X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפיד. אחריו [צילום: יואב דודקביץ']
המפתח להמשך השלטון של לפיד וחבריו
כאן המקום להתעכב על בחירת השם של המפלגה החדשה "חפץ חיים" אני אוהב מאוד את תהילים ובמיוחד את פרק ל"ד שבו נמצאים הפסוקים על החפץ חיים שמסכמים את תפיסת העולם שלי ושל רבים בעם ואני מקווה גם במפלגה החדשה שתקום בלי פונדמנטליסטים מכל סוג שהוא

לנוכח החיבוקים והנישוקים של לפיד וגנץ, יש מקום לבדוק בסקרים את החלופה של הליכה משותפת כמפלגה אחת בבחירות הקרובות של: יש עתיד, כחול לבן, ישראל ביתנו, תקווה חדשה והעבודה, המונים כיום אחרי הפיצולים 43 חברי כנסת, וזה יהיה גם ההרכב במפלגה החדשה, שתיקרא "חפץ חיים" ותהיה המפלגה הגדולה ביותר בכנסת.
במפלגה זאת יהיו מפלגות השמאל/מרכז/ימין, בלי הקצוות הצנרטיפוגלים של רעם, מרצ וימינה, שחפצות חיים, לקיום מדינה עם הפנים לעתיד, עם תקציב, מדיניות ניצית מתונה, קפיטליזם הומני, שתוציא לפועל את הרפורמות שהחלה ביישומן בתחבורה, בשיכון, נגד יוקר המחיה, באינטגרציה של ערבים וחרדים, בבריאות, בחינוך, ברווחה.
אז איך יתרחש המפץ הגדול ואיך יתמזגו כל המפלגות שרוצות לשרוד ולשלוט? אם איזנקוט ואולי עוד כמה אישים שלא היו עד כה בפוליטיקה יעמידו זאת כתנאי להצטרפות. כל אלה שיבואו עם איזנקוט יקבלו את מיקומם במקומות 45-49 ולא יהיו על חשבון ח"כ מכהנים של המפלגות בחפץ חיים. כך יש סיכוי שיצליחו במפץ הגדול.
אך אין די בכך. במקומות 61-50 יוצבו מועמדים חרדים וערבים מתונים המעוניינים באינטגרציית המגזרים שלהם, להבדיל מהבדלנות של המנהיגים הנוכחים ביהדות התורה, ש"ס והמשותפת. ההשתלבות היא אומנם נר לרגלי מנסור עבאס, אך מפלגת רעם היא פונדמנטליסטית איסלאמית וחבריה לא סרו למשמעת קואליציונית, לכן הם בעייתיים.
אין סיכוי שלעומת חפץ חיים יתמזגו מפלגות קואליציית ביבי, כי האגו שולט בהן. גם בחפץ חיים יש אגו, אך הם מפוכחים יותר ולמדו על בשרם שרק הליכה ביחד תבטיח להם את הניצחון. בראש חפץ חיים יעמוד יאיר לפיד, בני גנץ יהיה ראש ממשלה חליפי, והמפלגה תציע למפלגות לחבור לקואליציה, על בסיס המצע המעודכן של הממשלה הנוכחית.
עמדות מפתח
השאיפה היא שחפץ חיים תגדל לחמישים עד 61 ח"כ ותשאב לתוכה את מצביעי ימינה, מרצ, מצביעים ערבים, מהציונות הדתית וחרדים מתונים. הליכוד יוזמן להצטרף בלי בנימין נתניהו כמובן וחבריו יעמדו בפני דילמה לחבור לשלטון בעמדות מפתח או להמשיך לצעוד אחרי החלילן מהמלין. כך גם החרדים האשכנזים והספרדים שירצו תקציבים.
לא נראה לי שגוש ביבי יעבור את חפץ חיים בבחירות, ואילו המשותפת ורעמ (אם תשרוד) יציעו את לפיד או יימנעו. הקטליזטור להיווצרות חפץ חיים יהיה כאמור איזנקוט, שיוצב במקום 3 ברשימה אחרי לפיד וגנץ. זהו הסיכוי היחידי של הקואליציה הנוכחית לשרוד ולבסס את שלטונה, כי אם לא - כמעט ודאי שביבי יחזור לשלטון.
האגדה שרק גנץ יכול להביא אליו את החרדים לא מחזיקה מים כי הם לא ייפרדו מביבי דווקא עכשיו כשלגוש יש לראשונה סיכוי ל-61 ח"כים. אין גם סיכוי שהמשותפת תתמוך מבפנים או מבחוץ בממשלה, כי הם לא עשו זאת גם הפעם ובוודאי גם לא סמוטריץ'. אך רעם יצטרפו לקואליציה, כי אין להם בעיה עם הליכוד או עם החרדים.
ולמה זה משתלם ללפיד שהסקרים מנבאים לו שיעבור את 20 הח"כים ועכשיו יש לו רק 17? ראשית, כי אין הבדל בין הח"כים של כל המפלגות בחפץ חיים, הם יכלו להחליף מפלגות ולא היינו יודעים מי נמצא איפה. זהו הסיכוי היחידי ללפיד להמשיך להיות ראש ממשלה וזהו גם הסיכוי היחידי לשאר ראשי הקואליציה להמשיך עוד בשלטון.
כאן המקום להתעכב על בחירת השם של המפלגה החדשה "חפץ חיים". אני אוהב מאוד את תהילים ובמיוחד את פרק ל"ד שבו נמצאים הפסוקים על החפץ חיים שמסכמים את תפיסת העולם שלי ושל רבים בעם ואני מקווה גם במפלגה החדשה שתקום בלי פונדמנטליסטים מכל סוג שהוא, כמו בקואליציית ביבי, עם יש עתיד לעומת יש עבר.
סיכוי בלי סיכון
לא ניכנס כאן לרזי הגימטריה, חיים שזה ח"י 18 וכדומה. אבל דווקא בגלל השם אולי ירצו להצטרף לקואליציה החרדים שהשם אצלם קובע, בעזרת השם כמובן. החפץ חיים, רבי ישראל מאיר הכהן (1838-1933), היה מחשובי הרבנים של המאה והדגיש את חשיבות המצוות שבין אדם לחברו, שלדעתי הם המרכיב החשוב ביותר שביהדות.
הוא כתב את הספר "חפץ חיים" המקיף את כל הלכות לשון הרע בהלכה. גם על-פי החפץ חיים כל התורה על רגל אחת היא: "נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה. סור מרע ועשה טוב, בקש שלום ורודפהו" וזה גם יכול להיות הלייט מוטיב של המפלגה החדשה, הממשלה והמדינה. בדיוק הפוך מממשלת המדון המושחתת והקיצונית של ביבי.
אבל למה שמנהיגי החרדים שכל כך מזדהים עם ביבי ועושים בדיוק ההפך ממשנתו של החפץ חיים ירצו לחבור לקואליציה? כי במפלגה יהיו יסודות חרדים שזו אכן משנתם והם יחששו שהם יהפכו הגורם הקובע בממשלה. כך גם תרצה רעם לחבור לקואליציה כי במפלגה יהיו יסודות ערבים מתונים הרוצים להשתלב כדי להביא לאינטגרציה.
אני יודע שיימצאו המקטרגים שישללו מכל וכל את ההצעה הזאת ויוכיחו באותות ובמופתים מדוע אינה ישימה. אך כמו כל החוכמולוגים המציעים לנו איך לפתור את סוגיית עזה ללא הועיל, אני שואל אותם - איזה רעיון יצירתי אתם הבאתם לניצחון בבחירות כשכל הסקרים מנבאים מפלה? לפחות התוכנית שלי נותנת סיכוי בלי שום סיכון.
אם יש בין הקוראים כמה שמקורבים ללפיד, גנץ ואיזנקוט, אני מציע להם להביא לידיעתם את המאמר הזה. הקסם שלו הוא בכך שאף אחת מהמפלגות שתתמזג בחפץ חיים לא מסכנת את מצבה והיא יכולה רק לשפר אותו. כך שהסיכון אפסי ולעומת זאת יש סיכוי קטן עד סביר שבכל זאת יוזמת "חפץ חיים" תפיח חיים באלה החפצים חיים!

תאריך:  08/08/2022   |   עודכן:  08/08/2022
+בהנחיית נתניהו: ערעור למחוזי על מועמדות לניאדו
23:59 08/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דודו לניאדו, המתמודד על מקום במפלגה מטעם מחוז תל אביב ונתמך בידי ח"כ דוד ביטן ואחרים, הורשע בעבר בפריצה וקיבל אישור להתמודדות מבית הדין של הליכוד

נתניהו. מנסה לנקות מועמדים לא רצויים [צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90]
+שפיצר: שקד נמנעה מהתערבות בנושאים לאומיים בירושלים ובאיו"ש כאשר התבקשה
18:37 08/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+שפיצר: שקד נמנעה מהתערבות בנושאים לאומיים בירושלים ובאיו"ש כאשר התבקשה
18:37 08/08/22  |     |   לרשימה המלאה

+מפלגת נעם חושפת את זמריר הבחירות
18:04 08/08/22  |  עידן יוסף

לקראת ועידת מפלגת נעם הצפויה להתקיים מחר (ג') בבנייני האומה בירושלים, פרסמה המפלגה, שעדיין לא ברור באיזו מסגרת תתמודד, את הזמריר (הג'ינגל) החדש - "נעם מחזירים את הנשמה למדינה".
מילות השיר:
רַק זֶהוּת יְהוּדִית תְּחַזֵּק תִּ'מְדִינָה
רַק זֶהוּת יְהוּדִית תְּחַזֵּק אֶת הַחִנּוּךְ
רַק זֶהוּת יְהוּדִית תְּשַׁנֶּה תַּ'מַּשְׁפָּטִים
אָז בּוֹאוּ כֻּלָּם, לְנֹעַם מַצְבִּיעִים
דָּתִיִּים חִלּוֹנִים חֲרֵדִים מָסָרְתִּיִּים
עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל לְנֹעַם מַצְבִּיעִים
נֹעַם נֹעַם אֵיזוֹ מִפְלָגָה
נֹעַם מַחֲזִירִים תְּ'נַשְּׁמָהּ לַמְּדִינָה
נֹעַם טוֹבָה לַיְּהוּדִים
בּוֹאוּ כֻּלָּם, לְנֹעַם מַצְבִּיעִים

+נדחתה על הסף עתירת המסרון שהגיש יאיר פינק
17:23 08/08/22  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, דחה על הסף עתירה שהגיש יאיר פינק המתמודד במקדימות בעבודה נגד מועמד אחר, בטענה כי להערכתו שלח מסרון בעילום שם שנועד לפגוע בסיכוייו להיבחר במסגרת הבחירות המקדימות.
השופט עמית קבע כי על פינק היה לפנות לחברות התקשורת, ולבקש מהן להבהיר האם המסרון נשלח דרכן אם לאו. לדבריו, החברות שלא יכחישו את משלוח המסרון הן למעשה המשיבות הרלוונטיות להליך זה.

+נתניהו חושש משיעור הצבעה נמוך במקדימות
14:33 08/08/22  |  עידן יוסף

נתניהו חושש משיעור הצבעה נמוך במקדימות בליכוד בעקבות המבצע. הוא מקיים היום שיחות טלפון עם ראשי סניפים וקבוצות כדי לעודד לצאת ולהצביע ביום רביעי. כמו-כן, יפרסם סרטונים וישלח מסרונים לכלל המתפקדים בדרישה לצאת ולהצביע (חדשות 12).

+מעזה אל הפוליטיקה
11:35 08/08/22  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

השאלה היא, אם המערכה הקצרה בעזה, אשר אחת התמונות שיזכרו בה יותר מכל היא מיפגש לפיד-נתניהו, גם תצנן במקצת את ההתלהמות הפוליטית שכבר גאתה עם ראשיתה של מערכת הבחירות?

מפגש לפיד-נתניהו בקרייה בת"א [צילום: חיים צח/ לע"מ]
+נפסלו מהתפקדות לליכוד ונקראו להשפיע במפלגות אחרות
09:43 08/08/22  |  עידן יוסף

ראשי קבוצת 'הליכודניקים החדשים' קראו לאלפי המתפקדים שהליכוד פסל להצביע בבחירות המקדימות להעביר התפקדוית ולהשפיע במפלגות אחרות, בין היתר - במפלגת העבודה (ישראל היום).

+הפריימריז בעבודה יתקיימו כמתוכנן
09:25 08/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ניר רוזן מנכ״ל המפלגה: מחר בשעה 10:00 תיפתח ההצבעה כמתוכנן. ההצבעה הדיגיטלית היא קלה ופשוטה ואינה דורשת יציאה מהבית"

[צילום: תומר נויברג/פלא90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפתח להמשך השלטון של לפיד וחבריו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שעטנז
באום  |  8/08/22 14:12
2
חפץ חיים? מפלגת השנאה המאוחדת
עובד 1  |  8/08/22 17:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
מירב ארד
ניר רוזן מנכ״ל המפלגה: מחר בשעה 10:00 תיפתח ההצבעה כמתוכנן. ההצבעה הדיגיטלית היא קלה ופשוטה ואינה דורשת יציאה מהבית"
איתן קלינסקי
האלוף במיל. יאיר גולן רואה עצמו כמי שהצליח לחשוף מדוע מרצ היא מפלגה קטנה, כי היא, לדברי יאיר גולן, עוסקת יותר מדי בשלל נושאים, שהוא רואה אותם כנושאים מאוד אזוטריים ולא חשובים
עידן יוסף
יו"ר הבית היהודי אמר את הדברים בכינוס פעילים בפתח תקוה    בן-גביר: מסכים לשריון מועמד הציונות הדתית במקום 10    סמוטריץ': לא ננהל מו"מ בתקשורת    14 מועמדים יתמודדו במקדימות בליכוד
עידן יוסף
גוש הימין חוצה רף נוסף - הליכוד מטפס ל-35 מושבים    גם איחוד בין העבודה למרצ לא משנה את המפה הפוליטית    גם אלי אבידר לא עובר את אחוז החסימה    וכמה מעדיפים ממשלה בראשות גנץ עם הליכוד והחרדים?
איציק וולף
היום בצהריים נסגרה ההרשמה לבחירות המקדימות לקביעת רשימת מפלגת העבודה בבחירות לכנסת ה-25    כ-40 בעלי זכות הצבעה יקבעו את סדר הרשימה שתסודר במודל ריץ'רץ' מגדרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il