X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פוטין ושר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו מבקרים חיילים פצועים [צילום: מיכאיל מצל, ספוטניק/AP]
רוסיה מבטלת את מגבלת הגיל העליון לחיילים
הכוונה במהלך היא להעניק לנשיא פוטין מאגר גדול יותר של אזרחים לגייס מתוכו חיילים לאור המלחמה ההולכת ונמשכת באוקראינה והיקף האבידות הגדול. בנספח של דברי ההסבר לחוק נכתב בין השאר: "לשימוש בכלי נשק בעלי דיוק גבוה והפעלת נשק וציוד צבאי דרושים מומחים מקצועיים ביותר. הניסיון מלמד שהם הופכים לכאלה עד גיל 40-45"

שתי התפתחויות חשובות בתוך רוסיה שעשויות לרמוז על הבאות: הנשיא פוטין חתם על צו נשיאותי מיוחד המפשט את תהליך מתן האזרחות הרוסית לתושבי אזורי חרסון וזפוריז'יה הכבושים בדרום מזרח אוקראינה. הכוונה היא כמובן לקבע עובדות בשטח עם כוונה ככל הנראה לספח את האיזורים הללו לרוסיה.
זה עשוי להתרחש בחודשים הקרובים. במקביל, ובצעד שמעיד על מצוקת כוח האדם בצבא הרוסי, אישר היום הפרלמנט הרוסי את ביטול מגבלת הגיל העליון לחיילים.
החוק החדש יבטל את מגבלות הגיל לחיילים החתומים על חוזה צבאי מול המדינה. עד היום, אזרחים רוסים בני 18-40 ואזרחים זרים בני 18-30 יכלו לחתום על חוזה צבאי.
הכוונה במהלך היא להעניק לנשיא פוטין מאגר גדול יותר של אזרחים לגייס מתוכו חיילים לאור המלחמה ההולכת ונמשכת באוקראינה והיקף האבידות הגדול. בנספח של דברי ההסבר לחוק נכתב בין השאר: "לשימוש בכלי נשק בעלי דיוק גבוה והפעלת נשק וציוד צבאי דרושים מומחים מקצועיים ביותר. הניסיון מלמד שהם הופכים לכאלה עד גיל 40-45". המחוקקים הוסיפו שהחקיקה המוצעת תקל גם על גיוס חובשים אזרחיים, מהנדסים ומומחי תפעול ותקשורת. מאחורי המילים הללו מסתתרת מציאות פשוטה ודי עגומה - היקף האבידות העצום מחייב את הממסד הרוסי למצוא פתרונות יצירתיים להשלים את המחסור גם ללא הכרזת מלחמה על אוקראינה באופן רשמי וגיוס כללי מקיף.
במקביל לכל אלה כדאי לשים לב לסוגיית המצור הימי של רוסיה על נמלי הים השחור, והאופן שבו הדבר משפיע על כלכלת אוקראינה, או למעשה משתק אותה. מיליוני טונות של תבואה חקלאית - חיטה, דגנים ועוד, מאוחסנת באסמי תבואה ומחסנים במקום להיות מיוצאת באמצעות ספינות ענק לייעדי הייצוא בעולם. בעוד זמן לא רב הסחורה הזו תיהרס, שלא לדבר על כל אסמי התבואה והחוות החקלאיות ברחבי אוקראינה שהופצצו והושמדו ע"י הרוסים. כלכלת אוקראינה מוטת ייצוא דרך הנמלים בדרום המדינה. המשך המצור הימי חונק לא רק את הכלכלה האוקראינית, אלא גורם גם לזינוק במחירי המזון בעולם, ובעתיד הלא רחוק אף עלול להחריף את מגמת הרעב באיזורים שונים ועניים ברחבי העולם.
אוקראינה מנהלת דיונים מול נאט"ו ומדינות המערב בניסיון אולי לגבש פתרון, אולי בדמות ליוי צבאי של ספינות המשא שיינסו לשבור את המצור ולייצא את התבואה החקלאית דרך הים. לתסריט הזה יש גם סיכונים, ובראשן שספינה רוסית תפתח באש נגד אחת הספינות הללו ותגיע לעימות צבאי ישיר מול מדינות נאט"ו. הסכנה הזו היא אחד הגורמים המרכזיים לקושי בקבלת ההחלטה כיצד לטפל בסוגיה. בינתיים נראה שרוסיה מחזיקה לא רק את כלכלת אוקראינה כבת ערובה, אלא גם את העולם.
ייתכן שרוסיה הייתה מוכנה להקל את המצור ולאפשר ייצוא מסוים אם המערב יסיר מעליה חלק מהסנקציות שהטיל עליה בעקבות הפלישה. אך ההיתכנות של הסכמה כזו מצד אוקראינה והמערב נמוכה ביותר. בהכרח, המשכה של המלחמה יגרום לאפקט כלכלי/מסחרי יותר ויותר משמעותי לא רק על אוקראינה, אלא למעשה גם על שאר העולם, שיכלול מחסור, זינוק במחירים ועוד.

תאריך:  26/05/2022   |   עודכן:  26/05/2022
+רומני: להכין תגובה מוחצת למהלומה גרעינית רוסית
08:57 26/05/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הסנאטור הבכיר מציג, בניו-יורק טיימס, מספר תגובות אפשריות למקרה שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני באוקראינה – החל ממשלוח חיילים לשטח וכלה בבידוד מוחלט והרסני של כל מדינה התומכת בה

טילים בליסטיים בכיכר האדומה [צילום: אלכסנדר זמליאנצ'נקו, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה מבטלת את מגבלת הגיל העליון לחיילים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
הסנאטור הבכיר מציג, בניו-יורק טיימס, מספר תגובות אפשריות למקרה שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני באוקראינה – החל ממשלוח חיילים לשטח וכלה בבידוד מוחלט והרסני של כל מדינה התומכת בה
עידן יוסף
עידן יוסף
בהליך בזק לחקיקה אושר ביום אחד בדומא ובבית העליון חוק שיאפשר לגייס עוד חיילים להמשך המלחמה באוקראינה    כיום מוגבל גיל הרוסים המתגייסים ל-40 וגיל הזרים בצבא הרוסי ל-30
מירב ארד
ממשלת בריטניה אישרה סופית את מכירתה של צ'לסי לקבוצת רכישה בראשות המיליארדר האמריקני טוד בולי    רומן אברמוביץ', שנכסיו הוקפאו בשל הפלישה לאוקראינה, יעביר את ההכנסות מהמכירה לצדקה - למען הנפגעים באוקראינה
מירב ארד
המיליארד הזהיר מתחזית קודרת בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס: "הפלישה הרוסית לאוקראינה עלולה להיות תחילתה של מלחמת עולם שלישית"    לדבריו הסגרים של סין כדי להילחם בקורונה דחפו את הכלכלה לנפילה חופשית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il