X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דאו ג'ונס התחזק ב-3.3% סיטי קפץ בכ-18.2% נאסד"ק הוסיף 3.9% בנק אוף אמריקה זינק ב-20.2% אלווריון עלתה ב-6.4% טבע טיפסה ב-0.2%
▪  ▪  ▪
יו"ר הבנק הפדרלי ברננקי [צילום: AP]

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות על אף נתוני מחירי הבתים ועל-רקע ציפייתו של בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי, כי לא יהיה צורך בהלאמת בנקים.
דאו ג’ונס התחזק ב-3.3% ל-7,351 נקודות, נאסד"ק טיפס ב-3.9% ל-1,442 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-4% ל-773 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.022% ל-2.8%.
בגזרת המקרו, יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הזהיר היום כי המיתון החמור בו שקעה כלכלת ארה"ב עשוי להימשך אל תוך 2010 - במידה שהממשל לא יצליח לייצב את המערכת הפיננסית. והוסיף כי התאוששות מלאה של הכלכלה צפויה רק בתוך שנתיים או שלוש השנים הקרובות. ברננקי התייחס גם לויכוח סביב הצורך להלאים בנקים בארה"ב. "אין צורך להלאים בנקים", אמר.
"אם הצעדים שבהם נוקטים הממשל, הקונגרס והבנק הפדרלי יצליחו להציב מידה מסויימת של יציבות פיננסית, ורק ובמקרה כזה, אני צופה שיש סיכוי סביר כי המיתון הנוכחי יסתיים ב-2009 וכי 2010 תהיה שנת התאוששות", כך אמר ברננקי בנאום שנשא בפני ועדת הבנקאות של הסנאט. עוד ציין ברננקי כי "הסיכונים להרעה במצב עולים על הסיכויים לשיפור".
בנוסף, מדד סטנדרד אנד פור'ס-קייס שילר, העוקב אחר מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, נפל בחודש דצמבר ב-18.5%, זוהי הירידה החדה ביותר אי פעם, לאחר שהעלייה במספר העיקולים והנפילה במכירות הבתים הובילה לירידה במחירים. הנפילה במדד קייס שילר, אשר נפל בכל חודש מאז ינואר 2007, הייתה חדה מתחזיות הכלכלנים לירידה של 18.3% במדד.
ביטחון הצרכנים בארה"ב נפל החודש לשפל של לפחות 42 שנים, על-רקע חששות הצרכנים בתחומי התעסוקה והשכר, והרעה ניכרת במצב הכלכלה האמריקנית. מדד ביטחון הצרכנים של חברת המחקר קונפרנס בורד נפל בפברואר לרמה של 25 - הרמה הנמוכה ביותר מאז השקת המדד ב-1967 - לעומת רמה של 37.4 בינואר. תחזית הכלכלנים הייתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 35.
בענף הבנקאות האמריקני שמוסיף להידרדר, ג’יי פי מורגן צ’ייס (7.74% , 21.02), הבנק השני בגודלו בארה"ב, חתך את הדיבידנד למשקיעים ב-87% ל-5 סנט למניה ומתכנן לשמור על רמה זו של דיבידנד לתקופה הקרובה. הבנק לא חתך את הדיבידנד מאז 1990.
בית המשפט בארה"ב קבע כי מנכ"ל מריל לינץ' לשעבר, ג'ון תיין, ימסור לתובע הכללי של מדינת ניו-יורק, אנדרו קואומו, את שמות הבנקאים הבכירים שקיבלו בונוסים מבנק ההשקעות לפני שנרכש על-ידי בנק אוף אמריקה. ההחלטה, שהתקבלה על-ידי שופט בית המשפט המחוזי בניו-יורק ברנרד פרייד מהווה ניצחון לקואומו, אשר הגיש את הבקשה אתמול כדי לאלץ את תיין להעיד בנוגע לבונוסים שחולקו לעובדי הבנק.
גולדמן סאקס (4.71% , 6.0), אשר קיצץ 10% מכח האדם ברחבי העולם במהלך השנה האחרונה, יקטין את צוות המחקר במניות ביפאן השבוע, כך אמרו גורמים המקורבים לחברה. בצוות כיום 70 עובדים לעומת רמת שיא של 110 בנובמבר.
אמריקן אקספרס, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בארה"ב לפי מחזור מכירות, משלמת בימים אלה למחזיקי כרטיסים של החברה 300 דולר לכל אחד, במידה שיסכימו לסגור חשבונותיהם בחברה. זאת במטרה להפחית את מספר החובות האבודים וכדי להימנע מהפסדים נוספים, לאחר שנזקקה בשנה שעברה לסיוע ממשלתי בסך 3.4 מיליארד דולר.
AIG (סימול AIG), לשעבר חברת הביטוח הגדולה בעולם, צפויה לדווח בקרוב על הפסד של 60 מיליארד דולר, ותיאלץ לבקש סיוע נוסף מהממשל האמריקני. הפסדי העתק עלולים לגרור הורדות דירוג נוספות לחברה, אשר יחייבו את חברות הביטוח האמריקני לגייס ערבונות נוספים. בתגובה לדיווחים הודיע דובר AIG, ג'וזף נורטון, כי החברה בוחנת חלופות חדשות ביחד עם הבנק הפדרלי של ניו-יורק, כדי להתמודד עם בעיותיה.
נשיא ניוז קורפ (0.0% , 9.08) והסמנכ"ל התפעולי של החברה, פיטר צ'רנין, הודיע היום כי יעזוב את החברה עם תום החוזה ב-30 ביוני, לאחר 12 שנים בהן שימש כיד ימינו של המנכ"ל והיו"ר של ענקית המדיה, רופרט מרדוק. צ'רנין, המשמש כנשיא חטיבת הסרטים והטלוויזיה של ניוז קורפ, פוקס אינטרטיינמנט גרופ, עוזב את החברה על-רקע אי-הסכמתו לקצץ בשכרו לאחר שיפוג חוזהו בחברה ביוני הקרוב.
ענקית התוכנה האמריקנית מיקרוסופט (-0.23% , 17.17) זנחה תוכניות לדרוש כספי פיצויים מ-25 עובדים שפוטרו באחרונה, וקיבלו תשלום גדול מדי בטעות. מיקרוסופט, אשר הודיעה בינואר כי תקצץ 5,000 משרות בחברה, אישרה כי ניסתה להשיב כספי פיצויים מעובדים שקיבלו תשלומים גבוהים מדי, אך הודיעה כי חזרה בה מהדרישה.
הום דיפו, הרשת הגדולה בעולם לחנויות "עשה זאת בעצמך", דיווחה היום על הפסד של 54 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2008 בעקבות ירידה חדה בהכנסות של ההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור האמריקני ובשל הוצאות הקשורות לסגירת סניפים ופיטורי עובדים. ההפסד של הום דיפו ברבעון הרביעי מגיע לעומת רווח של 671 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הכנסותיה של החברה נפלו ב-17% ל-14.6 מיליארד דולר במהלך הרבעון הרביעי. ללא הוצאות חד פעמיות רשמה הום דיפו רווח של 19 סנט למניה, מעל תחזיות האנליסטים.
בחברות הישראליות, אמדוקס (2.31% , 17.25) העולמית, ספקית פתרונות הבילינג וחווית הלקוח, תעבור למתכונת מצומצמת של 4 ימי עבודה בשבוע - בשלב זה לחודש אחד בלבד. את הימים שיחסירו העובדים תגרע החברה מימי החופשה הנצברים שלהם, וגם במידה ולא נרשמו לזכותם ימי חופשה עודפים לא תפגע משכורתם החודשית. בישראל יקבלו העובדים יום חופש בימי ראשון. לעובדים נמסר שהכוונה היא לקיים את המתכונת לחודש אחד אולם גורמים בחברה מסרו שככל הנראה מדובר בפיילוט שיורחב לאחר מכן.
"כל תעשיית השבבים חטפה מכה אנושה והיום אנחנו מרגישים את הזעזוע אצלנו, מאוד לא פשוט לראות כל כך הרבה אנשים שעבדו איתך הולכים הביתה. כמעט כל עובד שלישי מפוטר. זה מרגיש כאילו הבית מתפרק לך על הראש", כך אמר היום עובד בסייפן - שסיימה היום את הליך הפיטורים לכ-70 מתוך 190 עובדיה. ספנשן האמריקנית, שרכשה את סייפן לפני כשנה, הודיעה כי יבוצע קיצוץ רוחבי של 3000 משרות, המהוות כ-35% ממצבת כח האדם של החברה, זאת כחלק מתהליך רוחבי להפחתה בהוצאות.
ברקליס העלה את המלצתו למניית מארוול ל-"משקל יתר" מ-"משקל שוק" ונקב לחברה מחיר יעד של 10 דולר, לעומת מחיר יעד קודם של 8 דולרים. "בעוד נתוני המאקרו הקשים ממשיכים להכביד על תחום המולכים למחצה", כתבו בברקליס, "אנו סבורים שמארוול תוכל להציג תוצאות יפות תצליח להציג שיפור יחסי".
סטארלימס (0.0% , 0.0), המתמחה בתוכנות לניהול מידע במעבדות, פירסמה היום את תוצאותיה לרבעון הרביעי וכן לשנת 2008, ומצליחה להראות צמיחה. החברה סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של כ-7 מיליון דולר לעומת הכנסות של 6.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 4.5%. בניכוי הוצאות בגין אופציות והוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח נקי של 780 אלף דולר או 9 סנטים למניה לעומת רווח נקי של כמיליון דולר או 12 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.
על-רקע בקשת נורטל להגנה מול נושיה, חושפת החברה הקנדית כי המחיר ששילמה רדוור (4.39% , 5.95) על החטיבה שרכשה ממנה עומד על כ-17.7 מיליון דולר. כך עולה בהצהרה שהגישה נורטל לבית המשפט האמריקני. כאשר פורסם על המגעים הראשונים לרכישת החטיבה בתחילת ינואר, דובר על מחיר של 30-50 מיליון דולר, כך שרדוור הצליחה להוריד משמעותית את מחיר העסקה, על-רקע בקשת ההגנה של נורטל מפני נושיה.
בלופניקס (-0.49% , 2.03), המתמחה במודרניזציה של מערכות מחשוב זכתה בשני חוזי מודרניזציה חדשים עם שני ארגוני שירותים גדולים פיננסים בבריטניה. היקף הפרויקטים עומד על יותר ממיליון דולר. הפרויקטים צפויים להסתיים בתחילת 2010. שני הארגונים נותנים שירותים פיננסיים המספקים משכנתא, ביטוח, ושירותים בנקאיים נוספים ברחבי העולם. החברות פנו לבלופניקס במטרה לשפר את המערכות העיקריות בחברה ולהגדיל את קיבולתן. הארגונים הנם לקוחות חוזרים של בלופניקס.
אורמת (3.86% , 29.31) וסימטרון (-1.04% , 0.95) צפויות לפרסם היום את דוחות הרבעון לאחר תום המסחר בוול סטריט.
בין המניות הנוספות שמעוררות עניין במסחר ניתן למנות את מניית יצרנית התרופות הגנריות טבע (0.18% , 45.34), ספקית פתרונות ה-WiMax אלווריון (6.38% , 3.17), יצרנית השבבים ממגדל העמק טאואר (-1.79% , 0.17), חברת תוכנות האבטחה צ’קפוינט (4.34% , 22.35) וחברת התרופות פריגו (-4.11% , 20.54).

תאריך:  24/02/2009   |   עודכן:  24/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום ברננקי דחף את וול סטריט לעליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
"אורח מפתיע" בא לביקור באגמון החולה: עגור החן [יוסי אשבול/באדיבות קק"ל]
עידן יוסף
יו"ר מרכז השלטון המקומי מאשים את הממשלה שלדבריו לא נערכה למשבר המים, ותוקף את ראש רשות המים    "בצעד חסר אחריות החליטו פקידי ציבור, על דעתם, בלא שהתייעצו עם נבחרי הציבור, לייבש את כל הגינות הציבוריות"
עידן יוסף
שר התחבורה דורש כי בפעם הבאה בה תוגש תביעה אזרחית נגד נהג משאית ששיבש את התנועה תחול התביעה גם נגד החברה המעסיקה אותו
איציק וולף
מקורביו של נתניהו אמרו כי זנדברג ימונה למזכיר הממשלה בממשלת נתניהו
איציק וולף
ח"כ הטרי ניצן הורוביץ הגיש הצעת חוק ראשונה לכנסת ה-18 שמטרתה מיסוד נישואים וגירושים אזרחיים בישראל    "בניגוד לברית הזוגיות של ליברמן - תפתור ההצעה גם את בעיית פסולי החיתון ותעניק מענה לקהילה ה'גאה'"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il