X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בעלות על היהדות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
תורתנו דרכיה דרכי נועם
תודות לחרדים התכווץ העם היהודי בשיעור גבוה בהרבה מ-6 מיליון יהודים בשואה בעולם נותרו מתוך 15,200,000 רק יהודים חרדים ואורתודוקסים שהם היהודים היחידים לדעת הרבנות החרדית

על-פי ההגדרה במסורת היהודית "תורתנו דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום". על-פי הגדרה זו סביר היה להניח שהיהודים האדוקים ביותר בדתם - החרדים - יהיו "נאה דורשים ונאה מקיימים". אבל, ג'ואל מן, יהודי אמריקני, אוהב ישראל, פעיל בקהילה הקונסרבטיבית בלאס וגאס ומשמש בה כנשיא, שהוא גם חבר הנהלת ה"ליגה נגד השמצה" כבר למעלה מעשר שנים גילה שהחרדים אינם נאמנים למסורת זאת.
ג'ואל הגיע עם כל משפחתו לחגוג בר מצווה לבנו בכותל המערבי. קבוצה של בריונים חרדים התנפלה על המשפחה בצעקות ואמרה לילד שהוא איננו יהודי. הבריונים החרדים הרסו באלימות וקללות את בר המצווה של הילד וגם קרעו סידור תפילה. המשטרה, משום מה, לא התערבה.
כיצד הרגיש ג'ואל מן, הרואה עצמו כיהודי ואוהב את ישראל
כיצד הרגיש ג'ואל מן כאשר קבוצת בריונים חרדים הרסו את מסיבת בר המצווה של בנו? ג'ואל אמר בראיון ל-ynet "משטרת ישראל עמדה מנגד כשבני נוער חרדים תקפו יהודים. זה שבר את לבי. הבנתי שאפילו בביתו של העם היהודי, אינני יכול להתפלל בחופשיות ובבטחה". "הם אמרו שאנחנו לא יהודים. ניסיתי להסביר להם שבני בעיצומה של בר המצווה שלו, אך הם לא היו מוכנים לשמוע. הם המשיכו להטריד אותנו. בני המשפחה עמדו סביב לבני, בעודו קורא בתורה - והגנו עליו מפני הבריונים שניסו לתקוף אותנו".
ראש הממשלה לפיד התנצל בפני הנער
ראש הממשלה יאיר לפיד התקשר לסת' מן, הנער הקונסרבטיבי שחגג בר מצווה בעזרת ישראל, הצמודה לכותל המערבי, ומיועדת לתפילות שוויוניות של הזרמים הליברליים, וספג התגרות קשה מצד מפגינים חרדים. מן ומשפחתו קיבלו בהתרגשות את שיחת הטלפון מראש ממשלת ישראל, שאמר להם כי מדובר באירוע מצער הנוגד את הערכים היהודיים, ואף גינה את ההתנהגות שאינה מתקבלת על הדעת ולא מייצגת את ישראל. עוד אמר לפיד, כי רוב הישראלים משתתפים בשמחתו של חתן בר המצווה - ואיחל לו מזל טוב.
תגובת החרדים לאירוע ולהתנצלות
התקשורת החרדית תקפה את לפיד על ההתנצלות וההתחנפות.
לחרדים אין מונופול על היהדות
בעולם חיים כיום 15,200,000 המגדירים עצמם כיהודים. על-פי נתונים שאספתי ממקורות שונים מספר החרדים בעולם הוא בערך כ-3,000,000: ישראל-1,100,000, בריטניה - 45,000, צרפת - 25,000 משפחות. על-פי חישוב של 7 נפשות למשפחה מספרם, 750,000, בלגיה - 15,000 משפחות. על-פי חישוב של 7 נפשות מספרם כ-105,000, ארה"ב כ-500,000 (רשימה חלקית).
בסה"כ מונים החרדים כ-20% מיהדות העולם. כלומר, מיעוט. למרות זאת, הם מתיימרים לקבוע מיהו יהודי. החרדים בישראל מהווים כ-16% ובכל זאת הם מתיימרים להיות הנציגים הבלעדיים של היהדות ומנסים להכתיב למדינה בעלת רוב חילוני- כ-50% - מיהו יהודי וכיצד צריכה להראות מדינה יהודית.
תופעת האלימות בחברה החרדית
תופעות אלימות בחברה החרדית לא קיימות בארה"ב אלא רק בישראל. רק בישראל החרדים מרשים לעצמם להשתולל בהפגנות אלימות ולפגוע בשוטרים. השאלה היא מה קורה לחינוך החרדי בישראל. מדוע המסורת הקובעת "תורתנו דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום" אינה באה לידי ביטוי בהתנהגות החרדית בישראל. האלימות החרדית הגיעה לשיאים חדשים כאשר בריונים חרדים צעקו לנער יהודי-אמריקני שאיננו יהודי והרסו את טקס בר המצווה שלו.
השאלה היא אם יש קשר בין תופעה זאת לבין כוחן העולה של המפלגות החרדיות בפוליטיקה הישראלית בחסותו של בנימין נתניהו.
תרומת הקונסרבטיבים והרפורמים לקיומה ושגשוגה של מדינת היהודים
פרשת מיתווה הכותל - אישור המתווה והקפאתו - בסוף ינואר 2016 אושר בממשלה "מתווה הכותל" לפיו תורחב עזרת ישראל הסמוכה לכותל, המיועדת לתפילה מעורבת, ותעבור לניהול מועצה ציבורית שבה יהיו חברים גם נציגי הארגונים הלא אורתודוקסיים ונשות הכותל. המתווה היה פשרה בין הזרמים הליברליים לגורמים הדתיים. המפלגות החרדיות קיבלו את המתווה בשתיקה, אבל ביקורת בציבור החרדי והדתי הביאה את המפלגות החרדיות לאיים לפרוש מהקואליציה. בנימין נתניהו נכנע, הוקמה ועדה לבחינה מחודשת של המתווה וביוני 2017 הוקפא המתווה. ממשלת בנט-לפיד החליטה להמשיך בהקפאה.
ישראל פגעה באופן חמור ביחסים עם הרפורמים והקונסרבטיבים על-ידי אי-הסדרת החלק בכותל המערבי לתפילות בני ארגונים אלה הארץ ובעולם. יהדות אמריקה היא חלק בלתי נפרד מהעם היהודי ותרומתה לשגשוגה וביטחונה של ישראל היא בעלת חשיבות ממדרגה ראשונה. הארגונים היהודיים הם הלובי החשוב ביותר למען האינטרסים של ישראל בארה"ב והחרדים גרמו נזק חמור לאינטרסים של מדינת ישראל.
ההתנכלויות של חרדים כלפי המתפללים ב"עזרת ישראל" והאירוע של הריסת טקס בר המצווה פוגעים ביחסם של יהודי התפוצות לישראל ומהווים פגיעה חמורה באחדות העם היהודי וביחסים בין התפוצות לישראל. בשנים האחרונות קיים ניכור בין ישראל לרפורמים ולקונסרבטיבים.
מסקנות
1. אם ילד הרואה עצמו כיהודי ובא לישראל לערוך את בר המצווה שלו בכותל המערבי איננו יהודי לדעת החרדים אז למעלה מ-2 מיליון רפורמים, 1 מיליון קונסרבטיבים ועוד מיליונים שאינם שייכים לארגונים יהודיים אבל מגדירים עצמם כיהודים וכ-50% חילוניים בישראל הרואים עצמם כיהודים גם הם אינם יהודים. תודות לחרדים התכווץ העם היהודי בשיעור גבוה בהרבה מ-6 מיליון יהודים בשואה. בעולם נותרו מתוך 15,200,000 רק יהודים חרדים ואורתודוקסים שהם היהודים היחידים לדעת הרבנות החרדית.
2. גם אנו החילונים איננו יהודים אבל, הכסף של המיסים שלנו כשר לתיקצוב האברכים החרדים שאינם תורמים דבר למדינה "הלא יהודית" אבל חולבים אותה בלי בושה. גם דם בנינו כשר במידה מספקת כדי להגן על החרדים מפני אויביה של המדינה.
3. גישה זאת כלפי מיליוני יהודים אינה תואמת את הערכים של היהדות האמיתית.

תאריך:  09/08/2022   |   עודכן:  09/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
כאשר הלווין יכנס למסלול וייחל לפעול, בסופו של דבר תוכל אירן להפיק ממנו מודיעין בזירת המזה"ת, הרי שמדובר בהתפתחות חשובה שגם בישראל ודאי עוקבים אחריה בעניין, כי רוסיה בעצם מעניקה כאן לטהרן יכולת מתקדמת לאיסוף מודיעין לוויני באיכות גבוהה
עמנואל בן-סבו
המבצע "עלות השחר" היה מבצע מוצלח    אין לחשוד כי נעשה ממניעים פוליטיים ולצרכי בחירות, ההישגים המבצעיים היו מרשימים במיוחד, גם אם היציאה למבצע לא קיבלה את אישור הקבינט הביטחוני
ציפי לידר
במבט אופטימי נא להכיר: גאולה מתקנת    הכל לטובה - רבי עקיבא אופטימיסט ללא תקנה    תן חיוך: צחנת הנבלה או שיניה הצחורות?    נעל אופטימית: ומה הקשר בין שמחה לנעל צרה? תשאלו את רבי יוחנן בן זכאי    והעיקר להיות בשמחה
יוסף אליעז
"יש קונה עולמו בכמה שנים ויש קונה עולמו בשעה אחת" מסכת עבודה זרה י"ז    "יש קונה עולמו, יש מאבד עולמו, בשעה אחת", מדרש רבא, בראשית י"ז
רון בריימן
כאשר ראשי גוש "רק לא נתניהו" מבטיחים כי לא יישבו עם קיצונים הם רואים לנגד עיניהם את רשימתם של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר. אבל, הם אינם רואים את החטוטרת על גבם, את הקיצונים בגוש שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il