X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דאו ג'ונס איבד 2.9% סיטי נפלה ב-22.4% נאסד"ק ירד ב-3.7% מורגן סטנלי נחלש ב-7.7% אודיוקודס איבדה 7.1% טבע הוסיפה 0.6%
▪  ▪  ▪

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים על רקע נתוני הקמעונות הגרועים מהצפוי ובהובלת מגזר הפיננסים. דאו ג’ונס נחלש ב-2.9% ל-8,200 נקודות, נאסד"ק איבד 3.7% ל-1,490 נקודות ו-S&P 500 השיל 3.3% ל-843 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.084% ל-2.213%.
בגזרת המקרו, המכירות הקמעונאיות בארה"ב ירדו בשנת 2008 ב-0.1% לעומת השנה הקודמת, ירידה שנתית ראשונה מאז החל משרד המסחר האמריקאי לפרסם נתון זה בשנת 1992. המכירות הקמעונאיות נפלו בדצמבר ב-2.7% לעומת החודש הקודם, והשלימו בכך ירידה חודשית שישית ברציפות - רצף הירידות הממושך ביותר מאז 1992 לפחות.
הנפילה במכירות בדצמבר היתה החדה ביותר מאז אוקטובר, ובשיעור כפול ויותר מתחזיות הכלכלנים לירידה של 1.2% במכירות. לעומת חודש דצמבר 2007, נפלו המכירות הקמעונאיות בארה"ב בחודש שעבר ב-9.8% - הנפילה החדה ביותר מאז החל פרסום נתון זה.
בענף ההיי-טק, נורטל נטוורקס, יצרנית ציוד התקשורת הגדולה ביותר בצפון אמריקה, הגישה בקשה לפשיטת רגל בארה"ב ולהגנה מפני נושים היום, לאחר שנפגעה קשות מהמשבר הכלכלי, ומגישה בקשות דומות גם בטורנטו ובקנדה. נורטל ומספר מחברות הבת שלה הגישה בקשה להגנה מפני נושים תחת צ'אפטר 11 בארה"ב, כך עולה ממסמכים שהוגשו לבית המשפט. מניית החברה התרסקה לפני הפתיחה ב-77.3% וכעת אין מסחר במניה.
בעקבות פשיטת הרגל של נורטל, האנליסט יונתן קרייזמן מאוסקר גרוס אומר כי החברות העיקריות שצפויות להיפגע הן אודיוקודס ואלווריון. "הבעיה המרכזית באודיוקודס מעבר לעניין הטריוויאלי ש-15%-10% ממכירות החברה נובעות ממכירות לנורטל - היא שהמודל העסקי של אודיוקודס נבנה דרך OEM ויש הרבה חוזים שהם מגיעים אליהם דרך נורטל, והיכולת שלהם להגיע אליהם לבד מוטלת בספק".
אורקל, חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם, פיטרה מאות עובדים בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, שהוביל לירידה בביקוש לתוכנות העסקיות של החברה - כך מסרו גורמים המקורבים לחברה. לדברי הגורמים, אורקל פיטרה בסוף השבוע מאות עובדים מתוך 86 אלף עובדיה ברחבי העולם. מרבית העובדים שפוטרו עבדו ביחידה המייעצת ללקוחות כיצד לשלב את תוכנות ניהול המידע והארגון של אורקל בפעילות החברות שלהם.
מניית סיטי צוללת במסחר בוול סטריט על רקע חששות משקיעים ואנליסטים כי הבנק לא יצליח לשוב לרווחיות ולהמשיך לפעול באופן יעיל לנוכח השינויים הצפויים במבנה העסקי שלו. הבנק הודיע היום כי יפרסם את הדו"חות הכספיים לרבעון הרביעי ב-16 בינואר, שישה ימים מוקדם יותר מהמתוכנן. לפי התחזיות, צפוי הבנק לרשום הפסד רבעוני של מיליארדי דולרים. הבנק המתחרה ג'יי.פי מורגן צ'ייס אף הוא הודיע על הקדמת פרסום דו"חותיו הכספיים בשישה ימים, ויפרסם אותם ביום חמישי.
גם במגזר התרופות נמשכים הצמצומים, ענקית התרופות פייזר הודיעה כי תפטר 800 משרות מחקר השנה, ותקצץ במשרות שאינן קשורות לששת תחומי המחלות שבהם מתמקדת כעת החברה. החברה פועלת להפחתת עלויות ולמציאת תרופות חדשות שיחליפו את התרופה הנמכרת ביותר של החברה כעת, ליפיטור, להורדת כולסטרול, כאשר יפוג הפטנט על התרופה ב-2011.
בנק גולדמן סאקס האמריקאי מתכנן להגיש הצעת רכש עבור השליטה המלאה בחברת USJ היפאנית, מפעילת פארק השעשועים יוניברסל סטודיוז באוסאקה שביפאן. קריין הולדינגס היפאנית, בבעלות גולדמן סאקס, מחזיקה כיום 41% מחברת USJ. החברה מתכננת לרכוש את שאר מניות USJ עד ל-31 במארס, כך אמרו המקורבים, אשר סירבו להזדהות. שווי 59% מחברת USJ עומד על 51 מיליארד ין (568 מיליון דולר), לפי מחיר הסגירה של המניה בבורסת טוקיו היום.
עוד במניות הישראליות, קרן פימי שמנוהלת על ידי ישי דוידי פירסמה הצעת רכש לעד 10% ממניותיה של חברת ריטליקס במחיר של 6 דולר למניה. מחיר זה גבוה ב-6% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בנאסד"ק. פימי מחזיקה ב-16.7% ממניותיה של ריטליקס, שעוסקת בפיתוח תוכנה לרשתות קמעונאיות בתחום המזון והדלק. ריטליקס נסחרת בשווי של 115 מיליון דולר.
רק לפני כשבוע שיגרה יצרנית ציוד התקשורת אודיוקודס אזהרת רווח לגבי הרבעון הרביעי וכעת נוקטת החברה צעדים ראשונים לצמצום העלויות לקראת ההאטה הכלכלית המסתמנת בשנת 2009. החברה תפחית את משכורות המנהלים ב-10%. הפחתה זו נוספת לתוכנית צמצום עלויות שנוקטת החברה. שבתאי אדלסברג, יו"ר הדירקטוריון ונשיא החברה, אמר כי "יישום צעדי הורדת העלויות והורדת השכר נועדו לאפשר לנו לחזק את היעילות התפעולית ולשמור על התחרותיות שלנו לאור המשבר הכלכלי הגלובלי".
אחרי שאמש פירסמה וולטייר אזהרת רווח לרבעון הרביעי וצפתה האטה בעסקי החברה בשנה הקרובה, מוריד בנק ההשקעות מריל לינץ' את המלצתו לחברה מ"ניטרלי" ל"תשואת חסר" ומוריד את מחיר היעד למניית החברה מ-3.5 דולרים ל-3 דולרים. האנליסט טל ליאני כותב כי יצרנית המתגים מהרצליה צפויה לחוות האטה גם בשנת 2009, ושרפה 4 מיליון דולר במזומן במהלך הרבעון הרביעי, מגמה שצפויה להימשך לפחות ברבעון הראשון של 2009, על פי הבנק.
קומברס, ספקית מערכות לבילינג ולשירותי תקשורת פרסה רשת נתבי SMS עבור בהארטי איירטל, ספקית סלולר הודית בעלת כ-80 מיליון מינויים. הרשת תנהל את תעבורת המסרונים ותאפשר הטמעת שירותים חדשים ומתקדמים, מבוססי הודעות טקסט סלולרים. שווי העסקה מוערך על ידי גורמים בשוק במספר מיליוני דולרים.

תאריך:  14/01/2009   |   עודכן:  14/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וול סטריט נסגרה בירידות בהובלת המגזר הפיננסי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רעייתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין טוענת ששירות בתי הסוהר מודע לעובדה שהיא בסוף שנות הפוריות שלה ומונע ממנה התייחדות עם בעלה    "שב"ס מונע מבנו של יגאל לבקר את אביו לאחר שהתחיל להכירו"
אתי אפללו
הסיבות להורדה קשיי נזילות וחשש ממשי מאי יכולתה לעמוד בטווח הקצר בסילוק חוב של 132 מליון שקל
תומר לוי
הקשר הסלובני של מכבי פ"ת מרשים במבחניו בקבוצה ההולנדית
מוטי פשכצקי
הקשר יעבור אם מכבי ת"א תסכים להתחלק. ההחלטה הסופית: ביום ה'
עידן יוסף
לוח השידורים החדש של התחנה יאחד תוכניות ברצועות נושאיות    בתוכניות החדשות: "המיקרופון המעצים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il