X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרצוג. קום ושא דברים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הנשיא הרצוג, עוד אופציה
אתה אדוני הנשיא אינך חשוד ואינך עומד לחקירה, אך גם לגביך ניתן לומר בשלב הנוכחי של המשבר האנטי-דמוקרטי כי יש אופציה נוספת, והיא לומר אמת
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

אדוני נשיא המדינה יצחק הרצוג,
אני משער כי אתה מודע להתייעצות בין עורך הדין העדין אמנון גולדנברג לבין אחד מלקוחותיו. זה עמד לפני מתן עדות או חקירה וניתח באוזני גולדנברג את האפשרויות שלפניו. הלקוח תיאר אופציה שקרית אחת ונוכח כי הגיע למבוי סתום; ואחר כך אמר שיש אופציה שקרית אחרת ושוב נוכח כי היא מובילה למבוי סתום; ואז הוסיף כי יש אופציה שקרית שלישית שמסתיימת במבוי סתום; ואז אמר לו גולדנברג כי יש גם אופציה רביעית. הלקוח תהה "מה היא"? וגולדנברג השיב ש"האופציה הרביעית היא לומר אמת".
אתה אדוני הנשיא אינך חשוד ואינך עומד לחקירה. אך גם לגביך ניתן לומר בשלב הנוכחי של המשבר האנטי-דמוקרטי כי יש אופציה נוספת, והיא לומר אמת. לא שחלילה שיקרת עד לכאן, אך ריככת והעלמת עין ונהגת בנימוס, וללא הועיל. לפיכך המזער שחייב לצאת מפיך הוא, שהצעתך כללה הפסקת החקיקה לזמן הקצוב לניהול משא-ומתן, ובנימין נתניהו ויריב לוין ושמחה רוטמן וכל שאר קרנפי החושך דחו אותה.
כנכדו של הרב הראשי יצחק אייזיק הרצוג אתה בוודאי יודע מה אומרת היהדות על רב המוחל על כבודו. זה חל גם על נשיא המדינה. אל תמחל על כבודך. כדי לעשות כן אין לך אלא להזדקף ולומר את האמת הפשוטה, שבסרבו לבלום זמנית את מלאכת החקיקה מנע בנימין נתניהו את הפשרה שרוב מכריע של העם מייחל לה (גם רוב בוחרי הליכוד).
כי ביבי אנוכי. כי ביבי רואה רק את עצמו. כי לביבי אין את האיפוק המזערי הנחוץ בימים אלה, ובעוד הארץ בוערת הוא שב ותובע לעצמו כסף וכסף וכסף מקופת האומה לתיקון האסלה או האמבטיה או להרחבת הגינה או אלוהים יודע מה בביתו הפרטי בקיסריה.
אני בא עתה מהפגנה רבת הוד של 130,000 שניהלה בחום ד"ר שקמה ברסלר (שוורצמן) בתל אביב, ויותר מכל התפעמתי שהדור הצעיר החל ליטול את ניהול המערכה בדיקטטורה לידיו. זזנו הצידה, וזה ראוי. הייתה פעלתנות ונאמו ליאור שליין וח"כ בדימוס קסניה סבטלובה והפעיל החברתי איברהים אבו אחמד ומייסד סייבראק אלון כהן והסטודנטית מירי ליברו, ובמקומות אחרים על פני הארץ נכחו עוד 98,000 אזרחיות ואזרחים, וים של דגלי כחול-לבן ושירת "התקווה".
אך זה מדדה אחרי המתרחש הלילה ב"יפה נוף, משוש תבל, קריה למלך רב" כפי שהיטיב לתארה גאון שירת ספרד יהודה הלוי. ד"ר יועז הנדל ארגן, ורבנים נכבדים וראש השב"כ לשעבר יורם כהן קיימו בירושלים הפגנה עם מסר ברור: המחאה אינה בעד או נגד הממשלה, היא בעד הדמוקרטיה ונגד הדיקטטורה; בעד המוסדות המשפטיים שהגנו עלינו 55 שנים מפני מזימת העולם להפוך את ישראל למצורעת עד שקם בנימין נתניהו ובאנוכיותו סייע למוטט את העוגנים המדיניים והחוקתיים והתקשורתיים החזקים של מדינת ישראל בארץ ובעולם.
אתה, אדוני הנשיא, שראיתי את אביך קורע בעצרת האו"ם ב-1975 את המסמך המגנה את הציונות כגזענות; אתה אדוני הנשיא שיודע איזו מכה היא לארצנו שגירשו את נציגתנו מוועידת עמי אפריקה - ארגון אליו התקבלנו כמשקיף במאמציו של ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד; ואתה אדוני הנשיא היודע כי אפילו השגריר האמריקני תום ניידוס מספר קבל עם ועולם כי הנשיא ג'ו ביידן ביקש מנתניהו להפעיל את הבלמים בעניין חקיקת הדיקטטורה - אנא קום ושא את דברך על משבש הפשרה נתניהו, שכמו נירון קיסר ניצב לראות את רומא בוערת ומנגן בכינור.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  19/02/2023   |   עודכן:  19/02/2023
+סער בקריאה לנתניהו: "אתה עוד יכול לעצור בטרם יגרמו לישראל נזקים בלתי הפיכים"
11:21 20/02/23  |  מירב ארד

ח"כ גדעון סער בקריאה לרה"מ נתניהו: "ביבי, השעה מאוחרת. אבל לא מאוחרת מדי. אתה עוד יכול לעצור בטרם יגרמו לישראל נזקים בלתי הפיכים. אתה הרי מבין ששום דבר טוב לא יצא מההרפתקה המופקרת שאליה אתה גורר את העם הזה. אביך ז״ל היה היסטוריון. חשוב: כיצד תזכור אותך ההיסטוריה? זה שהחריב את כל מה שנבנה כאן. אתה באמת רוצה את זה?".

+"מפגינים בעד שיטת חבר מביא חבר"
10:54 20/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

התייחס לחסימת הכביש סמוך לביתו: "צעד אנטי דמוקרטי"  ▪  ח"כ גוטליב: "נעשה את עבודתנו נאמנה"  ▪  ח"כ כסיף לגוטליב: "הצגה של הקוזאק הנגזל. משך שנים הימין מסית ומתפרע כלפי כל מי שלא מסכים איתו"

רוטמן. "קמפיין השקר" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+דרעי: "להרגיע את השיח לפני שיהיה מאוחר מדי"
10:17 20/02/23  |  מירב ארד

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי התייחס לפעילות אנשי המחאה נגד הרפרומה המשפטית מול בתיהם של חברי הכנסת והשרים: "הניסיון למנוע בכוח מנבחרי ציבור להגיע לכנסת ולבצע את שליחותם היא הפגיעה הקשה ביותר בדמוקרטיה. יש קשר ישיר בין המראות המזעזעים מחוץ לביתה של ח"כ טלי גוטליב, אמא מסורה לילדה עם צרכים מיוחדים, לבין ההסתה החמורה ששמענו לאחרונה מפי בכירים ביותר. אני קורא לכל חברי האופוזיציה לקחת אחריות, להרגיע את השיח, ולגנות בכל תוקף את המעשים הללו לפני שיהיה מאוחר מדי".

+המהפכה שכנגד
09:59 20/02/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

גם אם יוציאו עיזים מתוכנית לוין-רוטמן, אין פני ראשי המחאה ופובליציסטים שנרתמו ללבות את האש, לפשרה. רק להוביל למהפכה שכנגד, רק כי השלטון הלגיטימי, הימני, אינו לרוחם

[צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+יו"ר הכנסת: חסימת ח"כים - הרמת יד על הדמוקרטיה, מצפה להעמדות לדין
09:45 20/02/23  |  איציק וולף

יושב-ראש הכנסת, אמיר אוחנה, טוען כי הניסיון לחסום חברי כנסת מלהגיע לכנסת ולהצביע הוא-הוא הרמת יד על הדמוקרטיה.
"הדבר מתועב במיוחד כשעושים זאת לחברת כנסת שהיא גם אמא לילדה עם צרכים מיוחדים, המבקשת לקחת את ביתה למסגרת החינוכית. כך לא בונים גשרים, כך שורפים אותם. אני מצפה מכל מי שהדמוקרטיה הישראלית באמת יקרה לו — לגנות בכל פה את האלימות המבישה הזאת. כל חברי הכנסת שירצו להצביע יגיעו היום לכנסת ואף אדם לא ימנע את האפשרות הזאת", אמר.
עוד הוסיף כי הוא אמצפה ממשטרת ישראל לא רק להרחיק מיידית כל פורע חוק המרים את ידו על הדמוקרטיה אלא גם להעמידו לדין במלוא החומרה.

+מפגינים חסמו את כביש 65, סמוך לכרמיאל
09:35 20/02/23  |  איציק וולף

עשרות מפגינים חוסמים את כביש מספר 65, בכניסה למרכז הקניות ביג בכרמיאל. זאת, במחאה על כוונת הקואליציה לאשר את תחילת הרפורמה המשפטית בקריאה ראשונה. במקום מורגשים עומסי תנועה כבדים מכיוון מזרח למערב.

+לפיד: מגנה את המצור על ביתה של ח"כ גוטליב, שולח לבתה חיבוק
08:56 20/02/23  |  איציק וולף

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אמר כי הוא מגנה בתוקף את המצור על ביתה של ח״כ טלי גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים, ואת העובדה שלא איפשרו לה להוציא את הילדה למסגרת. "זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של המחאה. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק", צייץ לפיד - בעצמו אב לבת בעלת צרכים מיוחדים - בחשבון הטוויטר שלו.

+מי אתה, יריב לוין
08:22 20/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

לוין למד בתיכון בויאר בירושלים  ▪  בצה"ל היה ג'ובניק, כנראה מוצלח  ▪  גם בחיים האזרחיים  ▪  מישהו שמע שחרש תלם? ירה בתת מקלע? שוטט כנכדי בגאיות ובוואדיות חשובות ומעבר לגדר האש והעשן בעזה להגן על ישראל?

לוין. ג'ובניק [צילום: אביר סולטן]
+האשם הוא שם
07:59 20/02/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה

יש לנטוש את חוק ההסדרים, לחוקק חוק תקציב מוסכם על-ידי כל חברי הכנסת ולשנות את כללי המשחק  ▪  לבטל משמעת קואליציונית, לאסור על פירוק מפלגות בכנסת לאחר שנבחרו ולהתחיל לקבוע כללי התנהגות וקבלת החלטות בכנסת

משמעת קואליציונית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מפגינים חסמו את רכבו של ח"כ רוטמן
07:37 20/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אנשי מילואים נושאי דגלים חסמו את הכביש ביישוב פני קדם שבמזרח גוש-עציון לקראת יציאת יו"ר ועדת החוקה לכנסת, שם תאשר המליאה בקריאה ראשונה את התחלת הרפורמה המשפטית  ▪  מפגינים חסמו את הגישה לביתה של ח"כ גוטליב  ▪  שיא המחאה - בהפגנת ענק מול הכנסת בשעה 14:00

רחובות בירושלים ובחיפה נחסמים מ-8:00 בבוקר [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+השאלות שלא נשאלו
07:08 20/02/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

התקשורת לא העזה לשאול ולו שאלה אחת את מי מהמפגינים  ▪  את העולזים, החוגגים, המניפים אל על את דגלי פלשתין, לא מצאה לנכון לשאול, אם הם אינם מתביישים ביום כזה להניף את דגל השמדת יהודי באשר הוא

ברל כצנלסון [צילום: זולטן קלוגר/לע"מ]
+תורת לחימה
22:38 19/02/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - לשאת תמיד, מדינת-חסות, הסדרה, ליקוק פצעים, איפה-ואיפה והעזה ייחודית  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)  ▪  שבוע טוב וחודש טוב  ▪  "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית, דף כ"א, עמוד א')

יעלון. מדשדש בפוליטיקה הישראלית? [צילום: אורן בן-חקון]
+נתניהו: לא תהיה בישראל מלחמת אחים - כי אנחנו אחים
22:25 19/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה על דברי שגריר ארה"ב: "על כל הדמוקרטיות לכבד את רצונותיהם של עמים חופשיים אחרים, כפי שאנחנו מכבדים את החלטותיהן הדמוקרטיות"  ▪  ניידס ריכך דבריו: "לא קראתי לבלום, קראתי להאט. אנחנו לא הולכים לקבוע לישראל כיצד לבחור את בית המשפט העליון. אנחנו סומכים על נתניהו"

[צילום: רועי אברהם, ניר שרף/לע''מ]
נתניהו. אין מה לדאוג, ישראל תישאר דמוקרטיה [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+לפיתת הסיקריקים וחנק הקנאים
22:23 19/02/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

חלק ממובילי המחאה אימצו טרמינולוגיה אלימה, חסרת מעצורים. חלקם קוראים בגלוי למלחמת אחים, למרי אזרחי, לסירוב פקודה, לאחוז בנשק, לרצח ראש ממשלה

אנשי המוסר החד-כיווני [צילום: אבשלופ ששוני/פלאש 90]
+האם לוין עובד בפועל עבור לפיד
22:21 19/02/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

שיקול מרכזי שלא שמעתי מפיו של שר המשפטים לוין הוא מה יקרה אם הימין יפסיד בבחירות והשמאל בראשות לפיד ישתמש בתוצאות הרפורמה על-מנת להפוך את המדינה לסניף של מפלגתו הדיקטטורית

לפיד. אפס בשיקול דעת [צילום: יאיר לפיד/יונתן זינדל]
+לוין לראשי הקואליציה: פסקת ההתגברות תאושר השבוע
21:45 19/02/23  |  עידן יוסף

שר המשפטים יריב לוין התחייב בישיבה שקיים עם ראשי מפלגות הקואליציה כי פסקת ההתגברות תאושר עוד השבוע. בסביבת נתניהו אומרים שראש הממשלה מתכוון להשתתף מחר בהצבעה על החלק הראשון ברפורמה המשפטית, שעוסק בשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים ובאיסור על שופטי בג"ץ לפסול חוקי יסוד (כאן חדשות).

+לפיד: חקיקה חפוזה ואלימה שקורעת את העם לגזרים
21:29 19/02/23  |  עידן יוסף

יו"ר יש עתיד, ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, בתגובה לדבי השר סמוטריץ': "בצלאל, מי שרוצה למנוע מלחמת אחים לא מקדם חקיקה חפוזה ואלימה שקורעת את העם לגזרים. אתה כבר לא נער גבעות עם פחי בנזין. בתפקידים בכירים עדיף לא להכנס לפאניקה כל כך מהר, ולא להאשים אחרים בנזקים שאתה גורם לא אותי ולא את הממשל האמריקני".

+הרצוג חושש: קריסת המדינה לפני הגיעה לשנת ה-80
19:53 19/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא המדינה מעריך שניתן להגיע להסכמות בתוך מספר ימים וקרא להגיע להסכמות  ▪  "אסור לנו לוותר על המדינה היהודית והדמוקרטית"

הרצוג. צמאים להידברות ולאחריות [צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ]
+מיארה: נתניהו רשאי "להרגיע את הרוחות" סביב הרפורמה
19:43 19/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המשנה ליועצת מבהיר: אסור לנתניהו לעסוק בפרטי הרפורמה ועליו להעביר לשר אחר את סמכויותיו לגביה  ▪  נתניהו: לא זקוק לאישור מאיש

לימון. בסתירה לאיסור [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+סמוטריץ': לפיד הכריז מלחמה נגד המדינה
17:44 19/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר הצהיר שהקואליציה לא תעצור את הליך חקיקת הרפורמה המשפטית וקרא לאמריקנים לא להתערב בענייניה הפנימיים של ישראל

סמוטריץ'. דיס-אינפורמציה של התקשורת [צילום: מאיר אליפור]
+ארה"ב חוששת שסין תסייע לרוסיה בנשק קטלני
17:04 19/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

גורמים אמריקניים טוענים כי הממשל הסיני מסייע לרוסיה במתקפה באוקראינה באמצעות אספקת סיוע לא קטלני  ▪  "הם לא שללו לחלוטין מעבר לסיוע באמצעים קטלניים"

רוסיה מתכוננת לגל חדש של התקפה באביב [צילום: שירות העיתונות של משרד ההגנה הרוסי/AP]
+מדוע סולקנו מאפריקה
14:26 19/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אויבי ישראל ארבו לה גם בעבר, אך התביעה הכללית בישראל ובצה"ל היו חומת המגן שלה  ▪  כאמור, האויבים רצו להתנכל לנו כל השנים  ▪  אבל אי-אפשר היה, הגוף הישראלי היה מחוסן

נתניהו. אשם [צילום: יואב דודקביץ']
+הידברות ללא תנאים מוקדמים ועוד
13:55 19/02/23  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה

התופעה של שנאת אשכנזים רווחת בקרב חלק מהמזרחיים שמאשימים את מפאי בקיפוח ואפליה של הוריהם או הסבים והסבתות שלהם  ▪  השנאה לאשכנזים החיים כיום היא שנאת חינם  ▪  האשכנזים החיים כיום אינם אחראים למדיניותה של מפאי  ▪  המנהיגות של מפאי נמצאת כולה בבית הקברות

אמסלם. חי משנאת אשכנזים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
עידן יוסף
נשיא המדינה מעריך שניתן להגיע להסכמות בתוך מספר ימים וקרא להגיע להסכמות    "אסור לנו לוותר על המדינה היהודית והדמוקרטית"
איתמר לוין
המשנה ליועצת מבהיר: אסור לנתניהו לעסוק בפרטי הרפורמה ועליו להעביר לשר אחר את סמכויותיו לגביה    נתניהו: לא זקוק לאישור מאיש
איציק וולף
שר האוצר הצהיר שהקואליציה לא תעצור את הליך חקיקת הרפורמה המשפטית וקרא לאמריקנים לא להתערב בענייניה הפנימיים של ישראל
איציק וולף
גורמים אמריקניים טוענים כי הממשל הסיני מסייע לרוסיה במתקפה באוקראינה באמצעות אספקת סיוע לא קטלני    "הם לא שללו לחלוטין מעבר לסיוע באמצעים קטלניים"
דן מרגלית
אויבי ישראל ארבו לה גם בעבר, אך התביעה הכללית בישראל ובצה"ל היו חומת המגן שלה    כאמור, האויבים רצו להתנכל לנו כל השנים    אבל אי-אפשר היה, הגוף הישראלי היה מחוסן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il