X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האם ביצועי השווקים בינואר מרמזים על השנה הקרובה?
▪  ▪  ▪
לא משהו. דאו [צילום: AP]

נתוני התוצר המקומי הגולמי בארה"ב, שהיו גרועים פחות מהציפיות המוקדמות, לא סייעו לאווירה החיובית בוול סטריט והמסחר שפתח בעליות ננעל במגמה שלילית.
נאסד"ק נחלש ב-2.1% לרמה של 1,476 נקודות. דאו ג’ונס השיל 1.8% לרמה של 8,000 נקודות ומדד S&P 500 ירד ב-2.3% לרמה של 825 נקודות. בשוק הסולידי, נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.029% לרמה של 2.844%.
בסיכום שבועי, נסחר נאסד"ק ללא שינוי, דאו ג'ונס ירד ב-1% ומדד S&P 500 השיל 0.3%. בסיומו של ינואר, נחלש נאסד"ק ב-6.4%, דאו ג'ונס צנח ב-8.8% ומדד S&P 500 התכווץ ב-8.6%.
אחד האינדיקטורים לחיזוי ביצועי השווקים במהלך השנה הוא ביצועיהם בחודש ינואר. מאז 1897, ב-72.3% מהמקרים סיים מדד דאו ג'ונס את השנה באותו כיוון בו נע בינואר של אותה השנה. המדידות של S&P 500 החלו רק ב-1929, אולם מאז שימשו ביצועי המדד בחודש ינואר כאינדיקציה לשנה כולה ב-76.3% מהמקרים. כך גם במדד נאסד"ק, בו נרשמה התאמה ב-75.7% מהמקרים מאז 1972.
בזירת המקרו: התמ"ג האמריקני נסוג בשיעור שנתי של 3.8% ברבעון הרביעי - כך דיווח משרד המסחר האמריקני. זוהי הנסיגה החדה ביותר בכלכלה האמריקנית מאז הרבעון הראשון של 1982. על אף הנתון השלילי, הנסיגה הייתה חדה פחות מהתחזיות, אשר ציפו לירידה בשיעור שנתי של 5.5% בתמ"ג האמריקני ברבעון הרביעי. ברבעון השלישי נסוג התמ"ג האמריקני ב-0.5%. ועדת המעגל העסקי של המחלקה הלאומית למחקר כלכלי העריכה כי ארה"ב נכנה למיתון כבר בסוף שנת 2007, אך הרבעון השלישי והרביעי של 2008 הם היחידים שרשמו צמיחה שלילית.
מדד מנהלי הרכש של שיקגו בארה"ב נפל בינואר חודש רביעי ברציפות ל-33.3 - ירידה חדה מתחזיות הכלכלנים למדד של 34.9. עם זאת, דווקא מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב רשם החודש התאוששות קלה בעקבות הוזלות מחירי מוצרים ושירותים אשר סייעו לאמריקנים רבים להתמודד עם המשבר הכלכלי והידרדרות מצב שוק התעסוקה. מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן וחברת המידע הפיננסי רויטרס עלה בינואר לרמה של 61.2 לעומת 60.1 בדצמבר. תחזית הכלכלנים הייתה לעלייה מעט יותר חדה של המדד לרמה של 61.5.
למרות הקיצוצים החדים שביצעו הבנקים האמריקנים בכוח האדם שלהם, נראה כי עדיין צפויים מהלכים לא קלים. על-פי דיווחים בשוק, שוקלים כעת מורגן סטנלי (-5.38% , 20.23) וגולדמן סאקס (-2.41% , 80.73) לבצע קיצוצים נוספים בכוח האדם שלהם. מורגן סטנלי שוקל לערוך קיצוץ נוסף של עד ל-5% מכוח האדם שלו, הכולל היום 47 אלף עובדים. זאת, לאחר שפיטר 7,000 עובדים בשנה שעברה. על הקיצוץ עשוי הבנק להכריז בשבועיים הקרובים. בנק גולדמן סאקס עשוי גם הוא להחליט על קיצוצים נוספים בכוח האדם שלו, לאחר שבשנה שעברה פיטר 10% מעובדיו.
נקודות אור חיובית קיבלו היום המשקיעים מדבריו של דנקן נידרוייאר, מנכ"ל מפעילת הבורסות NYSE יורונקסט, שהיה אופטימי לגבי שוק ההנפקות הראשונות לציבור (IPO). להערכת נידרוייאר, צפויה התאוששות בשוק במחצית השנייה של השנה ולטווח הרחוק הוא מחזיק בתחזית שורית. "חברות מחכות עכשיו שהמצב ישתפר. אני חושב שאנחנו עשויים לראות עלייה בשוק ה-IPO כבר במחצית השנייה של 2009. ישנן מאות חברות אשר ממתינות להפוך לציבוריות, עכשיו זה פשוט לא הזמן הנכון".
בנק ג'יי פי מורגן, שרכש לפני כשנה את בנק ההשקעות הקורס בר סטרנס, מואשם כי החל באופן מפתיע למשוך כספו משתי קרנות גידור שהשקיעו בחברה של מיידוף בסתיו האחרון, לפני שברנרד מיידוף נעצר, זאת מבלי לדווח למשקיעים. בשנת 2006 הציע ג'יי פי מורגן צ'ייס למשקיעים לרכוש ניירות ערך, ובכסף שיגייס הבנק הוא ישקיע בקרן גידור ששמה את כספה בחברה של מיידוף. באותה העת השקיע הבנק 250 מיליון דולר מכספו שלו באותן הקרנות.
מניית אמזון, ענקית הקמעונאות המקוונת , זינקה ב-17.5% לאחר שהחברה עקפה את תחזיות האנליסטים לרבעון הרביעי של 2008. אמזון נהנתה השנה מעונת קניות חזקה במיוחד על-רקע המשבר הכלכלי שהניע לקוחות רבים לחפש מבצעים ברשת במקום בחנויות הרגילות.
אלווריון (-2.95% , 3.29), יצרנית ציוד התקשורת האלחוטית, נחלשה על-רקע הפסקת שיתוף הפעולה עם נורטל בתחום ה-WiMAX. בעקבות הביטול, הודיעה אלווריון כי כעת לא תוכל להכיר בהכנסות של 2.4 מיליון דולר ממכירות של מוצרים לנורטל במהלך הרבעון הרביעי של 2008. בעקבות זאת, הורידה אלווריון את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי ל-70 מיליון דולר - ברף הנמוך של תחזית ההכנסות הקודמת שנתנה.
ביטול ההסכם צפוי לפגוע גם בשורה התחתונה של החברה ולהוריד כ-4 סנט למניה. כעת צופה אלווריון הפסד נקי של 4.9 מיליון דולר או 8 סנט למניה לרבעון האחרון של 2008 - נמוך מתחזיות הרווח המוקדמות שנתנה החברה ואשר נעו בין הפסד של 4 סנט למניה ורווח של 3 סנט למניה. בניכוי הוצאות בגין נכסים בלתי מוחשיים ואופציות לעובדים ולהנהלה, צופה החברה רווח נקי של 100 אלף דולר בלבד.
אלדין (-0.09% , 11.07), מפתחת המערכות להגנת מידע דיווחה לרשות לניירות ערך האמריקנית כי שלושה מהבכירים באלדין - סמנכ"ל הכספים, אבירם שמר, ציון גונן, סמנכ"ל האחראי על eSafe, ושלומי ינאי, סמנכ"ל חטיבת ה-eToken יקבלו חבילה דשנה של מזומנים. על-פי הפרוקסי (הצהרה) שהוגשה, יקבלו כל אחד מהשלושה בונוס של 1.125 מיליון דולר. שליש ממנו ישולם שישה חודשים לאחר המיזוג, והשאר ישולם 18 חודשים לאחר המיזוג. בנוסף, יקבלו 375 אלף דולר וכמו-כן אופציות בתנאי מימוש טובים - 25% מהן יהיו ניתנות למימוש כשנה לאחר המיזוג, והיתר יהיו ניתנות למימוש בכל חודש במשך שלוש שנים. זאת, בנוסף למשכורת חודשית.
בין המניות הישראליות שבלטו במסחר: וראז הוסיפה 4.8%; אלווריון נחלשה ב-3%; ורינט עלתה 8.3%; קומברס איבדה 5%; בלופניקס ירדה ב-7.6%.

תאריך:  30/01/2009   |   עודכן:  30/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דאו ג'ונס נפל ב-8.8% ו-S&P 500 צנח ב-8.6%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רובי שטיינברג
ממשל אובמה מכין מכתב פייסני למנהיגי אירן, אחמדינג'אד ועלי חמינאי    ב-2008 ניהלה ארה"ב מגעים לא רשמיים עם הממשל בטהרן בעניין הגרעין
רובי שטיינברג
צרפת הגישה תלונה רשמית לשגריר, בשל עיכוב בעלי תפקיד נושאי דרכון דיפלומטי במעבר הגבול    ישראל צמצמה לשליש את מספר המשאיות הנושאות סיוע הנכנסות לרצועה
רובי שטיינברג
נשיא קפריסין: המטען על הספינה "מנוגד להחלטות מועצת הביטחון"    מצרים עצרה שני פלשתינים חמושים שהסתננו דרך מנהרה
רובי שטיינברג
מרקל ובראון: הסיוע שממשל בוש הבטיח לתעשיית הרכב האמריקנית הקורסת יעמיק את המשבר הגלובלי    מרקל: להקים מועצה כלכלית של האו"ם
רובי שטיינברג
דברי הביקורת ישנו את התיגמול למנהלים בתאגידי הענק ובבתי ההשקעות    חברות על-סף פשיטת רגל חילקו אשתקד 18.4 מיליארד דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il