X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ניסו גואטה [צילום: כאן 11]
הסתכלו לניסו בעיניים
ניסו גואטה הוא קצין מצטיין, איכותי, מסור, מקצועי וחדור מטרה, כן, גם קצין הרואה בשירותו במשטרת ישראל במשך עשרים וחמש השנים האחרונות, שליחות ניסו המוגדר על-ידי מפקדו, מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, "מלח הארץ", מעד

חמישה חודשי מאסר על תנאי גזרה נשיאת בתי משפט השלום במחוז מרכז, עינת רון, על קצין המשטרה המסור, המוערך והמקצועי, סנ"צ ניסו גואטה. חמישה חודשי מאסר על תנאי, והעם כצפוי נחצה לפוזיציות הידועות מראש, אלו מקוננים: "עונש קל, חרפה, מאסר ארוך וסילוק מהמשטרה לא פחות", ואילו זועפים: "עונש מחמיר ומיותר, אפשר היה להסתפק בנזיפה ובקנס של שקל אחד, רק מי שהיה בימי החושך של פרעות בלפור יכול להבין את הקצין". אלה וגם אלה צודקים, לפחות בעיני עצמם. שוב הסתדרו הכוכבים על-פי אידאולוגיית הלנו אתה אם לבנימין נתניהו?
סנ"צ ניסו גואטה, קצין המבצעים של מרחב ציון בירושלים, נקט באלימות, אלימות שמקומה לא יכירנה כלל ובוודאי לא על-ידי מי שהחוק הוא נר לרגליו ולחם חוקו. אלימות נגד כל אזרח, היא מגונה, ראויה להוקעה ומחויבת בענישה על-פי חוק. אחרי שאמרנו זאת, ראוי לבחון, שלא מפוזיציה, את ההקשר של האירוע החמור, אירוע האלימות הקשה בה נקט הקצין המוערך.
הימים, ימי מתח ביטחוני, מזרח ירושלים ושכונת שמעון הצדיק בוערות, ימי מחלוקת והרחבת השסע בקרב חלק מהחרדים, ובעיקר ימים של מחאות בלתי פוסקות ולגיטימיות כנגד ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו ובני משפחתו, מחאות אשר חלקן, כמו זו הנדונה, התקיימו ללא אישור המשטרה, מחאות בהן לעיתים האלימות והפרת החוק הייתה חלק בלתי נפרד ומכריע בקרב חלק מהמפגינים.
מחאות קשות אלה, אשר חוסות כמובן בזכות יסוד ההפגנה, לא פסקו גם בימי מגיפת הקורונה טרם החיסונים, שהפילה חללים רבים, מחאות שהוחרגו מהוראות הבידוד והזהירות הנדרשת בימי מגיפת הקורונה. מציאות בה שוטרים עטויי מסכות על פניהם נשמרים ונזהרים מחלק מהמפגינים אשר השתתפו בהפגנה המוחרגת על-ידי בית המשפט. חלק מהמחאות יצאו מכלל שליטה בעקבות אלימות של חלק מהמוחים המתפרעים.
היה שם, בהפגנות ההם, תמהיל של שמאל קיצוני רדיקלי, לצד תובעי ועדת חקירה על מותו של עבד אל חאלק, בני העדה האתיופית המבקשים לשחרר ולהחזיר את אברה מנגיסטו מעזה, לצד חרדים מהפלג הקיצוני שהתקבלו בזרועות פתוחות על-ידי שונאיהם ומתעביהם בשגרה, ארגוני "שלום" מקדמי זכות השיבה ומדינת כל אזרחיה, לצד מפגינים ממומנים על-ידי קרנות עלומות במדינה ומחוצה לה.
מחיר כבד
בתוך האינטנסיביות הבלתי אפשרית, בתוך המציאות בה שוטרי משטרת ישראל ומפקדיהם מתוחים עד אחרי הקצה, בתוך האלימות והבריונות הקשה, הדורסנית, הפוגענית, המשפילה והמבזה של חלק מהמפגינים כנגד השוטרים. בתוך דחיפת מצלמות ומכשירים סלולריים לתוך אישוני עיני השוטרים, ממש כמו עם השוטרים המושפלים והמבוזים במזרח ירושלים על-ידי אספסוף פורע חוק "המגן על אל-אקצה". בתוך כל הכאוס המאורגן הזה על-ידי שונאי ומתעבי משפחת נתניהו, היו אמורים ניסו וחבריו לתפקד, להשליט סדר בקור רוח, לספוג, להכיל, למחות את יריקות הזעם, להשתבלל מבושה על הנעשה לו ולשוטריו ולתפקד.
ניסו וחבריו תפקדו במציאות בה יש עוצר יציאות בשל המצב, מציאות בה הבית נמצא מחוץ לתחום במשך תקופה ארוכה, הרעייה, הילדים, בני המשפחה, מתמודדים עם היעדרו של אב נוכח נפקד, בעיקר נפקד. ניסו וחבריו אמורים באותם ימי המחאות הקשות, האלימות, להוכיח בכל רגע נתון שהם אינם "חיילים של נתניהו ואוחנה" שהם אינם "משטרה פוליטית" שהם אינם "עבריינים במדים", שהם בסך-הכל אוכפי חוק האמונים על שמירת הסדר הציבורי.
ניסו וחבריו שילמו ומשלמים מחירים כבדים וקשים מנשוא על המחסור העצום בכוח האדם במשטרה בכלל ובכוח אדם איכותי בפרט, משלמים מחיר נוראי על הדה-לגיטימציה בואכה דמוניזציה המופעלת כנגד המשטרה בשיטתיות על-ידי חלקים בחברה הישראלית. משלמים מחיר כבד מאוד גם על התגמול הכספי אשר אינו משקף את המסירות, ההשקעה, העבודה המאומצת, הסיכון, המחיר הבלתי נתפס ברמה האישית. וכאילו לא די בתחושות קשות אלו הם גם עומדים פעורי עיניים ושמוטי לסת אל מול אישורי שרי הביטחון האוצר והרמטכ"ל בסוגיית הפנסיות התקציביות לגמלאי צה"ל.
ניסו וחבריו, רואים איך מאות שוטרים החליטו לפשוט את המדים, להחזיר את הנשק ולצאת לדרך חדשה, קצו בהשפלה, בביזוי, בפוגענות, מאסו להיות קורבן ציבור תמיד המועלה על-ידי חלק מאזרחי המדינה.
ניסו גואטה הוא קצין מצטיין, איכותי, מסור, מקצועי וחדור מטרה, כן, גם קצין הרואה בשירותו במשטרת ישראל במשך עשרים וחמש השנים האחרונות, שליחות. ניסו המוגדר על-ידי מפקדו, מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, "מלח הארץ", מעד. גם קצין מצטיין יכול להיכשל, במיוחד במציאות האלימה ואדי הדליקה בציבוריות הישראלית השסועה, המדממת. בית המשפט גזר את דינו של ניסו. בית המשפט הרשיע את ניסו, משטרת ישראל אינה מוכנה לוותר על שירותו של הקצין המצטיין וניסו, נכון לכתיבת שורות אלה, על-אף תחושת כפיות הטובה הציבורית החליט להמשיך בשליחותו למען ביטחון ישראל ואזרחיה, גם אלו הרואים בו "עבריין במדים".
לו אני המפכ"ל, הייתי מציע לבית המשפט להמיר את העונש שגזר על ניסו ובמקום זאת מציב את ניסו לתקופה של שנה במערך החינוך בבית הספר לשוטרים, מציב את סיפורו האישי כמקרה בוחן ומלמד את דור העתיד של השוטרים איך, למרות האווירה הרעילה, המסיתה, האלימה, הפוגענית, לובש מדים יעמוד במשימתו מבלי להיכשל, איך השוטר המסור הבא יפנים שלמרות הכל ואף על-פי אסור לו להיות הניסו הבא.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  10/08/2022   |   עודכן:  10/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
ערב תשעה באב אני פונה לעיריית ירושלים לאמץ את ציוויו ודרך חייו של אברהם אבינו, שהציב לנו תמרורי דרך, על אותו ההר, איך וכיצד להתייחס לבני הארץ הזו החיים כאן איתנו
יגאל לוי
במועדוני זאפה ממליצים ללקוחות להגיע מוקדם ומודיעים ש"סדר ההושבה לפי סדר ההגעה". אז איך קורה שבקדמת הבמה נשמרים כמה שולחנות ליחידי סגולה, ואם יש בכך הפרה של חוק החוזים וחוק הגנת הצרכן קבוצת זאפה: שריון מקומות לאמנים, להפקה ולבעלי צרכים מיוחדים
משה סעדה
אילו "נושאים ברומו של עולם" גרמו לניצן להעצים את אלשיך ולהעלים עין מהתנהלותו? כנראה שאנחנו אלו שאינם מבינים שמדובר ב"אינטרסים של המדינה" (כפי שכתב ניצן בתגובה לאחת התלונות האחרות שלא נבדקו), ודי לחכימא
יוסף גערליצקי
כל ירידה שאליה נקלע עם ישראל באה מן השמים כדי להגיע לאחר מכן לעליה גדולה יותר    מזה מובן כי ככל שהירידה גדולה יותר הרי העלייה הבאה לאחריה, וכתוצאה ממנה, היא גדולה יותר
חיים נוי
המחזה של סביון ליברכט על פמיניזם ומרות של בעל בחברה החרדית - בית ליסין    ההפקה הקולחת והדרמטית, המהולה בטקסטים קומיים ושנונים, עוסקת במציאות הישראלית של חרדים מול חילונים ומאבק הדורות וזכויות האישה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il