X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בלינקן. האתגר הגדול ביותר [צילום: ז'קלין מרטין, AP]
האסטרטגיה של ביידן: להקים בריתות מול סין
בלינקן חושף את המדיניות שנועדה "להגביל את כוחה הבינלאומי של המפלגה הקומוניסטית ולהתמודד מול תוקפנותה" מדגיש שיש מקום לשיתופי פעולה עימה - לצד ביקורת מתמשכת עליה ניו-יורק טיימס: סין תראה את הנאום כניסיון להצר את צעדיה

למרות הפלישה הרוסית לאוקראינה, סין נותרה האתגר הגדול ביותר לארה"ב ובעלות בריתה – אומר (26.5.22) שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן. לדבריו, ממשל ביידן מתכוון "לעצב את האקלים האסטרטגי" סביב סין, כדי לרסן את פעולותיה ההולכות ונעשות יותר ויותר תוקפניות.
ניו-יורק טיימס מציין, כי נאומו של בלינקן היה הפעם הראשונה בה ממשל ביידן פרס את גישתו כלפי סין, על בסיס עבודה מסווגת ברובה שהושלמה לפני כחצי שנה. פקידים אמריקנים אומרים, כי נכשלו המאמצים שנמשכו עשרות שנים – למשוך את סין לציית לכללים הבינלאומיים שמובילה ארה"ב. בלינקן הבהיר, כי המטרה כעת צריכה להיות יצירת קואליציות עם מדינות אחרות כדי להגביל את כוחה הבינלאומי של המפלגה הקומוניסטית ולהתמודד מול תוקפנותה.
התייצבותה הברורה של בייג'ינג לצידה של מוסקבה במלחמה באוקראינה הבהירה עוד יותר לארה"ב ואירופה את הקשיים בהתמודדות איתה. לדברי בלינקן, מדיניות זו חייבת להוות נורת אזהרה לכל המדינות השוכנות באזור ההינדו-פסיפי. הוא הדגיש, כי ארה"ב אינה מבקשת להפיל את השלטון הקומוניסטי בסין, וכי שתי המדינות יכולות לשתף פעולה במגוון של נושאים.
עם זאת, קרוב לוודאי שבעיני סין נאומו של בלינקן יתפרש כניסיון להצר את צעדיה, בדומה למדיניות האמריקנית כלפי בריה"מ. בשיחות פרטיות הביעו פקידים סינים דאגה בעיקר מפני כוונתה של ארה"ב ליצור בריתות איזוריות נגד מדינתם. בלינקן הזכיר בנאומו את יצירתה אשתקד של ברית הגנה בין אוסטרליה, בריטניה וארה"ב. נאומו של בלינקן נסב סביב ססמתו של הנשיא ג'ו ביידן: "להשקיע, להתלכד, להתחרות". הברית היא ההתלכדות; ההשקעה היא למשל טריליון דולר בתשתיות שאישר אשתקד הקונגרס; והתחרות היא מול סין, שגם הנשיא דונלד טראמפ ראה אותה כיריב המרכזי של ארה"ב.
שני הממשלים הצביעו על אותן בעיות יסוד ביחסי ארה"ב-סין: ההשתלבות של הכלכלה הסינית באלו של ארה"ב ובעלות בריתה נותנת לה מנוף אסטרטגי עצום. העושר הזורם לסין מן הסחר הבינלאומי מסייע לה לכרסם בדומיננטיות האמריקנית בכלכלה ובטכנולוגיה העולמיות, ולהפוך לכוח צבאי משמעותי באזור אסיה-פסיפיק. בלינקן טען, כי סין מנצלת לרעה את פתיחותו של העולם המערבי "כדי לרגל, לפרוץ למחשבים ולגנוב טכנולוגיות וידע כדי לקדם את היזמות הצבאית שלה ולהרחיב את מדינת המעקב". הוא הודיע על הקמת "בית סין" – צוות משותף למשרד החוץ ולקונגרס, אשר יעסוק בענייני סין.
דובר שגרירות סין בוושינגטון אמר לאחר הנאום: "יש תחרות בין המדינות בכמה תחומים כמו סחר, אבל אסור להשתמש בה כדי להגדיר את מלוא התמונה של יחסי סין-ארה"ב. לסין אין כל שאיפה לדכא או להחליף את ארה"ב או להיות מעורבת בתחרות סכום אפס איתה".

"אין שינוי במדיניות לגבי טייוואן"
"רומסת את הסדר ממנו הרוויחה" [צילום: אנדי וונג, AP]

בלינקן ציין גם את הפגיעות הסיניות בזכויות האדם, דיכוי מיעוטים אתניים ורמיסת חופש הביטוי בחבל שיניאנג, בטיבט ובהונג-קונג. הטיימס מזכיר, כי נושאים אלו תופסים בשנים האחרונות יותר ויותר תשומת לב מצד מחוקקים משתי המפלגות וקובעי המדינות בוושינגטון. "נמשיך להעלות נושאים אלו ולקרוא לשינוי", הבטיח בלינקן. לצד זאת הדגיש בלינקן, כי ארה"ב אינה שואפת לנהל מלחמה קרה עם סין או לבודד את המשק השני בגודלו בעולם.
בלינקן התייחס לדבריו השבוע של ביידן בנושא טייוואן, מהם השתמע שארה"ב תתערב בצורה צבאית אם סין תפלוש לאי. זאת, בניגוד ל"עמימות האסטרטגית" של ארה"ב במשך עשרות שנים, בשאלה האם תתערב בפועל במלחמה מול סין, או תסתפק במשלוח נשק וציוד לטייוואן כדי לאפשר לה להגן על עצמה. לדברי בלינקן, "המדיניות שלנו לא השתנתה; מה שהשתנה הוא התוקפנות הגוברת של סין". הוא הצביע על נסיונה של בייג'ינג לפגוע בקשרים הדיפלומטיים והבינלאומיים של טייפה ועל שיגור מטוסי קרב לעבר האי.
בלינקן זקף את הצמיחה המואצת של סין לזכות הכישרון והעמל של תושביה, לצד היציבות שלדבריו יוצרים הסכמי הסחר הבינלאומיים והדיפלומטיה שעיצבה ארה"ב ואשר אותה היא מכנה "הסדר העולמי המבוסס על כללים". לדבריו, אין מחלוקת על כל שסין היא המרוויחה הגדולה ביותר בעולם מן הסדר הזה. "אבל במקום לנצל את כוחה כדי לחזק ולעדכן את החוקים, ההסכמים, העקרונות והמוסדות שאפשרו את הצלחה, כדי שגם מדינות אחרות יוכלו ליהנות מהם – סין חותרת תחתיהם", טען.
בלינקן לא התייחס לפעולותיה של סין להשפיע על דעת הקהל האמריקנית ולפעולות ריגול שלה בארה"ב. הוא אמר כי ארה"ב מקדמת בברכה חילופי סטודנטים עם סין, וכי רבים מהם נשארים ו"מסייעים לקדם יזמות ממנה כולנו נהנים". לדבריו, ארה"ב יכולה לשמור על בטחונה הלאומי בלא לסגור את שעריה. "אין מקום לגזענות ושנאה במדינה שנבנתה בידי דורות של מהגרים", הדגיש ברמז למדיניותו ההפוכה של טראמפ.

תאריך:  27/05/22   |   עודכן:  27/05/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האסטרטגיה של ביידן: להקים בריתות מול סין
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
והנה עוד מהלך אחד מאפריל
חשדנית  |  27/05/22 10:38
 
- סקופ אדיר! שלא קראתם באף מקום
חשדנית  |  28/05/22 16:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
איתמר לוין
הנשיא הצליח לאחד את העולם החופשי כדי להגן על הדמוקרטיה באוקראינה - אך אינו מצליח לאחד את האמריקנים כדי להגן על הדמוקרטיה שלהם מפני הטראמפיזם היוצא נגד עקרון היסוד שלה
איתמר לוין
הבטחות-היתר של ביידן לא התממשו והציבור מטיל עליו את האחריות להתפרצויות הנגיף - גם אם המחלוקת הפוליטית סביב החיסון מגבילה את אפשרויותיו נגד המגיפה
איתמר לוין
משימת התקשורת היא "לחפש את האמת ככל יכולתכם. לא להתסיס ולפלג, אלא להאיר ולחנך"    התלוצץ על שיעור התמיכה הנמוך בו ועל גילו המתקדם - ועקץ את פוטין וטראמפ
איתמר לוין
פרי בייקון, בעל טור בוושינגטון פוסט, אומר שקשה להבין מדוע ג'ו ביידן כל כך בלתי פופולרי – אם כי ייתכן שהמכה שיספגו הדמוקרטים בשל כך בבחירות האמצע תהיה פחות קשה מכפי שנראה כרגע
איתמר לוין
גרלנד פועל בשקט ועומד על כך שמשרדו יהיה א-פוליטי, למרות שהנושאים המרכזיים על שולחנו - ובראשם 6 בינואר - הם פוליטיים    סוגיות אלו הסיטו את תשומת הלב מכמה הצלחות משמעותיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il