X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האם שוב [צילום: דוד גולדמן/AP]
הצלקות ממאנות להגליד
האם שוב יישבו במערכות התקשורת השונות שלושת הקופים? אלו אשר אינם רואים, אינם שומעים ואינם מדברים את הפרעות והטרור ברחובות הערים בישראל?

חסד עשה הקב"ה לבני האדם כאשר העניק לנו מתנה ושמה, שכחה. חסד יעשו לעצמם בני האדם אם יזכרו את הסכנות אשר חוו על-מנת שלא ישובו, ויפיקו לקחים לקראת התמודדות עם המציאות שהיינו שמחים לשכוח, מציאות שהיינו מעדיפים להדחיק, מציאות שהייתה אמורה להיות פעמון ענק מעל אוזנינו. בדיוק לפני שנה, התפוצצה בקול רעש גדול תקוות הקיום המשותף בערים המעורבות, החוזה הבלתי כתוב בין האזרחים היהודים לערבים הועלה בלהבות השנאה, הגשרים פוצצו בבקבוקי תבערה, היחד התפרק לרסיסים.
מדינת ישראל התעוררה לימים סוערים, ימים של לאומנות מוסלמית קיצונית, ימים של טרור פנימי, ימים של פחד וגלות של יהודים בתוך ביתם. אלו היו ימים של שריפת בתי כנסת, הריסת בתי עסק, בקבוקי תבערה על מכוניות, לתוככי הבתים, הצתת בתי יהודים, בתי ספר, מכינה קדם צבאית, לינצ'ים ברחובות הערים, שריפת מלון בבעלות יהודי וגרימת מותם של יהודים.
הימים האפלים, ימי הפרעות בערים המעורבות, גרמו להלם ותדהמה בקרב השכנים היהודים אשר פגשו את שכניהם החביבים פורעים בבתיהם, ברכביהם, אויבים וסייעני טרור, דלת מול דלת. חמישה ימי הטרור הפנים ישראלי היו אות קלון על ההנהגה הישראלית, ועל זרועות הביטחון אשר לא זיהו את קיני הטרור, לא טיפלו בהם טרם שיצאו למסע הטרור, ובעת ההתרחשויות חלקם עדיין לא זיההו את רמת הטרור המתפשט בערים המעורבות.
חסד עשה הקב"ה לבני האדם כאשר העניק לנו מתנה ושמה, שכחה. לא הפעם. האם מדינת ישראל, מההנהגה דרך התקשורת ועד לזרועות הביטחון, הפנימו את גודל האירוע והפיקו את הלקחים הנדרשים? האם לאחר הפרעות והטרור בנגב, בגליל, בערים המעורבות, ההנהגה וזרועות הביטחון הכינו תגובה מהירה, חדה ומשמעותית? האם הפרטים לימי הפרעות הבאים מוכנים? היש תוכניות כנגד חסימת כבישי הדרום ומניעת הגעת טייסים לבסיסם? האם נערכו הגורמים האחראיים כנגד 'שביתה איטלקית' של מאות מובילי טנקים ערבים ישראלים, לגבולות? האם נמצאה התגובה המהירה כנגד ירי חי על יהודים, כנגד לינצ'ים, כנגד התפרעויות אלימות ותקיפת בתי יהודים ומוסדות שלטון בערי ישראל?
תחושת הגלות חייבת להעלם
האם שוב יישבו במערכות התקשורת השונות שלושת הקופים? אלו אשר אינם רואים, אינם שומעים ואינם מדברים את הפרעות והטרור ברחובות הערים בישראל? האם שוב יתעקשו בשם הנאורות והפוזיציה, בשל הדו-קיום הקדוש, אשר מתברר כי היה בעיקר במוחם של היהודים ומיעוט ערבי שוחר שלום, להתעלם מהשבר העצום? האם יעדיפו שוב במקום לקיים תחקירי עומק, להלעיט את הצופים בכתבות מטאטאות מציאות על-כנאפה גלילי, אירוח בדואי לבבי, חלב הנאקות הבריא, החומוס בעל הרקמה העדינה?
האם גם הפעם יתעלמו מעוצמת השנאה, ההרס, הטרור של הטרוריסטים? אזרחי מדינת ישראל וידברו על סימטריה מומצאת, על הקיפוח, על האשמים היהודים, יגלו הבנה למצב הקשה, יכו על החזה היהודי, ויעברו לידיעה המרתקת והחשובה ביותר על הולדת גורי פנדות מתוקות. האם גם הפעם חלק משמעותי מהתקשורת בישראל יוליך שולל את אזרחי ישראל וייצר מצג שווא הנובע מהפוזיציה כי האשמים הם: איתמר בן-גביר, גרעינים תורניים, הקיפוח, ההזנחה, כולם חוץ מחסידי אומות האיסלאם, הטרוריסטים, אזרחי מדינת ישראל.
האם מערכת המשפט בחלקה הגדול תמשיך לשחרר טרוריסטים אזרחי ישראל, למעצרי בית, לחופשי, לשוב למקום הפשע כדי להמשיך ולהטיל מורא על יהודים מותקפים? האם חיוכי הטרוריסטים בדרכם אל בית המשפט יימחקו הפעם? האם שוב יינשאו על-ידי הסייענים אזרחי ישראל ויהפכו לגיבורים עם שחרורם מהמעצר הקצרצר? האם המסיתים יוכלו לרמוס את ערכי המדינה וסמליה וישסו את הטרוריסטים אזרחי ישראל ויחזרו להטיף במסגד נגד בני הקופים והחזירים?
לפני שנה הייאוש היה קרוב מתמיד, הרוח הישראלית והערבות ההדדית של החברה הישראלית ובהם תושבי יישובי יהודה ושומרון, מילאו בחלק מהזמן את מקומה של המדינה והמשטרה והצטרפו להגנה על יהודים בערים המעורבות. אני מאמין כי ההנהגה הישראלית וזרועות הביטחון נערכות ליום הפרעות הבא, אני מייחל לכך שמדינת ישראל הפיקה את הלקחים, ביצרה וחיזקה את הדרוש תיקון וחיזוק. תחושת הגלות, התחושה שדם יהודי הפקר, חייבת להיעלם. אלפי יהודים ברחבי ישראל עדיין נושאים על לוח ליבם, על גבם, את צלקות ימי התבוסה וההשפלה, את ימי הפרעות וההפקר.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  24/04/2022   |   עודכן:  24/04/2022
+צה"ל תקף בירי ארטילרי בתגובה לירי רקטה מלבנון
07:03 25/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

לוחמי תותחנים ירו עשרות פגזים לעבר שטחים פתוחים בדרום לבנון במרחב שממנו בוצע ירי הרקטה אמש לעבר שלומי  ▪  בין המטרות שהותקפו גם מטרת תשתית

עשרות פגזים לשטחים פתוחים [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+רקטה נורתה מלבנון לעבר שטח לא-מאוכלס בגליל המערבי
00:17 25/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מקורות לבנונים המזוהים עם חיזבאללה מדווחים על שיגור רקטי לעבר ישראל  ▪  בצה"ל אישרו את הדיווח ומסרו כי רקטה נורתה לעבר שטח לא-מיושב  ▪  חיל-התותחנים תקף את מרחב השיגור

פצצת תאורה [צילום ארכיון: נתי שוחט/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצלקות ממאנות להגליד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד, מר בן סבו
עמעד  |  1/05/22 14:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - זעם, נבזות, אין תגובה, כליה ורפיסות    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר    "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א')    חג שמח, מועדים לשמחה ושבת שלום
מירב ארד
המשטרה ירתה גז מדמיע לתוך מסגד אל-אקצא    מנהיג חמאס אסמעיל הנייה איים: " נביס גם את מדיניות החדירה למסגד אל-אקצה, ואנחנו עדיין בתחילת המערכה"    הטיל החליט להטיל סגר כללי על יהודה ושומרון במהלך החג השני
יוני בן-מנחם
ירדן יוזמת משבר עם ישראל על-רקע האירועים בהר-הבית בגלל המחאה ברחוב הירדני ורצון של המלך עבדאללה לקבוע עובדות חדשות בהר-הבית. ממשלת ישראל צריכה להפגין נחישות בכל הקשור לריבונותה בהר-הבית ולהפסיק את מדיניות ההתרפסות בפני המלך עבדאללה
דן מרגלית
יריית רקטה אחת שייורטה בידי כיפת ברזל אינה סיבה להפציץ גבעה שוממה בעזה, שתיענה בעוד רקטה פלשתינית, ואין לדבר סוף אלא דרדור למבצע צבאי מיותר
מירב ארד
משרד החוץ הירדני זימן את השגריר הישראלי לשיחה בעקבות המהומות בהר-הבית    אתמול התייחס מלך ירדן לאירועים ואמר כי "על ישראל לעצור את הפעולות הפרובקטיביות והבלתי חוקיות במסגד אל-אקצה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il