X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם גלקסו סמית קליין
▪  ▪  ▪

סוכנות התרופות האירופאית ה-EMEA, אישרה אמש לחברת התרופות גלקסו סמית קליין (GSK) לשווק את טייקרב (Tykerb), תרופה חדשה הניתנת ללקיחה בבליעה לטיפול בסרטן שד מתקדם או גרורתי, בשילוב עם כימותרפיה, ב-27 מדינות החברות באיחוד האירופי.
האישור ניתן בעקבות קבלת תוצאות מעודדות של ניסויים קליניים, שחלקם אף התקיימו בישראל, אשר הראו שיפור בסיכויי הישרדות בחולות סרטן השד. התרופה ניתנת בצורת כדורים והטיפול אינו מצריך אשפוז או עירוי. מדובר בתרופה ביולוגית ממוקדת מטרה, שהחומרים הפעילים בה תוקפים באופן ישיר רק את הקולטנים בתוך התא הסרטני ואינם פועלים על תאים אחרים כמו בטיפול כימותרפי.
בימים הקרובים תוגש התרופה לדיוני הוועדה הציבורית להרחבת סל התרופות לשנת 2009, אשר תקציבה עומד על 425 מיליון שקלים וחברים בה פרופ' מנחם פיינרו, המכהן כיו"ר, ד"ר אסנת לוקסנבורג, ראש המינהל לטכנולוגיות רפואיות ותשתיות במשרד הבריאות, המרכזת את הוועדה וכן ד"ר אמנון להד, פרופ' משה מיטלמן, מר משה בר סימן טוב, ד"ר ברכה זיסר, ד"ר רחל אדטו, ד"ר זאב אהרונוסון, גב' איריס גינזבורג, ד"ר אנדי וייטמן, פרופ' נועם זוהר, ד"ר חזי לוי, ד"ר ניקי ליברמן, עו"ד יואל ליפשיץ, גב' אתי סממה, גב' רות רלב"ג, ד"ר חגי קדם והרב יובל שרלו.
בחודש מרץ 2007 קיבלה התרופה גם את אישור ה-FDA, מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית ובעקבות כך הוגשה לרישום בישראל במשרד הבריאות וממתינה לקבלת אישורו.
בחודש דצמבר 2007 השיקה בישראל חברת התרופות גלקסו סמית קליין (GSK) תוכנית נגישות, במסגרתה קיבלו עד כה 124 נשים בישראל את התרופה ללא תשלום. עם קבלת אישור סוכנות התרופות האירופית, הודיעה GSK כי כל הנשים ברחבי הארץ, אשר החלו כבר לקבל את התרופה ללא תשלום, ימשיכו לקבלה כל ימי חייהן.
בנוסף לכך, עד לאישורה במשרד הבריאות בישראל, תוכלנה חולות נוספות המעוניינות להצטרף לתוכנית, לקבל את התרופה ללא תשלום, במרכזים הרפואיים בהם היא פועלת, שיבא בתל השומר, קפלן ברחובות, הדסה בירושלים, רמב"ם בחיפה, המרכז הרפואי תל אביב, המרכז הרפואי רבין בפתח תקוה וסורוקה בבאר שבע.
סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל. על-פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, כ-4,000 נשים מאובחנות מדי שנה כחולות בסרטן השד. על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדי שנה נפטרות בישראל 954 נשים מסרטן השד. רובן בשל מצב מחלתן המתקדם ואי הטבה מסוגי טיפול אחרים שנוסו. על-פי נתוני רישום סרטן לאומי במשרד הבריאות, אחת מכל שמונה נשים בישראל עלולה לחלות בסרטן השד במהלך חייה.

תאריך:  15/06/2008   |   עודכן:  15/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס לבב
- הודעה מטעם הטכניון
ריבה שקד
- הודעה מטעם מרכז שניידר לרפואת ילדים
עקבית מג'ר
- הודעה מטעם אינדקס מדיה
לירון בן-יעקב
- הודעה מטעם איקאה
שלמה פרץ
- הודעה מטעם מכללת רידמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il