X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לוול סטריט: וריפון קפצה ב-14.6% אלווריון ירדה ב-2.7% ווקלטק נסקה ב-31% אלדין נסוגה ב-3.7% גילת איבדה 3.6%
▪  ▪  ▪

יממה לאחר הורדת הריבית בארה"ב לרמתה הנמוכה ביותר מעולם והראלי שנרשם בעקבותיה ננעל המסחר בוול סטריט בירידות. גם הנשיא בוש נשמע פחות אופטימי ואמר כי "ארה"ב נמצאת במיתון ענק וכי הממשל ממשיך לבדוק את כל האפשרויות"
דאו ג’ונס ירד ב-1.1% לרמה של 8,824 נקודות; נאסד"ק נחלש ב-0.7% לרמה של 1,579 נקודות ומדד S&P500 השיל 1% לרמה של 904 נקודות. בשוק הסולידי נרשמות עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.173% לרמה של 2.19% לשנה.
אמש הוריד הבנק הפדרלי את הריבית בארה"ב מרמה של 1% לטווח של 0%-0.25% - רמתה הנמוכה מעולם ואותת על שלב חדש במדיניותו במסגרתה הגדלת היצע הכסף, שתתפוס את מקומה של המדיניות המוניטרית. משמעות הדבר כי הורדה של הריבית תשמש מעתה ככלי המדיניות העיקרי של הבנק הפדרלי.
בראיון לערוץ CNBC אמר שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון כי הממשל מרכיב תוכנית סיוע למגזר הרכב בצורה הזהירה ביותר. "יצרניות המכוניות יקבלו את הכסף בצורה המהירה ביותר שנוכל לספק", אמר פולסון וציין כי יש לעשות זאת בצורה "הנכונה ביותר". מנגד אמר היום נשיא ארה"ב ג'ורג' וו. בוש לרשת CNN כי "ארה"ב נמצאת במיתון ענק", וכי אינו רוצה להרע את המצב הכלכלי בארה"ב על ידי התמוטטות תעשיית המכוניות, מנגד מציין בוש כי הוא אינו מעוניין "לשים כסף טוב במקום רע - אנחנו עדיין עוברים על כל האפשרויות שלנו".
עידוד חיובי לשוקי המניות של וול סטריט התקבל היום עם הערכתה של חברת ניתוח קרנות הנאמנות מורניגסטאר, כי מדד דאו ג’ונס מוערך ב-30% פחות משווייו האמיתי. עם זאת, מורנינגסטאר גם העריכה בפברואר השנה כי הערך ההוגן של מדד דאו ג'ונס הוא סביב 14 אלף נקודות, וכי הוא נסחר בערך הנמוך ב-17% משוויו. מאז התרחשו אירועים רבים, ביניהם התמוטטותו של בנק ההשקעות בר סטרנס, התמוטטות ליהמן ברדרס ומה שלמעשה היה השתלטות ממשלתית על פאני ומיי ופרדי מאק. מחיר הנפט צנח ב-70%, מספר פשיטות הרגל בארה"ב גאה והכלכלה נכנסה למיתון.
הרשות האמריקאית לניירות ערך הודיעה אתמול כי החמיצה הזדמנויות חוזרות ונשנות לחשוף את מה שעשויה להתברר כהונאה הפיננסית הגדולה בהיסטוריה - הונאת פונזי שעשויה להסתכם בסכום של עד 50 מיליארד דולר. הרשות מסרה כי קיבלה תלונות אמינות בנוגע להונאה לפני תשע שנים, וכי תפתח מיידית בחקירה פנימית כדי לבחון מדוע לא הצליחה לחשוף את ההונאה קודם לכן. "הממצאים הראשוניים שלנו מטרידים ביותר", אמר כריסטופר קוקס, יו"ר הרשות בהודעה רשמית. הרשות קיבלה "תלונות מפורשות ואמינות בנוגע להתנהלות הפיננסית של מאדוף" אך לא הגיבה באגרסיוויות, הוא אמר.
ניוז קורפ, ענקית המדיה בשליטתו של רופרט מרדוק, העבירה את מנייתה מהבורסה של ניו יורק (NYSE) לבורסת נאסד"ק. ההעברה תיכנס לתוקף החל מ-29 בדצמבר. לטענת NYSE, הדבר נעשה לאחר שבורסת נאסד"ק רכשה את הזכות לרשום את ניוז קורפ למסחר בבורסתה. ריצ'ארד אדומוניס, סגן נשיא בכיר בבורסת ניו יורק אמר כי "נאסד"ק שילמה לניוז קורפ כדי שתעביר את המניה שלה למסחר בבורסה שלה ולא בבורס של ניו יורק והתחייבה לחוזה פרסום עם ניוז קורפ".
מניית ענקית המולטימדיה אפל, נחלשה על רקע שמועות בדבר מצבו הבריאותי הירוד של מייסד ומנכ"ל החברה סטיב ג'ובס לאחר שזה ביטל את השתתפותו בכנס מקוורלד הקרוב.
ענקית הפיננסים סיטי (לשעבר סיטיגרופ) נסחרה במגמה שלילית על רקע כוונתה למזג את חטיבות בנקאות התאגידים ובנקאות ההשקעות כחלק ממאמציה להתייעל ולקצץ בעלויות - כך אמר מקורב לחברה לסוכנות הידיעות רויטרס. את היחידה הממוזגת ינהל נד קלי, היושב בראש חטיבת הבנקאות העולמית וההשקעות האלטרנטיוויות - חטיבה שכבר מוזגה על ידי הבנק. סיטי, אשר נבנתה במהלך שני עשורים באמצעות סדרה של רכישות, נמצאת בימים אלה במהלכה של תוכנית ארגון מחדש. צעדי ההתייעלות נועדו לחסוך כספים לאחר שספגה למעלה מ-50 מיליארד דולר בהפסדים ומחיקות מאז תחילת משבר האשראי.
טבע התחזקה על רקע שתי המלצות חיוביות של בנקי השקעות אמריקאיים המסקרים הבוקר מניית החברה.. בסיטי, החליט האנליסט ג'ון בוריס להעניק לחברה מחיר יעד של 52 דולר למניה והמלצת "קנייה", ואילו בג’יי.פי מורגן החליטו להעניק לחברה המלצת "משקל יתר" עם מחיר יעד של 51 דולר.
אלביט מערכות זכתה בהזמנות לביצוע תוכניות השבחה מטוסים ומסוקים בהיקף של כ-80 מיליון דולר. החוזים נחתמו עם מספר לקוחות באירופה ויבוצעו במהלך שלוש השנים הקרובות. במסגרת החוזים יותקנו בכלי הטיס מערכות תצוגה, מחשבי משימה, מערכות שליטה ובקרה, קסדות מתקדמות ועוד.
וריפון, חברת מסופי הסליקה המאובטחת לכרטיסי אשראי עמדה בתחזיות הרבעון הרביעי לאחר שרשמה הכנסות של 244.7 מיליון דולר, עלייה של 3% מהכנסות הרבעון המקביל. עם זאת, רשמה החברה הפסד נקי של 362.5 מיליון דולר או 4.3 דולרים למניה לעומת רווח נקי של 18.9 מיליון דולר או 22 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד בעקבות הוצאות חד פעמיות על מוניטין והוצאות על נכסים בלתי מוחשיים הנוגעים לרכישת ליפמן בגובה 285.7 מיליון דולר.
אומריקס, שנמכרה לג’ונסון אנד ג’ונסון האמריקאית בסכום עתק של 438 מיליון דולר לפני כשבועיים, נסחרה על רקע תביעה בהיקף של 3.5 מיליון שקל, שהגיש פרופ' אוריאל מרטינוביץ, מנהל המרכז הארצי לחולי המופילה בביה"ח שיבא ומנהל המכון לקרישת דם, בגין פגיעה בזכויותיו בפטנט, אשר לטענתו הינו פרי המצאתו. מרטינוביץ, אשר פיתח לטענתו את תכשיר הדבק הביולוגי, טוען באמצעות, כי נותר ללא זכויות בפטנט הדבק הביולוגי שהומצא על ידו, וללא קבלת מלוא התמורה הכספית בגין המצאתו ובגין השקעת אלפי שעות בתהליך הפיתוח.
ריטליקס נסחרה על הגעתו של המשקיע ישי דוידי, באמצעות קרן פימי, לאחזקה של 15.8% בחברה. קבוצת השליטה כולה, הכוללת גם את בארי שקד ובריאן קופר, הגיעה לאחזקה של 26.7% בחברה, כאשר בארי שקד עצמו מחזיק ב-7.7% מהחברה, ואילו בריאן קופר מחזיק ב-3.7% מריטליקס. כעת, שגרעין השליטה מחזיק מעל 25% ממניות החברה הם ידרשו להגיש הצעת רכש מיוחדת במידה ויחפצו להגדיל את אחזקתם.
מניית ווקלטק, חלוצת תחום ה-VOIP, זינקה ב-31% לאחר שהחברה הודיעה כי היא מוכרת 4 מתוך 11 הפטנטים שנותרו לה בתמורה ל-11 מיליון דולר. החברה תמכור את הפטנטים לקרן מסינולי. כ-3 מתוך הפטנטים שנמכרו רשומים בארה"ב ואילו הפטנט הנוסף רשום בישראל.

תאריך:  17/12/2008   |   עודכן:  17/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הורדת הריבית לא עזרה: דאו ג'ונס ירד ב-1.2%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
איציק וולף
נשיא תימן סלאח נועד עם נציגי הקהילה היהודית בעקבות רצח אחד מחברי הקהילה    הורה על הקמת שכונה יהודית חדשה בצנעא    המחיר: יהודי עמרן ייאלצו למכור נכסיהם על-מנת לעבור לבירה
רותי אברהם
תושב רמת השרון שהורשע בהברחת כמות מסחרית של זוחלים באמצעות דואר חבילות ירצה 3 חודשי עבודות שירות    רשות הטבע והגנים: ייבוא מוסלק של חיות בר הפך "נוהג נפוץ"    השופטת: איך מתיישבת אהבת החיות שלו עם התנאים הקשים בהם שיגר אותן בדואר?
איציק וולף
לאחר רומן פוליטי קצרצר עם עמי איילון חוברת רשימת מימד אל התנועה הירוקה    ירוצו יחד לכנסת ה-18
איציק וולף
ראש הממשלה אמר שלא יכול להתקיים מצב שבו מוסכם לכאורה על רגיעה אך הירי נמשך לעבר יישובים ישראלים    "המצב מחייב בתייחסות ותהיה התייחסות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il