X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני בטוח שלפעמים היא חשה דחף "להתפוצץ" עליו, רק בגלל שהעמיד בפניה "דילמת נאמנות" בלתי אפשרית. מצד אחד הציבור שבשמו ולמענו היא נכנסה לפוליטיקה, ומאידך, נאמנותה כלפיו
▪  ▪  ▪

למרות שאידיאולוגית, אני חולק עליה (כמעט) לגמרי - אני אוהב, מכבד ומעריך את ח"כ שלי יחימוביץ'. היא ויתרה על קריירה מבטיחה, מכובדת, ומשכורת שמנה, כדי לקדם אידיאולוגיה שהיא מאמינה בה. הלוואי עלינו עוד 119 ח"כים כאלה.
אני חש כלפיה חמלה והזדהות. ההזדהות תכליתה לחזק אותה ואת המעטים שכמותה, ומקור סיבת החמלה היא אנחנו: הקורבנות האמיתיים של האופורטוניסטים. היא עזבה מקום עבודה נחשק, למען הציבור ששלח אותה, ושבשמו היא פועלת. את תוצאת מאבקה ניתן להגדיר עוד בטרם זינקה לזירה כ"תבוסת הצודקת".
שלי יחימוביץ', יריבתי האידיאולוגית - רוצה את מה שאני רוצה: נבחרי ציבור דוברי אמת. בתמימותה המבורכת האמינה שעמיר פרץ הוא האיש הנכון בעיתוי הנכון. איתו - כך היתה בטוחה - אפשר יהיה לקדם את האג'נדה החברתית והמדינית שהיא מאמינה בה.
פתאום היא חשה בצריבתה של הקלישאה "דברים שרואים משם - לא רואים מכאן". אל מול עיניה המשתאות, היא רואה את פרץ מרסק את אמינותו, וידה קצרה מלהושיע. דווקא המנהיג שהאמינה בו, נכנס לוורטיגו, רק משום שהתפתה לקחת תיק לא מתאים, תמורת קיפול הדגל שהניפו ביחד בטרם בחירות.
האסון שלנו האזרחים הוא שהפוליטיקאים כל כך אינטרסנטים, שהאידיאולוגיה משמשת אותם כבגד, שמותר להחליף בכל רגע נתון. הבגד הזה הוא אנחנו. תראו כמה התרחקנו: כללי המשחק הם כאלה שפוליטיקאי שיתעקש להיות נאמן לציבור בוחריו - עלול לקומם עליו את חבריו, שיאשימו אותו בריסוק המפלגה בגין "חוסר פרגמאטיות". קלישאות לא חסר: "תפסת מרובה לא תפסת", או "הפוליטיקה היא אומנות ה(בלתי)אפשרי". ואם לקחת משהו מהגששים, אז "טוב בננה אחת במקרר, משתי בננה על העץ". זה מה שהולכים לשמוע, שלי יחימוביץ' וחבריה לדעה, בישיבת המרכז הקרובה.
בכללי משחק כאלה, הנאמנים לציבור נפלטים החוצה, והנכלולים ממשיכים הלאה, אל הצלחת עם אבקת השררה. בקדנציה הקודמת, אהוד יתום, מיכי רצון, עוזי לנדאו ואחרים - לא שרדו את נאמנותם, ולעומתם: ציפי לבני, רוני בראון, זאב בוים, מאיר שטרית, ובעיקר אהוד אולמרט - חוגגים את בוגדנותם בהסנפה חזקה.
היום זה ברור: פרץ עשה טעות כשהסכים לקבל את תיק הביטחון. מאז "הניצחון של אולמרט" על נסראללה, שלי יחימוביץ' רואה את מנהיגה כבוי. הוא האמין, שממשרד הביטחון, אפשר לקדם גם את השלום וגם את האג'נדה החברתית שעליה התחייב. אלא שנסראללה הזכיר לה ולו, ש"חזון העצמות היבשות" של הנביא יחזקאל, יגיע הרבה לפני חזון "המזרח התיכון החדש" של הנביא שימון.
אני בטוח שלפעמים היא חשה דחף "להתפוצץ" עליו, רק בגלל שהעמיד בפניה "דילמת נאמנות" בלתי אפשרית. מצד אחד הציבור שבשמו ולמענו היא נכנסה לפוליטיקה, ומאידך, נאמנותה כלפיו. לקרן נויבך אמרה: "אני לא מאמינה שהאתנן שקיבלה מפלגת העבודה, יעשה רושם על חברי מרכז המפלגה" ("היום בחדשות"- ערוץ 1/ 26.10.06). "אתנן" למי שזקוק לפרשנות, זהו ביטוי לתשלום בלתי מוסרי, שמקובל בין פרוצה ללקוח. ועוד מאותו ראיון: "אני רואה את מפלגתי שלי, מאבדת את זהותה הפוליטית".
חייבים לשנות את כללי המשחק: מפלגה (כל מפלגה, ללא הבדל אידיאולוגי), שתמורת אתנן שוכחת את מצביעיה, מן הראוי שתתפוגג. אחרת, הדמוקרטיה הישראלית - תקרוס. יש יותר מדי סימני אזהרה. למען הדמוקרטיה, ולמען כלל האזרחים שרוצים פוליטיקה נקייה, אני מאחל לשלי יחימוביץ' שתצליח לשכנע את חבריה לפרוש מהקואליציה. ניצחונה - ניצחון הדמוקרטיה, ותבוסתה - תבוסתנו!

תאריך:  29/10/2006   |   עודכן:  29/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבי על שלי יחימוביץ'
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון קטן, עוד 118
igalcohen  |  29/10/06 14:23
2
מאמר טוב מאוד, נרי. אני מסכימה אתך
ברוריה מקרית חיים  |  29/10/06 14:30
3
כאדם שתומך(או לפחות תמך)בה...
לשלי יחימוביץ  |  29/10/06 14:37
4
אולי כדאי לותר על הדמוקרטיה
בוקי בן יוגלי  |  29/10/06 14:42
5
תיקון קטן, עוד 118
igalcohen  |  29/10/06 14:42
6
והעיקר, שמאל זה ריקנות חלולה. כלום. ל"ת
וכלום זה כלום.  |  29/10/06 14:54
7
אינה עומדת בהגדרה של פוליטיקאי!!!
יורם סמואל  |  29/10/06 14:59
8
שלי יחימוביל
יהוידע  |  29/10/06 15:48
9
זהו אה! ואתה עוד אומר שאתה רגיש ל..
אביעד ש  |  29/10/06 15:53
10
נרי, קצת נסחפת
משה, עורך-דין  |  29/10/06 16:53
11
התקשורת אשמה ראשית בנצחון הנכלוליות
@@מ.ל.@@  |  29/10/06 17:56
12
הקומוניסטית הקטנה וסטאלין
אבי תל אביבי  |  29/10/06 18:29
13
במאמר הבא,נרי יפרגן לארבל התופרת.
הזקן מההר  |  30/10/06 01:15
14
מה מפריע לה לפרוש ממפלגת העבודה?
אלמוני  |  30/10/06 07:43
15
אינה אמינה!ה"שלי" הזאת.האמינו לי.
רמת אפעל  |  30/10/06 10:44
16
איל קחבה,למה תטיב,תתערס. ל"ת
דובר ערבית  |  30/10/06 19:32
17
מה עם כל הזכויות למענם נלחמת ונאבק
מוריה  |  31/10/06 07:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פלד
"אללה הוא אכבר" היא קריאה תמימה השגורה בפי כל מוסלמי, דתי כחילוני, פרושה "אלוהים הוא גדול". אבל, בשנים האחרונות הפכה קריאה זו למצמררת וטראומטית לכל מי שראה או חווה טרור. קריאה זו נשמעת בכל פיגוע, בכל טבח, בכל פגיעה בחפים מפשע, בכל קריאות ההסתה
עו"ד יראון פסטינגר
ניהול ענייני המדינה, בוודאי בנושאים של מלחמה ושלום, מסור כולו לרשות המבצעת, וגם בתחום הביקורת על נושאים אלו, אין לביהמ"ש כל מקום וכל דריסת רגל בכל שיטות המשפט הנוהגות בעולם
נעמה ישובי
נהיר לרוב הציבור כי מי שחריג מינית נהנה משוויון זכויות כמעט מלא במדינת ישראל בתחום הציבורי, ואפילו יותר מאשר במדינות שנחשבות כמתקדמות מישראל. אם כך מה באמת רוצים החריגים הללו? מה שהם מבקשים הוא בל ייאמן, שהסטייה שלהם לא תחשב עוד לסטייה בעיני הרוב הנורמלי
אביב ירון
העונשים המגוחכים המוטלים על הנהגים הגורמים לתאונות דרכים קטלניות ותנאי המאסר המופלגים שהם זוכים להם, לעיתים אינם מהווים הרתעה אמיתית
עו"ד משה מכנס
המשטרה ובג"צ מקבלים בהבנה איומים באלימות בהר הבית, ובעטיים מונעים חופש פולחן מהיהודים, אך אינם מיישמים אותו עיקרון במקרה של "מצעד הגאווה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il