X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
12 שנה חלפו מאז שלשל שימון את כספי פרס נובל לשלום לכיסו, ועדיין צרכני התקשורת רואים בטלוויזיה לוויות, פיגועים, קסאמים, חיסולים, טנקים, מסוקים יורים, ואלופים (במיל.) מפרשנים
▪  ▪  ▪

יש דתיים, שלא חשוב כמה מכות ישית עליהם הקב"ה, הם תמיד יחזרו לבית-הכנסת כדי להודות, להלל, ולשבח את בורא עולם על נפלאותיו. מנקודת מבטם של חילונים גמורים דוגמת טומי לפיד, מדובר באנשים שאינם מסוגלים לחשוב באופן רציונאלי. למרות שמבחינתם, האמונה מהווה מקור לתעצומות נפש, ואנרגיה אינסופית.
אבל לא עליהם אני רוצה לדבר, אלא על אחיהם היהירים שבהשקפתם האידיאולוגית, אין סימני שאלה. וההתהדרות בנוצות הרציונאליזם, אין לה על מה להתבסס. אמונתם בדרך השמאל - פנאטית. לעולם לא יבחנו אותה מחדש. לא חשוב כמה פיגועים, רציחות, מכות ו/או אכזבות ינחילו להם/לנו הטרוריסטים - הם בטוחים בדרכם. שמעון פרס, הוא הבכיר שבהם.
כשיצא מביתם של משפחת החייל החטוף גלעד שליט, הוא נעמד מול המצלמות, ואמר את המילים הבאות: "ההוראה על הפעולה בכרם שלום באה מסוריה, שם יושב איש שרוצה להרוס את השלום" (חאלד משעל). אני חוזר: "... שם יושב איש, שרוצה להרוס את השלום".
שמישהו יעזור לי: על איזה שלום מדבר מר פרס? האם הוא מתכוון לחרדה המשותפת של ילדי שדרות, ובני גילם מבית-חאנון? או על העסקים של מרטין שלאף עם הפלשתינים. לא במקרה אני נזכר בפרסומים על פרס שנזף באנשי המודיעין, רק משום שהעזו להזהיר אותו מערפאת הנוכל. "אתם הורסים לי את השלום", הוא צעק, "אילו הייתם כל כך חכמים, לא היינו מופתעים ביום הכיפורים" (73). ואם התזכורת הזו לא סתמה להם את הפה, הוא הזכיר להם את הדוחות, שהזהירו מנשיא מצרים אנואר סאדאת, בטרם זה נחת בירושלים.
לא הייתי מתעכב על אמירתו של האיש הקשיש הזה, אלמלא ידעתי, שהוא "תחנה רבת עוצמה, להפצת אידיאולוגיה - שכולה טעות". יש מיליון הוכחות. ולמרות זאת, מחנה שלם נוהה אחריו, משל היה החלילן מהמלין. ורבים שואלים: אחרי אלפי הרוגים, מה עוד צריך לקרות, כדי שמר פרס יודה: ניסינו, זה פשוט לא הולך!
בספטמבר 93, נחתם הסכם אוסלו א'. באוקטובר 94, נרצח החייל נחשון וקסמן. באותו חודש, פיגוע תופת בכיכר דיזנגוף עם הרוגים רבים. חודשיים אחרי (בדצמבר 94) למרות "קורבנות השלום" ראינו את הטקס משטוקהולם, בו נתבשר העולם על סיום "מאה שנות איבה". בספטמבר 95, נחתם הסכם אוסלו ב'. יותר מאוחר, כדי לחזק את שותפו עם הלסת הרוטטת - הוא נתן להם רובים. מאז, זרמו הרבה מים בירדן, והרבה דם באוטובוסים, וכו'.
12 שנה חלפו מאז שלשל שימון את כספי פרס נובל לשלום לכיסו, ועדיין צרכני התקשורת רואים בטלוויזיה לוויות, פיגועים, קסאמים, חיסולים, טנקים, מסוקים יורים, ואלופים (במיל.) מפרשנים.
12 שנה, זה די זמן כדי להתפכח. חייבים להודות: יש פער רצונות בין שני העמים, שאינו ניתן לגישור. אנחנו רוצים שקט (על שלום ויתרנו), והם רוצים מדינה פלשתינית מהים עד הנהר. אילו רצו מדינה בצד ישראל, מזמן היו מגיעים לזה. אני בטוח שגם פרס מבין זאת.
השלום שלך מר פרס, הורג אותנו. עצור, ותודיע לצאן מרעיתך, שאחרי חטיפת החייל גלעד שליט, ורצח הנער החטוף אליהו אשרי (הי"ד) האסימון שלך ירד. ההינתקות היתה טעות, וההתכנסות תהיה בכייה לדורות. זוהי שעת היקיצה, שימון. רק הכרעת הפלשתינים תרפה את ידיהם. בלי הכרעה - שלום לא יהיה כאן.
אנא, עשה זאת עכשיו, לפני שלינדנשטראוס מעביר את התיק שלך למזוז.

תאריך:  01/07/2006   |   עודכן:  01/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל רבינוביץ'
רבנים רבים מכונים בתואר "רב" למרות שמעולם לא עברו שום הסמכה לכך, לא עמדו בבחינות, חלקם לא ניגשו אליהן בכלל, ולמעשה - נוצרת כאן סוג של הטעיה והונאת הציבור, גם אם הדבר נעשה בתום-לב
רו"ח חנוך ובר
אלברט איינשטיין לא הכיר את אהוד אולמרט, אבל הוא כנראה הכיר אנשים מסוגו המסרבים לקבל את המציאות וחושבים "שהפעם התוצאה תהיה שונה"
שבתאי עזריאל
עברה בקריאה טרומית הצעת חוק, ולפיה "נשיא בית המשפט העליון, לאחר התייעצות עם שר המשפטים, רשאי לקבוע כללי אתיקה לשופטים"    פרופ' אסא כשר: "זו חצי עבודה. הסמכות צריכה להיות לכונן תוכנית אתיקה שתגיע לכל שופט"
אריה אבנרי
כתבה בסדרה: ימי אולמרט    הירשזון טרם הגיש ליועץ המשפטי לממשלה את מכתב התלונה שהתבקש להגיש    האם יתכן שהירשזון ביצע ספין כדי למנוע חשיפות נגדו    ומדוע שותקים אנשי ידיעות אחרונות, ובראשם ארנון מוזס כלפיו, הופנתה האש?
עידן יוסף
השבוע ציינה חסידות חבד את יום השנה השנים עשר לפטירת אדמורם הנערץ. האם מגוון הקולות בחסידות הוא בעצם קול אחד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il