X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: וואחיד סלמי, AP]
חיסול הבכיר האירני בטהרן
הפתעה וזעם בירושלים על ההדלפה אמריקנית לעיתון "ניו-יורק טיימס" כי ישראל אחראית לחיסולו של חסן ציאד חודאי בכיר ב"משמרות המהפכה" האירניים השבוע בטהרן. בישראל חוששים כי הפרסום יגביר את המוטיבציה האירנית לנקמה, הקצין האירני נחשב ל"פצצה מתקתקת" וחיסולו חסך בחיי אדם רבים

ישראל עדכנה את ארה"ב כי היא זו שחיסלה את חסן ציאד חודאי, בכיר ב"משמרות המהפכה" של אירן, כך דיווח אמש העיתון "ניו-יורק טיימס". הוא חוסל ביום ראשון שעבר לאחר שנורה למוות בידי שני רוכבי אופנוע סמוך לביתו במרכז טהרן,איש לא לקח אחריות על החיסול למרות שאירן האשימה בעקיפין את ישראל.
על-פי הדיווח, החיסול של חודאי נועד להזהיר את אירן מפני המשך פעילות יחידה 840 של כוח "קודס" של "משמרות המהפכה". חודאי היה סגן מפקד יחידה 840 והיה מעורב בתכנון פעולות נגד ישראלים, יהודים וזרים. על-פי הדיווח, התוכנית להתנקשות בחודאי גובשה לפני כשנה, אחד מאנשיו נחטף על-ידי סוכני המוסד ונחקר על אדמת אירן כדי לגלות פרטים על מבנה יחידה 840, החטוף מנצור רסולי שוחרר בתום החקירה, הוא הופיע באמצעי התקשורת האירניים וטען כי איננו קשור לשום פעילות של "משמרות המהפכה", אירן הכחישה כי הוא נחקר על אדמתה.
במערכת הביטחון בישראל הופתעו מהפרסום וזועמים על ההדלפה האמריקנית לעיתון "ניו-יורק טיימס", לדברי גורמים ביטחוניים בכירים, ישראל מתכוונת לדרוש הבהרות מארה"ב על ההדלפה. ההערכה היא כי ההדלפה נועדה לנקות את ארה"ב מכל אחריות לחיסול נוכח המשך רצונה של וושינגטון להמשיך במשא-ומתן עם אירן על הסכם הגרעין וחששה שאם תוטל עליה האחריות לחיסול, הדבר עלול לטרפד את המשא-ומתן. החשש בישראל הוא שהפרסום יגביר את המוטיבציה של אירן לנקום בישראל על החיסול.
חסן ציאד חודאי נקבר השבוע בטהרן ובמהלך הלוויתו הושמעו קריאות נקם בישראל ובארה"ב.
ישראל מעולם לא אישרה שהיא אחראית לחיסולו. ישראל הגבירה את הכוננות והאבטחה בכל המוסדות היהודים והישראלים ברחבי העולם בעקבות האיומים של אירן לנקום בישראל על חיסולו של קצין בכיר ב"משמרות המהפכה" האירניים לפני כמה ימים.
חיסולו של הקולונל חסן ציאד חודאי מ"משמרות המהפכה" האירניים, שמיוחס על-פי גורמים זרים למוסד הישראלי, הינו פעולה מוצלחת מאוד מבחינה מודיעינית ומבצעית, אם אכן המוסד הישראלי עומד מאחוריה סביר להניח שהיא תחזק את ההרתעה הישראלית במלחמתה בטרור האירני, למרות שהאירנים מבטיחים "תגובה קשה" נגד ישראל שאותה הם מאשימים בחיסול.
כאמור, על-פי גורמים שונים, הקולונל חסן ציאד חודאי עסק בהוצאת פיגועים נגד ישראלים ויהודים ברחבי העולם בתוקף תפקידו כסגן ראש יחידה 840 בכוח "קודס" ב"משמרות המהפכה" שעוסקת בהוצאת פיגועים נגד ישראלים. ערוץ האופוזיציה האירני "אירן אינטרנשנל" דיווח ממקורות ביטחוניים באירופה כי הקולונל חסן ציאד חודאיי היה אחראי על גיוס מחבלים שיפגעו בישראלים ברחבי העולם ושמו נקשר גם בניסיון החיסול של דיפלומט ישראלי בניו דלהי בפברואר 2012.
גורמי מודיעין במערב טענו כי חודאי ששירת בעבר בסוריה היה מעורב בפרויקט דיוק הטילים האירני ובמערך הכטב"מים. על-פי גורמים ביטחוניים, הקולונל האירני חסן ציאד חודאי היה בבחינת "פצצה מתקתקת" וחיסולו חסך בחיי ישראלים ויהודים רבים.
שוב הוכח כי אירן פרוצה מבחינה מודיעינית, שירותי הביטחון שלה מסוכסכים ביניהם ועסוקים במאבקים הפנימיים והמוסד הישראלי הצליח לבנות תשתית מודיעינית ומבצעית יעילה בתוך אירן. החיסול בטהרן הינו הפעולה השנייה בחודשים האחרונים שמיוחסת לישראל על אדמת אירן.
בחודש מרס הורה הגנרל אסמעיל קאא'ני, מפקד כוח "קודס" ב"משמרות המהפכה" האירניים, על הפצצת ארביל בחבל כורדיסטן העירקי ב-12 טילים בליסטיים ששוגרו לעבר מתחם הקונסוליה האמריקנית בארביל, ששם נמצא לטענת אירן בסיס של המוסד הישראלי שממנו תוכננה בחודש פברואר שעבר התקפת המל"טים הישראלים על בסיס מל"טים אירניים בכרמאנשה במערב אירן.
על-פי גורמי ביון מערביים, ההתקפה הישראלית הייתה מוצלחת ונפגעו בה כמה מאות מל"טים אירניים מסוגים שונים בהאנגרים על הקרקע. החיסול בטהרן בא בעיתוי חשוב בעוד המעצמות מנסות במאמץ אחרון להגיע להסכם גרעין חדש עם אירן ובזמן ששר הביטחון בני גנץ ביקר בוושינגטון כשבמרכז השיחות עם בכירי הממשל עומדת סכנת הגרעין האירני.
בין ממשל ביידן לבין ממשלת בנט-לפיד-גנץ ישנן הבנות כי שני הצדדים לא יפתיעו זה את זה בפעולות הקשורות לגרעין האירני וכי ישראל לא תפעיל את המוסד לפעולות התקפיות על מתקני הגרעין באירן כדי שלא לחבל במשא-ומתן של המעצמות על הסכם הגרעין וכדי שלא לספק לאירן תירוץ להאיץ את קצב העשרת האורניום. על-פי מקורות זרים, החיסול בטהרן בוצע על-ידי שכירי חרב מארגון האופוזיציה האירני "מוג'אהדון חלק" שהופעלו על-ידי המוסד הישראלי.
כללי משחק חדשים
פעולת החיסול של הקולונל האירני חסן ציאד ח'דאי בטהרן נחשבת בעולם לחלק מכללי המשחק החדשים שישראל מנסה להכתיב לאירן במסגרת המלחמה החשאית הקרה בין שתי מעצמות אזוריות במזרח התיכון. המלחמה הימית בין אירן לישראל נמצאת כעת במצב של הפסקת אש בלתי רשמית, בסוריה נמשכת המלחמה של ישראל נגד היעדים האירניים במגמה למנוע את ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה והעברת אמצעי לחימה מתקדמים לחיזבאללה.
על-פי גורמים מדיניים בכירים בירושלים, נפלה ההחלטה בדרג המדיני ביטחוני להגביר את ההרתעה מול אירן, להעביר את המלחמה החשאית לתוך שטחה של אירן עצמה ולגבות ממנה ישירות את המחיר על פעילות הטרור שלה. בשנים האחרונות חוסלו באירן 6 מדעני גרעין וגם אבי תוכנית הגרעין האירנית מוחסן פח'רי זאדה, כל הפעולות האלה מיוחסות למוסד הישראלי,ישראל מעולם לא אישרה את אחריותה לחיסולים האלה, אבל ישראל אישרה בעצמה כי גנבה מאירן את ארכיון הגרעין האירני במבצע של המוסד הישראלי כדי לחשוף את התוכניות החשאיות של אירן לייצר פצצה גרעינית.
נראה כי החיסול בלב טהרן מעיד על המגמה הצפויה בחודשים הקרובים בתחום המלחמה החשאית בין אירן לישראל, מבחינתה, ישראל מוגבלת כעת בניסיונות לפגוע במתקני הגרעין בגלל התחייבויותיה לממשל ביידן והיא תתמקד ביעדים אחרים באירן כמו בפרויקט הטילים הבליסטיים, פרויקט הכטב"מים ובגופי המודיעין האירניים שמנסים לפגוע ביעדים ישראלים ויהודים ברחבי העולם. ההערכה בישראל היא כי איומי אירן בנקמה הם רציניים והיא תנסה להפתיע את ישראל בפיגועים בחו"ל בטווח הזמן הארוך יותר, ייתכן שבטווח הזמן המיידי היא תיזום מתקפת סייבר על אתרים ממשלתיים בישראל או שיגור רקטות וכטב"מים מתאבדים על-ידי המליציות הנאמנות לה בסוריה, עירק או תימן.

תאריך:  26/05/2022   |   עודכן:  26/05/2022
+הרוג ופצועים בפיצוץ במתקן בפרצ'ין
09:22 26/05/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לפי הדיווח המהנדס איחסאן גאד בייגי נהרג ועובד אחר נפצע בפיצוץ באירע במתקן הצבאי פרצ'ין  ▪  הפיצוץ מתרחש ימים ספורים לאחר חיסולו של בכיר משמרות המהפכה סיאד חודאיי

מתקן פרצ'ין באירן [צילום: google earth]
+דיווח: ישראל הודיעה לארה"ב כי ביצעה החיסול בטהרן
00:15 26/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הניו-יורק טיימס דיווח כי ישראל הודיעה לאמריקנים כי היא שעומדת מאחורי חיסול בכיר משמרות המהפכה, חסן סייד חודאי, בתחילת השבוע ביריות בבירה האירנית טהרן

זירת החיסול בטהרן בתחילת השבוע [צילום: IRNA]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיסול הבכיר האירני בטהרן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ידידים כאלה....
סיני  |  26/05/22 15:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
הניו-יורק טיימס דיווח כי ישראל הודיעה לאמריקנים כי היא שעומדת מאחורי חיסול בכיר משמרות המהפכה, חסן סייד חודאי, בתחילת השבוע ביריות בבירה האירנית טהרן
עמוס ידלין
הפגיעה בבכיר האירני חסן ציאד ח'דאיארי (אם בוצעה ע"י ישראל) אינה התנקשות, בוודאי לא "חיסול" שהוא מונח מעולם הפלילי - היא פעולת סיכול, צופה פני עתיד, של גורם שעסק בתכנון ובביצוע פיגועי טרור נגד ישראלים
עידן יוסף
הבכיר שחוסל: מעורב בניסיונות לפגוע בישראלים ברחבי העולם, ולא בפרויקט הגרעין    הבכיר האירני שחוסל: חסן סיאד חודאיארי, קולונל בכוח קודס במשמרות המהפכה    על-פי הדיווחים: חמושים רכובים על אופנוע ירו 5 כדורים בראשו
עידן יוסף
המחוסל הוא כנראה איש כוח קודס ששירת בעבר בסוריה, וככל הנראה מעורב בהתבוססות האירנית בסוריה ובקשר עם חיזבאללה    שני מתנקשים רכובים על אופנוע חיסלו אותו ליד ביתו
יורם אטינגר
אנשי-דת שיעים באירן ולבנון קבעו שמותר להפיץ סמים הנמכרים ל"כופרים" במדינות המערב, ובמיוחד ל"שטן הגדול האמריקני"    הם סבורים שמלחמה באמצעות סמים יעילה יותר ממלחמה באמצעות טילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il