X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם יד שרה
▪  ▪  ▪

סניפי יד שרה להשאלת ציוד רפואי
כל 11 סניפי יד שרה הנמצאים במרחק 40 ק"מ מרצועת עזה פועלים ופתוחים לציבור הרחב. סניפי אשדוד ואשקלון פועלים ממקלטים. בימים הראשונים היו מספר סניפים שנאלצו לצמצם או להפסיק את פעילותם עקב דרישות פיקוד העורף, אך למעט סניף אשקלון שפועל רק בשעות הבוקר בתנאים קשים, כל הסניפים פועלים כרגיל.
בסניפי הדרום הפעלנו שירות משלוחי ציוד רפואי לבין הלקוח. מתנדבי הסניף שיש ברשותם רכב התנדבו לספק דרישה זו. רבים מהשואלים מפחדים או לא יכולים להגיע לסניף.
פעילות מיוחדת יש בסניפי יד שרה בבתי חולים בהם מאושפזים חיילי צה"ל. בסניפי תל השומר, בילינסון ובעיקר סורוקה עברו מתנדבי יד שרה בין המחלקות השונות ויידעו את משפחות החיילים ואת נציגי צה"ל על הסניף בבית החולים. החיילים ששואלים ציוד אף לא נדרשים להשאיר פיקדון. מספר חיילים שהשתחררו כבר שאלו ציוד רפואי.
שרותי הסעה לקשישים ונכים
נהגי הנכוניות מסיעים חינם קשישים ונכים המבקשים להתפנות מיישובי הדרום למקומות בטוחים. עד היום בוצעו עשרות נסיעות מהדרום לכל רחבי הארץ. נסיעה מרגשת במיוחד היתה הסעת 10 נכים בשתי נכוניות שיצאו לשמח את זוג נכים שהתחתנו ושנאלצו להעתיק את אולם החתונה מבאר שבע לראשון לציון.
התקנת לחצני מצוקה
עשרות לחצני מצוקה חוברו לתושבי נתיבות ואופקים ללא תמורה. בזכותם המנויים יכולים להיות בקשר רציף עם מתנדבי המוקד המספקים להם את כל צרכיהם.
שרותי בית וקהילה
מתנדבי יד שרה החלו בביקורים בבתיהם של חולים המרותקים לבית. מתנדבי יד שרה מגיעים לחולים, דורשים בשלומם ודואגים לכל מחסורם.
קשר עם גורמי הרווחה
נציגים ממינהלת הדרום בראשותו של אבישי בר-טל יצרו קשר עם אגפי הרווחה ברשויות המקומיות ובמועצות האזוריות והציעו את שירותי יד שרה לאוכלוסיות חלשות: אספקת ציוד רפואי לבית הלקוח; הסעות בנכוניות חינם לנכים או/ו קשישים המבקשים להתפנות; והתקנת 100 לחצני מצוקה חינם לתושבי אופקים ונתיבות. עובדי הרשויות פנו פעמים רבות ליד שרה בבקשה לסייע בתחומים נוספים כמו אספקת ארוחות, משלוח תרופות ועוד. בכל המקרים יד שרה נענתה ושמחה להושיט יד ולסייע לתושבים.
הפעלת מטה "כולנו ביחד"
בית יד שרה בירושלים מארח ומפעיל את מטה "כולנו ביחד". עשרות ארגוני התנדבות, תנועות נוער וגופים נוספים חברו למטה משותף שמטרתו לאחד כוחות ולפעול ביחד עם תושבי הדרום. המטה פועל בשיתוף ארגוני ההתנדבות המקומיים ובתיאום מלא עם מוסדות המדינה - הרשות לחירום לאומית [רח"ל], פיקוד העורף והרשויות המקומיות.
הקמת המטה המשותף נועדה לאחד כוחות, למקסם את פעילות הגופים האזרחיים ולתת אפשרות לאזרחים ולגופים הרבים החפצים לפעול יחד עם תושבי הדרום. המוקד מקבל בקשות או צרכים מתושבי הדרום ונותן מענה בעזרת ארגוני ההתנדבות מקומיים וארציים ומתנדבים פרטיים.
יד שרה הקצתה שני חדרים גדולים לפעילות המטה, הכולל בין השאר 10 קווי טלפון ורשת מחשבים. יד שרה גם מסייעת בכל התחום הלוגיסטי של המטה.
עד עתה סייעו מתנדבי המטה לאלפי אנשים בתחומים מגוונים. בין התחומים: מציאת מקומות אירוח והתרעננות, ניקיון מקלטים, הפעלות לנוער השוהה במקלטים, חלוקת שמיכות ותנורים לתושבים, אספקת אוכל לתושבי הדרום, איסוף צעצועים ומשחקים, סעד פסיכולוגי ורוחני לתושבים ועוד ועוד. מספר הטלפון של מוקד "כולנו ביחד" הוא כוכבית 6445.
סולידריות עם מתנדבי מוקד המצוקה ומתנדבי יד שרה
מתנדבי מוקד המצוקה של יד שרה החלו להתקשר לכ-2,000 מנויי המוקד בדרום, לדרוש בשלומם ולוודא כי יש מי שנמצא איתם בשעת חרום. הם מוודאים כי הם מודעים לנוהלי החרום ולמקום אליו הם נדרשים להתפנות בשעת אזעקה.
במקביל, מתנדבי יד שרה בצפון ובמרכז התקשרו לעמיתיהם בדרום, חזקו את ידיהם והציעו להם עזרה ואירוח. מבצע סולידריות דומה נערך - בכיוון ההפוך - במלחמת לבנון השנייה והרים את המורל בקרב מתנדבי יד שרה המופגזים.
השתתפות בפורומים ארציים
נציגי יד שרה משתתפים בשלושה פורומים המסייעים לתושבי הדרום. זהבה דביר, מנהלת מטה החרום ביד שרה, היא נציגת יד שרה בפיקוד העורף; מיכל יגל, רכזת מתנדבי יד שרה בירושלים היא מנהלת צוות המתנדבים במענה הטלפוני העירוני 106 בירושלים; ומרגלית גולדשטיין מאגף משאבי אנוש משתתפת בקואליציית ארגוני ההתנדבות.

תאריך:  11/01/2009   |   עודכן:  11/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il