X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בן-גוריון. ידע לעשות זא [צילום: פריץ כהן/לע"מ]
הפלגנות היא שורש הדמוקרטיה
ראש הממשלה אומר: "אסור לתת לפלגנות לפרק את ישראל מבפנים" ראוי שראש הממשלה יפנים שפלגנות היא שורש הדמוקרטיה שורשה המילולי של פלגנות הוא פ.ל.ג אותו שורש כמו המילה מפלגה

נפתח ונאמר שכל מי שמאיים, בעל-פה, בכתב, עם כדור ובלי כדור, ארור הוא, ואסור לנו שיראה את אור השמש מעתה ועד עולם. על כולנו, ימין, שמאל, קואליציה, אופוזיציה יהודים ושאינם יהודים לגנות בכל פה כל סוג של אלימות או איום, גם אם בעבר לא כולם נהגו כך כאשר בנימין נתניהו היה בשלטון.
מהי דמוקרטיה? מהן מפלגות? דמוקרטיה היא שלטון העם על העם ומאחר שפרטיו של העם לא יכולים לשלוט הם מתאגדים לקבוצות אידיאולוגיות הנקראות מפלגות. שורש הקיום של הדמוקרטיה הוא לכן הפלגנות, היינו ריבוי הדעות הנוגדות, והתאגדותן למפלגות (פלגנות ומפלגות שתיהן מהשורש פ.ל.ג, Part, Party).
ולכן הפלגנות היא עובדה קיימת ומבורכת שאין דמוקרטיה בלעדיה. הפלגנות היא זו שהעלתה את נפתלי בנט לשלטון, והיא גם זו שתוריד אותו מהשלטון. כי כאמור, הפלגנות היא שורש הדמוקרטיה, ומשום מה נראה שנפתלי בנט מבסוט מכך שהפלגנות העלתה אותו לשלטון אך מבקש לחסל את הפלגנות כך שהיא לא תוכל להוריד אותו מהשלטון.
ומאחר שהפלגנות היא שורש הדמוקרטיה, וכמו לכל תופעה רצויה וחיובית יש גם תופעות לוואי בואו נראה איך מונעים מהפלגנות המבורכת לעבור גבולות ולקרוע אותנו מבפנים:
  • מניעת דריסת רגל של הפלגנות בצבא ובכוחות הביטחון - מה שעשה דוד בן-גוריון עם הקמת המדינה, על-אף המחיר הכבד של ירי על הספינה אלטלנה מחד-גיסא, ובמקביל נכונות לשילוב האופוזיציה הלוחמת בכוחות הביטחון (לדוגמה מינוי יצחק שמיר לתפקיד במוסד).
  • שמירת נאמנות של מפלגות לבוחריהן ועמידה בהתחייבויות לבוחרים - מפלגה היא גוף שהוקם בחוק, יש לה חובות וזכויות, לא ידוע לי על שום חוק המונע ממפלגה להתהפך ב-180 מעלות יום אחרי הבחירות ולחבור ליריב האידאולוגי של הבוחרים, או להפר הפרה יסודית את התחייבויות כלפיהם. החוק אומנם לא אוסר, אך הפלגנות הזו שבדרך כלל היא מבורכת, היא זו המוסיפה אז את הנדבך המאד שלילי המפרק את המדינה מבפנים. כאשר מפלגה מתהפכת, ולא חשוב איזו מפלגה, היא גורמת לציבור לאבד את האמון בדמוקרטיה ומפרקת בפועל את הדמוקרטיה מבפנים.
  • אמירת אמת - פוליטיקאי מנוע מאמירת רק אמת, וכל הזמן, אך פוליטיקאי ומפלגה מחויבים באמירת מרבית האמת ובמרבית הזמן, כאשר פוליטיקאי ומפלגה נחשבים בעיני בוחריהם ובעיני הציבור, ככאלה אשר האמת היא המלצה עבורם רק אם היא עוזרת להם ליפות את המציאות, היא הופכת את הפלגנות לשבר, ואת השבר למשבר חברתי מסוכן.
ומהן המסקנות? המסקנות שהפלגנות היא אוויר לנשימתנו, ותופעות הלוואי השליליות שלה נתונות בידיו של ראש הממשלה. הוא אומנם לא מתקרב לקרסוליים של בן-גוריון אך מחובתו לדאוג שלפלגנות לא תהיה דריסת רגל בצבא ובכוחות הביטחון, ולגבי שני הנושאים האחרים אבוד לו. רק החלפתו והחלפת השלטון כולו, בשלטון ישר שלא יורק למצביעים בפנים יום לאחר הבחירות עשויים לעצור את הסחף ולמנוע מהפלגנות המבורכת את קריעתנו אותנו לגזרים.
לומר למצביעים כעת "אנא תגישו את הלחי השנייה בשל אחדות העם", זה פתטי. שני המובילים של הממשלה הזו הם שירקו לבוחריהם בפנים. ודאי שלא ניתן להאשים את הבוחרים בקרע אלא במנהיגים שחוללו אותו. בפעולות בנט וחבריו לשלטון נגד ההתחייבויות המפורשות ערב הבחירות, הם זרקו אבן מאוד מזיקה ומסוכנת לבאר מאוד עמוקה, הם לא יוציאו אותה לעולם כי כבלו עצמם אליה. רק שלטון אחר, נאמן לבוחריו, יחזיר אולי את אמון הציבור בשיטה הדמוקרטית.
ונסיים כפי שפתחנו: כל מי שמאיים, בעל-פה, בכתב, עם כדור ובלי כדור, ארור הוא, ואסור לנו שיראה את אור שמש מעתה ועד עולם. על כולנו ימין, שמאל, קואליציה, אופוזיציה יהודים ושאינם יהודים לגנות בכל פה כל סוג של אלימות או איום, גם אם בעבר לא כולם נהגו כך כאשר נתניהו היה בשלטון.

תאריך:  07/05/2022   |   עודכן:  07/05/2022
+ביטון במסר חריף לממשלה: "נצביע נגד הרפורמות"
01:25 08/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה זועם על אישור הרפורמה בתחבורה הציבורית ורפורמת ההטלה במהלך הפגרה  ▪  משרד התחבורה דחה מאות הסתייגויות לרפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית  ▪  מיכאלי התנצלה בפני ביטון, אך בתשובתה מסרה מידע מטעה

ביטון. "אופנה חדשה" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
אפרים הלפרין
ממשלת ישראל דהיום היא ממשלה אנטי דמוקרטית    חופש הביטוי אשר באמצעותו עלתה לשלטון נחסם אט אט בהבל פי דובריה    ממשלתנו יודעת שכשם שחופש הביטוי העלה אותה הוא גם יוריד אותה    לעלות וליהנות ממנעמי השלטון זה כיף, לרדת פחות    כך בדיוק נוצרות דיקטטורות
עידן יוסף
המדינה משלמת יותר ממיליון שקלים בשנה על משרדים - אך שר החוץ לא משתמש בהם ובוחר לקיים פגישות במטה של יש עתיד או במלונות יוקרה    לפיד: המשרדים מיותרים, לא הייתי שם    על היעדרותו מטקסי יום השואה: לא הייתי רשום באף טקס
עידן יוסף
הגיעה בשבת לביתו של גנץ לדון בהצעה לפיה תגיע עם שני ח"כים מימינה    על הפרק: ממשלה בראשותו עם הליכוד והחרדים    בליכוד מלוכדים סביב נתניהו ומערימים קשיים על שקד    לא ידוע מה הייתה תשובת גנץ
עידן יוסף
שרים אומרים כי אם כך הם פני הדברים צריך לקדם דברים בהחלטות ממשלה    גיבושון הקואליציה שתוכנן נדחה למועד לא ידוע    שר הביטחון גנץ דורש להעלות את חוק "ממדים ללימודים" להצבעה בשבוע הראשון למושב הכנסת
מירב ארד
ראש הממשלה התייחס בישיבת הממשלה לדבריו של מנהיג חמאס בעזה, שקרא ליו"ר רע"ם מנסור עבאס לפרוש מהממשלה, ואמר כי "ברור שבחמאס לא אוהבים את הממשלה הזו, וזה אומר הכול"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il