X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מישהו מכאן או מבחוץ [צילום: AP]
דיילי טלגרף על המועמדים האפשריים
מי יירש את בוריס ג'ונסון
התפטרותם של שרי האוצר והבריאות מטלטלת עוד יותר את כסאו של ראש הממשלה שרים בכירים בעבר ובהווה, תומכיו ומבקריו של ג'ונסון - כולם ברשימה

עתידו של בוריס ג'ונסון כראש ממשלת בריטניה מצוי בספק כבד, במיוחד לאחר התפטרותם של שרי האוצר והבריאות, רישי סונאק וסאג'יד ג'ייוויד. אם אכן הוא יפול, מי יחליף אותו? דיילי טלגרף מציג את המועמדים ואת סיכוייהם.
ג'רמי האנט: 10/3. שר הבריאות לשעבר הפסיד לג'ונסון בסיבוב האחרון של מרוץ המנהיגות ב-2019. מאז הוא יושב בספסלים האחוריים ומותח ביקורת על הממשלה, בין היתר כיו"ר ועדת הבריאות והשירותים החברתיים – תפקיד בו עסק בהתמודדות עם הקורונה. מוקדם יותר החודש אמר כי המלחמה באוקראינה אינה הזמן המתאים להתמודדות על המנהיגות, אם כי בזמן המתאים הוא עשוי להתמודד.
ליז טראס: 6/1. שרת החוץ זוכה להערכה רבה בדרגי השטח של המפלגה השמרנית ובקרב חברי הסיעה. היה לה תפקיד מרכזי בתגובה הבריטית לפלישה הרוסית לאוקראינה. בדצמבר שעבר טענה לשכתו של ג'ונסון שהיא מקבצת תמיכה בקרב יושבי הספסלים האחוריים, אך טראס עצמה הכריזה שהיא נאמנה לחלוטין לג'ונסון.
רישי סונאק: 7/1. שר האוצר היוצא נחשב כמועמד טבעי לרשת את ג'ונסון, אך הוא עבר חודשיים קשים לאחר שהתברר שרעייתו לא שילמה מיסים (בצורה חוקית) במשך שנים ושהוא עצמו ממשיך להחזיק גרין קארד אמריקני. עם זאת, החושים התאצ'ריסטיים שלו ומדיניות המס הנמוך שהנהיג פופולריים בקרב חברי המפלגה והפופולריות שלו נמצאת בעלייה בשל צעדיו למאבק בעליית יוקר המחיה.
נדים זהאווי: 14/1. הוא היה הממונה על החיסונים בקורונה וכיום משמש כשר החינוך, ונחשב למינהלן מוכשר המקדם רפורמות בחינוך. עם זאת, הוא הגן בצורה נמרצת על ג'ונסון בפרשת המסיבות.
סאג'יד ג'ייוויד: 16/1. שר הבריאות היוצא מילא שורה של תפקידים מיניסטריאליים בכירים ומשמש בתפקידו הנוכחי מאז קיץ 2021. גישתו כלפי הקורונה הייתה ניצית מזו של קודמו, מאט הנקוק, והיה קולני מאוד בהתנגדותו לסגר מלא. בפברואר 2020 התפטר ג'ייוויד מתפקידו כשר האוצר לאחר שדחה את דרישתו של ג'ונסון לפטר את עוזריו. אמש התפטר שוב.
בן וואלס: 10/1. שר ההגנה ממלא את תפקידו מאז נכנס ג'ונסון לדאונינג סטריט 10 לפני שלוש שנים. טיפולו במלחמה באוקראינה העלה את מניותיו כראש ממשלה עתידי, אם כי הכחיש שהוא מעוניין בתפקיד. חבר פרלמנט שמרני אמר לטלגרף, כי אם לא יימצא מועמד מוביל – סיכוייו של וואלס טובים, כי הוא מסוגל להשיג תמיכה מכל אגפי המפלגה.
פני מורדאונט: 6/1. היא תמכה בהאנט בהתמודדות ב-2019, ובממשלתו הנוכחית של ג'ונסון הייתה שרה ללא תיק וכיום השרה לסחר בינלאומי. מדי פעם מתחה מורדאונט ביקורת על מדיניות הממשלה והביעה כעס על התנהלותם של מי שהפרו את מגבלות הקורונה בפרשת המסיבות.
טום טוגנדהאט: 13/2. הוא נחשב לאחד הבולטים באגף המתון של המפלגה השמרנית ועומד בראש ועדת החוץ של הפרלמנט. טוגנדהארט מתח ביקורת על ג'ונסון לאורך כהונתו ולפני חודש האשים אותו בחוסר כבוד לציבור הבריטי ולמלכה.
פריטי פאטל: 33/1. שרת הפנים לכל אורך כהונתו של ג'ונסון עיצבה את המדיניות השנויה במחלוקת של גירוש מהגרים לרואנדה. פאטל הייתה האחרונה בין השרים שהביעה השבוע תמיכה בג'ונסון, אם כי לשכתה הדגישה שראש הממשלה נהנה מגיבוי מלא שלה.
דומיניק ראב: 25/1. סגן ראש הממשלה ושר המשפטים היה שר החוץ תחת ג'ונסון, ונשר בשלבים הראשונים של ההתמודדות ב-2019. כשר המשפטים הוא הציג שורה של רפורמות משמעותיות, במטרה לייעל את מערכות המשפט והכליאה. ראב ביקש מהציבור לסלוח לג'ונסון על פרשת המסיבות.

תאריך:  06/07/22   |   עודכן:  06/07/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טלטלה עזה בממשלת בריטניה מעמידה בספק את הישרדותו של ראש הממשלה    העילה המיידית למשבר: ג'ונסון הכחיש שידע על טענות מיניות נגד בכיר בסיעה השמרנית - אך היום התברר שקיבל עידכון כבר ב-2019    זו הפעם השלישית בה ג'ונסון נתפס משקר בנושא מהותי
איתמר לוין
אקונומיסט עומד על החשיבות של רחפנים מסחריים במלחמה באוקראינה, במיוחד באיתור כוחות האויב, ויש גם היבט ישראלי בהקשר הרחב יותר שלהם
איתמר לוין
טיימס מדווח על מאמר ולפיו הבינה המלאכותית מסוגלת לגרום לחברי המפלגה להיות פתוחים יותר ל"חינוך מחשבתי" - ואשר הוסר מן הרשת במהירות, כנראה משום שזה יותר מדי אפילו לסינים
איתמר לוין
מאות אלפים מתקשים לשלם את שכר הדירה בשל התייקרות מוצרי היסוד, ומיליונים חוששים שיאבדו את בתיהם בחודשיים הקרובים - מדווח וושינגטון פוסט    בניגוד למצב בעבר, כעת הסכנה מרחפת גם מעל מי שעודם עובדים ואפילו במשרות מכניסות
איתמר לוין
אקונומיסט מנתח: הונג-קונג ממשיכה להיות הנתיב המועדף לפעילות בסין, אך בשאר התחומים היא מאבדת את ההובלה לטובתה של סינגפור - וגם שנגחאי נוגסת במעמדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il