X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על רקע נתוני הקמעונות דאו ג'ונס ירד 0.3% נאסד"ק עלה 1.1% טבע הוסיפה 1.4% צ'קפוינט עלתה ב-2.1% אלווריון נחלשה ב-3% טאואר ירדה ב-2.3%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת על רקע נתוני התעסוקה וההאטה בעסקי הקמעוניות האמריקאיות בהובלת וול מארט, שדחפו את המסחר כלפי מטה. מנגד, מניית סירס הולדינגס שבבעלותה רשת קיי-מארט, איזנה במעט לאחר שהעלתה את תחזית הרווח שלה, ומשכה את נאסד"ק כלפי מעלה.
דאו ג’ונס נחלש ב-0.3% ל-8,742 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.1% ל-1,817 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.3% ל-910 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.049% ל-2.445%.
בגזרת המקרו, משרד העבודה האמריקאי דיווח היום כי תביעות האבטלה הראשונות נפלו בשבוע שעבר ב-24 אלף ל-467 אלף. למרות הירידה, הזהיר המשרד כי ייתכן שפיטורים רבים אירעו מוקדם מהצפוי וכי הנתון צפוי לזנק שוב בשבועות הקרובים. מספר תביעות האבטלה הראשונות גבוה יותר ב-42% מרמתו בתקופה המקבילה בשנה שעברה. תביעות האבטלה הראשונות זינקו ב-101 אלף, לעומת זאת, ל-4.61 מיליון - רמתן הגבוהה ביותר מאז נובמבר 1982.
גם הורדת הריבית בבריטניה עומדת ברקע למסחר: הבנק המרכזי של בריטניה הוריד היום את הריבית ב-0.5% ל-1.5% בעקבות המיתון המחריף במדינה. זוהי רמת הריבית הנמוכה ביותר מאז נוסד בנק אוף אינגלנד ב-1694.
ענף הקמעונות ממשיך להראות אף הוא את סימני ההאטה. הקמעוניות האמריקאיות וול מארט, מייסי'ס, גאפ ולימיטד ברנדס חתכו היום את תחזיות הרווח שלהן, לאחר שפרסמו נתוני מכירות נמוכים מהצפוי בעקבות המיתון המחריף בארה"ב, שהוביל את הצרכנים להאט בקצב הקניות בחודש דצמבר, הנחשב באופן מסורתי לאחד החודשים המשמעותיים למגזר הקמעונות ולשיאה של עונת הקניות לחגים.
וול מארט, הקמעונית הגדולה בארה"ב, הודיעה על עלייה של 1.7% במכירותיה בדצמבר, להוציא את מכירות הבנזין, מתחת לתחזיות האנליסטים שצפו עלייה של 2.8% במכירות וול מארט בחודש דצמבר. "עקב המצב הכלכלי הקשה והחורף העז בחלק מהאזורים, עונת החגים הייתה מאתגרת יותר מהצפוי עבור הקמעונאיות", אמר אדוארדו קסטרו-רייט, סגן יו"ר החברה. מניית וול מארט נסוגה ב-7.5%
מנגד עומדת סירס הולדינגס, המחזיקה ברשת קיי מארט ורשת החנויות סירס. החברה העלתה את תחזית הרווח שלה לרבעון הרביעי ל-300-380 מיליון דולר או 2.44 דולר עד 3.09 דולר למניה. זאת, בהשוואה לתחזיות השוק לרווח של 1.89 דולר למניה. בתגובה, זינקה מניית החברה ב-23.3%.
במגזר הטכנולוגיה: ענקית המחשבים דל (1.08% , 11.27), יצרנית המחשבים האישיים (PC) השנייה בגודלה בעולם, הודיעה היום על כוונתה לקצץ 1,900 משרות באחד ממפעליה באירלנד ועל העברת חלק ניכר מפעילות הייצור שלה לפולין, במסגרת חיסכון בעלויות.
לפנות בוקר הכריז סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (3.13% , 20.12), על גרסת הבטא הציבורית הראשונה של חלונות 7, במהלך אירוע ה-CES. באלמר הכריז כי הגרסה תהיה זמינה להורדה החל ממחר (9 בינואר) מאתר מיקרוסופט. גירסת הבטא שתושק בשישי תהיה זמינה למשך זמן מוגבל ומיקרוסופט מתכוונת לסגור את הברז לאחר 2.5 מיליון הורדות.
לרשימת קורבנותיו של מיידוף מתווספת היום גם השחקנית ההוליוודית אומה ת'ורמן. ארפאד בוסון, מייסדה של חברת ניהול הקרנות EIM וארוסה של השחקנית, נמצא גם הוא ברשימת קורבנותיה של הונאת הענק שביצע ברנרד מיידוף - לאחר ש-EIM הפסידה 230 מיליון דולר בעקבות ההונאה. בחודש שעבר חשפה EIM כי היא החזיקה בחשיפה של 230 מיליון דולר להונאת מיידוף - 2% מנכסיה של החברה - המנהלת נכסים בסך 11.5 מיליארד דולר.
במניות הישראליות, אלביט מערכות (-2.34% , 17500.0) חתמה על הסכם לרכישת חברת שירון תקשורת בהצעת רכש לבעלי מניותיה, בתמורה ל-16 מיליון דולר. עד כה נענו להצעה 90% מבעלי המניות. בין בעלי המניות של החברה - פולאר תקשורת שבשליטת לידר מקבוצת שרפ"ג. פולאר תמכור את אחזוקתיה בחברה, 46%, בתמורה ל-25 מיליון שקל, ותרשום בעקבות העסקה רווח לפני מס של 20 מיליון שקל.
עוד במניות הישראליות, חברת אורמת טכנולוגיות (3.29% , 32.29) שבשליטת משפחת ברוניצקי חתמה על הסכם הלוואה של עד 105 מיליון דולר לצורך החלפת הון עצמי במימון בנקאי ארוך טווח, של תחנת הכח אולקריה 3 בקניה. אורמת מימנה את השקעותיה בשני שלבי ההקמה של תחנת הכוח בהיקף כספי כולל של 150 מיליון דולר ממקורותיה, ועתה, לאחר שתקבל הלוואה ל-10 שנים, יתפנה לה סכום זה להשקעות נוספות.
ההאטה הגלובלית לא פוסחת על יצרנית ציוד התקשורת אודיוקודס (-1.07% , 1.85), שמפרסמת היום תוצאות מקדמיות לרבעון הרביעי של 2008. הכנסות החברה ברבעון זה עמדו על 39-41 מיליון דולר בלבד, ביחס לתחזית השוק הממוצאת למכירות של 42.1 מיליון דולר.
ציפיות החברה המוקדמות היו להכנסות של 41.9-44.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי. בנוסף, החברה עשויה להחמיץ את תחזיתה השנתית המוקדמת להכנסות של 180-185 מיליון דולר ב-2008. החברה תפרסם את תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2008 כולה ב-11 בפברואר.

תאריך:  09/01/2009   |   עודכן:  09/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמר בנוביץ
האקס מאולימפיאקוס: "אני מאוכזב, אבל מאחל למכבי שיהיו בפיינל פור"
איציק וולף
איציק וולף
איציק וולף
הממשל האמריקני נמנע בהצבעה במועצת הביטחון הדורשת מישראל לנצור את האש ללא ערובות לביטחונה    חמאס לא נזכר בהחלטה    גם לא גלעד שליט
רותי אברהם
בית המשפט הותיר במעצר שני כתבים אירניים החשודים בחשיפת תנועות צה"ל בניגוד לצו הצנזורה ובמסירת ידיעה סודית    בא-כוחם: ההליך החל רק לאחר שאהוד יערי "אתגר" את רשויות החקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il