X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מערכת אכיפת החוק, המשטרה, הפרקליטות, זקוקים ל"טיפול שורש" מהיר חזק ואלגנטי - בטרם הגרורות יתפשטו לכל הגוף החקירה והטיפול בתיק רמון מזכירים נשכחות לא נעימות, מפרשיות קודמות ובראשן שר המשפטים - פרופ' נאמן
▪  ▪  ▪
רמון. מי מנסה לסלקו

עת לדבר ועת לעשות. על היועץ המשפטי לממשלה להגיש בקשה לבית המשפט שבה יודיע על "עיכוב הליכים" נגד השר לשעבר חיים רמון ולחקור את כל ההתנהלות בפרשה. עת להאזנות סתר (חוקיות) ועת לעקור את הנגע של האזנות בלתי חוקיות. על ציבור עורכי הדין ולשכת עורכי הדין מוטלת חובה מקצועית ומוסרית לא לשתוק. וגרוע מכך - העלמת ראיות מבית המשפט ומהסנגוריה, בטענות מופרכות של חיסיון, שיבוש, חומר לא רלוונטי, חומר מודיעיני, שכחנו, טעינו, משפטית זה צודק אבל - טענות מסוג זה פוגעות בשלטון החוק, פוגעות בהליך שיפוטי, פוגעות בכללי הצדק הטבעי, בשוויוניות בין תביעה, סנגוריה ובקיצור בדמותה הדמוקרטית של המדינה ומכרסמות באמינותה של המשטרה והפרקליטות.
כאשר פרקליטת מחוז ת"א/פלילי מצהירה אחרי שבועות של הכחשה גורפת ונמרצת וטענות כי אין כל האזנות סתר, אין חומר נוסף בפרשה - וזאת בתשובה לבית המשפט ופתאום חוזרת בה בהודעה לקונית אנמית - "אולי טעיתי"? על המערכת המשפטית כולה להזדעזע.
לדעתי, על לשכת עורכי הדין על ראשיה ופרקליטיה לקום ולהשמיע קולם ולעשות מעשה - משפטי ציבורי, כדי שהנושא לא יעבור בשתיקה. לשכת עורכי הדין מייצגת את הציבור הנזקק לשירותיו, כאשר הוא מתנגש עם מערכת האכיפה ושלטון החוק, מדי יום ביומו.
לשכת עורכי הדין תמכה והאמינה במערכת האכיפה מתוך הנחה שהיא פועלת בהתאם לחוק ולסדרי הדין. האמונה שכמו שפרקליט נחשב officer of the court, לאמור: קצין בית המשפט, נאמן על בית המשפט שמתפקידו לעזור לבית המשפט "לעשות משפט", כהגדרת תפקידו של עורך דין בחוק לשכת עורכי הדין.
מה שקיבלנו בפרשת רמון הוא בנוסח המערכון של גדי יגיל: "מה בסך-הכל רציתי חלב אם - ומה קיבלתי, חיתול רטוב (מפיפי) בפנים". אם מישהו חושב שפרשת רמון היא מקרה קיצוני, חריג, יוצא דופן - הוא נאיבי, מתעלם מן המציאות, או נמצא בשלב של הדחקה משפטית.
לצערנו ולבושתנו - כבר היו דברים מעולם, נראה שלא למדנו וגרוע מכך לא הוצאנו מסקנות מתאימות ונכונות ולא שינינו דבר. הדבר נובע מכך, שבעבר כאשר התגלו ראשוני התופעות, לא נעשו פעולות מתאימות ולא נעשה ניתוח. התוצאה - התופעה כמו סרטן, התחילה לפתח גרורות ולהתפשט במערכת אכיפת החוק. אם לא יפעלו במהרה - המערכת החיסונית עלולה לקרוס.
מי צריך לטפל בתופעה, בבעיה, בסוגייה המעציבה והמפחידה - שר המשפטים המכהן, היועץ המשפטי לממשלה ומפכ"ל המשטרה. אם האנשים הקשורים לפרשת חקירת רמון, לאור כל הפרסומים האחרונים, כגון: הלחץ המאסיבי על המתלוננת ומפקדה, להתלונן במשטרה, אם נכונה הידיעה כי קצינת משטרה בכירה ביותר, שניהלה עשרות חקירות רגישות על אישי ציבור וראשי ממשלה אכן אמרה, כי רמון לא מתאים למנות נשיא לבית משפט עליון, או נוסח דומה לזה או משתמע ממנו, מי שהודיע לבית המשפט והסנגוריה, כי אין האזנות סתר ואין חומר נוסף בפרשה - יישארו בתפקדם ובמעמדם, לא עשינו כלום.
אם צריך ועדת חקירה ממשלתית/משפטית ממלכתית - זה המקרה, זה הזמן. על כל האגודות, העמותות, האקדמיה וציבור עורכי הדין, להקים קול זעקה תחת הסיסמה "וביערת את הרע מקרביך" כי בנפשנו, זכויותינו הדבר.
להזכיר לציבור כי מה שאנו רואים היום, כבר היה בעבר, כמו האזנות סתר, חלקן לא חוקיות ובניגוד לחוק מתומללות ומתויקות בקלסרים תחת הכותרת: "קלסרים פוליטיים", בנוסח משטרים דיקטטוריים, נמצאו בכספת של קצין המשטרה ניצב מזרחי. היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין, קרא, שמע והזדעזע וביטא את סלידתו ופחדיו בחוות דעת מנומקת וחדה בנושא.
האזנות הסתר שחלקן לא היו חוקיות ובניגוד לצווים של בית המשפט, היו בקלסרים של חקירת איווט ליברמן, בזמן שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופתו של ביבי נתניהו, וכמובן שהאזנות הסתר היו בעקיפין גם לראש הממשלה או לפחות לכל מה שנאמר בלשכת ראש הממשלה ולכל שיחותיו של ליברמן עם נתניהו, שיחות אלו הפוליטיות, היו בניגוד לצווי בית המשפט תומללו ונשמרו בקלסרים נפרדים.
האזנות הסתר לאביגדור קהלני. אחרי שהיה שר לביטחון פנים, האזינו לשיחות פרטיות בינו לבין אשתו ואפילו ילדיו, שיחות שלא אושרו ע"י צווי בית המשפט.
האזנות סתר שנעשו לאיש העסקים דוד אפל במשך תקופה של מעל לשנתיים, דבר שהוא לא מקובל, לא מידתי וספק אם נתון הזמן היה ידוע לבית המשפט. גם במקרה זה בין אלפי השיחות היו גם פרטיות, אישיות חסויות, בתוך המשפחה ובין חברים.
בפרשת רמון - האזינו למנהלת הלשכה של השר אולמרט, כלומר בעקיפין למשרד ראש הממשלה, על מה שנעשה במשרד ולשיחותיה של הגב' שולה זקן, מנאמניו הקרובים ביותר של ראש הממשלה אולמרט.
הרשימה שהבאתי לעיל, היא מדגמית בלבד ומקוצרת, מי שרוצה לשמוע על פרשיות נוספות בתחום זה, ישאל את ציבור עורכי הדין וביניהם הפליליים בעיקר, שם התופעה די נפוצה וקיימת זה שנים. כלומר, המסקנה יכולה להיות שיש מאות שפוטים, נחקרים, חשודים שהעלימו מפרקליטיהם חומר חסוי, כמו האזנות סתר, כולן או חלקן, מעקבים, צילומים, חומר מודיעיני שחלקו יכול לעזור לסנגוריה ולמשפט, אבל הוא מוצנע ונקבר בתיקים חסויים.
יש מקרים שבהם גם התביעה לא מודעות לחומרים הנוספים, כי המשטרה לא מגלה להם לא משתפת אותם ולא מדווחת עליהם. כאשר המשטרה והפרקליטות עושות יד אחת לגבי חומרי חקירה, או ראיות, הדבר הוא חמור שבעתיים והוא בגדר קשר פלילי.
מקרה בולט נוסף שאסור לזלזל בו ובעיקר אסור לשכוח אותו - במשפטו של עפר נמרודי ממעריב - התברר במהלך המשפט כי מזכרים משטרתיים, בעלי חשיבות ראייתית לסנגוריה - נשכחו בכספת של ניצב מזרחי. לאמור: החומרים הועלמו מהתביעה ומבית המשפט, מקרה שמזכיר בצורה מדאיגה ומקבילה את חקירת רמון.
ואם ככה יעשה לאיש שהמשטרה והפרקליטות רוצים ברעתו וסילוקו מהתפקיד, מה יגידו אזובי הקיר, האזרח הפשוט הלא מקושר, הלא מיוצג ע"י צמרת הפליליסטים?
אחת האופציות של סנגורי רמון, היא לבקש ביטול מיידי של המשפט וזיכוי מוחלט, דבר שמקובל במקרים כאלה בארה"ב ובאירופה. אפשרות נוספת - בית המשפט מיוזמתו יבטל את המשפט בטענה שרומה, דיווח לא נכון במגמה להרשיע שר, וניהול משפט בניגוד לכללי הצדק הטבעי - או בטענה של "הגנה מן הצדק". אפשרות אחרת - לזמן מחדש את המתלוננת לחקירה נגדית נוספת וצולבת.
איך שלא נביט במקרה הספציפי - המערכת המשפטית יוצאת ניזוקה. יתירה מכך, שלטון החוק, אמון הציבור במשטרה ובפרקליטות נפגע ונסדק, שזה דבר חמור, מדאיג, מתסכל ודי מפחיד - ומעורר מחשבות נוגות על צדק, יושר, אמינות וחתירה לאמת.
חלק מהבעיה נעוץ בעובדה שהן המשטרה והן הפרקליטות - שכחו את ייעודם ומטרותיהם המנוסחות בבירור בחוק, בחוקי היסוד ובעקרונות של "חזקת החפות" ו"הספק הסביר".
על-פי החוק, המשטרה והפרקליטות תפקידם לאסוף חומר וראיות בצורה אובייקטיבית, נטולת מגמה תביעתית או סנגוריאלית, לא לחפש דווקא חומר מרשיע, אלא לאסוף את כל החומר, ולהגישו לפרקליטות להחלטה ולבסוף להכרעת בית המשפט. במציאות, לצערי, זה לא נעשה ולא מבוצע. המקרה של רמון - יכול וחייב להיות מנוף לשינוי וטלטלה במערכת וטובה שעה אחת קודם.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  08/11/2006   |   עודכן:  09/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סיכול ממוקד" לרמון
תגובות  [ 30 ] מוצגות  [ 27 ]  כתוב תגובה 
1
Very well said ל"ת
A M Roll  |  8/11/06 09:42
2
התנהגות נכלולית של הפרקליטות
פרקליטן  |  8/11/06 10:22
3
נהניתי לקרוא את המאמר הזה.
יגאל;כהן  |  8/11/06 11:27
4
מין שאינו במינו
אבא לחיילת  |  8/11/06 13:22
 
- ההפרדה חכמה
duducohn  |  9/11/06 02:35
 
- הסירחון יוצא מההתנהגות של החרמן
אבא של חיילת  |  9/11/06 08:15
 
- החיילת לא אמיצה,הפחידו אותה.
יגאל#כהן  |  10/11/06 03:42
 
- כרגיל אתה חולה רוח
duducohn  |  10/11/06 21:51
5
עכשיו כשחלילו של נמרודי בפיך זמר לנו
מכיר אותך  |  8/11/06 16:31
 
- ובטח מכירים גם זבל משמיצני כמוך ל"ת
אגודת הלקקנים  |  8/11/06 17:31
 
- עובדות יצוקות בסלע
הכל עובדות  |  9/11/06 08:43
 
- תודה לך
צדיק888  |  12/11/06 05:04
6
קשקשן בשכר! רמון יורשע ועוד איך!
יו פיטר  |  8/11/06 22:04
7
יופי טופי
הבאבא תור  |  9/11/06 09:20
8
A.BARAK=BIGGEST DESTROYER OF ISRAEL ל"ת
CORRUPTION EYE  |  9/11/06 15:36
9
הכותב מתעלם מהמעשה החמור שעשה רמון ועליו הוא עומד לדין ל"ת
מוטב קצת יותר פרטים על עו"ד פכטר  |  10/11/06 09:52
 
- אם תכתוש את האוויל בעלי במכתש לא ל"ת
תסור איוולתו ממנו  |  10/11/06 18:20
10
מערכת עקיפת החוק
דולי גלבוע  |  10/11/06 18:08
11
המישטרה, הפרקליטות ובתי המישפט - אינם זקוקים לטיפול שורש
רימה ותולעה  |  10/11/06 20:52
12
פרחה זנזונת מתעסקת עם גבר מבוגר ל"ת
וכל המדינה כמרקחה  |  10/11/06 23:19
13
אתה בושה לאינטיליגנציה שאיננה עוד
א.בן דן  |  10/11/06 23:49
 
- גם אם תעביר גולם במטחנה - הוא  ל"ת
ישאר גולם לתמיד  |  11/11/06 09:45
 
- שוטה,הטיפשות מתביישת בך.
יגאל#כהן  |  11/11/06 17:39
14
החרמן מתבייש שמוקיון כמוך
אסטרינה  |  11/11/06 19:13
15
מעוצמת הסירחון הנודף ממוסדות השילטון
וולוולה טרוקסבעטריגער  |  11/11/06 20:19
16
דורית בייניש.
יוחאי ר  |  12/11/06 10:20
17
ומעניין מהיכן הוא???
מי זה יגאל כהן???  |  12/11/06 16:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשר מדינה
זכותה של כל קבוצה להביע את עצמה ולצעוד במסגרת החוק. זכותנו לתהות מה המחיר שנשלם עבור זכות זו, והאם הוא שווה את שחרורם של שדים רדומים המאיימים לפרום את המארג החברתי העדין
פרופ' סטנלי פישר
נאום נגיד בנק ישראל בכנס שדרות לחברה [ט"ז בחשוון תשס"ז, 7.11.06]
אריק באך
לבית המשפט העליון יש את כל המצוקה הדרושה כדי לבגוד בציבור הסוגד לו באמונה עיוורת כעגל הזהב של היהדות המודרנית, ולהתכופף בסאלטה הילכתית לאחור ולפסול את קיומו של מצעד הגאווה - כדי להחניף לציבור החרדי והדתי והימני ולזכות בתמיכתו
פרופ' משה שטרנפלד
כידוע, ההתקרחות שכיחה יותר אצל גברים    אם חובשים אביזר הדוק מדי לקרקפת, התוצאה יכולה להיות אובדן שיער    ישנן תרופות אשר עלולות לגרום לנשירת שיער
דניאל (דני) כהן
האבות המייסדים בוודאי מתהפכים בקברם נוכח מדיניות האפליה הממוסדת של יהודי אתיופיה. לו היו כאן היו יוזמים מפעל העפלה שחורה של אחינו במטרה לשבור את מדיניות הסגר והמכסות של ממשלת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il