X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
לא כמו בימי ג'ורג' השלישי [צילום: אליסטר גרנט, AP]
לאחר שהחליף את אמו בנאום בפרלמנט
בדרך למלך-בפועל צ'רלס?
הנסיך מוולס החליף את המלכה אליזבת באחד התפקידים החשובים ביותר שלה, ובבריטניה תוהים האם יהפוך לעוצר ולמעשה יירש אותה בחייה. זהו מהלך עתיר סיכונים, מנתח ניוזוויק

המלכה אליזבת ויתרה השבוע על הנאום בפתיחת מושב הפרלמנט והעבירה את המשימה לידי הנסיך צ'רלס, ובכך העלתה את הסיכוי שתוותר על הכתר למענו. לצידו של צ'רלס ישב הבא בתור לכתר, בנו ויליאם, והעולם קיבל מבט על עתידה של המלוכה הבריטית.
המהלך הוביל להשערות לפיהן בריטניה פוסעת לעבר מצב של "עוֹצְרוּת" דה-פקטו, כאשר צ'רלס הופך למלך בפועל בשל בעיות הבריאות של אמו – מדווח ניוזוויק. הדיון מתנהל הן מצד המונרכיסטים והן מצד הרפובליקנים, אם כי באופן טבעי הראשונים מגלים יותר אהדה לרעיון. הספקולציות מתאפשרות לנוכח חוק המלוכה משנת 1937, אשר יצר את התהליך המאפשר לצ'רלס לרשת את אמו עוד בחייה ובלי שתוותר על הכתר.
הכותרת הראשית של דיילי מיילי הפרו-מלוכני הייתה: "האם היעדרות המלכה היום היא השלב הראשון לקראת עוצרות של צ'רלס?". ההיסטוריון רוברט הרדמן כתב באותו עיתון: "בצורה בלתי נמנעת, הרגע ההיסטורי הזה ייראה בידי רבים כצעד הראשון לקראת עוצרות, הנקודה בה מתמנה עוצר כאשר המונרך זז הצידה בשל 'חולשת נפש או גוף'. ההשוואה היא מובנת מאליה.
"יהיו מי שיציינו, לגמרי בצדק, שכאשר זה קרה בפעם האחרונה, הנסיך מוולס הפך לעוצר בשנת 1810 בשל השקיעה הנפשית הגוברת של אביו, ג'ורג' השלישי. אז האם ההיסטוריה חוזרת על עצמה? זה לא מה שקורה היום". הרדמן מציין, כי המהלך שהביא את צ'רלס לפרלמנט במקומה של אליזבת שונה מזה שנעשה במקרה של ג'ורג' השלישי, וזהה לזה שנעשה בכמה מקרים בעבר, כולל בידי המלכה ויקטוריה. המלכה אליזבת עצמה דילגה פעמיים על הנאום כאשר הייתה בהריון, אך זוהי הפעם הראשונה בה הנסיך צ'רלס קורא במקומה את הנאום.
הקבוצה האנטי-מלוכנית "ריפבליק" צייצה: "הגיע הזמן להיות כנים בנוגע למעמדה של המלכה. מה שנעשה יותר ויותר ברור הוא, ששוב אין היא יכולה למלא את רוב המשימות של תפקידה. במקום כנות אנחנו מקבלים את הטיעון הממוחזר שיש לה 'בעיות תנועה זמניות' ואת ההבטחות שתהיה נוכחת באירועים ואז אינה מגיעה אליהם. לכל הנוגעים בדבר, כולל הציבור הבריטי, ייטב אם נקבל דיווח הוגן על בריאותה של המלכה. אין בושה בהודאה שהמצב הבריאותי אינו מאפשר להמשיך. אין בושה בהחלטה שלא להמשיך. יש בעיה עם חוסר יושר וטענות מטעות בידי פקידים אלמונים ובכך שבנה של ראש המדינה נכנס לנעליה כאשר היא ממשיכה להיות ראש המדינה".
הדברים מלמדים על עומק הסיכון התלוי בהחלטתה של אליזבת לגבי עתידה, מציין ניוזוויק. מנכ"ל "ריפבליק", גרהם סמית, אמר בשעתו לעיתון, כי הוא צופה שהמלכתו של צ'רלס תגרום לקריסת המלוכה במדינות ברחבי העולם שאליזבת עדיין עומדת בראשן, שכן היא עצמה נהנית מאהדה רבה בבריטניה ומחוצה לה.
נכון לעכשיו, אליזבת עומדת לחגוג בתחילת החודש הבא את שנת הפלטינה – 70 שנה למלוכתה. האירועים יכללו חגיגות ברחבי המדינה, קונצרט בארמון, תחרות ובה 10,000 משתתפים – ותקוות שבריאותה תאפשר לה להשתתף אישית בכמה שיותר מהם.

תאריך:  12/05/22   |   עודכן:  12/05/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הבנק המרכזי של ארה"ב החל להעלות את הריבית רק במרס השנה, למרות שהאינפלציה צברה תאוצה כבר במהלך 2021    לטעות בהערכות נוספו הבטחות קודמות וסוגיות בצמרת ה"פד"
איתמר לוין
הפרשן הבכיר מזהיר מפני היגררות למלחמה ישירה עם רוסיה – או בשל התרברבות בסיוע שניתן לאוקראינה בחיסול גנרלים ובהטבעת "מוסקבה" או בשל קשרים הדוקים מדי עם קייב
איתמר לוין
עזרא קליין, בעל טור בניו-יורק טיימס, מזהיר מפני האפשרות הממשית שממשלת סין תקבע אלו תכנים יופיעו ביישומון הפופולרי – וכך תוכל לעצב את עתידה של ארה"ב
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מדווח על תפיסת נכסים בעשרות מיליארדי דולרים ברחבי העולם, במיוחד באירופה ובקריביים, במטרה לחתור תחת המבנה הפיננסי המשמש את הקרמלין לביצוע העברות כספים
איתמר לוין
אקונומיסט מתאר את השלכות המלחמה באוקראינה על מדינות מזרח היבשת: חלקן יספגו פגיעה בטווח הקצר, אחרות ייצאו נשכרות - וכולן מפגינות שמירה איתנה על עצמאותן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il