X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אין צרכן תקשורת בישראל, שהוא בעל השקפה אידיאולוגית מרכז-ימין, שלא מכיר את תחושת חוסר האונים מול תקשורת עוינת... בסדרה הזו, אביא דוגמאות המאששות את הטענה
▪  ▪  ▪

"האתיקה ירדה לכביש", זאת הכותרת שהחליט עליה עורך מעריב, כדי לתאר את סלידתו, לכניעת עיתון הארץ ליבואן שמייבא את מכוניות "ביואיק" (מעריב / 20.9.06). ולמי שלא העמיק, "האתיקה ירדה לכביש", פירושה: "הארץ הוריד את מקצוע העיתונות לזנות".
הסיפור בקצרה: הכתב תומר הדר, ערך למכונית מדגם "ביואיק לה-קרוס" נסיעת מבחן מת"א לאילת ובחזרה. את התרשמותו מביצועי הרכב, הקליד למערכת, והכתבה הלא מחמיאה, הודפסה במגזין הרכב של הארץ "דה-דרייבר". אחרי ההדפסה, ובטרם יצא המגזין, "הביעו" יבואני הרכב את מורת רוחם מהכתבה. בהארץ הבינו את הרמז, ואלפי גיליונות שכבר הודפסו, נחתו בתחנת המיחזור.
הכתבה הסתיימה בהתפארות של מעריב, שפרסם בעבר כתבה לא מחמיאה על אותה מכונית, למרות שהיבואנים (umi) איימו, ואח"כ מימשו- חרם מודעות על העיתון. שורה תחתונה: עיתון הארץ, כדרכן של זונות, מקושש את מעותיו "בכביש", ולעומתו, אנחנו במעריב עמדנו בפיתוי/לחץ.
על הקשר בין הון לשלטון נשפכו אלפי גלונים של דיו. על הקשר בין תקשורת לשלטון נכתב מעט, ועל הקשר בין תקשורת להון - עוד פחות. בכל הוורסיות, תקשורת שנכנעת ו/או משרתת, הון ושלטון, היא תקשורת מתמסרת. ואם הכניעה לגורם עסקי יש לה מטרה כלכלית, הרי ששירות פוליטיקאים מלמד שגם לזונות יש אידיאולוגיה.
התקשורת בישראל היא "תקשורת מתמסרת". לא מגויסת כפי שמקוננים בימין - מתמסרת! והכוונה במילה "מתמסרת" - נותנת את גופה!!! עובדת בכביש, אליבא דא עורך מעריב. ומי שנותנת את גופה, ויתרה על כבודה. התקשורת הישראלית, ויתרה מזמן על כבודה. היא "מופקרת". כל סקרי האמינות מוכיחים זאת.
שורות אלה עניינן, אתיקה עיתונאית. כניעת עיתון ללחץ של גורם עסקי, נתפסת בעיני אמנון דנקנר, כ"הורדת האתיקה לכביש". שאלה: האם "הכביש" איננו מקור הכנסה נפוץ בין רוב ערוצי התקשורת בישראל? דעתי החד-משמעית היא - כן! גם מעריב.
ואם יש למר דנקנר סקרנות לדעת, מי הגורם האחראי להורדת מעריב לכביש בתקופה האחרונה, שיביט במראה. ההתקפה על מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, לא היתה ביקורת מקובלת, אלא סגירת חשבון (מעריב / 29.9.06). ביקורת כותבים מהטריבונה והיא מנוסחת בריחוק קל. ההדלפות (זה לא חדש) היוצאות ממשרד מבקר המדינה על החקירה בעניינו של ידידו המושחת אולמרט, גרמו לדנקנר לזנק מהטריבונה לאמצע הזירה. החבטות שחבט במבקר יש להן תכלית - הפחדה. בדיוק כמו שהבריון של ביה"ס הולך לסגור חשבון, עם מי שמאיים על אחיו שלומד שתי כיתות מתחת.
ההתנפלות הזאת היא זנות עיתונאית. מפני שהיא מטילה דופי, באחת ממלונות השמירה האחרונות במדינה. החברים של אברמוביץ', דנקנר, ודייוויד לנדאו - עושים מלאכתם רמייה. מבחינתם של אזרחי ישראל, מבקר המדינה מר לינדנשטראוס, היועץ המשפטי לממשלה מנחם מזוז, ופרקליט המדינה ערן שנדר - הם המשלט האחרון מפני פוליטיקאים. הגנה על מושחתים דוגמת שרון ואולמרט כמוה כהתקפה על אלה בינינו שרוצים ישראל אחרת. "איפה הבושה", כבר שאלנו?
(במאמר הבא בסדרה, אתייחס להודאתו של עורך הארץ, דייוויד לנדאו, בהעלמת עין מהשחיתות של שרון).

תאריך:  03/10/2006   |   עודכן:  03/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא מגויסת - מתמסרת! (א')
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
דנקנר הפוסל? פוסל, במקרה, במומו?  ל"ת
הניה  |  3/10/06 17:04
2
נרי אבנרי, יישר כוחך
מזרחן  |  3/10/06 17:12
3
מילים כדורבנות
ישראל ו  |  3/10/06 18:22
4
לבדוק האתיקה של דנקנר וכספית ל"ת
חרד  |  3/10/06 18:29
5
גם פשיטת רגל נובעת משחיתות מוסרית ל"ת
שחיתות זה מושג יחסי  |  3/10/06 19:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
להמשיך בדרכם הפוליטית של האחים המוסלמים, בדרך הפונדמנטליזם, או לחזור לפוליטיקה מתונה?    זו השאלה הניצבת בראש סדר היום של הציבור הפלשתיני    מצרים, ירדן, והקהילה הבינלאומית צופות בדאגה על קרבות הדמים בשטחים, אך בפנים, כך נראה, הן יודעות כי שעת ההכרעה - היא גם שלהן
עו"ד יוסי דר
כדי שעדות כבושה תחשב אמינה, עליה לעבור שתי משוכות של אמינות: מתן הסבר סביר ואמין - הן לסיבת כבישת העדות, והן לסיבת גילוייה המאוחר
אביתר בן-צדף
המלחמה השלישית, למעשה, בדרום לבנון ברבע המאה האחרונה מעלה ספקות רבים לגבי מוכנותו של צה"ל ומקצועיותו    את התסכול צריך להעביר לפסים של רפורמה מהותית בצה"ל, שתיצור צבא מקצועי וחכם; ולא - צפויה מדינת ישראל לעוד תבוסות, ח"ו, ושרידותה תוטל בספק
עו"ד אלי דורון
במסגרת רשימה זו אתמקד בגבולות שנקבעו, בחקיקה ובפסיקה, לסמכויות התפיסה וההחזקה של המשטרה
גורי גרוסמן
מיד לאחר ההתפכחות הדרמטית והשלכת האג'נדה הישנה לפח האשפה של ההיסטוריה (אגב, מעשה שהיה ראוי לעשותו עוד לפני שנים רבות) חושפת בפנינו הגברת איציק את האג'נדה החדשה שלה, כתינוק פועה שהגיח זה עתה מרחם אמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il