון אבות על בנים. ישנה גישה אחרת, שאיש בחטאו ימות. וזה היפה בספר החותר להשתית ערכים מוסריים ואנושיים בחברה, שרבים מקבלים, שהיא פרי בריאה של כוח אלוקי, כפי שתואר לנו בפתיחה של ספר בראשית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איפה כתוב |
|
|
|
|
|
הדיבר השני: לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָי, לֹא תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל וְכָל תְּמוּנָה אֲשֶׁר בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וַאֲשֶׁר בָּאָרֶץ מִתָּחַת וַאֲשֶׁר בַּמַּיִם מִתַּחַת לָאָרֶץ. לֹא תִשְׁתַּחֲוֶה לָהֶם וְלֹא תָעָבְדֵם, כִּי אָנֹכִי ה' אֱלֹהֶיךָ אֵל קַנָּא, פֹּקֵד עֲוֹן אָבֹת עַל בָּנִים עַל שִׁלֵּשִׁים וְעַל רִבֵּעִים לְשׂנְאָי, וְעֹשֶׂה חֶסֶד לַאֲלָפִים לְאֹהֲבַי וּלְשֹׁמְרֵי מִצְוֹתָי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
ה.א, קדושה מחייבת אותנו להלביש בחיים היומיומיים דפוסי קדושה. הקדושה חלמה, שתקום כאן מדינה לעם היהודי. אך הקדושה נפגמה , שחלק הארי של עובדי הבניין , סוללי הכבישים והעובדים בשדות הם אותם עובדי אלילים , הם אותם בני עמים אחרים. המנקים את הרחובות בערינו הם בני העמים האליליים ולא בני עם ישראל. אולי תפנים מר ה.א , שהקדושה שלנו נפגמה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פנייה למר ה.א |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
בספר ירמיהו ובספר יחזקאל ישנה התמודדות עם האמירה בדברים כ"ד . ביחזקאלי "ח ובירמיהו ל"א יש התמודדות עם הפסוק בספר דברים פרק כ"ד השולל אחריות של בנים על חטאי אבות ואבות על חטאי בנים - אבות לא יומתו על חטאי בנים , ובנים לא יומתו על חטאי אבות , אלא "איש בחטאו יומת". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בירמיהו וביחזקאל |
|
|
10 |
|
|
מי ייתן והשבוע הבא עלינו לטובה יישא רק ברכות טובות לעם ישראל. מגיע לנו שקט , שלווה ובריאות טובה. מגיע לנו מדינה מאוחדת ולא קרועה ושסועה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שבוע טוב לעם ישרא |
|
|
11 |
|
|
אהבת את רעך כמוך. פסוק שלא איבד את הרלוונטיות שלו במשך אלפי שנה. תודה על מאמר שמזכיר את הערך הנעלה ביותר בחיינו כחברה אנושית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נ קלינסקי |
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|