X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בסיום: דאו ג'ונס איבד 1.1%; נאסד"ק נחלש ב-1.1% בנק אוף אמריקה עלה ב-9.1% על רקע תוכנית הסיוע למגזר הבנקאי סיטי איבד כ-3.5%; אלדין נחלשה ב-5%
▪  ▪  ▪

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים על רקע נתוני מקרו גרועים מהצפוי ונאומו של בן ברננקי בסנאט האמריקאי. זאת, על אף ששעה לפני תום המסחר עברו המדדים לעליות בעקבות פרסום תוכנית הסיוע למגזר הבנקאי.
דאו ג’ונס נחלש ב-1.1% ל-7,271 נקודות, נאסד"ק איבד כ-1.1% ל-1,425 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-1.1% ל-765 נקודות.
בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.146% ל-2.945%.
אובמה אמר היום לאזרחי ארה"ב כי "יום הדין הגיע" וכי "חילוץ ארה"ב מהמיתון ידרוש הקרבת קורבנות, פעולות נועזות ורעיונות גדולים". אובמה, בנאום הראשון שלו בפני הקונגרס, הדגיש כי על ממשל ארה"ב לתקן את משבר האשראי המשתק את המערכת הבנקאית "או שההתאוששות של הכלכלה תיכשל עוד לפני שתתחיל". אובמה ציין כי חילוץ המגזר הפיננסי קרוב לוודאי יעלה יותר מ-700 מיליארד דולר שכבר הוקצבו למטרה זו.
בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי, אמר כי הממשל בארה"ב אינו מתכנן "שום דבר שמתקרב", כדבריו, להלאמה של הבנקים אשר תגרום למחיקת שווי מניות הבנקים שבידי המשקיעים, בנאומו בפני ועדת השירותים הפיננסיים בסנאט. עם זאת, ציין כי יתכן שההממשל יצבור החזקות מיעוט גדולות בסיטי ובבנקים אחרים. "יתכן שיהיה מצב בו הממשל יחזיק נתח מניות מיעוט משמעותי בסיטי או בבנקים אחרים", אמר ברננקי בדיון של ועדת השירותים הפיננסים של בית הנבחרים.
משרד האוצר האמריקאי השיק היום תוכנית חדשה במסגרת יזרים הון נוסף ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב על פי תוצאות "מבחני עמידות" לבנקים שהם החלו היום הרגולטורים. לאחר בדיקת מאזני הבנקים, שהשלמתה צפויה עד סוף החודש הבא, יעמדו לרשותם שישה חודשים לגייס הון נוסף ממשקיעים פרטיים. ההיקף הכספי הצפוי של התוכנית החדשה לא נמסר. "מבחני העמידות", נועדו לבדוק האם לבנקים יש די הון כדי להתמודד עם החרפה נוספת במשבר הכללי,
בגזרת המקרו, מכירות בתים קיימים בארה"ב נפלו בינואר ב-5.3% לקצב שנתי של 4.49 מיליון בתים - השיעור הנמוך ביותר זה 12 שנים. כך מסרה היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). לעומת חודש ינואר 2008 נרשמה נפילה של 8.6% במכירות הבתים. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר במכירות הבתים לקצב שנתי של 4.8 מיליון בתים.
ענף הבנקאות עמד גם היום במרכז המסחר. כאשר מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קנת לואיס, ניסה להרגיע את עובדיו של הבנק הגדול בארה"ב. במזכר פנימי לעובדים, כתב לואיס כי הבנק אינו זקוקה לסיוע ממשלתי נוסף וכי הוא נמצא במצב טוב יותר משל מרבית מתחריו, "למרות השמועות, הרמיזות והכזבים" שהובילו לדברי לנפילה במניית הבנק. מניית בנק אוף אמריקה הוסיפה כ-9.1% בעקבות הציפיות כי הבנק יעמוד בבחינות משרד האוצר האמריקאי.
ענקית הפיננסים סיטי עלולה למכור את חטיבת בנקאות ההשקעות היפאנית שלה, כמו גם את חטיבת הברוקראז' היפאנית. מכירת החטיבות, אם תתבצע, תגיע לאחר שהחברה לא הצליחה לגייס מספיק כספים ממכירת נכסים אחרים בעולם.
AIG, לשעבר חברת הביטוח הגדולה בעולם, עשויה לוותר על תוכניתה להחזיר הלוואות בסך 60 מיליארד דולר שהעניק לה הממשל האמריקאי באמצעות מכירת נכסים, לאחר שלא הצליחה למצוא מספיק קונים לנכסים שהעמידה למכירה - כך לדברי גומים המקורבים לחברה. מניית AIG הוסיפה 12.2%.
גם יצרניות הרכב שנפגעו מהמשבר קשות מוסיפות להדק את החגורה, כאשר מנכ"ל פורד, אלן מולאלי, ובכירים נוספים בענקית הרכב הסכימו להפחית את שכרם ב-2009 וב-2010 ב-30%, בצעד הזדהות עם עובדי החברה אשר שכרם קוצץ בעקבות הפסדי הענק שרשמה החברה והירידה במכירות המכוניות ברחבי העולם. יו"ר פורד, ביל פורד, הסכים גם הוא לקצץ את שכרו בשנתיים הקרובות ב-30%. מפורד נמסר כי שכרו של פורד יישמר בצד ולא יוענק לו בינתיים, עד שהחברה תצליח לחזור לרווחיות. עוד מסרה פורד כי הבונוסים לעובדים ולבכירים ב-2009 יבוטלו.
העמלות של הבנקאים, רואי החשבון ועורכי הדין שייעצו לג’נרל מוטורס במקרה שענקית הרכב תיאלץ להכריז על פשיטת רגל עשויות לעלות על סכום שיא של 1.2 מיליארד דולר - יותר מסך העמלות שגבו היועצים לפשיטת הרגל של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.
במניות הישראליות, אורמת טכנולוגיות הציגה גידול של 31% ברווח הנקי שמסתכם ב-11.6 מיליון דולר ברבעון, ובמבט שנתי מסתכם הרווח הנקי ב-50 מיליון דולר- שיפור של 82% לעומת השנה המקבילה. אתמול אישר דירקטוריון החברה דיווידנד של 7 סנט למניה, שישולם ב-26 במארס. בשנה האחרונה איבדה מניית אורמת טכנולוגיות 33%. הכנסות החברה צמחו ב-35% והסתכמו ב-95.4 מיליון דולר.
פוינטר, הפועלת בתחום איתור וחילוץ הרכבים, סיכמה את 2008 עם גידול של 48.5% בהכנסות ל-76.7 מיליון דולר בהשוואה לשנה שעברה. ברבעון הרביעי נרשמה ירידה בהכנסות שהסתכמו ב-18.1 מיליון דולר - הרבעון החלש ביותר ב-2008, אם כי עדיין מדובר על גידול של 11% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2007.
בסיכום שנתי כמעט והכפילה החברה את הכנסותיה ל-76.7 מיליון דולר. גם בשורה התחתונה נרשמה ירידה ברווח הנקי ברבעון הרביעי של השנה והוא הסתכם ב-110 אלף דולר בלבד. זאת בהשוואה לרווח נקי של 230 אלף דולר ברבעון המקביל.
טבע הפסידה אתמול במאבק המשפטי בניסיון להשיק גירסה גנרית לתרופה לטיפול באוסטרופורזיס, אוויסטה של איליי לילי. בית המשפט לערעורים דחה בקשתה של טבע להסיר צו מניעה של התרופה שמכירותיה של התרופה הסתכמו ב-708 מיליון דולר.
הצעת הרכש שהגישה קרן פימי באמצעות החברה הבת, רונקס הולדינגס, ל-10% ממניות ריטליקס במחיר של 6 דולרים למניה לא נענתה על ידי המשקיעים. על פי הצעת הרכש, כדי שההצעה תצא לפועל, מחזיקי כ-5% ממניות החברה היו צריכים להיענות להצעה, ומאחר ותנאי זה לא נענה, ההצעה לא יצאה לפועל.
סימטרון, המתמחה בפתרונות תוכנה לתכנון ייצור של תבניות באמצעות מחשב, סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של כ-10.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-9.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 706 אלף דולר או 8 סנט למניה לעומת רווח נקי של 976 אלף דולר או 12 סנטים למניה. בניכוי הוצאות בגין אופציות והוצאות חד פעמיות, רשמה החברה רווח נקי של כ-553 אלף דולר 6 סנטים, בהשוואה לרווח נקי בסך של כמליון דולר, או רווח מדולל למניה של 13 סנט ברבעון המקביל.
2008 לא היתה השנה של אופטיבייס, מפתחת הפתרונות לדחיסה ולהעברה של שידורי וידיאו דיגיטליים על גבי רשת האינטרנט, מהרצליה סיימה את הרבעון הרביעי של 2008 עם צניחה של 45% ל-3.6 מיליון דולר בהכנסות, בהשוואה להכנסות של 6.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי אשתקד. בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד נקי של 2.5 מיליון דולר או 15 סנט למניה. זאת בהשוואה להפסד נקי של 1.7 מיליון דולר או 12 סנט למניה ברבעון המקביל.
בין המניות הישראליות הנוספות שעוררו עניין במסחר ניתן למנות את ספקית פתרונות ה-WiMax אלווריון, יצרנית התרופות הגנריות טבע, ספקית מוצרי האבטחה אלדין ויצרנית השבבים ממגדל העמק טאואר.

תאריך:  25/02/2009   |   עודכן:  25/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתוני מקרו שליליים דחפו את וול סטריט לירידות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בשבוע הבא: הרכב שופטים ידון בתקינות הליך החלטה להעביר כסף לעזה    הפורום המשפטי: הכסף שימש גם למשכורות לבכירי החמאס - הנייה וא-זהאר    המדינה: היועץ המשפטי אישר תקינות ההליך
יובל אזולאי
מנכ"ל טבע אמר לראש הממשלה: "לפניך ימים קשים אך תבטיח שתזמין אותנו למסיבת הניצחון"
עידן יוסף
אולמרט אומר כי לראש הממשלה הבא סיכוי נמוך יותר לשחרר את שליט    מפריך הצהרות החמאס: "לפי מיטב ידיעתי, מצבו של שליט תקין לגמרי"
אלעזר לוין
יחליף את שמעון קלמן המנהל הפורש    מנכ"ל מגדל: העובדה שהחברה ממנה אדם מתוכה לתפקיד בכיר, מעידה על איכות העובדים בחברה
דניאל שמיל
מנכ"ל הרץ: לוי מנציח שיטה מיושנת וגורם לעיוות    מנכ"ל באדג'ט: "אסור שלוי יעסוק בתחזיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il