X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. לתפוס פיקוד [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
זוטות - נתניהו, בן-גביר, לוין, עמית.
על נתניהו האב, שחייב לתפוס בחזרה פיקוד ונתניהו הבן, שחייב לרסן עצמו והשר בן-גביר, שחייב להימנע מניצול חסינותו לעליה להר-הבית ולהצתת אש ועל השר לוין, שיכול להשיג חצי תאוותו ולעכב/לטרפד מינוי יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון

התחזיות קודרות בתחום המדיני, ביטחוני וכלכלי. הקואליציה אומנם חזקה - 64 מנדטים, איש מחברי הכנסת לא מתנדנד. אך בכל זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו מאבד גובה, הן בקרב הציבור הרחב והן בקרב מצביעיו המוסרתיים, שמאוכזבים מתפקודו. ולא בכדי. נתניהו נמנע מהטלת מרותו - מכוח סמכותו כראש ממשלה, על חברי הממשלה ובראשם על בצלאל סמוטריץ' ועל איתמר בן-גביר. אם לא ישכיל לקחת בחזרה לידיו את הפיקוד, ולהנחות/לכפות גם עליהם הימנעות מהתבטאויות קיצוניות הגוררות ניגוח הממשלה, באופן מיותר, עלולה ממשלתו להיקלע לסיכון של אובדן דרך וקריסה בהמשך. נתניהו מבין זאת היטב. לכן החל לפעול. עצירת החקיקה בתחום המשפטי, כמו גם יישוב ההדורים עם שר הביטחון יואב גלנט לאחר 'טיגון' של שבועיים, ומנהיגותו בימים האחרונים בעניין מסגד אל-אקצה, נובעים מהחלטתו החדשה: לתפוס מחדש פיקוד.

אל-אקצה
בן-גביר. למנוע ניצול חסינותו [יונתן זינדל/פלאש 90]

נתניהו הוביל ביום 11.04.23 החלטה, יחד עם שר הביטחון יואב גלנט, לאסור עליית יהודים להר-הבית החל משביעי של פסח ועד תום רמדאן (סה"כ 10 ימים). ההחלטה התקבלה בהמלצת גורמי הביטחון הבכירים (הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל) - שקבעו שיש לפעול לפעול להורדת הלהבות ולמניעת סיכונים ביטחוניים, וזאת בניגוד לדעתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר, שהתנגד להחלטה ודרש לאפשר עליית יהודים להר-הבית גם אם הדבר מצריך הקצאת כוחות גדולים להבטחתם.
גם לאחר ההחלטה, בן-גביר לא קיבל את הדין. מיד לאחר הודעת לשכת ראש הממשלה, הוא מסר הודעה לפיה מדובר בהחלטה שגויה שגורמת נזק לישראל, וכו' וכו'. הנה, שוב נראה כי בן-גביר לא מכבד החלטה שמתקבלת בפורום כה-חשוב, שבו הוא חבר, על-אף היותו חבר בכיר בממשלה.
עכשיו צריך ראש הממשלה להשגיח שבן-גביר לא ינצל לרעה את חסינותו כחבר כנסת לעלות בכל זאת להר-הבית ולהצית תבערה גדולה. אם חלילה יפעל בניגוד להחלטת הפורום המדיני-ביטחוני, יידרש נתניהו לפטרו לאלתר.

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו, טעון איפוק [צילום: פלאש 90]

יאיר נתניהו, שכואב את כאבה של משפחתו ונאלץ לעמוד בפני מתקפות פרועות ומלוכלכות במשך עשרות שנים, גורם נזק עצום לעצמו ולמשפחתו בציוציו שחלקם מופרכים מעיקרם. נתניהו-האב מכיר בזאת היטב. הציוץ בטוויטר שבו האשים יאיר נתניהו את ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן במימון הפגנות שנועדו להפיל את ממשלתו של נתניהו, היה ציוץ אחד יותר מדי. לא בכדי התאייד יאיר מרשת הטוויטר.
טוב יעשה יאיר נתניהו אם יגלה נוכחות מרוסנת, מאופקת, מקצועית. בלי האשמות שווא ותוך התמקדות בעיקר. לא חייבים להגיב לכל ציוץ מופרך ופוגעני שמפיצים יריביו של האב, בהם עיתונאים מטעם עצמם ופוליטיקאים קטנים. הוא זכאי, כמובן, לפעול להגנת משפחתו, בתקיפות ובנחישות - כפי שזכאי כל אדם - אך כדאי שיתן קצת קרדיט לאביו, שיודע כיצד להגן על עצמו ומדיניותו בזמן שיבחר בעצמו.

לוין, עמית.
לוין. בידיו הכוח לטרפד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שר המשפטים יריב לוין פועל כידוע לביצוע שינויים בחוק שייתנו כוח עצום לנציגי הקואליציה בכלל ולנציגי הממשלה בפרט בוועדה לבחירת שופטים. אחת ממטרותיו: להפסיק לאלתר את הנוהג הקיים עשרות שנים, לפיו נשיא בית המשפט העליון ממונה לפי שיטת הסניוריטי. היינו: לפי הוותק של שופטי בית המשפט העליון בערכאה זו.
ובאופן יותר ספציפי, פועל לוין כדי למנוע את מינויו של המשנה לנשיאה, יצחק עמית, לנשיא בית המשפט העליון במקומה של הנשיא אסתר חיות שעתידה לצאת לגמלאות ביום 16.04.23 עם הגיעה לגיל 70.
לוין יכול להשיג כבר עתה, גם בלא שינוי בחוק ובהתאם לחוק הקיים, את חצי תאוותו: לעכב או למנוע מינויו הרשמי של עמית לנשיא (לדעת הח"מ: יש לבטל שיטת הסניוריטי בתוקף מהמינוי שיהא לאחר פרישתו של השופט עמית). כדאי לזכור: על-פי החוק הקיים, מינוי שופט/נשיא לבית המשפט העליון מחייב תמיכה של שבעה מחברי הוועדה. עד פרישתה של חיות - קיימת בפועל זכות ווטו למינוי נשיא הן בידי נציגי הקואליציה והן בידי חיות ושניים מעמיתיה השופטים החברים בוועדה. ובמילים פשוטות: מינויו של עמית אינו מובטח גם לפי שיטת הסניוריטי, בלא הסכמת השר לוין.
למעשה, אם עד הגיעה של חיות לגמלאות לא ימונה במקומה נשיא - הפורום החוקי לכינוס הוועדה מחייב חברותו של נשיא בית המשפט העליון בוועדה כאחד מתוך שלושת נציגי בית המשפט העליון - מושבתת בפועל עבודת הוועדה, בשל העדר קְווֹרוּם חוקי, קל וחומר נוכח זאת שהוועדה בהרכבה החדש טרם הוקמה על-ידי שר המשפטים (המבנה הרשום עדיין הוא בראשותו של שר המשפטים הקודם גדעון סער). עוזי פוגלמן יצטרך להסתפק רק במילוי תפקידי הנשיא, כממלא-מקום, מתוקף תוארו כמשנה לנשיאה. זה מצב בעייתי ביותר שיאפשר לשר לוין, גם בלא שינוי החוק, לעכב מאוד או אף לטרפד כניסתו הרשמית של עמית לתפקיד הנשיא.

תאריך:  12/04/2023   |   עודכן:  12/04/2023
+הפגנה מול המימונה שבה משתתף נתניהו
22:32 12/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה ורעייתו הגיעו לשכונת בית אליעזר בחדרה לחגיגות המימונה  ▪  "נבוא חשבון עם כל אחד מהמרצחים, נתגבר על המחלוקות"  ▪  לראשונה מתקיימת מימונה ברחבת הכנסת, ביוזמת יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה

מימונה, הערב בצור משה [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
איתמר בן גביר בחגיגות מימונה של עורך ערוץ 14 [צילום: דובר עוצמה יהודית]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זוטות - נתניהו, בן-גביר, לוין, עמית.
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
לוין התנהל בטיפשות, כנראה
בני בנקר  |  12/04/23 14:25
 
- לא>עמית כנשיא היה פוסל!כל השאר
ע_הראל  |  13/04/23 18:10
 
- זאת "הבעייה" , בנקר ?
שלמה המגיב  |  14/04/23 11:56
2
תופס פיקוד ? הנאשם שבוי שלהם
סתם אחד  |  12/04/23 14:42
3
תם עידן נתניהו.בקרוב הבחירות
חשדנית  |  12/04/23 15:37
4
חיזבאללה מאיים בנשק ביום שישי
חשדנית  |  12/04/23 18:46
5
תקציב המדינה אמור לעבור עד סוף
חשדנית  |  13/04/23 12:02
6
הטעות הקשה
ד"ר עדי ירדן  |  13/04/23 23:22
 
- מי כאן "הסרבנים והמורדים",עדי?
שלמה המגיב  |  14/04/23 23:20
7
לוין יכול למנוע מינוי עמית
בני בנקר  |  14/04/23 16:13
 
- וכשחיות פורשת>תמשיךלהחזיק לשכה
ע_הראל  |  19/04/23 05:13
8
חיות אמורה לפרוש באוקטובר 2023
אלכס  |  17/04/23 13:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איתמר לוין
הקרן צופה שהצמיחה השנה בישראל תהיה 2.9%, לעומת תחזית של 3% באוקטובר אשתקד - לפני הבחירות והצגת הרפורמה המשפטית    לעומת זאת, הקרן העלתה את תחזיות הצמיחה לעולם כולו ולמשקים המפותחים שישראל נמנית עליהם    אין שינוי בתחזית לישראל לשנה הבאה: צמיחה של 3.1%
דן מרגלית
הממשלה הנוכחית לא רק זדונית אלא גם נרפית    היא לא התכוננה לקראת חודש רמדאן    מה בין זה לבין אסון מירון? שבגליל לא אירע מעולם אסון עד למוות הטראגי של החוגגים בקבר רשב"י בל"ג בעומר לפני כשנתיים, ואילו בהר-הבית הכל צפוי וידוע מראש
עמנואל בן-סבו
ממשלת ישראל החדשה, כמו מדינת ישראל, נמצאת תחת מתקפה רב זירתית בביטחון הלאומי, בחוסן המתערער באופן שיטתי על-ידי סוכני כאוס ברמות שונות ובארגונים מגוונים
אפרים הלפרין
המדינה רועשת    מסמך בעל סיווג סודי ביותר מעיד על קליטת סיגינט הטוענת לשת"פ בין המוסד למחאות    המסמכים האמריקנים לא גילו לנו את אמריקה
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il