X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר התקשורת, אריאל אטיאס, תמך בהצעת החוק של ח"כ גלעד ארדן ויואל חסון והצליח לתת תקווה לצופי הספורט: כל משחקי הישראליות בערוצים פתוחים בלבד
▪  ▪  ▪
בקרוב: משחקי הקבוצות הישראליות בערוצים פתוחים [צילום: ONE]

נושא שידורי הספורט בתשלום תופס תאוצה משבוע לשבוע, אחרי השימוע שהוציאה מועצת הכבלים והלווין בשבוע שעבר שהיכה גלים והעלה חיוך על רבבות אוהדי ספורט בישראל, הגיע תורו של ח"כ גלעד ארדן לחזור לבמה ולהבהיר שגם הוא מאס בשידורי המשחקים של קבוצות ישראליות בתשלום.
הודות לשר התקשורת, אריאל אטיאס, שהודיע קבל עם ועדה, על תמיכתו בהצעה החוק של ארדן, שכידוע "נפלה" לפני מספר חודשים וחזרה היום ובגדול למשכן הכנסת ואף עברה בקריאה טרומית. יתרה מזאת, בזכות שר התקשורת, אריאל אטיאס, הממשלה הצטרפה לתמיכה והצביעה בפה מלא עם 19 בעד ואפס מתנגדים!
כאמור, הכנסת אישרה היום (רביעי) את הצעת החוק בקריאה טרומית של ח"כ גלעד ארדן ויואל חסון לחייב שידור של משחקי הקבוצות הישראליות בכל המפעלים האירופאים בערוצי הבסיס בלבד ולא בערוצים בתשלום כפי שהיה נהוג עד כה.
ההצעה קובעת בין היתר כללים לשידורי הספורט בערוצים הפתוחים, כחלק מהסדרת השידורים. עוד קובעת ההצעה כי משחקים של קבוצות ישראליות במפעלים הבינלאומיים הרשמיים ומשחקי נבחרת ישראל במסגרות (בוגרים ונוער) לרבות בשלב המוקדמות, ישודרו אך ורק בערוצים הפתוחים שהצפיה בהם אינה כרוכה בתשלום נוסף (ערוצים 1,2,5,10).
בשנים האחרונות, לאור מקרים חוזרים ונשנים בהם נדרשו צופים לשלם סכום נוסף, מעבר לחבילת הבסיס בעבור הצפייה במשחקים המוזכרים לעיל, דרש ח"כ ארדן מהמועצה לכבלים ולוויין לגבש כללים ברורים לגבי המשחקים שייכללו בערוצים הפתוחים לציבור.
מאחר וכללים אלו טרם נקבעו בחקיקה, עלה הצורך להסדיר את פירוט אירועי הספורט שהם בעלי חשיבות ציבורית (ענין שאינו מוסדר כיאות כבר זמן רב).
השר אטיאס: שמח להסדיר את ענין השידורים בחקיקה
שר התקשורת, שהצליח להחזיר את החוק שנפל ותמך בח"כ גלעד ארדן, גרף אחריו להצבעה בפה מלא ואמר: "אני שמח להסדיר את ענין השידורים בחוק. הממשלה ומשרד התקשורת תומכים בהצעת החוק שיחד עם מועצת הכבלים והלווין יסדירו את שידורי הספורט בישראל".
ארדן: "להפסיק לאפשר את העושק"
יוזם הצעת החוק, ח"כ גלעד ארדן:"מחובתנו להגן על האינטרס הציבורי, ולהפסיק לאפשר את עושק צופי הספורט בישראל ולהותירם שבויים בידי החלטות מזדמנות של רגולטורים. לא יכול להיות שצפיה באירועי ספורט מרכזיים תהיה רק נחלתם של בעלי ממון".
ארדן הוסיף: "צריך לזכור שמשלם המסים כבר סבסד את שידור המשחקים באמצעות רכישת כרטיסים למשחקים, תשלום לטוטו, אגרת הטלוויזיה ותשלום על חבילת הבסיס שגם כך היא בין היקרות בעולם. אין שום סיבה שצופה ישלם סכום נוסף מעבר לכך בכדי לצפות במשחקי הנבחרת הלאומית ובקבוצות ישראליות שחלק נכבד מתקציבן מגיע מהציבור".
חבר הכנסת, יואל חסון שהגיש את הצעת החוק יחד עם גלעד ארדן אמר בתגובה: "אני שמח שהחוק עבר בקריאה טרומית בתמיכה רחבה, מה שיאפשר את מניעת מסחטת הכסף מציבור צרכני הספורט מידי הערוצים בתשלום, אין שום סיבה שבעולם שאזרח ישראלי יצטרך לשלם כמה מאות שקלים עבור שידורי משחקי נבחרות ישראל וקבוצות ישראליות בחוץ לארץ".
החוק עובר כרגע לוועדת חינוך וספורט ואמור לעבור בקרוב לקריאה ראשונה, שניה ושלישית.
זליגת התכנים - הסוף קרב
המקרה הזכור יותר מכל הוא משחקה של בית"ר ירושלים בעונה החולפת מול קופנהאגן במסגרת מוקדמות ליגת האלופות בערוץ בתשלום - דבר אשר עורר סערה ציבורית בלתי רגילה בכל הקשור לשידור משחקיהן של הקבוצות הישראליות באירופה בערוצים שאינם ערוצי בסיס.
מקרה זה הצטרף לשלל מקרים בהם הועלו טענות נגד מה שמוגדר כזליגת תכנים. כבר בשנת 2002 הועלו טענות נגד זליגת תכנים בערוצי הספורט כאשר יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולויין דאז, דורית ענבר, קבעה כי ערוץ הספורט ביצע שורה של הפרות של חוק התקשורת בהעברת תוכן מערוץ הבסיס לערוץ בתשלום (חצי גמר גביע אופ"א, הגביע האנגלי ומשחקי חצי גמר גביע הטוטו).
מאז הועלו עוד שלל טענות (בעיקר אחרי הקמת ערוצים לייב וגולד) אשר כללו בין השאר את משחקיה של שחר פאר ברולאן גארוס, שידורי הקופה אמריקה, טורניר ווימבלדון, משחקי הקבוצות הישראליות במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, משחקי גביע הטוטו ומשחקים מליגת העל בכדורסל.

תאריך:  02/07/2008   |   עודכן:  02/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר בטרומית: הקבוצות הישראליות בחינם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רמטכ"ל מלחמת לבנון השניה, רב אלוף (במיל.) דן חלוץ אינו סבור שמלחמת לבנון השניה הייתה כשלון    הוא גם מכחיש שאמר אי פעם שיש להכריע את המלחמה באמצעות תקיפות אוויריות
איציק וולף
נשיא המדינה התרגש ממראות ניצולי פיגוע הדריסה בירושלים ומן החייל שחיסל את המחבל    "לא יהרסו לנו את הניסיון לשלום ולדו קיום"
רותי אברהם
ועדת החוקה אישרה לקריאה שניה ושלישית הצעה שתחייב את העליון ואת בתי הדין הרבניים לנהל פרוטוקולים    עוד בהצעה: הקלטות פרטיות בבתי המשפט    ח"כ איתן: עוד צעד להכפפת העליון
איציק וולף
שר הביטחון דורש לזרז אישור הריסת בית המחבל הישראלי שדרס עשרות בנסיעה על טרקטור    "להריסת בתים יש אפקט מרתיע ולאור הישנות המקרים יש לקדם הטיפול בעניין
מאיה שני
הרמטכ"ל האמריקני אמר שאם תתקוף ישראל את האתרים הגרעיניים באירן, יהיה זה צעד מסוכן ביותר שעלול להפר את האיזון במזרח התיכון    בוש: יש לנקוט צעדים דיפלומטיים וכלכליים נגד האיום האירני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il