X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
איסטנבול. סכנה ממשית לישראלים [צילום: אמרה גורל/AP]
הישראלי מצפצף על המומחים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - טרלול, כותבים צ'קים, אי-לגליזם, תוספת חן, ענישה דרקונית ולמה ייגרע חלקם? "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב. הם רק נחים" (בן הכט)

טרלול

הטרלול הפרוגרסיווי תוקע את טלפיו בארצנו בהתמדה ובזדון של שרים, של קציני צבא, של פקידים בכירים ושל מורים. אחד הפרקים המטרידים ביותר בטרלול הזה הנו היחס לטרנסג'נדרים – המבוסס, לפי המטרללים והמטורללים – על הגדרה עצמית, שיכולה להיות ניידת. כך, שחיין אמריקני, שהחליט שהוא אשה, הורשה להתחרות בשחייה מול נשים, שנולדו נשים; וכמובן, ניצחן. פתאום קם סטודנט אתלט אמריקני, והחליט, שהוא אשה. ברוח הטרלול המקומי, הרשתה לו הנהלת האוניברסיטה להשתמש במלתחת הנשים במוסד.
חיילת בגדוד התקשוב של אחת האוגדות בצה"ל החליטה, שהיא גבר, ולפיכך, שיכנו אותה מפקדיה במגורי הבנים בבסיס. לא עזרו מחאות רב האוגדה. אלא שבמגורים הללו לנים הרבה חיילים בני ישיבות (בני"שים), וכמה מהם נפגעו, ועברו לישון על מזרנים במועדון היחידה. לתפארת מדינת ישראל וצבאה.
המעצור הראשון בדרכו של הטרלול נקבע השבוע, כשהפדרציה הבינלאומית לשחייה אסרה ברוב גדול על השתתפות נשים טרנסג'נדריות במקצי שחייה לנשים. עד למשחקים האולימפיים יש די זמן, ובו כמה שופטים מטורללים ברחבי העולם יזמינו עתירות נגד ההחלטה, ויפסקו נגדה, תוך רמיסת זכויות הנשים הנורמליות.

שוחד?

בקיץ 1956, הצביע אדון רחמים כלנתר – איש "הפועל המזרחי" וחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם העדה הבוכרית –
בעד הצעות של גרשון אגרון, ראש העירייה, תמורת הבטחות והטבות, ומנע את הדחתו. כלנתר קבע מושג בפוליטיקה הישראלית – כלנתריזם: מעבר מסיעה לסיעה תמורת טובות הנאה.
כלנתר היה צנוע לעומת ממשיכי דרכו. כעשרים שנה אחר-כך, קנו יצחק רבין ושמעון פרס את קולו של ח"כ אלכס גולדפרב מסיעת "צומת", שתמך בכנסת בהסכמי אוסלו ב' תמורת רכב מיטסובישי של סגן-שר, ואת קולו של ח"כ ד"ר גונן שגב מאותה הסיעה תמורת מינויו לשר האנרגיה. כעת מסתובב בכנסת פנקס הצ'קים שלנו, ונפתלי בנט ויהיר לפיד קונים באמצעותו בלי הכרה זמן להמשך ישיבתם על כסאותיהם ליד שולחן הממשלה. עשרות מיליארדים לח"כ מנצור עבאס מרע"ם, מאות מיליונים לח"כית ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ, ועוד ידיהם נטויות ... פנקס הצ'קים פתוח, היד רושמת, והעם משלם.
החוק אומר, שההסכמים בין ראש הממשלה לבין הח"כים המוטבים חייבים להיות גלויים, אך היועצת המשפטית לממשלה אינה מקפידה על כך. הרי נבחרה לתפקידה רק כדי לחפות על מי שקידמוה.
גילוי נאות: הקטע נכתב לפני ההחלטה הצודקת והנחוצה על פיזור הכנסת, ותוקפו לא פג.

זלזול

ההתרסה בנסיעות ישראלים לטורקיה, למרות אזהרת המסע, שהנפיקה המועצה לביטחון לאומי, ברורה ובוטה. כמו בעוד הרבה נושאים – קורונה, זהירות בדרכים, לגימת אלכוהול, עישון, עישון סמים, בטיחות בעבודה ובטיחות בצבאנו – מצפצף הישראלי על המומחים, יודע טוב מהם מה ראוי, וממשיך בסורו, ורשימת ההרוגים מתמשכת בהתמדה.
אם נסתבך - יבואו לחלץ אותנו, מניח הישראלי המזלזל. הם חייבים. ואכן, ממשלת ישראל אילפה את המזלזלים, והם מאמינים, שהמדינה תבוא לעזרם, ואפילו תשלם מחיר גבוה מאוד ומיותר לחלוטין על פידיונם. עיינו לא רק בערך גלעד שליט.
לפני הרבה שנים קרא לזה פרופ' אהוד שפרינצק המנוח, "אי-לגליזם". כלומר, תרבות של הפרת חוק ביודעין, הפושה במדינה.

מתמהמהים

לפני הרבה חודשים המליץ מבקר המדינה, כי ייחקר עניין חברת המימד החמישי, שבני גנץ היה היו"ר שלה, וכמה דמויות מפורסמות כרוכות בה. זאת כתב המבקר בהקשר לחוזה תמוה בין המימד החמישי למשטרת ישראל.
בינתיים מתמהמהת חקירת הנושא, ולעזרתנו בא הממשל האמריקני, שגילה לנו פתאום, שגנרל הנחתים ג'ון אלן (Allen), שהיה יועץ לביטחון לשר החוץ ג'ון קרי בממשל אובמה, נשכר על-ידי המימד החמישי לקדם את מכירותיה (למיטב הידיעה, היה לחברה רק מוצר אחד) בקטאר.
נחמד מאוד, שמדינת ישראל משווקת בעולם מערכות, שפוגעות במזיד בפרטיות. זה מוסיף לתדמית המדינה חן מיוחד במינו. כאהבל מצוי עם תעודות, אני תמה, האם המימד החמישי קיבלה אישור ממשרד הביטחון (סיב"ט) לשווק את התוכנה הפוגענית?! או שמא כיוון שגנרלים ניהלוה, הם פטורים בנוסח חינני של "מה שמותר ליופיטר אסור לשור".
בכל אופן, גנרל אלן התפטר עקב החקירה מתפקידו כיו"ר מכון ברוקינגס. זו עוד דוגמה לכך, שאסור ללמוד מהאמריקנים. מה פתאום?! השתגענו?!

סכנה

גל האלימות נגד רופאים ועובדים במערכת הבריאות, נגד מורים ונגד נהגי אוטובוסים נמשך כיוון שהממשלה - ובעיקר, המשטרה - אינה שמה אותו בראש עדיפויותיה. לכאורה יתקינו כעת נקודת משטרה בכל בית-חולים, אך מה יעלה בגורל המרפאות בקהילה?
מזמן הייתה צריכה להיות יד קשה נגד מתפרעים במערכת הבריאות, במערכת החינוך באוטובוסים, ברכבות ובעוד מקומות ושירותים ציבוריים. מזמן הייתה המשטרה צריכה לטפל במתפרעים ביד ברזל חזקה מאוד, ומזמן הייתה צריכה מערכת המשפט שלנו להפסיק לפסוק על מתפרעים עונשים מגוחכים, המעודדים אותם לחזור על מעשיהם כל אימת שאינם מרוצים.
הצעתי מזמן לשלול ממתפרעים במערכת הבריאות טיפול רפואי במערכת הציבורית. יואילו נא כפויי-הטובה לשלם על הטיפול - מעבר להעמדה לדין.
ההתפרעויות באוטובוסים חמורות לא פחות, כי פגיעה בנהג במהלך תפקידו יכולה לגרום לתאונת דרכים. אי-אפשר להציב מאבטח על כל אוטובוס ובכל קרון רכבת. כלומר, ההגנה על הנהג היא עניין התנדבותי של נוסעיו.
לדעתי, הפתרון לאלימות במוסדות רפואה, במוסדות חינוך ובתחבורה הציבורית הוא ענישה דרקונית: מאסר ממושך כעונש מינימום וקנסות כבדים - בנוסף להרחקה מהמוסדות הללו ומקווי התחבורה הציבורית.

השוואה

ערב התפרקותה המבורכת אישרה הממשלה את קידום מתן הסיוע לנכי צה"ל ברכב ובדיור. זה מעשה רצוי, לשם שינוי, של ממשלת הכחש והמרמה. עם זאת – אני תמה: ומה על שאר הנכים? למה ייגרע חלקם? נכי צה"ל מקבלים הרבה יותר מנכים "רגילים", ואין שום הצדקה לפער האדיר בין התגמולים לשתי קבוצות הנכים.
גילוי נאות: אני, כידוע, נכה "רגיל", למרות שנפצעתי לא-אחת בשירותי בצבא.

תאריך:  21/06/2022   |   עודכן:  27/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישראלי מצפצף על המומחים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המומחים הבטיחו מליון מתים
פייזר אל-חיסוני  |  27/06/22 18:41
2
אזהרות מסע ומשמעת לאומית
שמעון מהצפון  |  9/07/22 21:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
הבחירות אינן עדיין עובדה גמורה    התככן והתכסיסן והחתרן הזה רק העמיד פנים שהוא תובע אותן, אך אינו רוצה בהן    אם גם אמר כך או אחרת זה שווה כקליפת השום
יוני בן-מנחם
המצוד אחרי חברי תשתית הטרור של אירן בטורקיה נמשך ובישראל מעריכים שאירן נחושה להוציא פיגועים נגד ישראל בכל מחיר. ראש המודיעין האירני חוסיין טאיב מנהל קרב מוחות נגד המוסד הישראלי והמודיעין הטורקי אולם עד לרגע זה הוא לא הצליח לבצע את זממו
אפרים הלפרין
את השמאל הישראלי ראוי לחלק לשני חלקים עיקריים, ראשי הציבור השמאלי, ועמך, הציבור השמאלי עצמו    המרבית המכריעה של מנהיגי השמאל אינם סוציאליסטים באמת
יעקב קורי
אבל בחיים המעשיים, בחברה, בכלכלה, במדינה, חייבים להבין כל מהלך וגם אם לא מבינים, אנו ככלל עדיין מבינים הרבה יותר טוב מהמנהיגים
איתן קלינסקי
המשורר א.צ. גרינברג עלה על שרטון של יהירות לאומנית והתנשאות בקביעה, שבני העם הערבי בכללותו כל אחד מהם הוא בבחינת "בן האמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il