X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
איך להיות קטן יותר ומהיר יותר [צילום: סת' ווניג, AP]
אקונומיסט לקראת 2024: AI
לא להראות מה אפשרי, אלא מה מעשי
הטכנולוגיה המסעירה את העולם משתפרת בגודל, בנתונים וביישומים כדי שניתן יהיה ליישם אותה מבחינה מסחרית, וכל זה – לצד המרוץ למציאת הבינה המלאכותית הכללית

ההתעניינות בבינה המלאכותית הגיעה לרמה של קדחת ב-2023. בששת החודשים שחלפו מאז השיקה OpenAI את ChatGPT בנובמבר 2022, זינק המונח "בינה מלאכותית" פי ארבעה בחיפושים בגוגל. שליש מהמשיבים בסקר שנערך באוגוסט השנה אמרו כי מעסיקיהם משתמשים ב-AI לפחות בצורה אחת. יש שלושה תחומים מרכזיים בהם משתפרים כעת המודלים: גודל, נתונים ויישומים – מסבירה כתבת הטכנולוגיה של אקונומיסט, אבי בטריקס, ב-The World Ahead 2024.
ראשית, הגודל. בשנים האחרונות, ההנחה המקובלת ב-AI הייתה שגדול יותר פירושו מהיר יותר. למרות שמחשבים הפכו קטנים יותר ועוצמתיים יותר, זה לא נכון לגבי מודלים לשפה גדולה (LLM). המודל המתניע את הגרסה המתקדמת ביותר של ChatGPT זקוק ל-16,000 שבבים ייחודיים, שבועות ארוכים של אימון והשקעה של 100 מיליון דולר. התקציבים בהם מדובר מאיינים את הכדאיות של השימוש.
כאשר המודלים הופכים למוצר מסחרי, גדלה ההתמקדות בשימור היכולת תוך הפיכתם לקטנים יותר ומהירים יותר. דרך אחת היא לאמן מודל קטן יותר תוך שימוש ביותר מידע אימוני. גישה אחרת היא לדחוס יותר פרמטרים לכל שבב; שבבים קטנים יותר הם זולים יותר, ואת חלקם ניתן להפעיל אפילו במחשב נייד ובסמארטפון.
שנית, הנתונים. המודלים של AI הם מכונות נבואיות ההופכות ליעילות יותר כאשר מאמנים אותן ביותר נתונים. אבל תשומת הלב עוברת מ"כמה" ל"כמה טוב". הרלוונטיות של גישה זו עולה ככל שקשה יותר למצוא נתונים לאימון: המאגר של מידע איכותי יתייבש תוך שנים אחדות. שימוש בתפוקת המודלים הקיימים כדי לאמן חדשים עלול להוביל למודלים פחות איכותיים. מציאת התמהיל הנכון של נתוני אימון היא עדיין יותר אמנות מאשר מדע. המודלים מאומנים יותר ויותר בשילוב של סוגי נתונים, כולל שפה, קוד מחשב, תמונות ואפילו סרטונים.
לבסוף: אלו יישומים חדשים עשויים לצוץ? AI התקדם מהר מכפי שניתן לנצל את יתרונותיו. במקום להראות מה אפשרי, צריך כעת להראות מה מעשי. המנצחים יהיו לא מי שיפגינו את יתרונות המודלים עצמם, אלא שילמדו כיצד להשתמש בהם בצורה יעילה – צופה בטריקס.
נכון לעכשיו יש שלוש דרכים עיקריות להשתמש במודלים. הראשונה: ליטול אותם כמות שהם ולהזין להם שימושים ספציפיים. השנייה: כוונון של המודל כדי לשפר את ביצועיו במשימה מוגדרת. השלישית: להפוך את ה-LLM לארכיטקטורה גדולה יותר וחזקה יותר – כמו לבנות מכונית סביב מנוע.
לאור ההתמקדות בשימוש המסחרי ב-AI, נמשך המרוץ אחרי הבינה המלאכותית הכללית. LLM וצורות אחרות של AI הן פיסה מהפאזל, צעד אחד בדרך, אך לא התשובה הסופית. כפי שאומר כריס מנינג מאוניברסיטת סטנפורד: "אין סיבה להאמין שזוהי הארכיטקטורה הטבעית האולטימטיבית ושלעולם לא נמצא משהו טוב יותר".

תאריך:  20/12/23   |   עודכן:  20/12/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אקונומיסט - תחזיות 2024
איתמר לוין
הסחר העולמי פרח השנה למרות כל הצעדים הלוחמניים שאמורים היו להגביל אותו, וכך יהיה גם בשנה הבאה - גם אם יהיה צורך בהתאמות כמו מדינות ביניים והסכמים מעודכנים
איתמר לוין
ארה"ב, רוסיה וסין נמצאות בדרך למרוץ חימוש גרעיני מחודש, שיהיה קשה עוד יותר להגביל אותו מאשר בעבר. המרוץ עלול להפוך לדהירה
איתמר לוין
שוק העבודה במדינות העשירות לוהט, והגורמים המבניים שהובילו לכך מאז 2021 עודם בתוקף    המחסור בעובדים אפילו עשוי להפוך למצב של קבע, תוך יצירת תופעה של "אגירת עבודה"
איתמר לוין
ענפים כמו מלט, פלדה, תקופות ותשתיות זקוקים לדלקים מאובנים - אבל התפתחויות טכנולוגיות, המדיניות של מקבלי ההחלטות ומקורות כספיים ענקים יובילו לשינוי המתבקש גם בהם
איתמר לוין
לקנות את נאמנות הצבא והמשטרה, למנות שופטים צייתנים, להפוך את השידור הציבורי לתעמולה, להקשות על האופוזיציה באמצעים מינהליים, לאסור את מנהיגיה, לגרום למתים "להצביע" תמורת השליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il