X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאסד"ק ירד ב-1.3% דאו ג’ונס איבד 0.4%; טאואר נפלה ב-15.4% אמדוקס החסירה 3%; בלופניקס הוסיפה 6.3%
▪  ▪  ▪

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים על רקע העלייה במחירי הנפט וביטול עסקת דאו כימיקלים. נאסד"ק נחלש ב-1.3% לרמה של 1,510 נקודות. דאו ג’ונס איבד 0.4% ל-8484 נקודות ומדד S&P 500 נסוג ב-0.4% לרמה של 869 נקודות.
בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.041% לרמה של 2.096%.
מחיר הנפט זינק ב-6%, זה היום השני ברציפות, לאחר שמבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה הגביר את החששות מפני אי יציבות במזרח התיכון, שתוביל לקשיים באספקת הנפט של האיזור. מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה בפברואר עלה ל-40.02 דולר לחבית.
העלייה במחיר הנפט פוגעת גם בסגירת עסקות. כוויית ביטלה היום עסקה בסך 17.4 מיליארד דולר עם ענקית הכימיקלים האמריקאית דאו כמיקל בעקבות המשבר הכלכלי העולמי ולאחר שהעסקה - אשר במסגרתה תכננה כווית לרכוש מחצית מחטיבת הפלסטיק של דאו כמיקל - נתקלה בהתנגדות בפרלמנט הכוויתי. מניית דאו התרסקה ב-17.2%.
בפרשת הונאת הענק של מיידוף, נחשפים היום נפגעים נוספים. דרום אמריקאים עשירים נמנים עם המפסידים הגדולים בהונאת פונזי של ברנרד מיידוף, אך הם נמנעים מלחשוף זאת בשל אופיו הפרטי של הונם וחששות מפני רשויות המסים והביטחון.
המשקיעים בדרום אמריקה השקיעו בקרן של מיידוף דרך בנקו סנטנדר הספרדי. בנקו סנטנדר, הפועל גם ב-8 מדינות באמריקה הלטינית - ממקסיקו ועד ארגנטינה - הודה מוקדם יותר החודש כי הפסיד יותר מ-3.22 מיליארד דולר בהונאת מיידוף. בהתחשב בנוכחות הרחבה של סנטנדר במקסיקו, ההערכות הן כי לקוחות הבנק המקסיקנים הפסידו כ-300 מיליון דולר.
במניות הישראליות, חברת ההיי-טק אמדוקס תפטר 200 עובדים בישראל בימים הקרובים - כך נודע ל-TheMarker. פיטורים אלה מתווספים לפיטורים של 275 עובדים בישראל שהתבצעו בסוף אוקטובר. אמדוקס, העוסקת במערכות בילינג (חיוב לקוחות), היא אחת מחברות ההיי-טק הגדולות בישראל, ומעסיקה במשרדיה המקומיים כ-5,000 עובדים וכ-17 אלף ברחבי העולם.
לפני כחודשיים הודיעה אמדוקס על סגירת מרכז הפיתוח שלה בירושלים ופיטורי 200 עובדים, ואף שבמהלך השנה הגדילה את מצבת כוח האדם העולמית שלה ב-6% ל-18,535 עובדים. מהדו"ח השנתי המורחב של החברה עלה שבישראל דווקא נרשמה ירידה של כ-275 איש במספר המועסקים. הפיטורים בישראל באים במקביל לעלייה של 675 איש במספר המועסקים במרכזי הפיתוח של החברה בהודו, שמעסיקים כעת כ-3,700 עובדים.
עוד במניות הישראליות, פריגו קיבלה אישור מרשות התרופות הפדרלית בארה"ב לשווק את קפסולות האיבופרופן (Ibuprofen) ודיפנהיידרמין סיטרייט, להקלת כאבים במינון של 200/38 מיליגרם. החברה מתכוונת להתחיל לספק את התרופות למשווקים במהלך הרבעון הראשון של 2009. את הקפסולות, שלא מצריכות מרשם רופא ומקבילות לתרופת האדוויל (Advil) של וויית, תשווק פריגו תחת מותגים של החנויות המוכרות. פריגו העריכה כי שווי השוק של התרופה במהלך 12 החודשים שהסתיימו בספטמבר עמד על כ-70 מיליון דולר.
בלופניקס, המתמחה במודרניזציה של מערכות מחשוב מיושנות, תשביח את מערכות המחשב של בנק גדול בסקנדינביה בעסקה שהיקפה 2.2 מיליון דולר. העסקה צפויה להתבצע ברבעון הראשון של 2009 ובמסגרתה תחדש החברה את אפליקציית המשכנתאות של הבנק ותעבירם למחשבי יבמ.
חברת דירוג החברות מידרוג הורידה את האופק של פרטנר, מ"חיובי" ל"יציב". עם זאת, הותירה מידרוג את הדירוג Aa2 על כנו. בסקירתה, ציינה מידרוג כי היא מזהה "מדיניות דיווידנד מרחיבה, היוצרת פער ניכר בין יחסי הכיסוי התפעוליים ליחסי הכיסוי הנגזרים מהתזרים הנקי מפעילות (לאחר חלוקת דיווידנד); שחיקה ברווחיות לדקת שיחה (בעקבות ירידה בתעריפים - מגמה אשר בשלב הנוכחי מקוזזת באמצעות עליה בזמן שימוש - שתלך ותקטן בשנים הקרובות)". בנוסף ציינו בחברה כי "קיימת אפשרות לירידה במדדים פיננסיים ותפעוליים מסוימים. זאת עקב התחזית להאטה בפעילות העסקית במשק, וכן עקב כניסה משמעותית, אם תהיה כזו, של מפעילים סלולריים נוספים לשוק בשנת 2010".
נציגים של טאואר סמיקונדקטור, יצרנית השבבים ממגדל העמק, צפוים להופיע ביום רביעי בפני ועדת הכלכלה של הכנסת ולהציג את טענותיהם בדבר הפרת התחייבות מנהלת מרכז ההשקעות ומשרד האוצר למתן מענק בגובה 45 מיליון דולר. לטענת החברה, הפרת ההתחייבות כבר גרמה לפיטורי כ-200 עובדים ועשויה לגרום לפיטורי עובדים נוספים. הדיון צפוי לעסוק בפיטורי העובדים במשק ופעילות המדען הראשי ליצירת מקומות עבודה בתחומי הטכנולוגיה.
עם המניות הישראליות שבלטו במסחר: ורינט, אלווריון, מלנוקס, גילת לוויינים וריטליקס.

תאריך:  29/12/2008   |   עודכן:  29/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידות בוול סטריט על-רקע עליית מחיר הנפט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בעקבות הפגיעות הקטלניות של רקטות בנחל עוז ובאשדוד חידש צה"ל את הירי לעבר מטרות שונות ברצועת עזה
רותי אברהם
אם בית המשפט העליון יקבל את עמדת המדינה - הכתבים הזרים יישארו מחוץ לרצועה    המדינה בעתירת הכתבים: המעבר במעברים - רק במקרים הומניטאריים
איציק וולף
איש קבע נהרג מפגיעה ישירה של רקטת קסאם באזור נחל עוז    אישה נהרגה מפגיעת גראד באשדוד    אולמרט, ברק ולבני דנו בהמשך המבצע בעזה
משה ריינפלד
מנתונים לא רשמיים כי ג'ון אטה מילס ממפלגת NDC ניצח בהפרש זעיר בסיבוב השני של הבחירות, אך יריבו מתלונן על אי-סדרים
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il