X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברק, נתניהו. בימים טובים [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
איזה עולם מוזר
הקרע הנוכחי במדינה נובע מאי-קבלת תוצאות הבחירות על-ידי מפלגות האופוזיציה נתניהו, בנט, גנץ, לפיד, ליברמן וכו' - כולם דומים. גם הפוליטיקאי הבכיר מכולם, אהרן ברק. אנשים עם מעלות וחסרונות. מי פחות ומי יותר חובה לבצע רפורמות משפטיות מהותיות לטובת הציבור, מוטב בהסכמה רחבה, ולא - גם בלעדיה

בימים האחרונים מקבל הח"מ פניות/הערות, הן בפניות ישירות, והן באמצעות רשתות חברתיות: מה קרה ליואב, אולי מאיימים עליו, מדוע הוא יום ככה ויום הפוך. ואני משיב לאוהביי, למאות אלפי הגולשים ב-News1, ולכל המבקרים וגם למלעיזים ומבקש להדגיש בזאת: אני פועל תמיד על-פי הבנתי, אמונתי ודרכי.
אני אותו איש, תמיד. עוד מהימים של גלובס ומעריב, וכן מתקופת הקמת News1 (שנת 2000). עשרות שנים עיתונאי-חוקר, עצמאי. לא שפוט של הימין, גם לא של השמאל. לא בעד, לא נגד. משתדל לפרסם מידע חם, מהותי ואמיתי. לעיתים גם תובנות. בלי חסינות לאיש - גם לא לעיתונאים שמשקרים לציבור, ודאי לא לכלי תקשורת מגויסים שחלקם אף לא בוחלים באג'נדה גלויה שתכליתה: הפלת ממשלת הימין.
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, בני גנץ, יאיר לפיד, אביגדור ליברמן וכו' - לא אשתמש בביטוי מעולם החי, כולם דומים בעיני. גם הפוליטיקאי הבכיר מכולם, אהרן ברק. אנשים עם מעלות וחסרונות. מי פחות ומי יותר. אני משתדל לפרסם מידע בזכותם או בגנותם, חיובי או שלילי בעיני המתבונן - הכל לפי העניין. כך נהגתי וכך יהא גם בעתיד. את זאת ניתן לראות היטב בארכיון אתרנו - חשפנו פרשות שהיכו בבכירים בימין וגם בבכירים בשמאל, בשופטים וגם באנשי עסקים, בעיתונאים וגם במו"לים. עדות לכך הם גם הכותבים ב-News1 - עיתונאים/בלוגרים, שזוכים לחופש ביטוי מלא. בלי הטיות-מדעת ובלי צנזורה.

לא מקבלים תוצאות הבחירות
לפיד, גנץ. מסיתים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

בעיני - נתניהו לא צורר ולא דיקטטור, אך גם לא צדיק גדול. נתניהו מנהיג חשוב, חזק, מקורי. אך הוא נקלע, שלא בטובתו, למציאות בלתי אפשרית בגלל אילוצים שונים. לא במעט בגלל ההסתה והחרמות נגדו (ונגד הציבור שבחר בו); וכמובן, גם בגלל סדרה של החלטות שגויות שקיבל: למשל - הפארסה עם יואב גלנט, מינויים פסולים להם הסכים (איתמר בן-גביר), הסתבכויותיו מחמת זאת שלא הקפיד על הכלל: שונא מתנות יחיה, ובגלל התבטאויות בראיונות/בהצהרות שנמצאו לא אמיתיות. נתניהו מקשה גם על אוהדיו להבין ולתמוך בו, כשהוא מבצע פעולות כאלה הנראות/נחשדות שנעשות מתוך פוזיציה משפטית בעייתית.
עברו של נתניהו מרשים. תרומתו למדינה עצומה - מדינית, ביטחונית וכלכלית. אך האופק האישי/הפוליטי קצר. גם בגלל העומס העצום המכביד בגילו, וגם בגלל הסיכונים הנובעים מכתב האישום נגדו. לכן, הגיע הזמן לגדל יורש. בהחלט. לטובת המדינה ואזרחיה. יורש פוטנציאלי שיוכל להוביל את גוש הימין לקראת תום הקדנציה של הכנסת הנוכחית או לאחריה, או בכל זמן נתון מאוחר או מוקדם יותר - כשייקרא לדגל.
הקרע הנוכחי שקורע את הציבור נובע ביסודו, לדעתי, מאי-קבלת תוצאות הבחירות מצד מפלגות האופוזיציה. לפיד, גנץ וליברמן, שטעמו מן השלטון ונהנו מהשררה, מנסים לבצע הפיכה. הם לא מוכנים לקבל ולהפנים ממשלה שמחצית מחבריה הם ממפלגת הליכוד ומחציתה נציגים של מפלגות דתיות/חרדיות. לפיד, גנץ וליברמן, וכן כל אותם גורמים שהצטרפו אליהם או פועלים בנפרד, לרבות אהוד ברק, אהוד אולמרט, אהרן ברק וקבוצה של בעלי הון, מטעים את הציבור, כאילו הרפורמות המשפטיות שמנסה הקואליציה להוביל מהוות בפועל הפיכת המדינה לדיקטטורה. מאות אלפי מפגינים מוסתים משמשים בידיהם כבשר תותחים, ככלי להשגת מטרתם האמיתית: הפלת הממשלה.
ניתנת האמת להאמר: ממשלה שבה חברות הליכוד ומפלגות דתיות/חרדיות, מפחידה את ראשי מפלגות השמאל-מרכז. אך במקום להתחבר ולהיכנס לממשלה, ולתרום מזמנם וממרצם לביצוע רפורמות שהכרחיות למדינה, מעדיפים לפיד-גנץ ושות' לחתור תחתיה. גם בדרך של הסתה שקרית ובמחיר של גרימת נזק עצום לביטחון המדינה ולכלכלתה.

חובה לבצע רפורמות

ייאמר כאן: איני תומך עיוור ברפורמות המשפטיות שהוביל שר המשפטים יריב לוין, כפי שנוסחו במקור, בידיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו. ממש לא. גם לוין לא. הח"מ בעד רפורמות משפטיות מהותיות שיבצרו את שלטון החוק וישרתו טוב יותר את האזרח:
  • בעד ביצוע שינויים בוועדה לבחירת שופטים (השחיתות העיקרית במינוי שופטים לעליון בוצעה בעיקר מצד אהרן ברק ודורית ביניש), כך שלא יאפשרו זכות וטו לנציגות השופטים;
  • בעד גידור סמכויות בית המשפט העליון בחקיקה מתאימה ומתן סמכות לבית המשפט העליון לפסול חוקים (למעט חוקי יסוד), כך ששופטי בית המשפט העליון יחויבו/יוכלו לשפוט לפי הוראות החוק בלבד ולא לפי העדפות/נטיות אישיות של מי מהם. והיו דברים מעולם;
  • בנוסף, יש לבצע גם חקיקה מתאימה, מושכלת, בנושא הייעוץ המשפטי לממשלה ומוסדותיה. את מוסד היועץ המשפטי לממשלה יש לפצל לשניים (יועץ משפטי, תובע ראשי) ואף לקבוע בחוק: יועץ הוא יועץ הוא יועץ, כשמו כן-הוא, חוות דעתו לא תהא מחייבת. ממשלה תוכל להחליף לעצמה יועץ בכל נקודת זמן (או לשכור את שירותיו של יועץ חיצוני, למטרה מסוימת), וכך גם שר שיוכל להחליף יועץ במשרד ממשלה עליו הוא ממונה; ולהבדיל - תובע ראשי, שירכז סמכויות בתום האזרחי והפלילי, ימונה לקדנציה בת שש שנים.
טיוטות הן טיוטות בלבד
טיוטות הצעות החוק שהגיש שר המשפטים לוין, טיוטות הן, כשמן. מלכתחילה הן הוצגו כמי שנועדו להשיג 300% מהמטרות, וזה כמובן לא אפשרי. צריך להכיר במגבלות הכוח של נתניהו בקואליציה ובמקביל בכוחות האחרים החורשים בתוכה. תרומתו של נתניהו יכולה להיות ממתנת, מרככת.
במו"מ אמיתי ורציני מצד נציגי הקואליציה והאופוזיציה ניתן להגיע לנוסחאות נכונות ולפשרות ראויות, לטובת הציבור. כדאי להאמין לנתניהו שכוונתו היא להוביל ביצוע רפורמות לטובת הציבור וכי מטרתו אינה דווקא החלשת בית המשפט העליון. למקטרגים הטוענים בגנותו כאילו הוא פועל להפסקת משפטו, אומר: האינטרס של נתניהו הוא לכתוש את התביעה, בבית המשפט. באי-כוחו עושים זאת בהצלחה מרובה. הדעת נותנת, כי רק מערכת משפטית חזקה תוכל, בגיבוי נשיא המדינה, לבצע עמו הסדר טיעון מקל, אף ללא קלון - גם בהתנגדות עזה מצד המערכת הפוליטית ושליחיה.
ובכל זאת, צריך להיות ברור: נערכו בחירות, הציבור אמר דברו בעד רפורמות משפטיות. גוש הימין הוא שנבחר להוביל את המדינה. מפלגת המחנה הממלכתי בראשות גנץ תומכת ברפורמות מסוימות (כולל פיצול מוסד היועמ"ש) או אחרות כפי שגם הצהירה במצעה לפני הבחירות. בנסיבות שנוצרו, מוטב לבצע רפורמות ושינויים בהסכמה רחבה, עם או בלי חסות נשיא המדינה יצחק הרצוג. אך אם לא תושג הסכמה, יש לבצע את הרפורמות גם בלעדיה.

תאריך:  22/04/2023   |   עודכן:  22/04/2023
+הרצוג: להוציא את המחאה מבתי העלמין
00:55 23/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הנשיא קורא במקביל לפוליטיקאים להימנע מנאומים מתריסים ואמירות מתריסות  ▪  טוען כי גורמים רבים מנסים "למשוך את השטיח" מתחת להידברות, מביע אמון ברצון של ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע לפשרות בנוגע לרפורמה המשפטית ומבהיר כי לא יהסס להטיל את האחריות על מי שיכשיל את ההידברות

הרצוג. תנשמו עמוק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+עשרות אלפים ממתנגדי הממשלה הפגינו ברחבי הארץ
23:24 22/04/23  |  עידן יוסף

שבוע 16 להפגנות. בעשרות מוקדים ברחבי הארץ התקיימו הפגנות נגד הממשלה. המרכזית שבהם נערכה ברחוב קפלן בתל אביב. בתל אביב מפגינים ניסו לרדת לכביש איילון ונבלמו ע"י כחות המשטרה, הכביש נחסם למספר דקות ונפתח חזרה לתנועה.
הפגנות התקיימו גם בחיפה, באר שבע, ירושלים, נתניה, אשדוד, הרצליה, ראש העין, בית שמש, כפר סבא ובת ים. בהפגנות הערב צוין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שיתקיים השבוע.

[צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+השר זוהר: לעצור ולהגיש כתב אישום נגד חוסמי כבישים
22:30 22/04/23  |  עידן יוסף

שר התרבות והספורט מיקי זוהר קורא למשטרה לעצור מיד כל חוסם כבישים ולהגיש נגדו כתב אישום חמור. הערב פינתה המשטרה כ-20 פעילים נגד הממשלה שהתפרצו לנתיבי איילון.
"הגיע הזמן שמשטרת ישראל תעשה סוף לשיטה בכך שתוודא שאין יותר חסימת כבישים", אמר זוהר. "הפגנה - כן, אנרכיה - לא".

+מובילי המחאה: אין כוונה למנוע ממשפחת נתניהו להתייחד עם זכרו של יוני
21:04 22/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+השר בן-גביר שלח מכתב התראה לפעילים שקראו לו "משתמט"
20:43 22/04/23  |  עידן יוסף

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר שלח מכתב התראה לארגון "אחים לנשק" שפרסם נגדו בשבועות האחרונים כי "השתמט משירות צבאי", מכנה את הקמפיין שלהם "שקר מוחלט" ודורש מהם פרסום התנצלות ופיצוי כספי בסך עשרה מיליון ש"ח לצורכי פשרה. כידוע, בן-גביר רצה להתגייס לצבא, אך צה"ל לא אישר לו להתגייס.

+לפיד, אטלי, והמכונית הריקה
10:06 22/04/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

היהיר הכריז שמקומו יישאר ריק. כאשר חושבים על לפיד, אי-אפשר שלא להיזכר באמירתו האלמותית של וינסטון צ'רצ'יל על יורשו בתפקיד ראש ממשלת בריטניה: "מכונית ריקה הגיעה לרחוב דאונינג 10, וממנה יצא קלמנט אטלי"  ▪  מנהיג האופוזיציה המפוצלת ומנהיג המחנה האנטי דמוקרטי חשב שיצליח לרכב על נמר המחאה

לפיד. רוכב על נמר המחאה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+זו הייתה סרבנות ופגיעתה קשה במיוחד
09:03 22/04/23  |  פרופ' קובי מיכאל   |   לרשימה המלאה

התקדים המסוכן שיצרו אנשי המילואים עלול לחלחל לצבא כולו, יגרום לחשדנות מצד הדרג המדיני ויפגע בשיח בינו לבין הדרג הצבאי  ▪  הליך הריפוי יהיה ממושך וחייב להתחיל בהכרה בחומרת המצב

מחאת המילואימניקים [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איזה עולם מוזר
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
תאור מדוייק
גז'במכר יצחק  |  22/04/23 13:58
2
עולם כמנהגו נוהג
באום  |  22/04/23 14:09
3
שקרן בכסות עיתונאי
יוסי מ  |  22/04/23 14:10
 
- יוסי צודק ב מאה ואחד אחוז
בעל ניסיון  |  22/04/23 22:31
4
איזה עולם מוזר
אורח  |  22/04/23 14:16
5
יואב היקר, אתה לא צריך להתנצל
הירונימוס  |  22/04/23 14:22
 
- צודק, 10/10
בעל ניסיון  |  22/04/23 22:39
6
מה זו דיקטטורה?
נטיע סולודר  |  22/04/23 19:45
7
לפי כמות הציוצים בטוויטר של בן
בני בנקר  |  22/04/23 20:52
8
אדון יצחק- אתה כנראה התעוררת
האזרח ר.  |  22/04/23 22:11
9
האופוזיציה היא הדיקטאטורה
אופיר  |  23/04/23 00:42
10
המפתח וגורל המדינה בידי ביבי
מרדכי הראלי  |  23/04/23 16:45
11
יואב, אתה מקל.
ד"ר עדי ירדן  |  26/04/23 19:21
12
עולם מוזר-הכתב המצטיין קרלסון
חשדנית  |  27/04/23 17:12
 
- ערימה של הבלים
הירונימוס  |  29/04/23 15:11
13
הבלים בראש שלך.הנה העובדות
חשדנית  |  29/04/23 20:56
14
חוסר הבנה
שמחה ניר, עו"ד  |  28/11/23 13:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
רון בריימן
היהיר הכריז שמקומו יישאר ריק. כאשר חושבים על לפיד, אי-אפשר שלא להיזכר באמירתו האלמותית של וינסטון צ'רצ'יל על יורשו בתפקיד ראש ממשלת בריטניה: "מכונית ריקה הגיעה לרחוב דאונינג 10, וממנה יצא קלמנט אטלי"    מנהיג האופוזיציה המפוצלת ומנהיג המחנה האנטי דמוקרטי חשב שיצליח לרכב על נמר המחאה
פרופ' קובי מיכאל
התקדים המסוכן שיצרו אנשי המילואים עלול לחלחל לצבא כולו, יגרום לחשדנות מצד הדרג המדיני ויפגע בשיח בינו לבין הדרג הצבאי    הליך הריפוי יהיה ממושך וחייב להתחיל בהכרה בחומרת המצב
יוסי דר
הטריק ברור והשטיק שקוף: באמצעות קריאה להגדלת מספר המפגינים ברק מפעיל ומגביר - מבחוץ - לחץ על נציגי הממשלה במשא-ומתן, וזאת - תוך שהוא מציב בפניהם שני קווים אדומים במילים ברורות ובקצב הכתבה: הפוליטיקאים לא יוכלו למנות שופטים, ועיקרון הסניוריטי יישאר על מכונו
איציק וולף
צירים רבים ממפלגות מרכז-שמאל המשתתפים בקונגרס הציוני בבנייני האומה צרו על אולם שבו שהה יו"ר ועדת החוקה של הכנסת    השוטרים הוציאו את רוטמן מדלת אחורית
אלדד יניב
תא"ל במילואים גל הירש אופטימי למרות המחלוקות הפוליטיות ומתפלל שביום הזיכרון אנשים ינשכו שפתיים ויבינו שלמען הנופלים דרושה דממה    "אנחנו חברה שסועה ומפולגת כי המנהיגות - בכל הקשת הפוליטית - לא משקיעה מספיק ב'אנחנו' לפני 'אני'"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il