X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
S&P500 הוסיף 0.6% אלדין זינקה ב-35% על-רקע ההערכות כי העסקה לרכישתה נמצאת על סף השלמה
▪  ▪  ▪

יום המסחר בוול סטריט התנהל בציפייה לנאומו של הנשיא המיועד, ברק אובמה, בו הוא צפוי לחשוף את תוכנית החילוץ הכלכלית למשק האמריקני ועל-רקע נתוני מאקרו. דאו ג’ונס עלה ב-0.7% לרמה של 9,015 נקודות, נאסד"ק הוסיף 1.4% לרמה של 1,652 נקודות ו-S&P500 התחזק ב-0.7% לרמה של 934 נקודות. בשוק הסולידי ירדו מחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.017% ל-2.505%.
מחיר הנפט חוזר לעלות, וחוצה את רף 50 דולר לחבית, לאחר שמוקדם יותר הבוקר ירד. העליות במחיר הנפט מגיעות לאחר שכווית וקטאר הביעו נכונות ליישם את קיצוץ השאיבה עליו החליט ארגון אופ"ק בחודש שעבר. סיבה נוספת לעליית מחיר הנפט היא סכסוך הגז הטבעי בין אוקראינה ורוסיה, אשר משבש את אספקת הגז למדינות אירופה.
מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש עולים ב-2% ונסחרים ב-50.13 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו-יורק. מחירי החוזים על הנפט מסוג ברנט מזנקים ב-5.6% ונסחרים ב-50.54 דולר לחבית במסחר בבורסת הסחורות של לונדון.
הנשיא האמריקני הנבחר, ברק אובמה, מתוכנן לשאת נאום על מצבה של כלכלת ארה"ב מחרתיים, שבו הוא עשוי לחשוף את גודל הסיוע שהוא מבקש מהקונגרס לאשר. ההערכה האופטימית היא שהקונגרס יקצה בסופו של דבר כ-775 מיליארד דולר, סכום שחלק ניכר ממנו ישמש לקיצוצי מסים ויסייע לארה"ב להתאושש מהמשבר מהר יותר ממדינות אחרות.
הפעילות במגזר השירותים בארה"ב נפלה בדצמבר זה החודש השלישי ברציפות, על-רקע העמקת המיתון בארה"ב. עם זאת, מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים התאושש במפתיע בחודש שעבר לרמה של 40.6 לעומת שפל של 37.3 בנובמבר, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים הייתה לירידה של המדד לרמה של 36.5.
עוד בחזית המקרו היום: הזמנות מבתי חרושת בארה"ב נפלו בנובמבר בשיעור כפול מהתחזיות, על-רקע העמקת המיתון הכלכלי. ההזמנות מבתי חרושת צנחו ב-4.6% בהמשך לנפילה של 6% באוקטובר - הירידה הדו-חודשית החדה מאז החל פרסום נתון זה בשנת 1992 - מסר היום משרד המסחר האמריקני.
תחזית הכלכלנים הייתה לירידה של 2.3% בהזמנות מבתי חרושת בנובמבר, בהמשך לנפילה של 5.1% שעליה דווח במקור בחודש אוקטובר. מכירות בתי חרושת בארה"ב צנחו בנובמבר ב-5.3% - הנפילה החדה מעולם.
מכירות הדירות במנהטן ירדו ברבעון הרביעי -- זה הרבעון הרביעי ברציפות - ומחירי הדירות היקרות ביותר באזור ירד לראשונה מאז שהחל המיתון בארה"ב. מספר עסקות המכירה במנהטן ירד ב-9.4% והסתכם ב-2,282 ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל ב-2007, לפי חברת הנדל"ן מילר סמואל והברוקרית פרודנשל דאגלאס אלימן. מחירי דירות היוקרה ירדו ב-3.9%.
פרשת מיידוף ממשיכה להסעיר את ארה"ב: החוקרים הפדרלים בארה"ב טוענים כי ברנרד מיידוף שלח תכשיטים ומתנות בשווי מיליוני דולרים לבני משפחתו וחבריו בחודש שעבר כדי שלא יעוקלו על ידיהם. החוקרים ביקשו מבית המשפט לראות זאת כהסרה של תנאי שחרורו בערבות ולהכניסו לכלא.
טויוטה, יצרנית המכוניות הגדולה ביפאן, תעצור את הייצור בכל מפעליה ביפאן ל-11 ימים. עצירת הייצור תחולק בין החודשים פברואר ומארס, והיא נועדה כדי להקטין את מלאי המכוניות שלא נמכרו של החברה. מכירות המכוניות של טויוטה בארה"ב, השוק הגדול ביותר של החברה, צנחו ב-37% בדצמבר לעומת החודש המקביל ב-2007. מדובר בביצועים הגרועים ביותר של טויוטה בארה"ב זה למעלה מ-25 שנה, והם גרועים יותר מיריבתה האמריקנית ג’נרל מוטורס.
במניות הישראליות, העסקה למכירת אלדין לקרן וקטור האמריקנית נמצאת על סף השלמה לפי מחיר של 12-11 דולר למניה, המשקף לחברה שווי של 165-150 מיליון דולר. כך, על-פי הערכות בשוק. עם זאת, המחיר אינו סופי ועשוי להשתנות. בעבר הציעה הקרן האמריקנית לחברה מחיר גבוה יותר, אולם מאז נסוגה מניית אלדין, ואמש בתום המסחר עמד מחיר המניה של החברה בוול סטריט על כ-7 דולרים, ששיקף לחברה שווי של כ-85 מיליון דולר בלבד.
אחרי שנה לא קלה שעברה על יצרנית השבבים ממגדל העמק, מבצעת טאואר שינויים בהנהלה הבכירה. דב מורן, שכיהן עד כה כיו"ר הדירקטוריון יסיים את תפקידו, ולנעליו ייכנס אמיר אלשטיין ששימש כסמנכ"ל טבע ועבד עם סמנכ"ל הכספים של חברת התרופות הגנריות. עד כה, האירה 2009 פנים לטאואר. בשלושת ימי המסחר הראשונים של השנה השלימה מניית החברה זינוק של 63%.
סיוה תספק לפאנובסיק (Panovasic) הסינית רישיון לתכנון שבבי מולטימדיה עבור מוצרי אלקטרוניקה ניידים. במסגרת ההסכם תקבל סיוה תמלוגים בגין השבבים שימכרו על-ידי פאנובסיק. בחודשים האחרונים מיישמת סיוה את תוכניתה לרכישה חוזרת של מניותיה בהיקף של כ-5% מהון המניות של החברה, שעמד בסוף הרבעון השני על 21 מיליון. ב-12 החודשים האחרונים איבדה מניית סיוה 37% מערכה והיא נסחרת במחיר של 6.44 דולר, המשקף לחברה שווי של 126 מיליון דולר.
קומטאץ' מפתחת התוכנות למניעת דואר זבל, חתמה על 13 הסכמי OEM חדשים במהלך הרבעון הרביעי של 2008, והגיעה למספר כולל של 116 שותפויות OEM. במהלך 2008 נחתמו 32 הסכמי OEM חדשים. במהלך הרבעון, קומטאץ' חתמה על 3 עסקות עבור המוצר החדש, ה-URL Filtering GlobalView, מוצר המיועד לאבטחת web. שתי עסקות נחתמו עם שותפי OEM חדשים ועסקה אחת נחתמה עם שותף OEM קיים. קומטאץ' מצפה כי העסקות שנחתמו ברבעון הרביעי יחלו להשפיע על ההכנסות במהלך הרבעונים השלישי והרביעי של 2009.
בין המניות הישראליות הבולטות הערב במסחר בוול סטריט: אלווריון, המספקת ציוד תקשורת אינטרנט בטכנולוגיית ה-WiMax; די.אס.פי.ג’י, חברת פיתוח ותכנון השבבים לטלפונים אלחוטיים; גיוון אימג’ינג, המייצרת ומשווקת מערכת אבחון הכוללת גלולה אנדוסקופית. בניגוד למגמה החיובית, מניית טבע, חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, דווקא נחלשת במהלך המסחר הערב.

תאריך:  06/01/2009   |   עודכן:  06/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על אף נתוני המאקרו - עליות בוול סטריט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
נמנעה הרשעת עיתונאי בעבירה של שיבוש הליכים כדי לא לחבל בהמשך עבודתו כעיתונאי    השופטת: התלונה שהוגשה על-ידי גרושתו לא הייתה מוצדקת    אמינות וניקיון כפים של עוסקים בתקשורת - אינטרס ציבורי
מערכת אתר ספורט 5
הקשר האנגלי פתח בהרכב, שכלל גם את רונאלדיניו, פירלו ושבצנ'קו
רובי שטיינברג
השתתפותה של מזכירת המדינה האמריקנית רייס בדיון שידרגה את משמעותו    האו"ם מבקש לחקור את התקריות בהן נהרגו תושבי רצועת עזה ביממה החולפת    מובארק מציע: הפסקת אש ופתיחת המעברים    מרקל בגרמניה: "אי אפשר לדמיין הפסקת אש ללא הפסקת הברחות הנשק מרצועת עזה"
רובי שטיינברג
הנהגת יהודי ארה"ב פותחת במהלך הסברתי אינטנסיבי מול התקשורת הבינלאומית, ובמיוחד האמריקנית, ומאשים אותה באנטישמיות    "לו עורכי העיתונים של היום היו במלחמת העולם השנייה הכותרות היו: "ההתקוממות היהודית מרסקת את התקווה לפתרון סופי בדרכי שלום"    [צילום: פלאש 90]
משה ריינפלד
בנובמבר ירדו ההזמנות ב-4.6%, לאחר נפילה של 6% באוקטובר    מדד מכירות הבתים של סוכני הנדל"ן ירד לרמתו הנמוכה ביותר אחרי שמונה שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il