X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"החתן" - ד"ר אשרף מוראן נשוי לביתו של נאצר ונחשב לאחר ממקורביו; הפרשה נחשפה בעיתונו המצרים בעקבות ספר שפרסם היסטוריון ישראלי בו הוא חושף פרטים על המקור המצרי הבכיר שסייע לישראל
▪  ▪  ▪

30 שנה אחרי מלחמת יום הכיפורים נחשפת לראשונה זהותו של הסוכן שהופעל על-די המוסד לפני פרוץ המלחמה. המקור הוא לא אחר מאשר חתנו של הנשיא ג'מאל עבד-אל-נאצר, ד"ר אשרף מרוואן. אשרף נשוי לבת מונה ונחשב אז למקורב ביותר לנשיא המצרי.
הפרשה התפרסמה בעיתונות המצרית בעקבות ספר שפרסם ההיסטוריון הישראלי, ד"ר אהרן ברגמן המתגורר כיום בלונדון. בספרו מספר ברגמן, כי מדובר במקור הבכיר ביותר שגויס במצרים, אך גם שימש סוכן כפול, ובגד במפעיליו הישראלים.
בעקבות פרסום הספר התראיין ד"ר מרואן, כיום בן 58, והכחיש את הסיפור, באומרו כי מדובר "בסיפור בלשי טוב". בתגובה התראיין ברגמן לעיתון אל-אהראם ואישר כי החתן הוא לא אחר מאשר אשרף מרואן. ברגמן מציין, כי מרואן היה מרגל מקצועי אשר הצליח להערים על ישראל ולסייע למצרים להונות את ישראל.
מרואן החל לשמש כסוכן של המוסד בשנת 1969, לאחר שיצר קשר עם השגרירות בלונדון והציע לרגל לטובת ישראל. באותה תקופה נחשב מרואן למקורב ביותר לנשיא נאצר.
בפברואר 1973, הפעל חיל האוויר הישראלי מטוס נוסעים לובי אשר חדר למרחב האווירי של ישראל בסיני. בתגובה פנה שליט לוב, מועמר קדאפי, אל הנשיא סאדאת, וביקש ממנו עזרה במטרה לנקום בישראל. סאדאת הפיל את התפקיד על מרואן, וזה העביר טילי נ"מ מסוג סטרלה של הצבא המצרי לידי חוליה של אש"ף, שתיכננה לפגוע במטוס אל-על בשדה התעופה של רומא. הפיגוע סוכל בעקבות מידע שהגיע לידי ישראל, ובעקבותיו נעצרו חברי החולייה.
יש הטוענים כי מרואן הוא זה שהעביר את הפרטים לידי המוסד. הוא שימש כסוכן כפול, ובכך הגביר את אמינותו בקרב מפעיליו הישראלים. מצד שני סייע גם לסאדאת. זה הצטייר כמי שסייע לקדאפי וחיזק את אמינותו של המסייע לו בהונאה המצרית.
אולם, בקהילת המודיעין הישראלי חלוקים לגבי נאמנותו הכפולה לש המקור. ראש המוסד דאז, צבי זמיר, טוען כי המקור היה מהימן ולא פעל כסוכן כפול. לימים הופנתה האצבע המאשימה כלפי אלי זעירא, ראש המודיעין באותה תקופה, אשר נכשל בהערכת הכוונות המצריות.
זעירא, לעומת זאת, טוען כי המקור אכן שימש כסוכן כפול. הוא מסתמך על כל מסמכים שהועברו למודיעין, שעליהם התבססה הערכה כי מצרים לא תצא למלחמה. הקונספציה - גרסה כי לישראל עליונות אווירית מוחלטת ומשום כך מצרים לא תצא נגדה למלחמה. כמו כן, אמר זעירא, כי מצרים ביצעה תרגיל הטעיה, על-מנת להכניס את ישראל לשגרה של התרעות ולשחוק את העירנות הישראלית.

תאריך:  19/01/2003   |   עודכן:  10/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
גולשי Nfc הוזמנו לתת ציון כללי למנהיגי המפלגות; התנהלותם מול הציבור הרחב, קיום הבטחות/התחייבויות, טוהר מידות, יוזמות חדשות, ניהול ענייני המפלגה וכו'
גלית יצחק
שרון קרא הבוקר בישיבת הממשלה לאזרחים להמשיך בשגרת יומם; שרון ציין כי ננקטו כל האמצעים הדרושים בפיקוד העורף ובמערכת הביטחון בדכי למנוע פגיעה באזרחים
שי פאוזנר
החברה המתמחה באבטחת מידע נהנית מעלייה בביקוש למוצרי אבטחה על רקע פעילות סייבר-טרור בעולם; רשמה זינוק ברווח הנקי ל-77 מיליון דולר
הדר פרבר
התקשורת האמריקנית מדווחת כי סעודיה מקדמת תכנית חנינה לגנרלים עירקיים ולנושאי משרות ציבוריות
שי פאוזנר
מודיס' הפחיתה את דירוג האג"ח של החברה בשתי רמות; התוצאה עלולה להיות - העלאת מחירי גיוס ההון שלה בחו"ל והעלאת מחיר החשמל מנגד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il